A rali-világbajnokság idei első három fordulójában három különböző győztes született. Svédországban Hirvonen kezdett a legjobban, majd Mexikóban Loeb vett revansot, míg Portugáliában Ogier volt a leggyorsabb.

Portugáliában Loeb és Ogier nagy csatát vívtak, ez Jordániában könnyen megismétlődhet

Mindössze harmadik alkalommal része a sorozatnak a Jordán-rali, először 2008-ban látogatott el az elit mezőny a Közel-Keleti országba. Az akkori verseny Loeb és Rautenbach furcsa balesetéről vált emlékezetessé, mely során etapon ütköztek frontálisan, és mindketten kiestek. Mivel a következő évben nem volt vb-futam Jordániában, a világbajnoknak 2010-ig kellett várnia hogy megszerezze első győzelmét ezen a helyszínen is. A tavalyi verseny nagyrészt a taktikázásról szólt, mivel a jordániai pályákon még az egyéb murvás versenyeknél is jobban számít a rajtpozíció. Végül Loeb győzött Latvala és Petter Solberg előtt, Hirvonen kiesett, Ogiert pedig hátrasorolta a csapat vezetősége, így csak hatodik lett.

A verseny szokatlan módon az iszlám hétvége miatt már csütörtökön megkezdődik, és szombaton véget is ér. A három nap során 20 gyorsasági, összesen 333 versenykilométer vár a mezőnyre, illetve 40 fok körüli hőség, autógyilkos utak, valamint a földkerekség legmélyebben, a tengerszint alatt 400 méterrel fekvő pályái. Alighanem a pénteki második nap lesz a vízválasztó, amikor kétszer is szerepel a programban a tavalyról már ismerős 41 km-es szakasz. Aki azt túléli, valószínűleg már eljut az utolsó, 10,5 km hosszú Power Stage-ig, amely az idén megszokott módon élő televíziós közvetítés mellett, bónuszpontokért zajlik majd.

A nevezési listán mindössze 31 páros szerepel, ez a portugáliai futamhoz képest kevés, viszont a mexikói 25-nél több. A gyári csapatok a szokásos felállásban érkeztek, a Citroënnél az egyenrangú vetélytársként kezelt Loeb és Ogier, a Fordnál pedig Hirvonen és Latvala indul.

Hirvonen és Lehtinen már a helyszínen, autójuk repülővel már szintén megérkezett, a felszerelés azonban hajón jött és késett

Utóbbiak négy napon át teszteltek Spanyolországban, melynek több oka is volt: egyrészt  az utóbbi két futamon úgy tűnt, hogy a DS3 WRC-k ha nem is feltétlen gyorsabbak, de megbízhatóbbak mint a Fiesta WRC, valamint alaposan kipróbálták a Michelin új, megerősített abroncsait, hiszen sok kritika érte a francia gumigyártót a defektek miatt. Hirvonen másfél éve nem győzött murván, nagyon ráférne már egy siker, és Latvala is szeretné folytatni idei szép sorozatát: ő az egyetlen pilóta, aki mindhárom 2011-es versenyen a dobogón állt.

Szép jubileumhoz ért Henning Solberg, épp a 100. világbajnoki futamán vesz részt a hétvégén. Csapattársa Mads Østberg lesz, aki Svédországban brillírozott, Mexikóban és Portugáliában viszont halványabb formát mutatott, és Jordániában sem számíthat sok jóra, hiszen soha nem vett még részt ezen a versenyen. Matthew Wilson abban bízhat, hogy a kitartása eredményt hoz, a fiatal brit nagyon ritkán esik ki.

Petter Solberg ahogy mindig, ezen a hétvégén is dobogóra esélyes. A verseny első napján Ogier-vel együtt nagyot nyerhet a norvég a rajtpozíciójával, hiszen csak ötödikként kell indulnia. Ott lesz a versenyen Räikkönen és Villagra is, ők szintén biztos pontszerzők, ha nem hibáznak.

Jordániában rendezik az SWRC számára a második fordulót, ahol rajthoz áll a magyar páros is. A Turán/Zsíros kettős már napok óta a helyszínen akklimatizálódik, és ismerkedik a körülményekkel illetve az ellenfelekkel. Talán a Mexikóban leggyorsabb, de egy technikai szabálytalanság miatt végül kizárt Al-Attiyah a legnagyobb esélyes, bár abból kiindulva hogy tavaly szinte az egész mezőny legalább egyszer kiesett, bármi megtörténhet. Turánék számára a legfontosabb a célbaérés, valamint az ismerkedés a Fiestával, melyet eddig csak hóban tudtak kipróbálni.

Itt még a kamionban az a Fiesta S2000, mellyel a Turán/Zsíros duó nekivág az SWRC-nek

A futam csötörtök délelőtt rajtol, az első nap során hat gyorsaságit kell teljesíteni, az időeltolódás Magyarországhoz képest három óra.