A korábbi kétszeres rali világbajnok Walter Röhrl egykori navigátorával, Christian Geistdörferrel és egy 30 éves Porschéval áll rajthoz a jelenleg is zajló Targa Tasman versenyen.

Április 10-én ér véget a 20. alkalmommal megrendezett, Tasmania szigetét megkerülő verseny, amelynek 38 gyorsasági szakasza összesen több mint 500 kilométeres. Idén a német legenda, Walter Röhrl is elindult régi navigátorával, Christian Geistdörferrel. Autójuk az a Porsche 911 SC, amellyel éppen harminc évvel ezelőtt a San Remo ralin is versenyeztek.

1981-ben ott óriási közönségsikert arattak azzal, hogy a hátsókerék-meghajtású Porschéval kis híján megnyerték a futamot Michele Mouton Audi Quattrója előtt, de végül egy féltengely-törés miatt fel kellett adniuk a versenyt az utolsó gyorsaságin.

„San Remo természetesen fantasztikus emlék számomra” – mondta Röhrl, aki Geistdörferrel 1980-ban és ’82-ben is megnyerte a rali világbajnokságot, és 1997 és 2000 között már versenyzett Tasmaniában.

1981-ben a San Remo-ralin

„Nem voltunk biztosak benne, hogy versenyképesek lehetünk San Remóban, mert az összkerék-meghajtású autók óriási előnyben voltak hozzánk képest motorerőben és tapadásban is. De mi csak nyomtuk, csak nyomtuk… és akkor tört el az egyik féltengelyünk, amikor már azt hittem, megnyerjük a versenyt. Csak ezen az egy versenyen indultunk Porsche 911-essel, mivel éppen nem volt autónk, és vészmegoldásként ezt sikerült összerakni. Huszonöt évvel később azonban a Porsche megtalálta ezt a fantasztikus autót egy garázsban. Felújították, és most itt vagyunk vele Tasmaniában, ami nagyon különlegessé teszi a visszatérésünket” – tette hozzá a német legenda.

Röhrlék szereplése a Targa Tasmanián ezen a weboldalon követhető hírekkel, videókkal.

A híres 911 SC-t a stuttgarti Porsche Museum munkatársai újították fel. Az idei versenyeken két másik legendás, felújított Porsche is rajthoz áll a „Kereken gördülő múzeum” program keretein belül. Az emblematikus 911-es mellett egy 908/02 Spyder és 718 RS 60 Spyder is újra versenyezni fog.