Lesz Jordán-rali!

A térségben - főleg Szíriában - uralkodó politikai helyzet miatt veszélybe került a Jordán-rali megrendezése, de szerencsére úgy néz ki, nem jut a futam a Bahreini Nagydíj sorsára, és a tervezettnek megfelelően megtartják.

Latvala nagyon sajnálta volna, ha elmarad a Jordán-rali, tavaly a második helyen végzett

Az országban jelenleg már zajlik egy nagyszabású sportesemény, a junior és kadett vívó világbajnokság, és az 1500 fős rendezvény körül semmilyen probléma nem merült fel. A rali szervezői megnyugtatták a résztvevőket, hogy minden készen áll a versenyre, és semmi nem veszélyezteti azt.

A csapatoknak egyedül a szállítást nehezebb megoldani, hiszen kiesik Szíria, amelyen át közúton megközelíthető Jordánia. A végső megoldás a jelek szerint a drágább, de kétségtelenül gyorsabb és szinte rizikómentes légi szállítás lesz, illetve a konténerek egy része vízi úton, Izraelen keresztül jut el a Holt-tenger partjára.

0 Tovább

Egerben indul a hazai bajnokság

Hétvégén Egerben indul a magyar rali-bajnokság. Igen erős mezőny várható, és persze hatalmas csata az S2000-es és a turbós autók között az abszolút győzelemért.

Idén többen is trónfosztásra készülnek, Asi pedig címvédésre

2011-ben a tervek szerint hat futamot rendeznek, négyet aszfalton, kettőt pedig murván. A két utolsó verseny igazán különlegesnek ígérkezik: az egyik a helyszíne miatt (Arad), a szezonzáró Mecsek-rali pedig IRC futam is lesz egyben, a magyar bajnokságba pedig 1,5-ös szorzóval számít majd.

Ahogy a korábbi években, 2011-ben is az Eger-környéki pályákon indul a hazai pontvadászat. A szövetségben, illetve a szakágban történt változások rányomták a bélyegét az első futamra való készülődésre, de ha egyelőre ideiglenesen is, megoldódtak a problémák, és semmi akadálya a hétvégi versenynek.

A pályák a korábbi esztendőkből ismerősek, szinte az egész mezőny kívülről fújja őket. Nehezítést a tél folyamán tönkrement részek jelenthetnek, egyes helyeken a szerencse dönti majd el, hogy ki tud átkelni defekt nélkül a kátyús részeken. A legtöbb gyorsasági igen tempós, tulajdonképpen az egyiken van egy erdei rész amely szűk és kanyargós, a többi helyen gumilassítók fogják a sebességet csökkenteni. A két nap során 11 gyorsasági szerepel a programban.

A legtöbb hazai élpilóta részt vesz a szezonnyitón. A címvédő Aschenbrenner maradt a Mitsubishi Lancer Evo IX-esnél, amely megkapta a legújabb R4-es fejlesztéseket, így kicsit könnyebb és jobban vezethető a korábbinál. Többen is megpróbálják el- illetve visszahódítani a bajnoki címet tőle: ifj. Tóth tavaly a második helyen végzett, idén teljes szezont fut a Peugeot 207 S2000 legújabb verziójával. Hozzá hasonlóan korábbi bajnok Herczig, aki új navigátorral, Benics Kálmánnal, de a 2010-ben megszokott Skoda Fabiával száll ismét csatába a tavalyi szerencsétlen szezon után.

Bútor Róbert is S2000-es autóra váltott, az egy verseny erejéig kipróbált gép megtetszett neki, így egy Janikáéhoz hasonló Peugeot-val, és Igor Bacigállal vág neki az évnek. A tavalyi szezonzárót nyerő Kakuszi testvérpár maradt a Fiesta S2000-nél. A turbós összkerekes gépek közül még nem tudni, hogy ki indul az elitnek számító 2-es kategóriában (S2000-es és R4-es kocsik), és ki a 3-asban (ez a korábbi N4-nek felel meg), mivel az új homologizáció épp a gépátvétel napján, április 1-én jön ki.

Akárhogy is alakul, lesz egy nagy visszatérő, Spitzmüller Csaba, aki egy angol építésű Evo X-essel indul. A ketegóriában a megszokott módon igen népes a mezőny, a korábbi esztendőkhöz hasonlóan tucatnyi pilóta esélyes a dobogóra, akár az abszolút értékelésben is. Hideg és Botka immár egy csapatban lesznek, Hadik maradt a Subarunál, de újabb modellre cserélte a régit, Kazár pedig Percze Nándorral indul idén. Ezzel el is érkeztünk a legnagyobb hiányzóhoz: Turi Tamásnak, a korábbi abszolút bajnoknak egyelőre nem állt össze a költségvetése, így az Eger-ralit biztosan kihagyja. A továbbiakban valószínűleg ő is csatlakozik a mezőnyhöz, Holczer navigálása mellett. Turán sem indul, de ő igazoltan lesz távol, hiszen ő 2011-ben az SWRC küzdelmeiben vesz részt.

Az ORB mezőnybe majdnem száz nevezés érkezett, és mivel a futam egyben a szlovák bajnokság nyitánya is, ismét összemérhetik tudásukat a két ország párosai. Náluk továbbra is indulhatnak a WRC-k, így az N-es Mitsubishivel rajtoló Pechen kívül is lesz mit látni a nézőknek: ifj. Béres és Grzyb Fabia WRC-vel, Melichárek Lancer WRC-vel, Drotár pedig Impreza S12b WRC-vel nevezett.

Ismétlésként az új kategóriák

Az Eger-ralin részt vesz a Historic kategória mellett a Rally2, és az RTE mezőnye is, így a látványosság folyamatos lesz egész hétvégén. A verseny péntek este kezdődik a Dobó téri ünnepélyes rajtceremóniával, és vasárnap délután ér véget.

2 Tovább

Veszélyben a Jordán-rali megrendezése

Az utóbbi hetekben egyre-másra jönnek az aggasztó hírek Észak-Afrikából és a Közel-Keletről. Több országban forró a helyzet, a rali-vb következő állomása, Jordánia is érintett az ügyben.

Az egzotikus versenyt 2010-ben Loeb nyerte Latvala és Solberg előtt

Bár maga a futam helyszíne jelenleg biztonságos, az oda vezető utak nem annyira, a legfőbb probléma pedig az, hogy a csapatok felszerelését szállító kamionoknak át kell menniük Szírián, márpedig ott komoly zavargások vannak. A szállítást meg lehet oldani tengeri úton is, ám az egyrészt drágább, másrészt lassabb, gyakorlatilag most kellene elindítani a konténereket Portugáliából, hogy időben odaérjenek, hiszen két hét múlva már állnia kell a szervizparknak.

A nemzetközi szövetség, az FIA illetékesei folyamatosan egyeztetnek a szervezőkel és a csapatokkal, a döntés a napokban várható.

0 Tovább

Portugáliai Power Stage videó

A korábbi futamokhoz hasonlóan Portugáliában is izgalmasra sikerült a bónuszpontokért zajló utolsó gyorsasági, a Power Stage. A három jutalompont Loebé lett, Latvala kettő, Ogier egy egységgel gazdagodott. Hirvonen és Petter Solberg is nagyon készültek a finélára, azonban a finnt műszaki hiba, a norvégot (a feltehetően a rajtpozíciójából adódó) lassabb tempója akadályozta meg a jobb szereplésben.

Az idei harmadik verseny után egyértelműen kijelenthető, hogy az újítás bevált, a korábban néha már-már unalmas utolsó szakasz minden ralin izgalmas, és nem mellesleg milliók nézhetik élőben a tévében.

0 Tovább

Ifj. Tóth a nyolcadik bajnoki címért indul csatába

Ifj. Tóth János és a Peugeot kapcsolata nagyon hosszú ideje tart, a pilóta 2001-ben versenyzett először az oroszlános márkával, akkor a legendás 206 WRC-vel.

A Peugeot 207 S2000 immár 300 LE-s

A 11. közös szezonnak az utóbbi években megszokott autóval (207 S2000), és navigátorral (Tagai Róbert) vág neki Janika. A Peugeot 207 S2000 kissé háttérben van a vetélytársaihoz képest, mivel a rali-vb-n nem indulnak, az azonos cégcsoporthoz tartozó Citroën miatt. Más sorozatokban viszont igen sikeres a kocsi, melyet folyamatosan fejlesztenek. 2011-re ifj. Tóthék autója is megújult, megkapta a legújabb alkatrészeket, melynek köszönhetően immár 300 LE-s a motorja, és több egyéb módosítás is történt a kocsin.

A páros 2011-ben rajthoz áll az összes hazai futamon, és nem titkolt céljuk a pilóta nyolcadik, a navigátor első abszolút bajnoki címének megszerzése. Mivel legalább három másik S2000-es autó lesz a mezőnyben, illetve az N4-es autók is nagyon erősek, elég sok ismeretlen van a képletben. Az előzetes számolgatások szerint az első három ralin a gyors pályák miatt a turbós autók lehetnek előnyben, az utolsó hármon pedig az S2000-esek, de ez szigorúan csak találgatás.

Az Eger-ralira egy hosszabb teszttel készültek ifj. Tóthék, ahol viszonylag gyorsan sikerült a közel fél éves kihagyás után visszaszokni az autóba, és megtalálni a megfelelő beállításokat a hétvégi szezonnyitóra.

A sajtótéjékoztatón ifj. Tóth egy RCZ volánja mögött megmutatta, hogy íven is tud autózni

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek