Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés

A Volkswagen Szardínián jelenti be visszatérését a rali-vb-re

Néhány hónapja már beszédtéma a rali-vb-n, hogy a Volkswagennél zöld jelzést kapott a Polo WRC fejlesztése.

Nasser Al-Attiyahnak nem lenne újdonság a VW színeiben versenyezni


Az sem titok, hogy 2012-ben néhány futamon már részt venne a gyári csapat, és 2013-tól teljes szezont futnának. A visszatérésről (mert hogy korábban szerepeltek a német cég autói a vb-n) szóló hivatalos bejelentést már Portugáliában meg szerették volna tenni, ám hiányzott még egy-két magasrangú vezető jóváhagyása, így a nagy eseményre a Szardínia-ralin, csütörtökön kerül sor. (Érdekesség, és talán nem véletlen egybeesés, hogy éppen ekkor debütál a Mini WRC versenykörülmények között.)

 

Minden jel arra utal, hogy a német konszern igen komolyan veszi a ralit: hatalmas költségvetéssel, az elérhető legjobb szakemberekkel vágnak neki a feladatnak. Sokáig úgy tűnt hogy a Sciroccoból építenek majd WRC-t, ám az idei szabályok szerint a Polo sokkal alkalmasabb a célra, így az lesz a versenyautó alapja.

 

Nagy kérdés, hogy kik fogják vezetni a Polo WRC-t? Még Sébastien Loeb neve is szóba került, de sokkal valószínűbb hogy az egyik autót a VW-vel idén Dakart nyerő, raliban is sikeres Al-Attiyah, a másikat pedig az érdemtelenül gyári ülés nélkül küzdő Petter Solberg kapja majd.

0 Tovább

A Volkswagen mesés fizetéssel csábítja Loeböt

Korábban megírtuk, és még ebben a hónapban hivatalosan is bejelentik, hogy a Volkswagen visszatér a rali-világbajnokságra.

Ilyen, és hasonló képekért fizetne a Volkswagen 15 millió eurót Loebnek

A Polo WRC fejlesztése már meg is kezdődött, 2012-ben már részt akarnak venni néhány futamon. A német konszern igazán nem sajnálja a pénzt a projectre, a hírek szerint évi 100 millió eurós költségvetéssel láttak munkához, ez pedig több mint a jelenlegi csapatok bármelyikéé, beleértve a májusban, Szardínián debütáló Minit.

Az új autóhoz viszont pilóta is kell, nem titok, hogy e téren is nagyot akar dobni a VW. Sébastien Loeböt nézték ki maguknak, akinek a képességeit, tapasztalatát, és főleg sikereit nem igazán kell bemutatni senkinek. Igen ám, de a világbajnok gyakorlatilag egész pályafutását a Citroënnél töltötte el, ezer szállal kötödik a márkához, ráadásul francia is - semmilyen ésszerű ok nem lehetne a váltásra.

Kivéve egyet: a pénzt. A németek állítólag mesés, 15 millió eurós évi fizetést ajánlottak Loebnek, amely a raliban messze a valaha volt legmagasabb bér lenne. Ez még a Formula-1-ben megállná a helyét, például Vettel eddig 5 millió fontot keresett, majd miután világbajnok lett - és a Ferrari elkezdte csábítgatni - megduplázták a pénzét, de még így sem kap annyit, amennyit Loebnek kínáltak.

15 millió euró már olyan összeg, amelyen esetleg érdemes elgondolkozni, még annak ellenére is, hogy hét (nyolc?) világbajnoki cím után vélhetően nem hiányzik a franciának az, hogy szinte a nulláról kezdje egy új csapatnál.

A Volkswagen viszont már most elérte, hogy forogjon a nevük a szakágban, és ha nem is lesz az egészből semmi, finomat sikerült a többi csapat értésére adni, hogy komoly kihívóra számíthatnak a jövő évtől.

0 Tovább

Indul a VW Polo WRC fejlesztése

Pletykaszinten már korábban is felvetődött, hogy a Volkswagen is beszáll a rali-vb küzdelmeibe. Az új szabályok megadták a lökést az óriáscég vezetőségének, a hírek szerint döntés született a Polo WRC megépítéséről, melyet hivatalosan a hó végi Portugál-ralin jelentenek majd be.

Carlos Sainz egy Scirocco volánjánál a tavalyi Német-rali egyik előfutójaként már ízlelgette, hogy mennyire fekszik a VW-nek a szakág. Az új WRC a Poloból épül

Korábban a Sciroccoban látta a gyár az alapot új versenyautóhoz, de a 2011-es előírásoknak a Polo (amely nem mellesleg 2010-ben elnyerte Az Év Autója díjat) sokkal jobban megfelel.

A konszernhez tartozó Skoda különböző raliautói jó kiindulást jelenthetnek a Polo WRC fejlesztéséhez, hiszen az S2000-es Fabia igen sikeres, és évek óta edződik a különböző sorozatokban.

A szándék komolyságát jelzi, hogy a németek már a csapatukban tudhatják François-Xavier Demaisont, aki korábban a Subaru illetve a Peugeot gyári alakulatánál volt fejlesztőmérnök, az utóbbi időben pedig Petter Solberg gárdáját erősítette.

A tervek szerint 2012-ben már néhány futamon élesben is versenyez a Volkswagen Polo WRC, első teljes szezonjuk 2013-ban lesz.

A pilótákról egyelőre nincs hír, bár különböző találgatások már napvilágot láttak. Az egyik szerint kerül amibe kerül, megpróbálják az új autóba Sébastien Loeböt beültetni, kérdés hogy a francia a pályafutása végefelé akar-e ilyen kalandot. Szóba került a gyárral frissen Dakart nyert Al-Attiyah neve is, ő viszont nem biztos hogy megüti azt a szintet a raliban, melyet a VW elvár. A legesélyesebb az egyik pilótaülésre a harmadik esztendeje gyári állásról álmodozó Petter Solberg, társa az IRC-bajnok, Juho Hänninen lehet.

Persze 2012-ig még sokminden változhat, egyelőre annyi a biztos, hogy beindult a gépezet. Jó hír ez a sorozat számára, hiszen a Mini révén a BMW után egy másik nagy cég csatlakozik a Ford és a Citroën mellé.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek