Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Revánsra készül Miskolcon ifj. Tóth

Győzelemre tör a szombaton esedékes Miskolc-ralin, az ob második futamán a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth János. Az országos bajnokság második futamán pénteken a Borsod Volán salakpályán 18 órától rendezik meg a hagyományos prológot, amelynek az eredménye nem számít be az összetettbe.

 

A "valódi" száguldás szombaton reggel 6 órakor Krasznokvajdánál kezdődik és a tervek szerint este kilenc körül lesz a céldobogó. Szombaton összesen 15 gyorsasági szakaszt bonyolítanak le, melyeknek 148,59 km az össztávja, a viadal teljes hossza pedig 571,98 km lesz. A rali-ob első futamát, az Eger-ralit Bútor Róbert nyerte.

 

"A nyitó verseny sajnos nem úgy sikerült, ahogyan azt elképzeltük, szerettük volna” - mondta az MTI-nek ifj. Tóth, aki az április elején rendezett egri versenyen már a második szakaszon kicsúszott és a Peugeot 207 Super 2000-es annyira megsérült, hogy már nem tudta folytatni a küzdelmet.

 

"A gyorsasági szakaszok aszfalt borításúak lesznek, s bár a murvát jobban kedvelem, remélem itt nem lesz gond. Tavaly a második voltam Miskolcon, remélem idén sikerül majd egyet előrelépnem."


Az elmúlt tíz év során ifj. Tóth négyszer diadalmaskodott a Miskolc környékén rendezett versenyeken.


A pilóta elmondta, hogy kemény harcnak néznek elébe, hiszen a viadal egynapos lesz, kora reggel kezdenek és késő este lesz a zárás.

 

„Verseny közben az ember nem fárad el, hiszen hajtja a győzni akarás, az adrenalin fűti és átsegíti az esetleges mélypontokon, ám a céldobogó után egy pillanat alatt elszáll az erő – legalábbis ez a tapasztalatom a hosszú versenyekkel kapcsolatban”.

 

A Peugeot-Total-Hungária Rallye Team versenyzője azt is elmondta, itt nem nagyon lehet taktikázni, az első szakasztól kezdve az utolsóig pengeélen táncolnak majd a győzelemért küzdők.

 

„Két tíz kilométer fölötti pálya van, a többi elég rövid, ezért aztán simán elképzelhetőnek tartom, hogy a szakaszok többségén három-négy páros lesz egy másodpercen belül. Márpedig ez azt is jelenti, hogy egyrészt nem lehet hibázni, másrészt pedig muszáj rettenetesen gyorsan közlekedni annak, aki győzni akar, mert kőkemény csata lesz. És akkor arról még nem is beszéltünk, mennyire megkavarhatja a sorokat az időjárás, ugyanis szombat délutánra esőt jósolnak” – mesélte a Peugeot 207 S2000 pilótája.

 

„Bejártuk a pályákat, persze túl nagy meglepetést nem szereztek, hiszen versenyeztünk már ezeken a zempléni szakaszokon. A gyorsaságik nem túl technikásak, de a környék gyönyörű, szeretek itt autózni” – vallotta be „Janika”.

0 Tovább

Bútor vezet Egerben, ifj. Tóth kiesett

Az Eger-rali első napján sokan estek ki az élmezőnyből, a versenynap jelentős késéssel ért véget.

Ifj. Tóth nagyott esett, remélhetőleg a következő futamra újjáépül a Peugeot

A futam egy nagyon gyors pályával kezdődött, amelyen a turbós autók előnyben voltak az S2000-esekkel szemben. Aschenbrenner nyerte a szakaszt, Botka és Bútor előtt, de hozzá kell tenni, hogy nagyon szoros eredmények születtek a rövid gyorsaságin, alig néhány tizedmásodperc választotta el a versenyzőket.

A következő, hosszabb szakaszon ifj. Tóthék kiestek, lecsúsztak az útról, a Peugeot 207 megakadt egy kőben, és alaposan összetörött. Mivel a kocsi elállta a következő versenyzők útját, többen megállapított időt kaptak. A leggyorsabb ismét Asi volt, aki ekkor 4,4 másodperccel vezetett Bútor előtt, a harmadik helyen Hideg állt.

A szlovák bajnokságban még értékelik a WRC-ket, még mindig ezek az autók a leggyorsabbak

Az első szervizelési lehetőség után újra a gyors egerszalóki pályán száguldott végig a mezőny, Asi-Bútor-Botka sorrendben, ám a bajnok pilóta autójában elromlott a szervókormány, ezért komoly megpróbáltatások vártak rá a 25,6 km-es másik gyorsaságin. Ott Bútor futotta a legjobb időt Kazár és Herczig előtt, előbbiek átvették összetettben a vezetést. Spitzmüller autójában elromlott a váltó, ki kellett állniuk.

Ekkor már több mint egy órás csúszásban volt a verseny a balesetek, illetve egy bozóttűz miatt, a harmadik kör előtt félő volt, hogy rásötétedik a mezőnyre. Az ötödik gyorsaságit a megjavított autóval Aschenbrenner nyerte, ezzel visszavette a második helyet Kazártól. Az utolsó pálya rajtja sokáig állt, mivel egy ittas nézőhöz be kellett mennie a mentőautónak, így szürkületben indultak el az autók. Bútor, Kazár, Asi sorrend született az élen, és egyben ez lett a nap végi sorrend is.

Hat gyorsasági után Bútor áll az élen

Az Eger-ralin indult a szlovák mezőny is, komoly autókkal, több WRC-vel is színesítették a napot. Közöttük egyelőre ifj. Béres a leggyorsabb, aki abszolút értékelésben is vezeti a futamot a Fabia WRC-vel.

Az Eger-rali állása az első nap után:

1. Bútor/Bacigál Peugeot 207 S2000
44:00,4
2. Kazár/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX
+13,7
3. Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX +14,2
4. Herczig/Benics Skoda Fabia S2000
+26,2
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza STi
+33,4
6. Balogh/Holczer
Mitsubishi Lancer Evo IX +45,8
0 Tovább

Egerben indul a hazai bajnokság

Hétvégén Egerben indul a magyar rali-bajnokság. Igen erős mezőny várható, és persze hatalmas csata az S2000-es és a turbós autók között az abszolút győzelemért.

Idén többen is trónfosztásra készülnek, Asi pedig címvédésre

2011-ben a tervek szerint hat futamot rendeznek, négyet aszfalton, kettőt pedig murván. A két utolsó verseny igazán különlegesnek ígérkezik: az egyik a helyszíne miatt (Arad), a szezonzáró Mecsek-rali pedig IRC futam is lesz egyben, a magyar bajnokságba pedig 1,5-ös szorzóval számít majd.

Ahogy a korábbi években, 2011-ben is az Eger-környéki pályákon indul a hazai pontvadászat. A szövetségben, illetve a szakágban történt változások rányomták a bélyegét az első futamra való készülődésre, de ha egyelőre ideiglenesen is, megoldódtak a problémák, és semmi akadálya a hétvégi versenynek.

A pályák a korábbi esztendőkből ismerősek, szinte az egész mezőny kívülről fújja őket. Nehezítést a tél folyamán tönkrement részek jelenthetnek, egyes helyeken a szerencse dönti majd el, hogy ki tud átkelni defekt nélkül a kátyús részeken. A legtöbb gyorsasági igen tempós, tulajdonképpen az egyiken van egy erdei rész amely szűk és kanyargós, a többi helyen gumilassítók fogják a sebességet csökkenteni. A két nap során 11 gyorsasági szerepel a programban.

A legtöbb hazai élpilóta részt vesz a szezonnyitón. A címvédő Aschenbrenner maradt a Mitsubishi Lancer Evo IX-esnél, amely megkapta a legújabb R4-es fejlesztéseket, így kicsit könnyebb és jobban vezethető a korábbinál. Többen is megpróbálják el- illetve visszahódítani a bajnoki címet tőle: ifj. Tóth tavaly a második helyen végzett, idén teljes szezont fut a Peugeot 207 S2000 legújabb verziójával. Hozzá hasonlóan korábbi bajnok Herczig, aki új navigátorral, Benics Kálmánnal, de a 2010-ben megszokott Skoda Fabiával száll ismét csatába a tavalyi szerencsétlen szezon után.

Bútor Róbert is S2000-es autóra váltott, az egy verseny erejéig kipróbált gép megtetszett neki, így egy Janikáéhoz hasonló Peugeot-val, és Igor Bacigállal vág neki az évnek. A tavalyi szezonzárót nyerő Kakuszi testvérpár maradt a Fiesta S2000-nél. A turbós összkerekes gépek közül még nem tudni, hogy ki indul az elitnek számító 2-es kategóriában (S2000-es és R4-es kocsik), és ki a 3-asban (ez a korábbi N4-nek felel meg), mivel az új homologizáció épp a gépátvétel napján, április 1-én jön ki.

Akárhogy is alakul, lesz egy nagy visszatérő, Spitzmüller Csaba, aki egy angol építésű Evo X-essel indul. A ketegóriában a megszokott módon igen népes a mezőny, a korábbi esztendőkhöz hasonlóan tucatnyi pilóta esélyes a dobogóra, akár az abszolút értékelésben is. Hideg és Botka immár egy csapatban lesznek, Hadik maradt a Subarunál, de újabb modellre cserélte a régit, Kazár pedig Percze Nándorral indul idén. Ezzel el is érkeztünk a legnagyobb hiányzóhoz: Turi Tamásnak, a korábbi abszolút bajnoknak egyelőre nem állt össze a költségvetése, így az Eger-ralit biztosan kihagyja. A továbbiakban valószínűleg ő is csatlakozik a mezőnyhöz, Holczer navigálása mellett. Turán sem indul, de ő igazoltan lesz távol, hiszen ő 2011-ben az SWRC küzdelmeiben vesz részt.

Az ORB mezőnybe majdnem száz nevezés érkezett, és mivel a futam egyben a szlovák bajnokság nyitánya is, ismét összemérhetik tudásukat a két ország párosai. Náluk továbbra is indulhatnak a WRC-k, így az N-es Mitsubishivel rajtoló Pechen kívül is lesz mit látni a nézőknek: ifj. Béres és Grzyb Fabia WRC-vel, Melichárek Lancer WRC-vel, Drotár pedig Impreza S12b WRC-vel nevezett.

Ismétlésként az új kategóriák

Az Eger-ralin részt vesz a Historic kategória mellett a Rally2, és az RTE mezőnye is, így a látványosság folyamatos lesz egész hétvégén. A verseny péntek este kezdődik a Dobó téri ünnepélyes rajtceremóniával, és vasárnap délután ér véget.

2 Tovább

Ifj. Tóth a nyolcadik bajnoki címért indul csatába

Ifj. Tóth János és a Peugeot kapcsolata nagyon hosszú ideje tart, a pilóta 2001-ben versenyzett először az oroszlános márkával, akkor a legendás 206 WRC-vel.

A Peugeot 207 S2000 immár 300 LE-s

A 11. közös szezonnak az utóbbi években megszokott autóval (207 S2000), és navigátorral (Tagai Róbert) vág neki Janika. A Peugeot 207 S2000 kissé háttérben van a vetélytársaihoz képest, mivel a rali-vb-n nem indulnak, az azonos cégcsoporthoz tartozó Citroën miatt. Más sorozatokban viszont igen sikeres a kocsi, melyet folyamatosan fejlesztenek. 2011-re ifj. Tóthék autója is megújult, megkapta a legújabb alkatrészeket, melynek köszönhetően immár 300 LE-s a motorja, és több egyéb módosítás is történt a kocsin.

A páros 2011-ben rajthoz áll az összes hazai futamon, és nem titkolt céljuk a pilóta nyolcadik, a navigátor első abszolút bajnoki címének megszerzése. Mivel legalább három másik S2000-es autó lesz a mezőnyben, illetve az N4-es autók is nagyon erősek, elég sok ismeretlen van a képletben. Az előzetes számolgatások szerint az első három ralin a gyors pályák miatt a turbós autók lehetnek előnyben, az utolsó hármon pedig az S2000-esek, de ez szigorúan csak találgatás.

Az Eger-ralira egy hosszabb teszttel készültek ifj. Tóthék, ahol viszonylag gyorsan sikerült a közel fél éves kihagyás után visszaszokni az autóba, és megtalálni a megfelelő beállításokat a hétvégi szezonnyitóra.

A sajtótéjékoztatón ifj. Tóth egy RCZ volánja mögött megmutatta, hogy íven is tud autózni

0 Tovább

Gyűlik a mezőny az Eger-ralira

Április első hétvégéjén rendezik a hazai bajnokság első futamát, az Eger-ralit.

Ifj. Tóth és Herczig 2011-ben is S2000-es autókkal próbálják meg legyőzni a címvédő Aschenbrennert

A legtöbben - eddig 68 első osztályú, és 12 historic kategóriás páros - már leadták a nevezésüket, így látható, hogy nagyon erős mezőny lesz. A tavalyi élmenők legtöbbje ott lesz Egerben, a megszokott Mitsubishi-armada mellett jónéhány S2000-es autó is szerepel a listán, amely itt érhető el.

A futam egyben a szlovák bajnokság nyitánya is, és mivel ott még mehetnek a WRC-k, az előzetes hírek szerint négy ilyen autót is láthat majd a közönség, közöttük egy olyat is, amit eddig itthon még nem: a lengyel Grzyb egy Citroën C4 WRC-vel nevezett.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek