Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Novikov újra WRC-ben

Az orosz tini, Jevgenyij Novikov sokak szívébe belopta magát a 2009-es szezonban, halált megvető bátorságával, és őrült manővereivel. A legtöbben talán az alábbi ugratásra emlékeznek, amelyet a Finn-ralin "követett el".

A száguldás vége általában kiesés (rosszabb esetben totálkárral súlyosbítva) lett, az eredmények igencsak elmaradtak, Novikov inkább az üzleti élet felé fordult, így a 2010-es szezont kihagyta a pilóta. Idén azonban visszatér: Mexikóban már indul, egy piros-fehér Ford Fiesta WRC-vel.

Navigátora a belga Stephane Prévot lesz, akinek már volt alkalma megtapasztalni Novikov vad stílusát. A Mexikó-ralin kívül további 6-7 futamon tervezik a versenyzést, persze csak ha ép marad az autó.

0 Tovább

Jól vizsgáztak az új abroncsok

Három esztendő után új abroncsokkal kellett a mezőnynek megismerkednie, miután a Pirelli idéntől a Formula 1-re koncentrál. Két gyártó, a francia Michelin, és a kínai - de brit gyökerekkel rendelkező - Dmack kötött szállítói szerződést a sorozattal, így 2011-ben e két márka termékei közül választhatnak az résztvevők.

A szöges gumik idén sem a régebbről ismerős "virsli" méretűek, hanem a murvás versenyeken használt felnikre szerelhető szélesebb fajták

A gyári, illetve a WRC-vel induló csapatok mindegyike a Michelint részesítette előnyben, de a privát gárdák közül többen is bizalmat szavaztak a kevésbé ismert, ám olcsóbb Dmacknak.

Mindkét gyártó abroncsai jól vizsgáztak. Bár a gyári Citroëneknél több defekt is előfordult, a csapat beismerte, hogy ez leginkább annak köszönhető, hogy a minél jobb eredmény érdekében alacsonyabb guminyomással próbálkoztak, és nem arról van szó, hogy a Michelin rossz gumikat gyártott volna.

A Dmack is megszerezte első sikerét: a PWRC győztes cseh Semerád az ő abroncsaikon száguldott a Svéd-ralin, és az abszolút 12. helyen végző Prokop (Ford Fiesta S2000) is tőlük vásárolt.

Az új gyártó abroncsi is beváltak a hóban

Március elején Mexikóban az új murvagumik is bemutatkozhatnak.

0 Tovább

A Svéd-rali képekben

Hó, jég, repülő autók - kattintson a képre a galériáért!

0 Tovább

A Svéd-rali sztárja: Mads Østberg

Mads Østberg fiatal kora ellenére (1987-ben született) már hatodik szezonját kezdte a rali-világbajnokságon. Az idei nyitányon hatalmas megleptésre a második helyen végzett úgy, hogy végig harcban volt a győzelemért, de ki is ő igazán?

Az új Fiesta WRC nagyon fekszik Østbergnek

A norvég fiatalember már gyerekkorában megfetrőződött a motorsporttal: négy évesen motorozott, később gokartozott, és 13 esztendős volt, amikor édesapja, Morten mellé beült egy Subaru Impreza WRC-be navigálni. Három szezonon át szokta a ralizás csúcsát a jobb oldalon, 16 évesen pedig átült a vezetőülésbe.

Igen ám, de ekkor még túl fiatal volt ahhoz, hogy hazájában indulhasson, ezért svédországi ralikra nevezett, mivel ott létezett egy 16-18 éveseknek létrehozott kategória. Hét futamból hatot megnyert, ez után Norvégiában bontogatta tovább a szárnyait.

2006-ban már vb-futamokon indult, egy Subaru Impreza WRC-vel, köszönhetően a család jó anyagi körülményeinek. Év végén az ő versenyautójával történt meg, hogy trélerrel együtt ellopták, de szerencsére pár nappal később meglett az értékes gép.

A következő szezonban a vb hat állomásán vett részt Østberg, és összejött az első szakaszgyőzelem (Svédországban), és az első pont is (Finnországban, 8. hely). 2008-ben ismét több futamon részt vett a fiatal pilóta, de a sikerek elmaradtak. Marcus Grönholm a szárnyai alá vette a norvégot, közösen teszteltek, és volt olyan jó helyzetben a család, hogy két Impreza WRC közül (egy 2007-es, és egy 2008-as) is választhattak, hogy egy-egy versenyen melyikkel induljon a fiú.

Mindezek eredménye az lett, hogy 2009-ben már rendszeres pontszerzővé vált Østberg, miközben a nemzeti bajnoki címei is gyűltek. Tavaly már közvetlenül a legjobbak után következett, annak ellenére is, hogy autója lassabb volt a C4 és a Focus WRC-knél. Már szezon közben elkezdett ismerkedni az S2000-es Fiestával, majd jött a hír: 2011-ben Østberg is Fiesta WRC-t hajt majd.

Nem is kezdődhetett volna jobb helyszínen az év a pilóta szempontjából, mint Svédországban. Az első nap, kihasználva kedvező rajtpozícióját az élre állt, és a továbbiakban is a győzelemért tudott harcolni Mikko Hirvonennel.

A svéd navigátorral, Jonas Anderssonnal induló versenyző barátnője, Veronica Engan is diktálja az itinert, korábban Brynildsen mellett ült

Murván igen erős lehet Østberg, és ha aszfalton is versenyképes lesz a "nagyokkal", 2012-re könnyen leigazolhatja valamelyik gyári csapat.

0 Tovább

Amikor a navigátor vezet

A Svéd-rali első napján négy versenyzőt is gyorshajtáson kapott az éber svéd rendőrség. Petter Solberg követte el közülük is a legnagyobb vétséget, hiszen 112 km/h-val hajtott ott, ahol csak 80 km/h-val szabadott volna. A hatóság 48 órás türelmi idővel bevonta a norvég pilóta jogosítványát (a futam rendezői is megbüntették 800 euróra), és mivel kora délután történt az eset, már akkor tudták, az utolsó vasárnapi gyorsaságin bajban lesznek.

Két nap is kevés volt, hogy sikerüljön a különböző szerveknél a 48 órát néhány továbbival megtoldani, így nem maradt más hátra, mint a helycsere: a Gustavfors nevű utolsó szakaszon a navigátor, Chris Patterson vezette a DS3 WRC-t.

Az észak-ír újdonsült pilóta először kormányozta az autót, és nem is kockáztatott túl sokat: az utolsó időt futották. Ezzel nemcsak egy helyezést buktak - Ogier megelőzte őket összetettben -, hanem a bónuszpontok megszerzésének esélyét is.

A mexikói indulásuk viszont nem forog veszélyben, mivel a vezetéstől való eltiltás csak Svédországra terjed ki. Az biztos, hogy Solberg ezzel az esettel igen széles körben hívta fel a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire, és navigátorának is felejthetetlen perceket szerzett.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek