Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Matthew Wilson sorsa még mindig kérdéses

Bár még csak 24 esztendős, a rali-vb mezőnyének egyik legtapasztaltabb pilótája Matthew Wilson. 75 futamon indult már (mindegyiken Forddal), s eddig nemhogy győzelmet nem szerzett, még a dobogóra sem állhatott. Legjobb eredménye egy 2007-es Japánban elért 4. hely volt, illetve összesen három szakaszgyőzelem fűződik a brit nevéhez.

Svédországban a 9. helyen végzett Wilson, miután az első napon 4 percet veszített az elromlott kormányszervó miatt

Mindemellett nagyon megbízható a Ford csapat vezetőjének, Malcolm Wilsonnak a fia, hiszen a futamok 93,3%-án célba ért, ez pedig kivételesen jó érték. Ez azonban úgy tűnik, önmagában kevés: a Svéd-rali előtt már lehetett tudni, hogy egyelőre nincs meg a pénz a teljes szezonra, sőt, januárban még csak annyi volt biztos, hogy a havas futamon tud indulni Matthew.

Jelenleg némileg kedvezőbb a helyzet, további öt fordulóra megvan a keret, és a remény arra, hogy a következő hónapok alatt sikerül forrást találni a szezon második felének teljesítésére is.

Wilson és Scott az első hatba szeretnének kerülni a Mexikó-ralin

Mindenképpen Wilson mellett szól, hogy mostantól a neki leginkább fekvő murvás futamok következnek, illetve hogy nála többet talán senki nem tesztelte az új WRC-t.

0 Tovább

Gőzerővel tesztelik a Mini WRC-t

2010 nyarán írta alá a Minit tulajdonló BMW, illetve a híres versenyautó építő Prodrive vezetősége az együttműködési szerződést, amely alapján a Mini Countryman WRC-k készülnek az angol cégnél.

Mindkét fél jelentős sikerekkel büszkélkedhet az autósport terén, így nem csoda, hogy nagyon komolyan veszik a felkészülést. Az első tesztek szeptemberben kezdődtek, és azóta folyamatosan zajlanak különböző helyszíneken, hogy minden a legnagyobb rendben legyen az új WRC első világbajnoki fellépéséig, a májusi Szardínia-rali idejére.

A cél kimondottan az, hogy minél előbb felvegyék a konkurensek tempóját, ezért a két gyári pilóta, Sordo és Meeke a következő hetekben is folytatja a tapasztalatok gyűjtését.


szólj hozzá: Mini WRC teszt

0 Tovább

Mindössze 25 nevezés érkezett a Mexikó-ralira

Március első hétvégéjén rendezik a világbajnokság második fordulóját, a Mexikó-ralit. A szezon első murvás futamára igen kevés, mindössze 25 nevezés érkezett.

A gyári csapatok természetesen teljes létszámmal ott lesznek a rajtnál, a megszokott WRC-pilóták közül Kimi Räikkönen hiányzik. A finn 2010-ben nem szerzett túl jó élményeket a versenyen, inkább gyakorlásra fordítja energiáját. Indul viszont a jó szereplésre esélyes argentin Villagra, illetve az orosz Novikov.

Mexikóban kezdődik az SWRC kategória különversenye, ahol ringbe száll a tavalyi IRC bajnok Hänninen is.

Íme a teljes lista:

0 Tovább

Latvala idén már két Fiesta WRC-t tört totálkárosra

A gyári Ford-pilóta fiatal korához képest már számos versenyautót tört totálkárosra, a legnagyobb bukása talán 2009-ben, Portugáliában történt.

Az viszont még önmagához képest is csúcsteljesítmény, hogy február közepére már két Fiesta WRC-t sikerült megsemmisítenie, mind a kettőt tesztelés közben. Az elsőt még a Svéd-rali előtt a hóban, ezért nem tudott a csapat részt venni az Arctic-ralin, amely kiváló lehetőség lett volna a gyakorlásra.

A második autó a héten, a Portugáliában folyó murvás tesztek során borult fel és tört össze teljesen, ezért fel is kellett függeszteni a munkát, míg egy új karosszéria érkezik az angliai gyárból. Bár Latvalának ezúttal sem esett baja, a Mexikó-rali előtt minden megtett kilométer fontos lenne a gárdának. A WRC-ket építő M-Sport ráadásul kezd kifogyni a Fiestákból, pedig bérlőjük lenne bőven.

Nagyon sokat tesztel a Ford az új autóval, ám Latvala időnként kényszerpihenőre küldi a csapatot

0 Tovább

Hirvonen a Ford legsikeresebb pilótája

A Svéd-ralin szerzett győzelmével Mikko Hirvonen vált a Ford legsikeresebb versenyzőjévé a szakágban.

A 2006-os Ausztrál-ralin tört meg a jég, és született meg az első Hirvonen-győzelem

A még mindig csak 30 esztendős finn kapcsolata meglehetősen döcögősen kezdődött a kék ovállal, hiszen első teljes vb-szezonjában, 2003-ban mindössze 3 pontot sikerült összegyűjtenie a Focus WRC-vel. Egy kissé sikeresebb, de még mindig nem túl jó szezon jött a Subarunál, majd 2005-ben privátként indult néhány versenyen, amikor a Catalunya-ralin elért 3. hely után 2006-ra újra szerződést kínált neki a Ford.

Ausztráliában megszületett az első futamgyőzelem, melyet 2007-ben további három követett, és mindkétszer 3. lett az év végi összesítésben. A következő esztendőben - Grönholm visszavonulása után - első számú pilótává avanzsált Hirvonen, 2008-ban és 2009-ben is Loeb mögött a második helyen végzett a tabellán, utóbbi esztendőben mindössze egy ponttal lemaradva a vb-címről.

2010 jól indult a versenyző számára, ám a svédországi futamgyőzem után elmaradtak a sikerek, és egy finnországi baleset után végleg elszállt az esély a végső sikerre. Az idei győzelem volt Hirvonen karrierje során a 13., és mivel mindet Forddal érte el, ő lett a márka legsikeresebb ralipilótája.

Svédországban újra Hirvonen győzött, legközelebb Mexikóban szaporíthatja a trófeák számát

Korábbi csapattársát, Marcus Grönholmot taszította le a képzeletbeli trónról (12 elsőség Forddal), utánuk Colin McRae következik, aki kilencszer állhatott a dobogó legmagasabb fokára a márka színeiben.

A további sorrend: Waldegard (6), Sainz, Martin, Mikkola (5), Vatanen, Timo Mäkinen, Delecour, Latvala (4), Roger Clark, Biasion, Tommi Mäkinen, Cunico, Auriol, Hamalainen (1).

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek