Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jól vizsgáztak az új abroncsok

Három esztendő után új abroncsokkal kellett a mezőnynek megismerkednie, miután a Pirelli idéntől a Formula 1-re koncentrál. Két gyártó, a francia Michelin, és a kínai - de brit gyökerekkel rendelkező - Dmack kötött szállítói szerződést a sorozattal, így 2011-ben e két márka termékei közül választhatnak az résztvevők.

A szöges gumik idén sem a régebbről ismerős "virsli" méretűek, hanem a murvás versenyeken használt felnikre szerelhető szélesebb fajták

A gyári, illetve a WRC-vel induló csapatok mindegyike a Michelint részesítette előnyben, de a privát gárdák közül többen is bizalmat szavaztak a kevésbé ismert, ám olcsóbb Dmacknak.

Mindkét gyártó abroncsai jól vizsgáztak. Bár a gyári Citroëneknél több defekt is előfordult, a csapat beismerte, hogy ez leginkább annak köszönhető, hogy a minél jobb eredmény érdekében alacsonyabb guminyomással próbálkoztak, és nem arról van szó, hogy a Michelin rossz gumikat gyártott volna.

A Dmack is megszerezte első sikerét: a PWRC győztes cseh Semerád az ő abroncsaikon száguldott a Svéd-ralin, és az abszolút 12. helyen végző Prokop (Ford Fiesta S2000) is tőlük vásárolt.

Az új gyártó abroncsi is beváltak a hóban

Március elején Mexikóban az új murvagumik is bemutatkozhatnak.

0 Tovább

Pirelli helyett Michelin a WRC-ken

Három esztendőn át kizárólagos szerződése volt a Pirellinek a rali-vb szervezőivel, így az élcsapatok egységesen az olasz gyártó abroncsait használták.

2011-re azonban lejárt a kontraktus, szabad volt a vásár, így két beszállító is jelentkezett, hogy ellássa gumival a vb-futamokon induló autókat. A szakágban jól ismert Michelin az egyik, míg egy új kínai cég, a Dmack a másik.

A Michelin korábban szép sikereket ért el a raliban, és BFGoodrich márkanév alatt a legutóbbi időkig forgalmaztak abroncsokat egyéb sorozatok számára. 2011-től újra az ő logójuk látható a WRC-ken, mivel az élcsapatok mindegyike úgy döntött, hogy a franciáktól szerzi be a gumikat.

A Dmack (a márkanév az alapító brit úriember nevéből származik) inkább az alacsonyabb költségvetésű gárdákat célozta meg, már a Svéd-ralin is többen az ő szöges abroncsaikkal versenyeznek majd.

Bár a jelenleg az F1-re fókuszáló Pirelli kiszállt a raliból, nem zárták ki visszatérést a közeljövőben.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek