Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Aschenbrenner nyerte a Miskolc-ralit

A bajnoki címvédő Aschenbrenner György nagy fölénnyel nyerte meg szombaton a Miskolc-ralit, az ob második versenyét.

A Mitsubishi Lancerrel versenyző Aschenbrenner mögött Herczig Norbert (Skoda Fabia) lett a második és Kakuszi Zsolt (Ford Fiesta) pedig a harmadik.Ifj. Tóth János ezúttal sem tudott felkerülni a képzeletbeli dobogóra; a Peugeot 207 S2000-est irányító pilóta kilenc másodperccel maradt el Kakuszitól és a negyedik helyen végzett. A hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth az évadnyitó versenyen, amelyet Bútor Róbert nyert meg, már a viadal elején kiesett.

 

Miskolc-rali, végeredmény:

1. Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer) 1:15:17.2 ó
2. Herczig Norbert (Skoda Fabia S2000) 31.2 mp hátrány
3. Kakuszi Zsolt (Ford Fiesta S2000) 34.6 mp h.
4. ifj. Tóth János (Peugeot 207 S2000) 43.4 mp h.
5. Hadik András (Subaru Impreza) 1:01 p h.
6. Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer) 1:16.6 p h.

Az ob következő versenyét, a Bükfürdő-ralit június 3. és 5. között tartják.

1 Tovább

Revánsra készül Miskolcon ifj. Tóth

Győzelemre tör a szombaton esedékes Miskolc-ralin, az ob második futamán a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth János. Az országos bajnokság második futamán pénteken a Borsod Volán salakpályán 18 órától rendezik meg a hagyományos prológot, amelynek az eredménye nem számít be az összetettbe.

 

A "valódi" száguldás szombaton reggel 6 órakor Krasznokvajdánál kezdődik és a tervek szerint este kilenc körül lesz a céldobogó. Szombaton összesen 15 gyorsasági szakaszt bonyolítanak le, melyeknek 148,59 km az össztávja, a viadal teljes hossza pedig 571,98 km lesz. A rali-ob első futamát, az Eger-ralit Bútor Róbert nyerte.

 

"A nyitó verseny sajnos nem úgy sikerült, ahogyan azt elképzeltük, szerettük volna” - mondta az MTI-nek ifj. Tóth, aki az április elején rendezett egri versenyen már a második szakaszon kicsúszott és a Peugeot 207 Super 2000-es annyira megsérült, hogy már nem tudta folytatni a küzdelmet.

 

"A gyorsasági szakaszok aszfalt borításúak lesznek, s bár a murvát jobban kedvelem, remélem itt nem lesz gond. Tavaly a második voltam Miskolcon, remélem idén sikerül majd egyet előrelépnem."


Az elmúlt tíz év során ifj. Tóth négyszer diadalmaskodott a Miskolc környékén rendezett versenyeken.


A pilóta elmondta, hogy kemény harcnak néznek elébe, hiszen a viadal egynapos lesz, kora reggel kezdenek és késő este lesz a zárás.

 

„Verseny közben az ember nem fárad el, hiszen hajtja a győzni akarás, az adrenalin fűti és átsegíti az esetleges mélypontokon, ám a céldobogó után egy pillanat alatt elszáll az erő – legalábbis ez a tapasztalatom a hosszú versenyekkel kapcsolatban”.

 

A Peugeot-Total-Hungária Rallye Team versenyzője azt is elmondta, itt nem nagyon lehet taktikázni, az első szakasztól kezdve az utolsóig pengeélen táncolnak majd a győzelemért küzdők.

 

„Két tíz kilométer fölötti pálya van, a többi elég rövid, ezért aztán simán elképzelhetőnek tartom, hogy a szakaszok többségén három-négy páros lesz egy másodpercen belül. Márpedig ez azt is jelenti, hogy egyrészt nem lehet hibázni, másrészt pedig muszáj rettenetesen gyorsan közlekedni annak, aki győzni akar, mert kőkemény csata lesz. És akkor arról még nem is beszéltünk, mennyire megkavarhatja a sorokat az időjárás, ugyanis szombat délutánra esőt jósolnak” – mesélte a Peugeot 207 S2000 pilótája.

 

„Bejártuk a pályákat, persze túl nagy meglepetést nem szereztek, hiszen versenyeztünk már ezeken a zempléni szakaszokon. A gyorsaságik nem túl technikásak, de a környék gyönyörű, szeretek itt autózni” – vallotta be „Janika”.

0 Tovább

Asi már R4-ben indul a hétvégi Miskolc-ralin

Egy második helyezéssel a zsebében Aschenbrenner György hétvégén újra a Mitsubishi volánja mögé ül, hogy a Miskolc-ralin versenyezzen. A tavalyi bajnok a csütörtöki tréning után nyilatkozott.

Az Eger Rally után Gran Canariára készültél egy IRC futamra, hogy egy csapattársadnak segédkezz, mint csapatvezető. Jól sikerült számára a verseny?

 

- Aschenbrenner György: - Kategóriájában a hatodik helyezést szerezte meg, ami úgy gondolom egy szép eredmény. Igazán jó kis verseny volt, sok tanulsággal, hiszen alaposan meg tudtuk vizsgálni az IRC mezőnyt, így a tapasztalatokból a Mecsek Rallyn is tudunk talán meríteni majd.

 

Tervezted, hogy az R4 kittel erősítesz a bajnokság második fordulójára, a hétvégén következő Hell Miskolc Rallyra. Sikerült megvalósítani a fejlesztést?

 

- Igen, immár R4-es az autónk, az R4-ben neveztünk. Reméljük, hogy az egrinél sokkal keskenyebb, bevállalós zempléni pályákon ennek segítségével még gyorsabbak tudunk majd lenni és szépen szerepelünk egy olyan futamon, ahol talán jobban kidomborodik a pilóták bevállalóssága és egyéni kvalitása.

Hogyan teltek az előző napok, hogyan készültetek?

 

- Tegnap volt egy rövidebb tesztünk, ma tréningeztünk és holnap is ez vár ránk, még a délutáni prológ előtt.

 

Miskolc az egyik legnépszerűbb állomás a szezonban, feltehetően több ezren látogatnak ki a sokak által jól ismert pályákra. Mit gondolsz, meglesz az idei első győzelem?

 

- Természetesen szeretnénk minél szebb eredményt elérni, megpróbáljuk úgy odatenni magunkat, hogy a leggyorsabbak lehessünk a versenyen. Persze a biztos célba érés mindig fontosabb, mint egy esetleges győzelem.

0 Tovább

Ogier vezet Jordániában, Turánék az SWRC dobogójáért csatáznak

A szervezőket illetve a résztvevőket sújtó, szinte hihetetlen pechsorozat után péntek reggel végre elkezdődhetett a Jordán-rali, amely a tervezetthez képest egy nappal megrövidült.

Ogier jó eséllyel indul idei második győzelme felé, ám ehhez Loebnek is lesz még egy-két szava


A másodiknak számító első napon hat szakasz várt a mezőnyre, délelőtt és délután is ugyanaz a három, melyek közül az első kettő rövidebb volt, a harmadik viszont a híres-hírhedt 41 km-es pálya. Különösen azért tűnt nehéznek a feladat, mert a pályabejárást nem a megszokott kocsijaikkal végezték a versenyzők (hiszen azok is az ominózus hajón vesztegeltek), hanem a feladatra egyébként teljesen alkalmatlan bérautókkal.

 

A bajnokság éllovasaként elsőnek rajtoló Hirvonen nem sok jóra számíthatott, hiszen ezen a futamon a szokásosnál is nagyobb hátránya szokott lenni annak, aki takarítja az utat a többiek előtt. Ennek megfelelően nem volt meglepő, hogy a finn csak egy ötödik idővel kezdett, az viszont annál inkább, hogy a közvetlenül utána induló Loeb volt a leggyorsabb. A világbajnok minden tapasztalatát és bátorságát bevetette, így tudta megelőzni Ogiert, Latvalát, és Petter Solberget. A nagy ötös után nem Henning Solberg vagy Østberg következett, hanem Räikkönen, aki még úgy is megelőzte sokkal tapasztaltabb társait, hogy hibázott egy kisebbet.

 

A második pályán a többiek is felbátorodtak. Petter Solberg győzött Ogier és Latvala előtt, utóbbi úgy ért el harmadik időt, hogy a rajt után nem sokkal eltalált egy sziklát. Loeb a negyedik időt futotta, Hirvonen elé pedig Østberg is befért. A 100. futamán induló Henning Solberg fedektet kapott, ennek ellenére tizedre azonos időt futott Räikkönennel.

 

A hosszú gyorsaságin Ogier begyújtotta a rakétákat, és egy legjobb idővel átvette a vezetést a versenyben. Rajta kívül a melegedő DS3 WRC-vel vesződő Solberg, illetve Latvala és Loeb értek el jó időt, a többiek - Hirvonent is beleértve - már nagyon lemaradtak, így a nap felénél az említett négyes állt az élre úgy, hogy egymáshoz képest 10 másodpercen belül álltak. Henning Solberg motorja egy sziklával való találkozás után megsérült, a norvég feladta a futamot.

Jordániában is hozza idei megfontolt, de eredményes autózását Räikkönen. Az első öttel nem veheti fel a versenyt, de a többieknél már gyorsabb


Mivel a szokásos módon a délutáni program megegyezett a délelőttivel, Hirvonen abban reménykedett, hogy első autóként már nem lesz akkora hátrányban a többiekkel szemben mint korábban. Így is történt, de még nála is jobban felszívta magát Latvala, aki Ogier és Loeb előtt nyerte az első szakaszt. A következőn duplázott a fiatal finn, bár hozzá kell tenni hogy az éllovasok nagy része már az utolsó, hosszú pályára tartogatta erejét (és gumiját), és elkezdődött a "matek" is, hogy ki hogyan jár jól, érdemes-e a többieket előbbre tessékelni.

 

Az utolsó, hosszú gyorsaságin Hirvonen volt az egyik, akinek semmi oka nem lett volna lassítani, viszont 15 km-rel a cél előtt elromlott a szervókormány a Fiesta WRC-ben (idén ez már a sokadik a Fordnál), így ő annak is örült hogy nem esett nagyon vissza. A többiek közül egyedül Ogier ment teljes erőbedobással, csapattársa, Loeb viszont megtréfálta a többieket: féltávnál megállt egy kicsit. Az utána rajtolók látták a világbajnok részidőit, így kénytelenek voltak ők is lassítani ha mögötte akartak maradni összetettben - a végén az egésszel Ogier járt jól, több mint fél perces előnyre tett szert a játék miatt.

 

A Jordán-rali második napja után tehát a két gyári Citroën áll az élen, kérdés hogy Loeb utoléri-e csapattársát, illetve hogy Latvala és Petter Solberg felérnek-e a dobogóra. Az ötödik Hirvonen már nagyon nagy lemaradásban van, egyedül arra kell figyelnie hogy ne hibázzon, normál körülmények között nincs esélye előbbre lépni. A hatodik helyért Räikkönen és Wilson csatáznak, miután Østberg váltóhiba miatt kiesett. Al Quassimi és Villagra következnek utánuk, míg a 10. helyezett az SWRC éllovasa, Al-Attiyah.

 

A katari pilóta külön ligát alkotott a kategórián belül, egyértelműen ő volt a leggyorsabb a nap folyamán. Annak ellenére is két perccel vezet Sousa előtt, hogy az utolsó gyorsaságin a Ford időnként dadogott. Turánék a negyedik helyen állnak, szoros csatában az előttük lévő Kruudával, illetve az egy defekt miatt mögéjük szoruló Gassnerrel. Ahhoz képest hogy ez az első alkalom, hogy murvás felületen is kipróbálhatták a magyarok az S2000-es Fiestát, harmadik időt is futottak, és kis szerencsével a dobogóra is odaérhetnek.

Remekül kezdte a magyar csapat az SWRC-s szereplését, hat gyorsasági után a negyedik helyen állnak


Ehhez nem kell mást tenni, mint a szombati nyolc gyorsaságin hiba nélkül menni. Az összes pálya hosszabb 10 km-nél, így a záró nap nem lesz egyszerű, különösen az élmezőny számára, akik a Power Stage-n ismét a bónuszpontokért küzdenek majd.

 

 

A Jordán-rali állása a második nap után:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 1:32:53,4
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +31,6
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +32,1
4. P. Solberg/Patterson
Citroën DS3 WRC +35,3
5. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:30,9
6. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +2:45,8
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +2:57,8
8. Al Qassimi/Orr Ford Fiesta RS WRC +4:49,7
9. Villagra/Perez-Companc Ford Fiesta RS WRC +4:53,5
10. Al-Attiyah/Bernacchini
Ford Fiesta S2000
+5:19,3
14. Turán/Zsiros Ford Fiesta S2000 +9:02,5

 

SWRC:

1. Al-Attiyah/Bernacchini Ford Fiesta S2000 1:38:12,7
2. Sousa/Costa Ford Fiesta S2000 +1:55,5
3. Kruuda/Järveoja Skoda Fabia S2000 +3:06,8
4. Turán/Zsiros Ford Fiesta S2000 +3:43,2
0 Tovább

Bútor nyerte a szezonnyitó Eger-ralit

Az Eger-rali első napján többen is kiestek az élmezőnyből, a sorozatos csúszások miatt elég későn lett vége a küzdelmeknek.

Bár már többször közel állt hozzá, élete első futamgyőzelmét aratta Bútor, s ezzel a bajnokság egyik esélyesévé lépett elő

Túl sokat nem pihenhettek a csapatok, mivel a meglehetősen egyedi időterv miatt hajnalban folytatódott a verseny, az első gyorsasági 6:57-kor indult. Az előző nap az elromlott kormányszervó miatt jócskán visszaeső Aschenbrenner nem tudott hozni Bútoron, aki ha csak néhány tizeddel is, de nyerte a szakaszt üldözője, és Botka előtt. Balogh lecsúszott az útról, és kiesett. A hosszabb pályán megfordult az állás, Asi érte el a legjobb időt, 1,3 másodperccel Bútor, és 6,8-cal az időközben harmadik helyre visszaeső Kazár előtt.

Még reggel 8 óra sem volt ekkor, és mivel az ORB mezőnyének 11:31-kor folytatódott (volna, ha nem lett volna ismét csúszás) a verseny, mindenki lógathatta a lábát néhány órán át. A bőséges szervizidőben felkészültek a csapatok a végső rohamra, melynek során a három utolsó gyorsaságit kellett letudni. Bútor előnye ekkor 13,8 másodperc volt Asi előtt, melyből a tarnaszentmáriai pályán 1,6-ot tudott faragni a címvédő. Kakuszi érte el a harmadik időt, aki ekkor a magyar értékelés 6. helyén állt. A 17 kilométeres bátori szakaszon újabb 1,3 szekundummal csökkent az élen álló Bútor előnye - Asi-Bútor-Kazár sorrend született -, és úgy tűnt, hogy ha csak valamilyen malőr (defekt, stb.) nem történik, megszerzi a pilóta a győzelmet.

Nem történt, sőt, a záró szakaszt meg is nyerte Bútor, így a hétvége során hibátlan teljesítményt nyújtva megszerezte élete első futamgyőzelmét - nagyon rászolgált már. Aschenbrennernek ezúttal bele kellett törödnie a második helybe, nem fog már soha kiderülni, hogy mi lett volna a szombati műszaki hiba nélkül, mint ahogy az is kérdés, hogy ifj. Tóth hová fért volna a másik Peugeot 207-essel, vagy Turi hol végzett volna, ha el tud indulni. Az viszont biztos, hogy a maximumon használt S2000-es és N-es autók nagyon hasonló teljesítményre képesek a magyar pályákon.

A hamadik helyre ért be a Kazár/Percze páros, mögötte a talán önmagától is többet váró Herczig, az új autóval jól szereplő Hadik, és Ford Fiestát hajtó Kakuszi ért célba. A futam végén több pilóta a kasszához fáradhatott, mivel gyorshajtáson érték őket. Senki nem kapott időbüntetést vagy kizárást, ám volt aki 570 euróval lett szegényebb az eset miatt. Az első hat helyen öt különböző márka végzett, ez mindenképpen jót tesz a bajnokságnak.

A hétvége során a szlovákiai mezőny is versenyzett az Eger-környéki pályákon, ifj. Béres győzött közöttük, aki a magyaroknál is gyorsabb volt a holland bérleményből származó Skoda Fabia WRC-vel. A Rally2 szombati futamát az Órai/Jancza duó nyerte egy Honda Civic Type-R-rel, az RTE vasárnapi versengésében pedig a Lovász/Gulyás páros volt a legjobb egy Evo IX-essel.

Jól kezdte a szezont a Kazár/Percze páros, Egerben a harmadik helyen végeztek

A hat futamból álló bajnokság négy hét múlva, Miskolcon folytatódik, szintén aszfalton.

Az Eger-rali végeredménye:

1. Bútor/Bacigál Peugeot 207 S2000
1:20:16,3
2. Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX
+12,2
3. Kazár/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX +39,3
4. Herczig/Benics Skoda Fabia S2000
+1:02,0
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza STi
+1:36,2
6. Kakuszi/Kakuszi
Ford Fiesta S2000 +1:51,4
0 Tovább
«
12

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek