Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jól mutatkozott be a Power Stage

Svédországban debütált az idei szezon egyik újítása, a Power Stage. A dolog lényege, hogy minden vb-futam utolsó gyorsaságiján pluszpontokat lehet szerezni: a leggyorsabb 3, a második 2, a harmadik 1 bónuszpontot kap. Ezeket a szakaszokat végig bekamerázzák, és élő televíziós közvetítéssel próbálják közelebb hozni az emberekhez a ralit. Az izgalmakat fokozza az is, hogy a legjobbak fordított sorrendben indulnak.

A havas verseny utolsó szakasza óriási siker volt, kiemelkedő nézettséget hozott, ráadásul Petter Solberg és navigátora, Chris Patterson kényszerű helycseréje tovább fűszerezte az eseményt. Az egyetlen malőr csak a váratlanul hideg, -20 fok alatti hőmérséklet miatt történt, a helikopterek kamerái egyszerűen befagytak, így a tévénézők a felszíni képekkel kellett hogy beérjék.

Valószínűleg Ogier és Loeb örültek a legjobban a Power Stage-nek, mivel ők érték el a legjobb eredményt, míg Latvala csípte el az utolsó pontot.

Figyelemre méltó, hogy Ogier legyőzte a komplett skandináv különítményt, illetve a hétszeres világbajnokot is - utóbbi a két extra ponttal egyébként éppen úgy 10 egységgel távozhatott Svédországból, mint az amúgy előtte végző Solberg.

Ahogy minden idei futamon, a Mexikó-ralin is lesz Power Stage, a 10,32 km hosszú Asperos nevű szakasz.

0 Tovább

Amikor a navigátor vezet

A Svéd-rali első napján négy versenyzőt is gyorshajtáson kapott az éber svéd rendőrség. Petter Solberg követte el közülük is a legnagyobb vétséget, hiszen 112 km/h-val hajtott ott, ahol csak 80 km/h-val szabadott volna. A hatóság 48 órás türelmi idővel bevonta a norvég pilóta jogosítványát (a futam rendezői is megbüntették 800 euróra), és mivel kora délután történt az eset, már akkor tudták, az utolsó vasárnapi gyorsaságin bajban lesznek.

Két nap is kevés volt, hogy sikerüljön a különböző szerveknél a 48 órát néhány továbbival megtoldani, így nem maradt más hátra, mint a helycsere: a Gustavfors nevű utolsó szakaszon a navigátor, Chris Patterson vezette a DS3 WRC-t.

Az észak-ír újdonsült pilóta először kormányozta az autót, és nem is kockáztatott túl sokat: az utolsó időt futották. Ezzel nemcsak egy helyezést buktak - Ogier megelőzte őket összetettben -, hanem a bónuszpontok megszerzésének esélyét is.

A mexikói indulásuk viszont nem forog veszélyben, mivel a vezetéstől való eltiltás csak Svédországra terjed ki. Az biztos, hogy Solberg ezzel az esettel igen széles körben hívta fel a figyelmet a gyorshajtás veszélyeire, és navigátorának is felejthetetlen perceket szerzett.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Legfrissebb bejegyzések

Utolsó kommentek