Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Prodrive megtartotta az 1 WRC rendszámot

Az Egyesült Királyságban nagy hagyománya van az egyedi rendszámoknak, se szeri, se száma az ezek adás-vételével foglalkozó cégeknek. A legkelendőbb kombinációk akár több ezer fontot is érnek, de akad néhány olyan rendszám is, amelynek ára a csillagos eget verdesné - ha eladó lenne.

Bár Petter Solberg nem nyert versenyt az utolsó Impreza WRC-vel, de az "1 WRC" rendszám az ő autóján volt

A Prodive annak idején a gyári Subaru WRC-ket építette, és megvásárolták az "1 WRC" rendszámot. Az igen beszédes tábla legutóbb Petter Solberg Imprezáján volt 2008-ban, amikor a japánok hirtelen lehúzták a rolót.

A brit cég nem vált meg a rendszámtól, és úgy tűnik, megérte megtartani, hiszen újra van mire felszerelniük: a Szardínia-ralin debütál az általuk készített Mini WRC.

Az előzetes fotókon már felkerült a tábla a Minire, és várhatóan élesben is ott lesz Sordo vagy Meeke versenyautóján.

Minden fronton támad a Mini és a Prodrive, minél előbb szeretnék, hogy valóban az egyes rajtszám díszítse az autójukat

Arra valószínűleg még várni kell, hogy igaziból is a Mini legyen a nr. 1 a WRC-k között, de a rendszám is jelzi, hogy a gyár nagyon komolyan gondolja a ralizást, és nemcsak műszakilag, hanem marketing terén is mindent bevet, hogy minél előbb utolérje a vetélytársakat.

0 Tovább

Indul a VW Polo WRC fejlesztése

Pletykaszinten már korábban is felvetődött, hogy a Volkswagen is beszáll a rali-vb küzdelmeibe. Az új szabályok megadták a lökést az óriáscég vezetőségének, a hírek szerint döntés született a Polo WRC megépítéséről, melyet hivatalosan a hó végi Portugál-ralin jelentenek majd be.

Carlos Sainz egy Scirocco volánjánál a tavalyi Német-rali egyik előfutójaként már ízlelgette, hogy mennyire fekszik a VW-nek a szakág. Az új WRC a Poloból épül

Korábban a Sciroccoban látta a gyár az alapot új versenyautóhoz, de a 2011-es előírásoknak a Polo (amely nem mellesleg 2010-ben elnyerte Az Év Autója díjat) sokkal jobban megfelel.

A konszernhez tartozó Skoda különböző raliautói jó kiindulást jelenthetnek a Polo WRC fejlesztéséhez, hiszen az S2000-es Fabia igen sikeres, és évek óta edződik a különböző sorozatokban.

A szándék komolyságát jelzi, hogy a németek már a csapatukban tudhatják François-Xavier Demaisont, aki korábban a Subaru illetve a Peugeot gyári alakulatánál volt fejlesztőmérnök, az utóbbi időben pedig Petter Solberg gárdáját erősítette.

A tervek szerint 2012-ben már néhány futamon élesben is versenyez a Volkswagen Polo WRC, első teljes szezonjuk 2013-ban lesz.

A pilótákról egyelőre nincs hír, bár különböző találgatások már napvilágot láttak. Az egyik szerint kerül amibe kerül, megpróbálják az új autóba Sébastien Loeböt beültetni, kérdés hogy a francia a pályafutása végefelé akar-e ilyen kalandot. Szóba került a gyárral frissen Dakart nyert Al-Attiyah neve is, ő viszont nem biztos hogy megüti azt a szintet a raliban, melyet a VW elvár. A legesélyesebb az egyik pilótaülésre a harmadik esztendeje gyári állásról álmodozó Petter Solberg, társa az IRC-bajnok, Juho Hänninen lehet.

Persze 2012-ig még sokminden változhat, egyelőre annyi a biztos, hogy beindult a gépezet. Jó hír ez a sorozat számára, hiszen a Mini révén a BMW után egy másik nagy cég csatlakozik a Ford és a Citroën mellé.

0 Tovább

A Mini szerencseszámai: 37, 52

Bár csak a májusi Szardínia-ralin mutatkozik be a rali-vb-n a Mini WRC, már most megszellőztették Meeke és Sordo rajtszámait.

Nagyot nőtt a Mini az elmúlt évtizedek során

A sportágba visszatérő gyár a legendás régi Mini győzelmei előtt kíván tisztelegni azzal, hogy a brit pilóta autójára a 37-es rajtszámot kérte (Paddy Hopkirk ezzel nyerte 1964-ben a Monte Carlo-ralit), míg spanyol csapattársa 52-essel fog indulni, amely Timo Mäkinen nevéhez, és a '65-ös Monte-elsőséghez kapcsolódik.

Az új autót hivatalosan április 11-én mutatják majd be.

0 Tovább

Gőzerővel tesztelik a Mini WRC-t

2010 nyarán írta alá a Minit tulajdonló BMW, illetve a híres versenyautó építő Prodrive vezetősége az együttműködési szerződést, amely alapján a Mini Countryman WRC-k készülnek az angol cégnél.

Mindkét fél jelentős sikerekkel büszkélkedhet az autósport terén, így nem csoda, hogy nagyon komolyan veszik a felkészülést. Az első tesztek szeptemberben kezdődtek, és azóta folyamatosan zajlanak különböző helyszíneken, hogy minden a legnagyobb rendben legyen az új WRC első világbajnoki fellépéséig, a májusi Szardínia-rali idejére.

A cél kimondottan az, hogy minél előbb felvegyék a konkurensek tempóját, ezért a két gyári pilóta, Sordo és Meeke a következő hetekben is folytatja a tapasztalatok gyűjtését.


szólj hozzá: Mini WRC teszt

0 Tovább
12
»

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek