A verseny második napja után az élmezőny tagjai között jókora különbségek alakultak ki, így az első szakaszokon nem sok izgalomra lehetett számítani. Ennek megfelően a Ford két gyári pilótája minden különösebb ellenállás nélkül volt a leggyorsabb, Hirvonen nyerte a szakaszt (a futamon az elsőt), s ezzel átvette a 4. helyet Wilsontól.

2010 után idén is Ogier győzött Portugáliában. Érdekes szezont jósol a két Sébastien vetélkedése

A második pályán szinte mindenki lazsált, illetve az itinert pontosította délutánra, hiszen ez volt az utolsó gyorsasági, a Power Stage helyszíne. Hirvonen Fiesta WRC-jében eltörött az egyik féltengely, ezért ismét visszaesett az ötödik helyre, de nagyon nem agódott, mivel a szervizben könnyen orvosolható volt a probléma. A szakaszt Petter Solberg nyerte, neki még érdemes volt sietnie, hogy a 9. helyről előrébb lépjen, míg a gyári Citroënek minden kockázat nélkül teljesítették a pályát. Loeb lemondott arról hogy támadja Ogiert, egyrészt a jelentős, fél percnél is nagyobb különbség miatt, másrészt meg azért, mert egy csapathoz tartoznak, és a franciáknak fontos hogy a gyártók között minél jobban szerepeljenek.

Délutánra eleredt az eső. Az élmezőny fordított sorrendben indult a pályákra, az utolsó szakasz televíziós közvetítése miatt. Addig még hátravolt egy gyorsasági, melyet Solberg nyert, de úgy tűnt, Räikkönent már nem fogja utolérni. Hirvonen ismét visszaelőzte Wilsont, az élen álló hármas pedig óvta abroncsait a fináléra. Henning Solberg autójában elromlott a turbó, ezért alaposan visszesett, még a pontszerzés is veszélybe került.

Zárásként következett a Power Stage, amelyet egy igen nehéz és hosszú, 31 km-es pályán rendeztek meg. A nagyok közül először Østberg állított fel egy eredményt, amely az addigiaknál lényegesen jobb volt, majd nem sokkal később jött Petter Solberg, és még honfitársára is rávert majdnem fél percet. Úgy tűnt, nehéz lesz annál az időnél jobbat jönni, sőt, Solberg abban bízott, hogy a gyári pilóták nem kockáztatnak három pontért, de nem lett igaza.

Egész hétvégén estek-keltek a Fordok, ehhez képest jó a harmadik illetve a negyedik helyezés

Már Hirvonen futásán is látszott, hogy ez bizony nem biztonsági autózás. A hibás géppel vánszorgó márkatárs, Henning Solberg igen sportszerűen félreállt az útjából, ám a pálya második felében eltörött a Fiesta WRC futóművében egy alkatrész, így hiába vezetett a pálya közepén, végül kikapott Pettertől. Jött viszont Latvala, aki egészen szenzációs időt ért el, amikor Solberg meglátta a kijelzőn hogy több mint 10 másodpercet kapott, először nem is akarta elhinni. De nem volt még vége a tűzijátéknak: Loeb még Hirvonen teljesítményére is rátett egy lapáttal, és tovább faragott (bő egy másodpercet) az időből, majd Ogier is beért a harmadik helyre, így a pluszpontokat Loeb, Latvala és Ogier kapta, Solberg csak a negyedik lett.

A Portugál-ralit Ogier kényelmes előnnyel nyerte Loeb előtt, Latvala percekkel lemaradva a harmadik, míg Hirvonen a negyedik. Ötödiknek jött be a sokadszor is nem túl gyors, de megbízható Wilson, mögé érkezett Petter Solberg, aki végül Räikkönent is megelőzte. Villagra a nyolcadik, Henning Solberg megtartotta a kilencedik pozícióját, Kuipers pedig maradt a tizedik.

A PWRC értékelésben Paddonra ráijesztett a technika, eltörött a Subaru egyik lengéscsillapítója, de volt akkora előnye, hogy az élen maradjon. Ketomaki lett a második, míg a harmadik helyre feljött az első, svédországi futamot nyerő, majd Portugáliában az abroncsaival szenvedő Semerád. A WRC Academy első viadalát az észt Kaur nyerte.

Összetettben Hirvonen és Loeb között pontegyenlőség alakult ki, és Latvala illetve Ogier sincs tőlük nagyon lemaradva, valamint még Petter Solberg az, aki közéjük furakodhat. A gyártók között a Citroën a kettős győzelemmel alaposan feljött a Fordra.

A harmadik futam után is úgy tűnik, hogy nagyjából egyforma gyors a DS3 WRC és a Fiesta WRC, van azonban egy nagy különbség: míg a gyári Citroënek nem nagyon romlanak el, a Fordokkal sok a probléma, illetve a defektek is inkább őket sújtják.

Úgy tűnik, Loebnek nagyon meg kell küzdenie idén a címvédésért, és ebben legnagyobb ellenfele a saját csapattársa lehet. A Power Stage-en elért első idejében minden dühe benne volt

Folytatás elvileg három hét múlva, Jordániában, remélhetőleg az ottani politikai helyzet nem akadályozza meg a rali megrendezését.

A Portugál-rali végeredménye:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:10:53,4
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +31,8
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +3:22,1
4. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +6:16,3
5. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +7:48,5
6. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +10:17,4
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +10:54,1
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +11:38,8
9. H. Solberg/Minor
Ford Fiesta RS WRC +14:16,4
10. Kuipers/Miclotte
Ford Fiesta RS WRC +17:54,6

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
4:33:33,4
2. Ketomaki/Risberg Mitsubishi Lancer Evo X
+7:39,9
3. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX
+9:12,6

A világbajnokság állása:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 58
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 58
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 48
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 41
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 31
6. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC 12
8. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 10
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 10
10. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 6

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 100
2. Citroën Total World Rally Team 90
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 40
4. Petter Solberg WRT 22
5. Ice 1 Racing 16
6. Munchis Ford World Rally Team 12
7. Team Abu Dhabi 7
8. FERM Power Tools World Rally Team 6
9. Monster World Rally Team 6

PWRC:

1. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX 40
2. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi 25
3. Gorban/Larens Mitsubishi Lancer Evo IX 22