Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Aschenbrenner nyerte a Miskolc-ralit

A bajnoki címvédő Aschenbrenner György nagy fölénnyel nyerte meg szombaton a Miskolc-ralit, az ob második versenyét.

A Mitsubishi Lancerrel versenyző Aschenbrenner mögött Herczig Norbert (Skoda Fabia) lett a második és Kakuszi Zsolt (Ford Fiesta) pedig a harmadik.Ifj. Tóth János ezúttal sem tudott felkerülni a képzeletbeli dobogóra; a Peugeot 207 S2000-est irányító pilóta kilenc másodperccel maradt el Kakuszitól és a negyedik helyen végzett. A hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth az évadnyitó versenyen, amelyet Bútor Róbert nyert meg, már a viadal elején kiesett.

 

Miskolc-rali, végeredmény:

1. Aschenbrenner György (Mitsubishi Lancer) 1:15:17.2 ó
2. Herczig Norbert (Skoda Fabia S2000) 31.2 mp hátrány
3. Kakuszi Zsolt (Ford Fiesta S2000) 34.6 mp h.
4. ifj. Tóth János (Peugeot 207 S2000) 43.4 mp h.
5. Hadik András (Subaru Impreza) 1:01 p h.
6. Kazár Miklós (Mitsubishi Lancer) 1:16.6 p h.

Az ob következő versenyét, a Bükfürdő-ralit június 3. és 5. között tartják.

1 Tovább

Revánsra készül Miskolcon ifj. Tóth

Győzelemre tör a szombaton esedékes Miskolc-ralin, az ob második futamán a hétszeres abszolút bajnok ifj. Tóth János. Az országos bajnokság második futamán pénteken a Borsod Volán salakpályán 18 órától rendezik meg a hagyományos prológot, amelynek az eredménye nem számít be az összetettbe.

 

A "valódi" száguldás szombaton reggel 6 órakor Krasznokvajdánál kezdődik és a tervek szerint este kilenc körül lesz a céldobogó. Szombaton összesen 15 gyorsasági szakaszt bonyolítanak le, melyeknek 148,59 km az össztávja, a viadal teljes hossza pedig 571,98 km lesz. A rali-ob első futamát, az Eger-ralit Bútor Róbert nyerte.

 

"A nyitó verseny sajnos nem úgy sikerült, ahogyan azt elképzeltük, szerettük volna” - mondta az MTI-nek ifj. Tóth, aki az április elején rendezett egri versenyen már a második szakaszon kicsúszott és a Peugeot 207 Super 2000-es annyira megsérült, hogy már nem tudta folytatni a küzdelmet.

 

"A gyorsasági szakaszok aszfalt borításúak lesznek, s bár a murvát jobban kedvelem, remélem itt nem lesz gond. Tavaly a második voltam Miskolcon, remélem idén sikerül majd egyet előrelépnem."


Az elmúlt tíz év során ifj. Tóth négyszer diadalmaskodott a Miskolc környékén rendezett versenyeken.


A pilóta elmondta, hogy kemény harcnak néznek elébe, hiszen a viadal egynapos lesz, kora reggel kezdenek és késő este lesz a zárás.

 

„Verseny közben az ember nem fárad el, hiszen hajtja a győzni akarás, az adrenalin fűti és átsegíti az esetleges mélypontokon, ám a céldobogó után egy pillanat alatt elszáll az erő – legalábbis ez a tapasztalatom a hosszú versenyekkel kapcsolatban”.

 

A Peugeot-Total-Hungária Rallye Team versenyzője azt is elmondta, itt nem nagyon lehet taktikázni, az első szakasztól kezdve az utolsóig pengeélen táncolnak majd a győzelemért küzdők.

 

„Két tíz kilométer fölötti pálya van, a többi elég rövid, ezért aztán simán elképzelhetőnek tartom, hogy a szakaszok többségén három-négy páros lesz egy másodpercen belül. Márpedig ez azt is jelenti, hogy egyrészt nem lehet hibázni, másrészt pedig muszáj rettenetesen gyorsan közlekedni annak, aki győzni akar, mert kőkemény csata lesz. És akkor arról még nem is beszéltünk, mennyire megkavarhatja a sorokat az időjárás, ugyanis szombat délutánra esőt jósolnak” – mesélte a Peugeot 207 S2000 pilótája.

 

„Bejártuk a pályákat, persze túl nagy meglepetést nem szereztek, hiszen versenyeztünk már ezeken a zempléni szakaszokon. A gyorsaságik nem túl technikásak, de a környék gyönyörű, szeretek itt autózni” – vallotta be „Janika”.

0 Tovább

Asi már R4-ben indul a hétvégi Miskolc-ralin

Egy második helyezéssel a zsebében Aschenbrenner György hétvégén újra a Mitsubishi volánja mögé ül, hogy a Miskolc-ralin versenyezzen. A tavalyi bajnok a csütörtöki tréning után nyilatkozott.

Az Eger Rally után Gran Canariára készültél egy IRC futamra, hogy egy csapattársadnak segédkezz, mint csapatvezető. Jól sikerült számára a verseny?

 

- Aschenbrenner György: - Kategóriájában a hatodik helyezést szerezte meg, ami úgy gondolom egy szép eredmény. Igazán jó kis verseny volt, sok tanulsággal, hiszen alaposan meg tudtuk vizsgálni az IRC mezőnyt, így a tapasztalatokból a Mecsek Rallyn is tudunk talán meríteni majd.

 

Tervezted, hogy az R4 kittel erősítesz a bajnokság második fordulójára, a hétvégén következő Hell Miskolc Rallyra. Sikerült megvalósítani a fejlesztést?

 

- Igen, immár R4-es az autónk, az R4-ben neveztünk. Reméljük, hogy az egrinél sokkal keskenyebb, bevállalós zempléni pályákon ennek segítségével még gyorsabbak tudunk majd lenni és szépen szerepelünk egy olyan futamon, ahol talán jobban kidomborodik a pilóták bevállalóssága és egyéni kvalitása.

Hogyan teltek az előző napok, hogyan készültetek?

 

- Tegnap volt egy rövidebb tesztünk, ma tréningeztünk és holnap is ez vár ránk, még a délutáni prológ előtt.

 

Miskolc az egyik legnépszerűbb állomás a szezonban, feltehetően több ezren látogatnak ki a sokak által jól ismert pályákra. Mit gondolsz, meglesz az idei első győzelem?

 

- Természetesen szeretnénk minél szebb eredményt elérni, megpróbáljuk úgy odatenni magunkat, hogy a leggyorsabbak lehessünk a versenyen. Persze a biztos célba érés mindig fontosabb, mint egy esetleges győzelem.

0 Tovább

Henning Solberg 100. vb-futamán indult Jordániában

A rali-világbajnokság egyik legmókásabb figárája Henning Solberg, aki Jordániában ünnepelte a 100. futamát a sorozatban.

 

A Ford csapat első embere, Malcolm Wilson adta át Solbergnek a norvég miniszterelnök levelét, melyben a jubileumhoz gratulál

 

A norvég némi ralikrossz és norvég ralizás után 1998-ben a Svéd-ralin debütált az elitben, egy A8-as Toyota Celica GT-Fourral. (Érdekes, hogy Petter is ugyanott, ugyanakkor, ugyanolyan kocsival kóstolt bele a világbajnokság hangulatába.) A havas versenyen nem kisebb nevek végeztek a dobogón, mint Mäkinen, Sainz és Kankkunen, a 12. helyen végző Henning pedig első futamán megszerezte Burns skalpját, illetve saját öccséét is.

 

Ezek után csak évente egy-két alkalommal indult vb-futamon Henning, időnként a közben jóval sikeresebbé váló Petter finanszírozta bátyja próbálkozásait. Az első világbajnoki pontra 2004-ig, a 15. futamig kellett várnia - miközben öccse már világbajnok volt a Subaruval -, a Svéd-ralin a hatodik helyet szerezte meg egy privát Peugeot 206 WRC-vel. Navigátora ekkor már jó ideje honfitársa, Cato Menkerud volt, aki a következő esztendőkre is hű társául szegődött.

 

2005-ben a havas, és néhány murvás futamra a Ford gyári autót adott az idősebbik Solberg alá, de csak kétszer sikerült pontszerző helyen végeznie, így a kapcsolat az év végén megszakadt. A következő esztendőben az ÖMV támogatásával az aszfaltos viadalok kivételével teljes szezont futhatott egy Peugeot 307 WRC-vel, és a sikerek sem maradtak el: több pontot érő helyezés mellett Törökországban Grönholm és Hirvonen mögött sikerült elcsípni a harmadik pozíciót, ez pedig nem gyári versenyzőként óriási teljesítmény volt már akkor is.

 

2007-ben megkezdődött Henning Solberg máig is tartó karrierje a Stobart-Fordnál. Norvégiában és Japánban is a dobogóra állhatott, és az év végén az előkelő 6. pozícióban zárt. Ezek után viszont a gyári pilóták technikai fölénye miatt egyre nehezebb volt az élmezőnyben autózni, ennek ellenére 2008-ban is jónéhány pontszerző hely és szakaszgyőzelem mutatta, hogy az idősebb Solberg is nagyon jó, különösen hóban és a durvább murvás felületen. Egy esztendővel később Argentínában, és Lengyelországban ismét összejött egy-egy harmadik hely, ezzel a szezon végén ismét a hatodikként végzett, mindössze két ponttal lemaradva öccse mögött.

 

2010-re Henning hosszú idő után navigátort cserélt, Manfred Stohl régi társa, Ilka Minor ült be mellé. Az új páros nem minden futamon a Focus WRC-vel állt rajthoz, négy alkalommal S2000-es Fiestában ültek, a rossznyelvek szerint a csapat az idei Fiesta WRC bizonyos alkatrészeit teszteltette velük versenykörülmények között. A Finn-ralin (még a Focussal) nagyon nagyot esett Solberg, az autót a Catalunya-ralira sikerült megjavítani, ahol Turán Frigyes indult vele - az autó pályafutása ott végleg véget ért. 2011-ben is a Stobart csapatot erősíti a Solberg/Minor páros, akik Monte-Carlóban az IRC-zésbe is belekóstoltak, kevés sikerrel. A vb-futamokon sem megy egyelőre a norvégnak, sorozatosan műszaki hibák sújtják, de még bőven van idő javítani.

 

Az utóbbi esztendőkben Henning Solberg védjegyévé vált a narancsszínű autó, néhány hete azonban egy új szponzor jóvoltából tarkává vált a dizájn

 

Az eddigi 100 futamból 76-ot fejezett be a pilóta, ötször állhatott a pódiumra, 31 szakaszgyőzelmet, és 181 pontot szerzett. Henning Solberg öccsével együtt hatalmas népszerűségek örvend hazájában, az emberek imádják őket, nem csoda, hogy a norvég miniszterelnök is gratulált a jubileumhoz.

0 Tovább

Jordán-rali, Power Stage videó

Soha nem látott izgalmakat hozott a Jordán-rali záró szakasza, a Power Stage.

 

Az utolsó gyorsasági előtt Latvala 0,5 másodperccel állt Ogier előtt, így mindketten már csak emiatt is motiváltak voltak hogy 100%-on autózzanak, ám ott volt Loeb és Latvala is, akik megtehették hogy kicsit rápihanjenek a finélára, ezért velük is számolni kellett.

 

A túlfeszített tempó miatt mind a négyen vétettek néhány kisebb hibát, de ezzel együtt is lényegesen gyorsabbak voltak a többieknél. A szakaszt - és a versenyt - végül Ogier nyerte, aki Hirvonennel azonos időt futott a Power Stage-en, Loeb 0,3, Latvala pedig 0,7 szekundummal volt lassan náluk.

 

A rendkívül szoros befutó az alábbi videókon élhető át újra.

 

 

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek