A rali-világbajnokság egyik legmókásabb figárája Henning Solberg, aki Jordániában ünnepelte a 100. futamát a sorozatban.

 

A Ford csapat első embere, Malcolm Wilson adta át Solbergnek a norvég miniszterelnök levelét, melyben a jubileumhoz gratulál

 

A norvég némi ralikrossz és norvég ralizás után 1998-ben a Svéd-ralin debütált az elitben, egy A8-as Toyota Celica GT-Fourral. (Érdekes, hogy Petter is ugyanott, ugyanakkor, ugyanolyan kocsival kóstolt bele a világbajnokság hangulatába.) A havas versenyen nem kisebb nevek végeztek a dobogón, mint Mäkinen, Sainz és Kankkunen, a 12. helyen végző Henning pedig első futamán megszerezte Burns skalpját, illetve saját öccséét is.

 

Ezek után csak évente egy-két alkalommal indult vb-futamon Henning, időnként a közben jóval sikeresebbé váló Petter finanszírozta bátyja próbálkozásait. Az első világbajnoki pontra 2004-ig, a 15. futamig kellett várnia - miközben öccse már világbajnok volt a Subaruval -, a Svéd-ralin a hatodik helyet szerezte meg egy privát Peugeot 206 WRC-vel. Navigátora ekkor már jó ideje honfitársa, Cato Menkerud volt, aki a következő esztendőkre is hű társául szegődött.

 

2005-ben a havas, és néhány murvás futamra a Ford gyári autót adott az idősebbik Solberg alá, de csak kétszer sikerült pontszerző helyen végeznie, így a kapcsolat az év végén megszakadt. A következő esztendőben az ÖMV támogatásával az aszfaltos viadalok kivételével teljes szezont futhatott egy Peugeot 307 WRC-vel, és a sikerek sem maradtak el: több pontot érő helyezés mellett Törökországban Grönholm és Hirvonen mögött sikerült elcsípni a harmadik pozíciót, ez pedig nem gyári versenyzőként óriási teljesítmény volt már akkor is.

 

2007-ben megkezdődött Henning Solberg máig is tartó karrierje a Stobart-Fordnál. Norvégiában és Japánban is a dobogóra állhatott, és az év végén az előkelő 6. pozícióban zárt. Ezek után viszont a gyári pilóták technikai fölénye miatt egyre nehezebb volt az élmezőnyben autózni, ennek ellenére 2008-ban is jónéhány pontszerző hely és szakaszgyőzelem mutatta, hogy az idősebb Solberg is nagyon jó, különösen hóban és a durvább murvás felületen. Egy esztendővel később Argentínában, és Lengyelországban ismét összejött egy-egy harmadik hely, ezzel a szezon végén ismét a hatodikként végzett, mindössze két ponttal lemaradva öccse mögött.

 

2010-re Henning hosszú idő után navigátort cserélt, Manfred Stohl régi társa, Ilka Minor ült be mellé. Az új páros nem minden futamon a Focus WRC-vel állt rajthoz, négy alkalommal S2000-es Fiestában ültek, a rossznyelvek szerint a csapat az idei Fiesta WRC bizonyos alkatrészeit teszteltette velük versenykörülmények között. A Finn-ralin (még a Focussal) nagyon nagyot esett Solberg, az autót a Catalunya-ralira sikerült megjavítani, ahol Turán Frigyes indult vele - az autó pályafutása ott végleg véget ért. 2011-ben is a Stobart csapatot erősíti a Solberg/Minor páros, akik Monte-Carlóban az IRC-zésbe is belekóstoltak, kevés sikerrel. A vb-futamokon sem megy egyelőre a norvégnak, sorozatosan műszaki hibák sújtják, de még bőven van idő javítani.

 

Az utóbbi esztendőkben Henning Solberg védjegyévé vált a narancsszínű autó, néhány hete azonban egy új szponzor jóvoltából tarkává vált a dizájn

 

Az eddigi 100 futamból 76-ot fejezett be a pilóta, ötször állhatott a pódiumra, 31 szakaszgyőzelmet, és 181 pontot szerzett. Henning Solberg öccsével együtt hatalmas népszerűségek örvend hazájában, az emberek imádják őket, nem csoda, hogy a norvég miniszterelnök is gratulált a jubileumhoz.