A csonka Jordán-rali másodiknak nevezett első napja végén történt taktikázás izgalmas szombatot ígért. Loeb ugyanis nemcsak lelassított az utolsó gyorsaságin, hanem 11-12 másodpercre meg is állt - ráadásul nem a cél előtt, hanem a szakasz közepén -, ezzel pedig teljesen összezavarta ellenfeleit. Egyedül Ogier nem kapta be a horgot, padlógázon ment végig, így majd' fél perces előnnyel térhetett nyugovóra. A második helyen álló Loeb nyakán viszont közvetlenül ott volt a miatta lassító Latvala és Petter Solberg, így az élen állók közül tulajdonképpen mind a négyen esélyesek voltak a végső győzelemre.

 

Nem remegett meg Ogier keze a döntő pillanatban, jutalma az idei második futamgyőzelem

 

Ahhoz képest hogy záró napról volt szó, viszonylag sokat kellett menni, nyolc közepesen hosszú gyorsasági szerepelt a programban. Az elsőn Loeb megmutatta, hogy időarányosan tudja a tervét hozni, mert ő érte el a legjobb időt Latvala és Solberg előtt, Ogiernek 6,7 másodpercet adott. A második pályát viszont a Ford-pilóták uralták, így a világbajnok számára nyilvánvalóvá vált, hogy nem csak előre, hanem hátra is kell nézegetnie, mivel Latvala és Solberg is nagyon feljöttek rá.

 

A harmadik pálya volt a leghosszabb, és az eredmények láttán - ismét a két Ford érte el a legjobb időt - újra át lehetett gondolni a taktikát, hiszen Ogier tartotta előnyét a hibázó Loeb előtt, a szárnyaló Latvala előzött, és feljött a második helyre a két francia közé. Solberg is nagyon közel került hozzájuk, még annak ellenére is, hogy defekttel jött le a pályáról. A szervizpark előtti utolsó szakaszt ismét Loeb nyerte Latvala előtt. A finn röviden csak annyit mondott a célban arra a kérdésre, hogy mi kellene ahhoz hogy gyorsabb legyen, hogy erősebb autó. A tizedekért folyó küzdelmet jól jellemzi, hogy ő már ekkor is csak egy pótkerékkel ment, pedig ezt a cselt csak akkor szokták bevetni a pilóták, amikor minden-mindegy alapon harcolnak a győzelemért.

 

Féltávnál tehát Ogier még vezetett, ám előnye 18,9 másodpercre csökkent Latvala, 20,7-re Loeb, és 28,8-ra Solberg előtt. Hirvonen az ötödik helyen senkitől nem zavartatva autózgatott, és már a finálára spórolt.

 

A második kör elején Latvala sokkolta a többieket: Loebnek 4, Ogiernek 8 másodpercet adott, míg Petter Solberg lecsúszott az útról, és alaposan összetörte autóját, kishíján néhány fotóst is elütött. Kár érte, mert a bajnokság szempontjából nagyon jó lett volna ha a norvég jól szerepel, remélhetőleg ez az eset sem töri meg a pilóta lelkesedesését. A következő szakaszon Latvala ismét bemutatót tartott a többieknek, és egy újabb első idővel 5 szekundumra csökkentette hátrányát Ogier-val szemben. Loeb csak a negyedik lett, a super rally szabályok szerint visszaálló Henning Solberg is megelőzte.

 

Szenzációs záró napot futott Latvala, ám a Power Stage-en elkövetett apró hiba sok pontjába került

 

A világbajnok úgy döntött, hogy ezután nincs esélye a győzelemre, inkább tartogatja az erejét - no meg az abroncsait - a Power Stage-re, ezért az utolsó előtti szakaszt ellazsálta. Nem így Latvala, aki egy újabb legjobb idővel átvette a vezetést Ogiertől. Hirvonen szintén már a pluszpontokra gondolhatott, amikor minden rizikó nélkül letudta a gyorsaságit, Räikkönen viszont egy defekt miatt elveszítette a Wilsonnal eddig sikerrel megvívott párbaját, visszaesett a hatodik helyre a brit mögé. Az F1-es világbajnok kereke nem a Michelin hibája miatt eresztett le - a franciák megerősített abroncsokkat érkeztek a ralira, melyek remekül állták a sarat -, hanem egy szikla miatt, amit az út közepére rakott valaki, Ogier illetve Loeb is majdnem eltalálták a mesterséges akadályt.

 

Mivel a Jordán-rali utolsó gyorsaságija előtt hosszabb szünet volt, alkalom nyílt átgondolni a taktikát. A televíziós közvetítés miatt megfordították az élmezőny sorrendjét, így Ogiert nem hátráltatta a takarító szerep, gyakorlatilag ki-ki meccsre készülhetett Latvalával, mivel mindössze 0,5 másodperc választotta el őket egymástól.

 

Ezek után nem is volt kérdés, hogy ők ketten mindent bevetnek a futamgyőzelem, illetve a plusz három pont reményében. Sokáig Henning Solbergé volt a legjobb eredmény, majd következett a négy gyári pilóta. Ők olyat produkáltak, amit még a vb rendszeres nézői is sokáig emlegetnek majd: mind a négyen teljesen a határon autóztak, és elképesztő módon 0,7 másodpercen belüli időt futottak egymáshoz képet. Ogier és Hirvonen holtversenyben voltak a legjobbak, és mivel Latvaláé volt a négy közül a legrosszabb eredmény, a francia 0,2 szekundummal megnyerte a Jordán-ralit. Latvala szomorú volt, nem igazán vigasztalja valószínűleg, hogy a rali-vb történetének legszorosabb befutóját veszítette el. Loeb maradt a harmadik, Hirvonen pedig a negyedik. Wilson megtartotta Räikkönen előtt az ötödik pozíciót, aki Villagra és Al Qassimi előtt végzett. Rajtik kívül Kuipers, és Sousa fértek még be az első tízbe.

 

A nagyokhoz hasonló drámai végjátékot hozott az SWRC kategória záró napja. A helyi viszonyokkal szemlátomást jó viszonyban lévő, toronymagasan vezető Al-Attiyah Fordjának motorja a reggeli első szakaszon elromlott, a katari versenyző feladta a futamot. (Mexikó után másodszor veszített el versenyt vezető helyről...) Ezek után hiába nyerte a gyorsaságikat a pénteken hibázó, majd visszaálló Brynildsen, Turánék stabilan a harmadik helyen autóztak. Sajnos a szép álom az utolsó előtti pályán szertefoszlott, miután a Fiesta kigyulladt. Ezek után Sousa kényelmesen nyert, Kruuda és Gassner előtt.

 

Csaknem a dobogóra ért első SWRC-s versenyén a magyar csapat, sajnos a technika nem bírta

 

Összetettben igen szorossá vált az élmezőny, az első Loeb és a negyedik Latvala között mindössze nyolc pont a különbség. A gyártók meccse is kiegyenlítettnek tűnik (jelenleg számszerűsítve is 130-130 az állás), ezért a következő, május eleji Szardínia-rali rendkívüli izgalmakat ígér, ráadásul élesben is bemutatkozik a Mini, illetve bejelentik a Volkswagen visszatérését is.

 

A Jordán-rali végeredménye:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 2:48:28,2
2. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +0,2
3. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +27,7
4. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:47,7
5. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +5:44,9
6. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +6:14,9
7. Villagra/Perez-Companc Ford Fiesta RS WRC +9:18,7
8. Al Qassimi/Orr Ford Fiesta RS WRC +9:43,7
9. Kuipers/Miclotte Ford Fiesta RS WRC +14:27,5
10. Sousa/Costa Ford Fiesta S2000
+15:05,5

 

SWRC:

1. Sousa/Costa Ford Fiesta S2000 3:03:33,1
2. Kruuda/Järveoja Skoda Fabia S2000 +22,3
3. Gassner/Wüstenhagen Skoda Fabia S2000 +3:43,2

 

A világbajnokság állása:

1. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 74
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 72
3. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 69
4. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 66
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 31
6. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC 22
8. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 18
9. Villagra/Perez-Companc Ford Fiesta RS WRC 12
10. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC 10

 

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 130
2. Citroën Total World Rally Team 130
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 43
4. Ice 1 Racing 22
5. Petter Solberg WRT 26
6. Munchis Ford World Rally Team 20
7. Team Abu Dhabi 13
8. FERM Power Tools World Rally Team 10
9. Monster World Rally Team 6

 

SWRC:

1. Kruuda/Järveoja Skoda Fabia S2000 30
2. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 25
3. Sousa/Costa Ford Fiesta S2000 25