Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Megszületett az újkori Mini első győzelme

A Portugál-ralin már bemutatkozott, a következő, Jordán-ralin újra látható lesz, májusban a Szardínia-ralin pedig a WRC is debütál az új Miniből, amely hivatalosan a Mini John Cooper Works nevet kapta.

Olaszországban a neves Grifone csapat futtatja a Miniket

Az elmúlt hétvégén az olasz murvabajnokság nyitó futamán megszületett az új autó első győzelme is, amely Andrea Navarra nevéhez fűződik. Az idei besorolás alapján az 1-es kategóriába tartozó 1,6-os, turbós motorral szerelt S2000-es autó nem kisebb neveket és kocsikat győzött le, mint Mikkelsen (Skoda Fabia S2000), és Aghini (Peugeot 207 S2000).

Korábban a 30 mm-es szűkítő miatt sokan féltették az új gépeket a "régi" szívómotoros S2000-es autóktól, azonban a Portugál-rali után íme a második alkalom, amikor úgy tűnik, számít a nyomaték, és gyorsabb az 1-es kategória, mint a 2-es.

A Jordán-ralin Oliveira fogja kormányozni a Minit.

0 Tovább

13 WRC nevezett a Jordán-ralira, Turán is megkezdi SWRC-s szereplését

Bár egy rövid időre még az is felmerült, hogy az instabil politikai helyzett miatt elmarad a Jordán-rali, immár biztossá vált, hogy megrendezik.

Loeb visszavágna csapattársának a portugáliai vereségért

A megszokott pilótákkal érkezik a Citroën (Loeb, Ogier), illetve a Ford (Hirvonen, Latvala) gyári gárdája. A Stobart csapat továbbra is Henning Solberget és Mads Ostberget indítja, illetve ott lesz Matthew Wilson, és Villagra is.

További három DS3 WRC szerepel a listán, Petter Solberg, Kimi Räikkönen és Merksteijn kormányozzák majd őket. Fiestából még több lesz, hiszen Al Qassimin kívül Kuipers is indul.

Ismét szerepel Mini a nevezések között, Oliveira állítja csatasorba az 1,6-os turbós motorral szerelt S2000-es kocsit. Mexikó után újra színre lép az SWRC mezőnye, amelyben részt vesz Turán Frigyes is, egész éves programjának első állomásaként.


Hirvonen idén is lubickolhat a Holt-tengerben

Rajtuk kívül még néhány helyi, illetve a térségből érkező páros lesz látható a versenyen, összesen 31 egység jelezte részvételi szándékát.

0 Tovább

Bútor nyerte a szezonnyitó Eger-ralit

Az Eger-rali első napján többen is kiestek az élmezőnyből, a sorozatos csúszások miatt elég későn lett vége a küzdelmeknek.

Bár már többször közel állt hozzá, élete első futamgyőzelmét aratta Bútor, s ezzel a bajnokság egyik esélyesévé lépett elő

Túl sokat nem pihenhettek a csapatok, mivel a meglehetősen egyedi időterv miatt hajnalban folytatódott a verseny, az első gyorsasági 6:57-kor indult. Az előző nap az elromlott kormányszervó miatt jócskán visszaeső Aschenbrenner nem tudott hozni Bútoron, aki ha csak néhány tizeddel is, de nyerte a szakaszt üldözője, és Botka előtt. Balogh lecsúszott az útról, és kiesett. A hosszabb pályán megfordult az állás, Asi érte el a legjobb időt, 1,3 másodperccel Bútor, és 6,8-cal az időközben harmadik helyre visszaeső Kazár előtt.

Még reggel 8 óra sem volt ekkor, és mivel az ORB mezőnyének 11:31-kor folytatódott (volna, ha nem lett volna ismét csúszás) a verseny, mindenki lógathatta a lábát néhány órán át. A bőséges szervizidőben felkészültek a csapatok a végső rohamra, melynek során a három utolsó gyorsaságit kellett letudni. Bútor előnye ekkor 13,8 másodperc volt Asi előtt, melyből a tarnaszentmáriai pályán 1,6-ot tudott faragni a címvédő. Kakuszi érte el a harmadik időt, aki ekkor a magyar értékelés 6. helyén állt. A 17 kilométeres bátori szakaszon újabb 1,3 szekundummal csökkent az élen álló Bútor előnye - Asi-Bútor-Kazár sorrend született -, és úgy tűnt, hogy ha csak valamilyen malőr (defekt, stb.) nem történik, megszerzi a pilóta a győzelmet.

Nem történt, sőt, a záró szakaszt meg is nyerte Bútor, így a hétvége során hibátlan teljesítményt nyújtva megszerezte élete első futamgyőzelmét - nagyon rászolgált már. Aschenbrennernek ezúttal bele kellett törödnie a második helybe, nem fog már soha kiderülni, hogy mi lett volna a szombati műszaki hiba nélkül, mint ahogy az is kérdés, hogy ifj. Tóth hová fért volna a másik Peugeot 207-essel, vagy Turi hol végzett volna, ha el tud indulni. Az viszont biztos, hogy a maximumon használt S2000-es és N-es autók nagyon hasonló teljesítményre képesek a magyar pályákon.

A hamadik helyre ért be a Kazár/Percze páros, mögötte a talán önmagától is többet váró Herczig, az új autóval jól szereplő Hadik, és Ford Fiestát hajtó Kakuszi ért célba. A futam végén több pilóta a kasszához fáradhatott, mivel gyorshajtáson érték őket. Senki nem kapott időbüntetést vagy kizárást, ám volt aki 570 euróval lett szegényebb az eset miatt. Az első hat helyen öt különböző márka végzett, ez mindenképpen jót tesz a bajnokságnak.

A hétvége során a szlovákiai mezőny is versenyzett az Eger-környéki pályákon, ifj. Béres győzött közöttük, aki a magyaroknál is gyorsabb volt a holland bérleményből származó Skoda Fabia WRC-vel. A Rally2 szombati futamát az Órai/Jancza duó nyerte egy Honda Civic Type-R-rel, az RTE vasárnapi versengésében pedig a Lovász/Gulyás páros volt a legjobb egy Evo IX-essel.

Jól kezdte a szezont a Kazár/Percze páros, Egerben a harmadik helyen végeztek

A hat futamból álló bajnokság négy hét múlva, Miskolcon folytatódik, szintén aszfalton.

Az Eger-rali végeredménye:

1. Bútor/Bacigál Peugeot 207 S2000
1:20:16,3
2. Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX
+12,2
3. Kazár/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX +39,3
4. Herczig/Benics Skoda Fabia S2000
+1:02,0
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza STi
+1:36,2
6. Kakuszi/Kakuszi
Ford Fiesta S2000 +1:51,4
0 Tovább

Bútor vezet Egerben, ifj. Tóth kiesett

Az Eger-rali első napján sokan estek ki az élmezőnyből, a versenynap jelentős késéssel ért véget.

Ifj. Tóth nagyott esett, remélhetőleg a következő futamra újjáépül a Peugeot

A futam egy nagyon gyors pályával kezdődött, amelyen a turbós autók előnyben voltak az S2000-esekkel szemben. Aschenbrenner nyerte a szakaszt, Botka és Bútor előtt, de hozzá kell tenni, hogy nagyon szoros eredmények születtek a rövid gyorsaságin, alig néhány tizedmásodperc választotta el a versenyzőket.

A következő, hosszabb szakaszon ifj. Tóthék kiestek, lecsúsztak az útról, a Peugeot 207 megakadt egy kőben, és alaposan összetörött. Mivel a kocsi elállta a következő versenyzők útját, többen megállapított időt kaptak. A leggyorsabb ismét Asi volt, aki ekkor 4,4 másodperccel vezetett Bútor előtt, a harmadik helyen Hideg állt.

A szlovák bajnokságban még értékelik a WRC-ket, még mindig ezek az autók a leggyorsabbak

Az első szervizelési lehetőség után újra a gyors egerszalóki pályán száguldott végig a mezőny, Asi-Bútor-Botka sorrendben, ám a bajnok pilóta autójában elromlott a szervókormány, ezért komoly megpróbáltatások vártak rá a 25,6 km-es másik gyorsaságin. Ott Bútor futotta a legjobb időt Kazár és Herczig előtt, előbbiek átvették összetettben a vezetést. Spitzmüller autójában elromlott a váltó, ki kellett állniuk.

Ekkor már több mint egy órás csúszásban volt a verseny a balesetek, illetve egy bozóttűz miatt, a harmadik kör előtt félő volt, hogy rásötétedik a mezőnyre. Az ötödik gyorsaságit a megjavított autóval Aschenbrenner nyerte, ezzel visszavette a második helyet Kazártól. Az utolsó pálya rajtja sokáig állt, mivel egy ittas nézőhöz be kellett mennie a mentőautónak, így szürkületben indultak el az autók. Bútor, Kazár, Asi sorrend született az élen, és egyben ez lett a nap végi sorrend is.

Hat gyorsasági után Bútor áll az élen

Az Eger-ralin indult a szlovák mezőny is, komoly autókkal, több WRC-vel is színesítették a napot. Közöttük egyelőre ifj. Béres a leggyorsabb, aki abszolút értékelésben is vezeti a futamot a Fabia WRC-vel.

Az Eger-rali állása az első nap után:

1. Bútor/Bacigál Peugeot 207 S2000
44:00,4
2. Kazár/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX
+13,7
3. Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX +14,2
4. Herczig/Benics Skoda Fabia S2000
+26,2
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza STi
+33,4
6. Balogh/Holczer
Mitsubishi Lancer Evo IX +45,8
0 Tovább

Portugál-rali, ugratók

Ha nem is olyan mennyiségben mint Finnországban, a portugáliai pályákon is voltak ugratók.

Az alábbi videón érdemes megfigyelni, hogy az új WRC-k mennyire stabilak, szinte mindegyik landolás tökéletes. Ez lehet az egyik oka, hogy többnyire jobb idők születtek a versenyen, mint tavaly a kétliteres WRC-kkel - a meglepő adatok elemzése hamarosan következik.


0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek