Hétvégén Egerben indul a magyar rali-bajnokság. Igen erős mezőny várható, és persze hatalmas csata az S2000-es és a turbós autók között az abszolút győzelemért.
Idén többen is trónfosztásra készülnek, Asi pedig címvédésre
2011-ben a tervek szerint hat futamot rendeznek, négyet aszfalton, kettőt pedig murván. A két utolsó verseny igazán különlegesnek ígérkezik: az egyik a helyszíne miatt (Arad), a szezonzáró Mecsek-rali pedig IRC futam is lesz egyben, a magyar bajnokságba pedig 1,5-ös szorzóval számít majd.
Ahogy a korábbi években, 2011-ben is az Eger-környéki pályákon indul a hazai pontvadászat. A szövetségben, illetve a szakágban történt változások rányomták a bélyegét az első futamra való készülődésre, de ha egyelőre ideiglenesen is, megoldódtak a problémák, és semmi akadálya a hétvégi versenynek.
A pályák a korábbi esztendőkből ismerősek, szinte az egész mezőny kívülről fújja őket. Nehezítést a tél folyamán tönkrement részek jelenthetnek, egyes helyeken a szerencse dönti majd el, hogy ki tud átkelni defekt nélkül a kátyús részeken. A legtöbb gyorsasági igen tempós, tulajdonképpen az egyiken van egy erdei rész amely szűk és kanyargós, a többi helyen gumilassítók fogják a sebességet csökkenteni. A két nap során 11 gyorsasági szerepel a programban.
A legtöbb hazai élpilóta részt vesz a szezonnyitón. A címvédő Aschenbrenner maradt a Mitsubishi Lancer Evo IX-esnél, amely megkapta a legújabb R4-es fejlesztéseket, így kicsit könnyebb és jobban vezethető a korábbinál. Többen is megpróbálják el- illetve visszahódítani a bajnoki címet tőle: ifj. Tóth tavaly a második helyen végzett, idén teljes szezont fut a Peugeot 207 S2000 legújabb verziójával. Hozzá hasonlóan korábbi bajnok Herczig, aki új navigátorral, Benics Kálmánnal, de a 2010-ben megszokott Skoda Fabiával száll ismét csatába a tavalyi szerencsétlen szezon után.
Bútor Róbert is S2000-es autóra váltott, az egy verseny erejéig kipróbált gép megtetszett neki, így egy Janikáéhoz hasonló Peugeot-val, és Igor Bacigállal vág neki az évnek. A tavalyi szezonzárót nyerő Kakuszi testvérpár maradt a Fiesta S2000-nél. A turbós összkerekes gépek közül még nem tudni, hogy ki indul az elitnek számító 2-es kategóriában (S2000-es és R4-es kocsik), és ki a 3-asban (ez a korábbi N4-nek felel meg), mivel az új homologizáció épp a gépátvétel napján, április 1-én jön ki.
Akárhogy is alakul, lesz egy nagy visszatérő, Spitzmüller Csaba, aki egy angol építésű Evo X-essel indul. A ketegóriában a megszokott módon igen népes a mezőny, a korábbi esztendőkhöz hasonlóan tucatnyi pilóta esélyes a dobogóra, akár az abszolút értékelésben is. Hideg és Botka immár egy csapatban lesznek, Hadik maradt a Subarunál, de újabb modellre cserélte a régit, Kazár pedig Percze Nándorral indul idén. Ezzel el is érkeztünk a legnagyobb hiányzóhoz: Turi Tamásnak, a korábbi abszolút bajnoknak egyelőre nem állt össze a költségvetése, így az Eger-ralit biztosan kihagyja. A továbbiakban valószínűleg ő is csatlakozik a mezőnyhöz, Holczer navigálása mellett. Turán sem indul, de ő igazoltan lesz távol, hiszen ő 2011-ben az SWRC küzdelmeiben vesz részt.
Az ORB mezőnybe majdnem száz nevezés érkezett, és mivel a futam egyben a szlovák bajnokság nyitánya is, ismét összemérhetik tudásukat a két ország párosai. Náluk továbbra is indulhatnak a WRC-k, így az N-es Mitsubishivel rajtoló Pechen kívül is lesz mit látni a nézőknek: ifj. Béres és Grzyb Fabia WRC-vel, Melichárek Lancer WRC-vel, Drotár pedig Impreza S12b WRC-vel nevezett.
Ismétlésként az új kategóriák
Az Eger-ralin részt vesz a Historic kategória mellett a Rally2, és az RTE mezőnye is, így a látványosság folyamatos lesz egész hétvégén. A verseny péntek este kezdődik a Dobó téri ünnepélyes rajtceremóniával, és vasárnap délután ér véget.
Utolsó kommentek