Korábban megírtuk, és még ebben a hónapban hivatalosan is bejelentik, hogy a Volkswagen visszatér a rali-világbajnokságra.
Ilyen, és hasonló képekért fizetne a Volkswagen 15 millió eurót Loebnek
A Polo WRC fejlesztése már meg is kezdődött, 2012-ben már részt akarnak venni néhány futamon. A német konszern igazán nem sajnálja a pénzt a projectre, a hírek szerint évi 100 millió eurós költségvetéssel láttak munkához, ez pedig több mint a jelenlegi csapatok bármelyikéé, beleértve a májusban, Szardínián debütáló Minit.
Az új autóhoz viszont pilóta is kell, nem titok, hogy e téren is nagyot akar dobni a VW. Sébastien Loeböt nézték ki maguknak, akinek a képességeit, tapasztalatát, és főleg sikereit nem igazán kell bemutatni senkinek. Igen ám, de a világbajnok gyakorlatilag egész pályafutását a Citroënnél töltötte el, ezer szállal kötödik a márkához, ráadásul francia is - semmilyen ésszerű ok nem lehetne a váltásra.
Kivéve egyet: a pénzt. A németek állítólag mesés, 15 millió eurós évi fizetést ajánlottak Loebnek, amely a raliban messze a valaha volt legmagasabb bér lenne. Ez még a Formula-1-ben megállná a helyét, például Vettel eddig 5 millió fontot keresett, majd miután világbajnok lett - és a Ferrari elkezdte csábítgatni - megduplázták a pénzét, de még így sem kap annyit, amennyit Loebnek kínáltak.
15 millió euró már olyan összeg, amelyen esetleg érdemes elgondolkozni, még annak ellenére is, hogy hét (nyolc?) világbajnoki cím után vélhetően nem hiányzik a franciának az, hogy szinte a nulláról kezdje egy új csapatnál.
A Volkswagen viszont már most elérte, hogy forogjon a nevük a szakágban, és ha nem is lesz az egészből semmi, finomat sikerült a többi csapat értésére adni, hogy komoly kihívóra számíthatnak a jövő évtől.
Utolsó kommentek