Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Henning Solberg új támogatóra lelt

Henning Solberg nevéhez 2006 óta a narancssárga autók kötődtek, először a Peugeot 307 WRC, majd a Focus, illetve a Fiesta S2000-es és WRC verziói.

A Portugál-ralitól kezdve ez megváltozik, hiszen a norvég pilóta mellé állt hazájának az egyik mobilszolgáltatója, emiatt pedig teljesen új dekorációt kapott a versenyautó is.

Élesben a hétvégén lesz látható először az új színekben pompázó Fiesta WRC

0 Tovább

A csapatok nagy része Portugáliában tesztel

A csapatok nagy része egyébként is rendszeresen tesztel Portugáliában, de most, a hétvégi futam előtt csaknem mindenki már a helyszínen probálgatja autóit.

A Ford csapat szinte minden hónapban eltölt pár napot az országban, a Fiesta WRC-t tavaly nyár óta nyüstölik a murvás utakon.

Amint a videó is mutatja, Hirvonen és Latvala minden bedobott a jó eredmény érdekében - ők is tudják, hogy Portugáliában kezdődik igazán a világbajnokság.

0 Tovább

Ez történt a Portugál-ralin 2010-ben

Egy héttel a Portugál-rali előtt érdemes felidézni, hogy mi is történt ugyanitt, 2010-ben.

Latvala 2009 után 2010-ben is összetörte a Focus WRC-t Portugáliában

A verseny első napján hullottak az autók, a gyorsaságikat pedig Ogier nyerte. A nap végén - murvás verseny lévén - ment a szokásos taktikázás, erre idén is lehet számítani.

A második napon Ogier növelte előnyét, míg Loeb feljött mögé. Latvala baleset miatt búcsúzott, így immár negyedszer nem sikerült befejeznie a versenyt ezen a helyszínen.

A záró nap előtt nagy kérdés volt, hogy hagyja-e a csapata nyerni Ogiert, vagy ezúttal is át kell adnia a győzelmet Loebnek? Győzött a sportszerűség, és Ogier. Petter Solberg volt az esélyes a harmadik helyre, de az utolsó szakaszon nagyon akart, hibázott, és így csak az ötödik lett, Sordo állhatott még a dobogóra.

Portugáliában aratta első világbajnoki futamgyőzelmét tavaly Ogier, idén is esélyes

Turán Frigyesék Portugáliában debütáltak a vb-n, de nem úgy sikerült számukra a hétvége, ahogy tervezték. Defektek, és a Peugeot 307 WRC-től nem megszokott műszaki hibák nehezítették a versenyzésüket, így talán ők sem bánják, hogy a futam idén nem részese az SWRC naptárnak.

0 Tovább

A Volkswagen mesés fizetéssel csábítja Loeböt

Korábban megírtuk, és még ebben a hónapban hivatalosan is bejelentik, hogy a Volkswagen visszatér a rali-világbajnokságra.

Ilyen, és hasonló képekért fizetne a Volkswagen 15 millió eurót Loebnek

A Polo WRC fejlesztése már meg is kezdődött, 2012-ben már részt akarnak venni néhány futamon. A német konszern igazán nem sajnálja a pénzt a projectre, a hírek szerint évi 100 millió eurós költségvetéssel láttak munkához, ez pedig több mint a jelenlegi csapatok bármelyikéé, beleértve a májusban, Szardínián debütáló Minit.

Az új autóhoz viszont pilóta is kell, nem titok, hogy e téren is nagyot akar dobni a VW. Sébastien Loeböt nézték ki maguknak, akinek a képességeit, tapasztalatát, és főleg sikereit nem igazán kell bemutatni senkinek. Igen ám, de a világbajnok gyakorlatilag egész pályafutását a Citroënnél töltötte el, ezer szállal kötödik a márkához, ráadásul francia is - semmilyen ésszerű ok nem lehetne a váltásra.

Kivéve egyet: a pénzt. A németek állítólag mesés, 15 millió eurós évi fizetést ajánlottak Loebnek, amely a raliban messze a valaha volt legmagasabb bér lenne. Ez még a Formula-1-ben megállná a helyét, például Vettel eddig 5 millió fontot keresett, majd miután világbajnok lett - és a Ferrari elkezdte csábítgatni - megduplázták a pénzét, de még így sem kap annyit, amennyit Loebnek kínáltak.

15 millió euró már olyan összeg, amelyen esetleg érdemes elgondolkozni, még annak ellenére is, hogy hét (nyolc?) világbajnoki cím után vélhetően nem hiányzik a franciának az, hogy szinte a nulláról kezdje egy új csapatnál.

A Volkswagen viszont már most elérte, hogy forogjon a nevük a szakágban, és ha nem is lesz az egészből semmi, finomat sikerült a többi csapat értésére adni, hogy komoly kihívóra számíthatnak a jövő évtől.

0 Tovább

Räikkönen Portugáliában visszatér

Második teljes szezonját futja a rali-világbajnokságon Kimi Räikkönen. 2010-ben elég felemásra sikerült a szereplése, hiszen csaknem többször törte össze az autóját, mint amennyi pontot szerzett.

Kezd beérni a tavalyi munka gyümölcse, Räikkönen már nem hibázik annyit, és egyre gyorsabb

A megszerzett tapasztalat idén kamatozhat, ezt a korábbi F1-es világbajnok svédországi teljesítménye már tükrözte. Lényegesen meggyőzőbb volt mint 2010-ben, és főleg nem követett el olyan baklövéseket, mint egy évvel korábban.

A Mexikó-ralit kihagyta Räikkönen, Portugáliában viszont újra ott lesz a mezőnyben, ahogy az évad többi futamán is, egy (Ausztrália) kivételével. A murvás futamra egy komoly teszttel készült a pilóta, melyet Franciaországban tartottak.

A két nap során esőben és szárazon is sikerült mennie a DS3 WRC-vel, és megtalálni a megfelelő beállításokat a március végi versenyre. Tavaly a 10. helyen végzett Räikkönen Portugáliában, idén ő maga, és a csapat vezetése is előbbre tippeli a finnt.

Svédországban a 8. helyen végzett Kimi, igaz, 7 perc lemaradással Hirvonen mögött

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek