Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Teljes az SWRC mezőny

Teljessé vált az SWRC mezőnye, miután beérkeztek az áprilisi Jordán-ralira a nevezések.

Bár a Mexikó-ralin Al-Attiyah volt a leggyorsabb, ám kizárták, így Prokop vezet összetettben

A nyolc futamból álló bajnokságban mindegyik résztvevőnek hét versenyen kell elindulni, tehát mindenki választhatott egyet, amit kihagy. Korábban már hírt adtunk róla, hogy a Turán/Zsíros duó személyében magyar induló is lesz a sorozatban, többekhez hasonlóan ők is Mexikót hagyták ki, de a többi futamon ott lesznek.

Az SWRC további állomásai: Jordánia, Szardínia, Görögország, Finnország, Németország, Franciaország, Spanyolország.

Összesen tíz páros nevezett a bajnokságba, négy olyan futam lesz, ahol mindannyian ott lesznek.

MEX JOR ITA GRE FIN GER FRA ESP
21 Prokop Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
22 Tänak Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
23 Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
24 Sousa Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
25 Hänninen Skoda Fabia S2000 X X X X X X X
26 Kruuda Skoda Fabia S2000 X X X X X X X
27 Gassner Skoda Fabia S2000 X X X X X X X
28 Brynildsen Skoda Fabia S2000 X X X X X X X
29 Turán Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
30 Llovera Abarth Punto S2000 X X X X X X X
0 Tovább

Ogier továbbra is bízik benne, hogy idén legyőzi Loeböt

2010-ben még csak néhány murvás futamon szerepelt a gyári csapatban, idén azonban már teljes szezont fut a Citroën első alakulatánál Sébastien II, azaz Ogier.

Mexikóban hibázott, és kiesett Ogier, sok ilyen malőr már nem fér bele idén, ha világbajnok akar lenni

Nem kisebb célt tűzött ki maga elé a fiatal francia, mint hogy 2011-ben legyőzze a világbajnokot. Ez tavaly több murvás futamon (Új-Zélandon, Portugáliában, Finnországban, és Japánban) is sikerült neki, de hozzá kell tenni, hogy Loebnek nem feltétlenül kellett nyernie ezeken a versenyeken, hiszen magabiztos előnnyel vezette a tabellát. Mindenesetre talán ez bátorította fel Ogier-t, ám úgy tűnik, nehéz dolga lesz, ha valóban gyorsabb szeretne lenni mesterénél.

Svédországban Loeb az első nap szenvedett, így csapattársa messze megelőzte, és bár utána az idősebbik Sébastien meggyőzőbbnek tűnt, nem érte be a másik gyári DS3 WRC-t, sőt, még a Power Stage-n is Ogier volt a gyorsabb, három tizeddel.

Mexikóban egyformán esélyesnek tűnt mindkét pilóta, ám Ogier véleménye az, hogy ha figyelembe vesszük a rajtpozíciót, az ő sebessége volt a jobb. A vetélkedés vége viszont az lett, hogy hibázott, így ő pont nélkül, míg Loeb újabb győzelemmel térhetett haza Amerikából.

Ogier jelenleg 22 ponttal van lemaradva Loebtől, de a március végi Portugál-ralin mellette szól a kedvező rajtpozíció (első nap hatodikként indul majd), illetve az, hogy tavaly ő nyerte a futamot. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a mezőnyben jelenleg kettejükön kívül még hárman esélyesek akár a végső győzelemre is, Hirvonen, aki vezeti a pontversenyt, Latvala, aki mostanában már csak a teszteken töri az autókat, illetve Petter Solberg, aki soha nem adja fel.


0 Tovább

Gyűlik a mezőny az Eger-ralira

Április első hétvégéjén rendezik a hazai bajnokság első futamát, az Eger-ralit.

Ifj. Tóth és Herczig 2011-ben is S2000-es autókkal próbálják meg legyőzni a címvédő Aschenbrennert

A legtöbben - eddig 68 első osztályú, és 12 historic kategóriás páros - már leadták a nevezésüket, így látható, hogy nagyon erős mezőny lesz. A tavalyi élmenők legtöbbje ott lesz Egerben, a megszokott Mitsubishi-armada mellett jónéhány S2000-es autó is szerepel a listán, amely itt érhető el.

A futam egyben a szlovák bajnokság nyitánya is, és mivel ott még mehetnek a WRC-k, az előzetes hírek szerint négy ilyen autót is láthat majd a közönség, közöttük egy olyat is, amit eddig itthon még nem: a lengyel Grzyb egy Citroën C4 WRC-vel nevezett.

0 Tovább

A Prodrive megtartotta az 1 WRC rendszámot

Az Egyesült Királyságban nagy hagyománya van az egyedi rendszámoknak, se szeri, se száma az ezek adás-vételével foglalkozó cégeknek. A legkelendőbb kombinációk akár több ezer fontot is érnek, de akad néhány olyan rendszám is, amelynek ára a csillagos eget verdesné - ha eladó lenne.

Bár Petter Solberg nem nyert versenyt az utolsó Impreza WRC-vel, de az "1 WRC" rendszám az ő autóján volt

A Prodive annak idején a gyári Subaru WRC-ket építette, és megvásárolták az "1 WRC" rendszámot. Az igen beszédes tábla legutóbb Petter Solberg Imprezáján volt 2008-ban, amikor a japánok hirtelen lehúzták a rolót.

A brit cég nem vált meg a rendszámtól, és úgy tűnik, megérte megtartani, hiszen újra van mire felszerelniük: a Szardínia-ralin debütál az általuk készített Mini WRC.

Az előzetes fotókon már felkerült a tábla a Minire, és várhatóan élesben is ott lesz Sordo vagy Meeke versenyautóján.

Minden fronton támad a Mini és a Prodrive, minél előbb szeretnék, hogy valóban az egyes rajtszám díszítse az autójukat

Arra valószínűleg még várni kell, hogy igaziból is a Mini legyen a nr. 1 a WRC-k között, de a rendszám is jelzi, hogy a gyár nagyon komolyan gondolja a ralizást, és nemcsak műszakilag, hanem marketing terén is mindent bevet, hogy minél előbb utolérje a vetélytársakat.

0 Tovább

A Mexikó-rali legszebb pillanatai

Az alábbi videó az igen izgalmas Mexikó-rali legszebb, néha drámai pillanatait eleveníti fel.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek