Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mexikó-rali, shakedown videó

A Mexikó-rali hivatalos tesztjén (shakedown) voltak először láthatók az új WRC-k murván, versenykörülmények között. A bemelegítésen Ogier volt a leggyorsabb, Solberg és Loeb előtt.

A videó némi ízelítőt ad abból is, hogy milyen kemény pályák várják a mezőnyt a hétvégén.

0 Tovább

A Citroënek kezdtek a legjobban Mexikóban, Block már kiesett

Csütörtök délelőtt megkezdődött a Mexikó-rali a hivatalos teszttel. A rövid, durva pályán Ogier futotta a legjobb időt márkatársai, Petter Solberg és Loeb előtt.

Ogier remekül megy murván, egyértelműen a győzelem a célja

A Fordok a hírek szerint nem teljesítették teljes gázzal a szakaszt egyszer sem, mivel 2010-ben ugyanezen a részen egy vízátfolyáson való átkelés során több autójuk is megsérült, idén nem szerettek volna kockáztatni. A teszt egyébként szurkolói rendbontás miatt majdnem egy órán át állt.

Este már a versenybe is beszámító, lezárt utcákon kialakított szuperspeciálion láthatta a közönség az autókat, ám a mezőny addigra 22 tagúra fogyatkozott. Ketten nem tudtak elindulni, Ken Block Fordja pedig egy elektronikai hiba miatt elromlott, így az amerikai nem jutott el a rajtig sem.

Az alig több mint egy kilométeres, aszfaltos pályán Petter Solberg szerzett néhány tizednyi előnyt, Loeb, Ogier, és a két gyári Fiesta WRC előtt. Az SWRC értékelésben Al-Attiyah áll a legjobban, a verseny érdemi része magyar idő szerint péntek délután kezdődik.

A Mexikó-rali állása az első szakasz után:

1. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 0:53,2
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +0,2
3. Ogier/Ingrassia
Citroën DS3 WRC +0,5
4. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +1,2
5. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1,6
6. Villagra/Perez-Companc Ford Fiesta RS WRC +2,3
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +2,7
8. Novikov/Prévot Ford Fiesta RS WRC +2,7
9. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC +2,8
10. Al-Attiyah/Bernacchini Skoda Fabia S2000 +3,5
0 Tovább

Indycar menő a Mexikó-ralin

A mexikói illetőségű Michel Jourdain igen sokoldalú pilóta. A neve leginkább a Champ Car/Indycar sorozatokból lehet ismerős, ahol a kilencvenes évektől versenyzett, kisebb-nagyobb sikerekkel. A legjobb szezonjában, 2003-ban az összetett 3. helyen végzett, és két futamgyőzelmet is aratott.

Jourdain utolsó Nascar szezonjában már szép summát nyert

Ez után a Nascar bajnokságban is kipróbálta magát (közepes eredménnyel), majd 2007-ben a WTCC izgalmaiba is belekóstolt, egy Seat Leon volánja mögött. Nem maradt ki az A1GP sem a repertoárból, ahol Mexikó csapatát erősítette.

2010-ben pedig jött a rali-vb: a tavalyi mexikói futamon egy N csoportos Mitsubishivel indult, és sikeresen célba ért. Megjött a kedve a szakághoz, hiszen a PWRC bajnokság további állomásain is részt vett, összesen 10 pontot sikerült szereznie.

A 2010-es Mexikó-ralin mutatkozott be a rali-vb-n Jourdain, az abszolút 19. helyen végzett

A 35 esztendős pilóta idén is megpróbálja, hazai futamán egy Evo IX-es Lancerrel áll rajthoz, Mauricio Pimentel navigálása mellett.

0 Tovább

Murván vágna vissza a Citroën

Mexikóban kezdődik az idei szezon hét futamból álló murvás sorozata. A magaslati versenyen tavaly tarolt a Citroën, Loeb győzött Petter Solberg és Ogier előtt.

Ahogy a korábbi három alkalommal, 2010-ben is Loeb nyert Mexikóban

A murvás viadal évről-évre próbára teszi az autókat, hiszen a pályák igen kemények. A pilótáknak sem lesz könnyű dolguk, mivel 30 fokos hőség várható - a Svédországban mért -20 fok alatti hőmérséklethez képest egészen más kihívások várják a mezőnyt.

Sokak szerint Mexikóban kezdődik igazán a világbajnokság, hiszen a havas szezonnyitó egészen speciális volt, ott nem jöttek még ki az autók közötti különbségek, inkább a skandinávok rutinja döntött. 2004 óta hatodszor rendezik meg a futamot (2009-ben nem szerepelt Mexikó a naptárban), és az utóbbi négy alkalommal Sébastien Loeb győzött.

Összesen 22 szakaszt teljesít majd a foghíjas, mindössze 25 tagú mezőny. Ezek között szerepel hat aszfaltos is, amelyek nagyon rövidek, ám sok hibázási lehetőséget rejtenek. Mindegyik pálya közel van a Leonban fekvő szervizparkhoz, ezért viszonylag keveset kell etapon autózni. Az utolsó gyorsasági ezúttal is bónuszpontokért megy: a 10,32 km-es Power Stage élő televíziós közvetítés mellett zajlik majd.

Mivel a világbajnok Svédországban csak a hatodik helyen végzett, igen kedvező pozícióból indulhat a hétvégén. Ő, illetve márkatársai - elsősorban Ogier és Solberg - számítanak a legnagyobb esélyesnek, de nem lehet tudni, hogy a Ford mit főzött ki, sokat dolgoztak azon, hogy a Fiesta WRC motorja a magaslaton is erős maradjon - igaz Latvala jóvoltából közben ismét elfogyott egy karosszéria. Mindenesetre a murvás viadalokon általában hátrányt jelent elsőként rajtolni, ezt a terhet Hirvonen lesz kénytelen cipelni, ahogy 2010-ben is.

Nem szabad megfeledkezni a Ford fiataljairól sem. A hóban brillírozó Østberg ismét bizonyíthat, és Latvala is megmutathatja, hogy méltó a gyári ülésre. Visszatér a mezőnybe Villagra, aki murván rendre jól megy, és a helyi körülményeket talán mindenkinél jobban ismeri. Tavalyi borulása után nem lesz ott a rajtnál Räikkönen, viszont az orosz kamikáze, Novikov egy év kihagyás után újra nevezett, ezúttal egy Ford WRC-vel. Henning Solberg és Matthew Wilson csak a többiek hibája esetén pályázhat a dobogóra, míg a további WRC-pilóták, Kuipers és Ken Block pedig vélhetően inkább az SWRC roppant erős mezőnyével fognak csatázni.

Az S2000-es autók különversenye Mexikóban rajtol, egyelőre mindössze öt indulóval, akik közül mindannyian remek pilóták. Talán a legújabb fejlesztésű Skoda Fabiával érkező Hänninen a favorit, de Prokop és Al-Attiyah győzelme sem lenne meglepetés.

Ma már történelem: így festett a parc fermé 2010-ben

A Mexikó-rali magyar idő szerint péntek hajnalban kezdődik a szuperspeciállal, minden nap részletes tudósítással jelentkezünk majd.


0 Tovább

A Ford külön készül a 2700 m-es magasságra

A korábbi esztendőkben a Ford a magasan fekvő pályákon hátrányt szenvedett a Citroënekkel szemben. Ennek oka az volt, hogy a franciák motorja nem gyengült el annyira az oxigénben szegényebb futamokon, a fejlesztési stop miatt a Ford mérnökei pedig képtelenek voltak ledolgozni a hátrányt.


Már a vb nyitánya előtt elkészült 10 Fiesta WRC, melyek a remények szerint Mexikóban is versenyképesek lesznek

A jelenség leginkább Mexikóban volt tapasztalható, ahol 2700 m magasan is rendeznek gyorsaságit, és a C4 WRC egyértelműen erősebb volt, mint a Focus. Az idei új autók és motorok lehetőséget adtak az egyenlítésre, a kékek autóit építő M-Sport élt is az eséllyel.

Élesben nem lehet próbálgatni az új WRC-ket ilyen körülmények között, mivel a szabályok nem engedélyezik az Európán kívüli teszteket. Ezért egy laboratóriumba költöztették a fékpadot, ahol mesterségesen idézték elő a Mexikóban várható légkört, és ott véglegesítették a beállításokat.

Ezen tehát nem fog múlni a Ford sikere, persze a kocsikat és a versenyzőket más szempontból is fokozottan terheli az ottani klíma: kevésbé tudnak visszahűlni egyes alkatrészek, valamint a személyzetből is többet vesz ki a forrósággal párosuló ritkább levegő.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek