2010-ben még csak néhány murvás futamon szerepelt a gyári csapatban, idén azonban már teljes szezont fut a Citroën első alakulatánál Sébastien II, azaz Ogier.

Mexikóban hibázott, és kiesett Ogier, sok ilyen malőr már nem fér bele idén, ha világbajnok akar lenni

Nem kisebb célt tűzött ki maga elé a fiatal francia, mint hogy 2011-ben legyőzze a világbajnokot. Ez tavaly több murvás futamon (Új-Zélandon, Portugáliában, Finnországban, és Japánban) is sikerült neki, de hozzá kell tenni, hogy Loebnek nem feltétlenül kellett nyernie ezeken a versenyeken, hiszen magabiztos előnnyel vezette a tabellát. Mindenesetre talán ez bátorította fel Ogier-t, ám úgy tűnik, nehéz dolga lesz, ha valóban gyorsabb szeretne lenni mesterénél.

Svédországban Loeb az első nap szenvedett, így csapattársa messze megelőzte, és bár utána az idősebbik Sébastien meggyőzőbbnek tűnt, nem érte be a másik gyári DS3 WRC-t, sőt, még a Power Stage-n is Ogier volt a gyorsabb, három tizeddel.

Mexikóban egyformán esélyesnek tűnt mindkét pilóta, ám Ogier véleménye az, hogy ha figyelembe vesszük a rajtpozíciót, az ő sebessége volt a jobb. A vetélkedés vége viszont az lett, hogy hibázott, így ő pont nélkül, míg Loeb újabb győzelemmel térhetett haza Amerikából.

Ogier jelenleg 22 ponttal van lemaradva Loebtől, de a március végi Portugál-ralin mellette szól a kedvező rajtpozíció (első nap hatodikként indul majd), illetve az, hogy tavaly ő nyerte a futamot. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a mezőnyben jelenleg kettejükön kívül még hárman esélyesek akár a végső győzelemre is, Hirvonen, aki vezeti a pontversenyt, Latvala, aki mostanában már csak a teszteken töri az autókat, illetve Petter Solberg, aki soha nem adja fel.