A verseny második napja után az élmezőny tagjai között jókora különbségek alakultak ki, így az első szakaszokon nem sok izgalomra lehetett számítani. Ennek megfelően a Ford két gyári pilótája minden különösebb ellenállás nélkül volt a leggyorsabb, Hirvonen nyerte a szakaszt (a futamon az elsőt), s ezzel átvette a 4. helyet Wilsontól.
2010 után idén is Ogier győzött Portugáliában. Érdekes szezont jósol a két Sébastien vetélkedése
A második pályán szinte mindenki lazsált, illetve az itinert pontosította délutánra, hiszen ez volt az utolsó gyorsasági, a Power Stage helyszíne. Hirvonen Fiesta WRC-jében eltörött az egyik féltengely, ezért ismét visszaesett az ötödik helyre, de nagyon nem agódott, mivel a szervizben könnyen orvosolható volt a probléma. A szakaszt Petter Solberg nyerte, neki még érdemes volt sietnie, hogy a 9. helyről előrébb lépjen, míg a gyári Citroënek minden kockázat nélkül teljesítették a pályát. Loeb lemondott arról hogy támadja Ogiert, egyrészt a jelentős, fél percnél is nagyobb különbség miatt, másrészt meg azért, mert egy csapathoz tartoznak, és a franciáknak fontos hogy a gyártók között minél jobban szerepeljenek.
Délutánra eleredt az eső. Az élmezőny fordított sorrendben indult a pályákra, az utolsó szakasz televíziós közvetítése miatt. Addig még hátravolt egy gyorsasági, melyet Solberg nyert, de úgy tűnt, Räikkönent már nem fogja utolérni. Hirvonen ismét visszaelőzte Wilsont, az élen álló hármas pedig óvta abroncsait a fináléra. Henning Solberg autójában elromlott a turbó, ezért alaposan visszesett, még a pontszerzés is veszélybe került.
Zárásként következett a Power Stage, amelyet egy igen nehéz és hosszú, 31 km-es pályán rendeztek meg. A nagyok közül először Østberg állított fel egy eredményt, amely az addigiaknál lényegesen jobb volt, majd nem sokkal később jött Petter Solberg, és még honfitársára is rávert majdnem fél percet. Úgy tűnt, nehéz lesz annál az időnél jobbat jönni, sőt, Solberg abban bízott, hogy a gyári pilóták nem kockáztatnak három pontért, de nem lett igaza.
Egész hétvégén estek-keltek a Fordok, ehhez képest jó a harmadik illetve a negyedik helyezés
Már Hirvonen futásán is látszott, hogy ez bizony nem biztonsági autózás. A hibás géppel vánszorgó márkatárs, Henning Solberg igen sportszerűen félreállt az útjából, ám a pálya második felében eltörött a Fiesta WRC futóművében egy alkatrész, így hiába vezetett a pálya közepén, végül kikapott Pettertől. Jött viszont Latvala, aki egészen szenzációs időt ért el, amikor Solberg meglátta a kijelzőn hogy több mint 10 másodpercet kapott, először nem is akarta elhinni. De nem volt még vége a tűzijátéknak: Loeb még Hirvonen teljesítményére is rátett egy lapáttal, és tovább faragott (bő egy másodpercet) az időből, majd Ogier is beért a harmadik helyre, így a pluszpontokat Loeb, Latvala és Ogier kapta, Solberg csak a negyedik lett.
A Portugál-ralit Ogier kényelmes előnnyel nyerte Loeb előtt, Latvala percekkel lemaradva a harmadik, míg Hirvonen a negyedik. Ötödiknek jött be a sokadszor is nem túl gyors, de megbízható Wilson, mögé érkezett Petter Solberg, aki végül Räikkönent is megelőzte. Villagra a nyolcadik, Henning Solberg megtartotta a kilencedik pozícióját, Kuipers pedig maradt a tizedik.
A PWRC értékelésben Paddonra ráijesztett a technika, eltörött a Subaru egyik lengéscsillapítója, de volt akkora előnye, hogy az élen maradjon. Ketomaki lett a második, míg a harmadik helyre feljött az első, svédországi futamot nyerő, majd Portugáliában az abroncsaival szenvedő Semerád. A WRC Academy első viadalát az észt Kaur nyerte.
Összetettben Hirvonen és Loeb között pontegyenlőség alakult ki, és Latvala illetve Ogier sincs tőlük nagyon lemaradva, valamint még Petter Solberg az, aki közéjük furakodhat. A gyártók között a Citroën a kettős győzelemmel alaposan feljött a Fordra.
A harmadik futam után is úgy tűnik, hogy nagyjából egyforma gyors a DS3 WRC és a Fiesta WRC, van azonban egy nagy különbség: míg a gyári Citroënek nem nagyon romlanak el, a Fordokkal sok a probléma, illetve a defektek is inkább őket sújtják.
Úgy tűnik, Loebnek nagyon meg kell küzdenie idén a címvédésért, és ebben legnagyobb ellenfele a saját csapattársa lehet. A Power Stage-en elért első idejében minden dühe benne volt
Folytatás elvileg három hét múlva, Jordániában, remélhetőleg az ottani politikai helyzet nem akadályozza meg a rali megrendezését.
A Portugál-rali végeredménye:
1. |
Ogier/Ingrassia |
Citroën DS3 WRC |
4:10:53,4 |
2. |
Loeb/Elena |
Citroën DS3 WRC |
+31,8 |
3. |
Latvala/Anttila |
Ford Fiesta RS WRC |
+3:22,1 |
4. |
Hirvonen/Lehtinen |
Ford Fiesta RS WRC |
+6:16,3 |
5. |
Wilson/Martin |
Ford Fiesta RS WRC |
+7:48,5 |
6. |
P. Solberg/Patterson |
Citroën DS3 WRC |
+10:17,4 |
7. |
Räikkönen/Lindström |
Citroën DS3 WRC |
+10:54,1 |
8. |
Villagra/Diaz |
Ford Fiesta RS WRC |
+11:38,8 |
9. |
H. Solberg/Minor
|
Ford Fiesta RS WRC |
+14:16,4 |
10. |
Kuipers/Miclotte
|
Ford Fiesta RS WRC |
+17:54,6 |
PWRC:
1. |
Paddon/Kennard |
Subaru Impreza WRX STi
|
4:33:33,4 |
2. |
Ketomaki/Risberg |
Mitsubishi Lancer Evo X
|
+7:39,9 |
3. |
Semerád/Ernst |
Mitsubishi Lancer Evo IX
|
+9:12,6 |
A világbajnokság állása:
1. |
Hirvonen/Lehtinen |
Ford Fiesta RS WRC |
58
|
2. |
Loeb/Elena |
Citroën DS3 WRC |
58
|
3. |
Latvala/Anttila |
Ford Fiesta RS WRC |
48 |
4. |
Ogier/Ingrassia |
Citroën DS3 WRC |
41 |
5. |
P. Solberg/Patterson |
Citroën DS3 WRC |
31 |
6. |
Østberg/Andersson |
Ford Fiesta RS WRC |
28 |
7. |
Wilson/Martin |
Ford Fiesta RS WRC |
12
|
8. |
Andersson/Axelsson |
Ford Fiesta RS WRC |
10 |
9. |
Räikkönen/Lindström |
Citroën DS3 WRC |
10 |
10. |
Andersson/Axelsson |
Ford Fiesta RS WRC |
6 |
Gyártók:
1. |
Ford Abu Dhabi World Rally Team |
100 |
2. |
Citroën Total World Rally Team |
90 |
3. |
M-Sport Stobart Ford Rally Team |
40 |
4. |
Petter Solberg WRT |
22 |
5. |
Ice 1 Racing |
16 |
6. |
Munchis Ford World Rally Team |
12 |
7. |
Team Abu Dhabi |
7 |
8. |
FERM Power Tools World Rally Team |
6 |
9. |
Monster World Rally Team |
6 |
PWRC:
1. |
Semerád/Ernst |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
40 |
2. |
Paddon/Kennard |
Subaru Impreza WRX STi |
25
|
3. |
Gorban/Larens |
Mitsubishi Lancer Evo IX |
22 |
Utolsó kommentek