Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ogier vezet Jordániában, Turánék az SWRC dobogójáért csatáznak

A szervezőket illetve a résztvevőket sújtó, szinte hihetetlen pechsorozat után péntek reggel végre elkezdődhetett a Jordán-rali, amely a tervezetthez képest egy nappal megrövidült.

Ogier jó eséllyel indul idei második győzelme felé, ám ehhez Loebnek is lesz még egy-két szava


A másodiknak számító első napon hat szakasz várt a mezőnyre, délelőtt és délután is ugyanaz a három, melyek közül az első kettő rövidebb volt, a harmadik viszont a híres-hírhedt 41 km-es pálya. Különösen azért tűnt nehéznek a feladat, mert a pályabejárást nem a megszokott kocsijaikkal végezték a versenyzők (hiszen azok is az ominózus hajón vesztegeltek), hanem a feladatra egyébként teljesen alkalmatlan bérautókkal.

 

A bajnokság éllovasaként elsőnek rajtoló Hirvonen nem sok jóra számíthatott, hiszen ezen a futamon a szokásosnál is nagyobb hátránya szokott lenni annak, aki takarítja az utat a többiek előtt. Ennek megfelelően nem volt meglepő, hogy a finn csak egy ötödik idővel kezdett, az viszont annál inkább, hogy a közvetlenül utána induló Loeb volt a leggyorsabb. A világbajnok minden tapasztalatát és bátorságát bevetette, így tudta megelőzni Ogiert, Latvalát, és Petter Solberget. A nagy ötös után nem Henning Solberg vagy Østberg következett, hanem Räikkönen, aki még úgy is megelőzte sokkal tapasztaltabb társait, hogy hibázott egy kisebbet.

 

A második pályán a többiek is felbátorodtak. Petter Solberg győzött Ogier és Latvala előtt, utóbbi úgy ért el harmadik időt, hogy a rajt után nem sokkal eltalált egy sziklát. Loeb a negyedik időt futotta, Hirvonen elé pedig Østberg is befért. A 100. futamán induló Henning Solberg fedektet kapott, ennek ellenére tizedre azonos időt futott Räikkönennel.

 

A hosszú gyorsaságin Ogier begyújtotta a rakétákat, és egy legjobb idővel átvette a vezetést a versenyben. Rajta kívül a melegedő DS3 WRC-vel vesződő Solberg, illetve Latvala és Loeb értek el jó időt, a többiek - Hirvonent is beleértve - már nagyon lemaradtak, így a nap felénél az említett négyes állt az élre úgy, hogy egymáshoz képest 10 másodpercen belül álltak. Henning Solberg motorja egy sziklával való találkozás után megsérült, a norvég feladta a futamot.

Jordániában is hozza idei megfontolt, de eredményes autózását Räikkönen. Az első öttel nem veheti fel a versenyt, de a többieknél már gyorsabb


Mivel a szokásos módon a délutáni program megegyezett a délelőttivel, Hirvonen abban reménykedett, hogy első autóként már nem lesz akkora hátrányban a többiekkel szemben mint korábban. Így is történt, de még nála is jobban felszívta magát Latvala, aki Ogier és Loeb előtt nyerte az első szakaszt. A következőn duplázott a fiatal finn, bár hozzá kell tenni hogy az éllovasok nagy része már az utolsó, hosszú pályára tartogatta erejét (és gumiját), és elkezdődött a "matek" is, hogy ki hogyan jár jól, érdemes-e a többieket előbbre tessékelni.

 

Az utolsó, hosszú gyorsaságin Hirvonen volt az egyik, akinek semmi oka nem lett volna lassítani, viszont 15 km-rel a cél előtt elromlott a szervókormány a Fiesta WRC-ben (idén ez már a sokadik a Fordnál), így ő annak is örült hogy nem esett nagyon vissza. A többiek közül egyedül Ogier ment teljes erőbedobással, csapattársa, Loeb viszont megtréfálta a többieket: féltávnál megállt egy kicsit. Az utána rajtolók látták a világbajnok részidőit, így kénytelenek voltak ők is lassítani ha mögötte akartak maradni összetettben - a végén az egésszel Ogier járt jól, több mint fél perces előnyre tett szert a játék miatt.

 

A Jordán-rali második napja után tehát a két gyári Citroën áll az élen, kérdés hogy Loeb utoléri-e csapattársát, illetve hogy Latvala és Petter Solberg felérnek-e a dobogóra. Az ötödik Hirvonen már nagyon nagy lemaradásban van, egyedül arra kell figyelnie hogy ne hibázzon, normál körülmények között nincs esélye előbbre lépni. A hatodik helyért Räikkönen és Wilson csatáznak, miután Østberg váltóhiba miatt kiesett. Al Quassimi és Villagra következnek utánuk, míg a 10. helyezett az SWRC éllovasa, Al-Attiyah.

 

A katari pilóta külön ligát alkotott a kategórián belül, egyértelműen ő volt a leggyorsabb a nap folyamán. Annak ellenére is két perccel vezet Sousa előtt, hogy az utolsó gyorsaságin a Ford időnként dadogott. Turánék a negyedik helyen állnak, szoros csatában az előttük lévő Kruudával, illetve az egy defekt miatt mögéjük szoruló Gassnerrel. Ahhoz képest hogy ez az első alkalom, hogy murvás felületen is kipróbálhatták a magyarok az S2000-es Fiestát, harmadik időt is futottak, és kis szerencsével a dobogóra is odaérhetnek.

Remekül kezdte a magyar csapat az SWRC-s szereplését, hat gyorsasági után a negyedik helyen állnak


Ehhez nem kell mást tenni, mint a szombati nyolc gyorsaságin hiba nélkül menni. Az összes pálya hosszabb 10 km-nél, így a záró nap nem lesz egyszerű, különösen az élmezőny számára, akik a Power Stage-n ismét a bónuszpontokért küzdenek majd.

 

 

A Jordán-rali állása a második nap után:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 1:32:53,4
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +31,6
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +32,1
4. P. Solberg/Patterson
Citroën DS3 WRC +35,3
5. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:30,9
6. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +2:45,8
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +2:57,8
8. Al Qassimi/Orr Ford Fiesta RS WRC +4:49,7
9. Villagra/Perez-Companc Ford Fiesta RS WRC +4:53,5
10. Al-Attiyah/Bernacchini
Ford Fiesta S2000
+5:19,3
14. Turán/Zsiros Ford Fiesta S2000 +9:02,5

 

SWRC:

1. Al-Attiyah/Bernacchini Ford Fiesta S2000 1:38:12,7
2. Sousa/Costa Ford Fiesta S2000 +1:55,5
3. Kruuda/Järveoja Skoda Fabia S2000 +3:06,8
4. Turán/Zsiros Ford Fiesta S2000 +3:43,2
0 Tovább

A negyedik fordulóban átvenné a vezetést a Citroën

A rali-világbajnokság idei első három fordulójában három különböző győztes született. Svédországban Hirvonen kezdett a legjobban, majd Mexikóban Loeb vett revansot, míg Portugáliában Ogier volt a leggyorsabb.

Portugáliában Loeb és Ogier nagy csatát vívtak, ez Jordániában könnyen megismétlődhet

Mindössze harmadik alkalommal része a sorozatnak a Jordán-rali, először 2008-ban látogatott el az elit mezőny a Közel-Keleti országba. Az akkori verseny Loeb és Rautenbach furcsa balesetéről vált emlékezetessé, mely során etapon ütköztek frontálisan, és mindketten kiestek. Mivel a következő évben nem volt vb-futam Jordániában, a világbajnoknak 2010-ig kellett várnia hogy megszerezze első győzelmét ezen a helyszínen is. A tavalyi verseny nagyrészt a taktikázásról szólt, mivel a jordániai pályákon még az egyéb murvás versenyeknél is jobban számít a rajtpozíció. Végül Loeb győzött Latvala és Petter Solberg előtt, Hirvonen kiesett, Ogiert pedig hátrasorolta a csapat vezetősége, így csak hatodik lett.

A verseny szokatlan módon az iszlám hétvége miatt már csütörtökön megkezdődik, és szombaton véget is ér. A három nap során 20 gyorsasági, összesen 333 versenykilométer vár a mezőnyre, illetve 40 fok körüli hőség, autógyilkos utak, valamint a földkerekség legmélyebben, a tengerszint alatt 400 méterrel fekvő pályái. Alighanem a pénteki második nap lesz a vízválasztó, amikor kétszer is szerepel a programban a tavalyról már ismerős 41 km-es szakasz. Aki azt túléli, valószínűleg már eljut az utolsó, 10,5 km hosszú Power Stage-ig, amely az idén megszokott módon élő televíziós közvetítés mellett, bónuszpontokért zajlik majd.

A nevezési listán mindössze 31 páros szerepel, ez a portugáliai futamhoz képest kevés, viszont a mexikói 25-nél több. A gyári csapatok a szokásos felállásban érkeztek, a Citroënnél az egyenrangú vetélytársként kezelt Loeb és Ogier, a Fordnál pedig Hirvonen és Latvala indul.

Hirvonen és Lehtinen már a helyszínen, autójuk repülővel már szintén megérkezett, a felszerelés azonban hajón jött és késett

Utóbbiak négy napon át teszteltek Spanyolországban, melynek több oka is volt: egyrészt  az utóbbi két futamon úgy tűnt, hogy a DS3 WRC-k ha nem is feltétlen gyorsabbak, de megbízhatóbbak mint a Fiesta WRC, valamint alaposan kipróbálták a Michelin új, megerősített abroncsait, hiszen sok kritika érte a francia gumigyártót a defektek miatt. Hirvonen másfél éve nem győzött murván, nagyon ráférne már egy siker, és Latvala is szeretné folytatni idei szép sorozatát: ő az egyetlen pilóta, aki mindhárom 2011-es versenyen a dobogón állt.

Szép jubileumhoz ért Henning Solberg, épp a 100. világbajnoki futamán vesz részt a hétvégén. Csapattársa Mads Østberg lesz, aki Svédországban brillírozott, Mexikóban és Portugáliában viszont halványabb formát mutatott, és Jordániában sem számíthat sok jóra, hiszen soha nem vett még részt ezen a versenyen. Matthew Wilson abban bízhat, hogy a kitartása eredményt hoz, a fiatal brit nagyon ritkán esik ki.

Petter Solberg ahogy mindig, ezen a hétvégén is dobogóra esélyes. A verseny első napján Ogier-vel együtt nagyot nyerhet a norvég a rajtpozíciójával, hiszen csak ötödikként kell indulnia. Ott lesz a versenyen Räikkönen és Villagra is, ők szintén biztos pontszerzők, ha nem hibáznak.

Jordániában rendezik az SWRC számára a második fordulót, ahol rajthoz áll a magyar páros is. A Turán/Zsíros kettős már napok óta a helyszínen akklimatizálódik, és ismerkedik a körülményekkel illetve az ellenfelekkel. Talán a Mexikóban leggyorsabb, de egy technikai szabálytalanság miatt végül kizárt Al-Attiyah a legnagyobb esélyes, bár abból kiindulva hogy tavaly szinte az egész mezőny legalább egyszer kiesett, bármi megtörténhet. Turánék számára a legfontosabb a célbaérés, valamint az ismerkedés a Fiestával, melyet eddig csak hóban tudtak kipróbálni.

Itt még a kamionban az a Fiesta S2000, mellyel a Turán/Zsíros duó nekivág az SWRC-nek

A futam csötörtök délelőtt rajtol, az első nap során hat gyorsaságit kell teljesíteni, az időeltolódás Magyarországhoz képest három óra.

0 Tovább

Kettős Citroën győzelem a Portugál-ralin

A verseny második napja után az élmezőny tagjai között jókora különbségek alakultak ki, így az első szakaszokon nem sok izgalomra lehetett számítani. Ennek megfelően a Ford két gyári pilótája minden különösebb ellenállás nélkül volt a leggyorsabb, Hirvonen nyerte a szakaszt (a futamon az elsőt), s ezzel átvette a 4. helyet Wilsontól.

2010 után idén is Ogier győzött Portugáliában. Érdekes szezont jósol a két Sébastien vetélkedése

A második pályán szinte mindenki lazsált, illetve az itinert pontosította délutánra, hiszen ez volt az utolsó gyorsasági, a Power Stage helyszíne. Hirvonen Fiesta WRC-jében eltörött az egyik féltengely, ezért ismét visszaesett az ötödik helyre, de nagyon nem agódott, mivel a szervizben könnyen orvosolható volt a probléma. A szakaszt Petter Solberg nyerte, neki még érdemes volt sietnie, hogy a 9. helyről előrébb lépjen, míg a gyári Citroënek minden kockázat nélkül teljesítették a pályát. Loeb lemondott arról hogy támadja Ogiert, egyrészt a jelentős, fél percnél is nagyobb különbség miatt, másrészt meg azért, mert egy csapathoz tartoznak, és a franciáknak fontos hogy a gyártók között minél jobban szerepeljenek.

Délutánra eleredt az eső. Az élmezőny fordított sorrendben indult a pályákra, az utolsó szakasz televíziós közvetítése miatt. Addig még hátravolt egy gyorsasági, melyet Solberg nyert, de úgy tűnt, Räikkönent már nem fogja utolérni. Hirvonen ismét visszaelőzte Wilsont, az élen álló hármas pedig óvta abroncsait a fináléra. Henning Solberg autójában elromlott a turbó, ezért alaposan visszesett, még a pontszerzés is veszélybe került.

Zárásként következett a Power Stage, amelyet egy igen nehéz és hosszú, 31 km-es pályán rendeztek meg. A nagyok közül először Østberg állított fel egy eredményt, amely az addigiaknál lényegesen jobb volt, majd nem sokkal később jött Petter Solberg, és még honfitársára is rávert majdnem fél percet. Úgy tűnt, nehéz lesz annál az időnél jobbat jönni, sőt, Solberg abban bízott, hogy a gyári pilóták nem kockáztatnak három pontért, de nem lett igaza.

Egész hétvégén estek-keltek a Fordok, ehhez képest jó a harmadik illetve a negyedik helyezés

Már Hirvonen futásán is látszott, hogy ez bizony nem biztonsági autózás. A hibás géppel vánszorgó márkatárs, Henning Solberg igen sportszerűen félreállt az útjából, ám a pálya második felében eltörött a Fiesta WRC futóművében egy alkatrész, így hiába vezetett a pálya közepén, végül kikapott Pettertől. Jött viszont Latvala, aki egészen szenzációs időt ért el, amikor Solberg meglátta a kijelzőn hogy több mint 10 másodpercet kapott, először nem is akarta elhinni. De nem volt még vége a tűzijátéknak: Loeb még Hirvonen teljesítményére is rátett egy lapáttal, és tovább faragott (bő egy másodpercet) az időből, majd Ogier is beért a harmadik helyre, így a pluszpontokat Loeb, Latvala és Ogier kapta, Solberg csak a negyedik lett.

A Portugál-ralit Ogier kényelmes előnnyel nyerte Loeb előtt, Latvala percekkel lemaradva a harmadik, míg Hirvonen a negyedik. Ötödiknek jött be a sokadszor is nem túl gyors, de megbízható Wilson, mögé érkezett Petter Solberg, aki végül Räikkönent is megelőzte. Villagra a nyolcadik, Henning Solberg megtartotta a kilencedik pozícióját, Kuipers pedig maradt a tizedik.

A PWRC értékelésben Paddonra ráijesztett a technika, eltörött a Subaru egyik lengéscsillapítója, de volt akkora előnye, hogy az élen maradjon. Ketomaki lett a második, míg a harmadik helyre feljött az első, svédországi futamot nyerő, majd Portugáliában az abroncsaival szenvedő Semerád. A WRC Academy első viadalát az észt Kaur nyerte.

Összetettben Hirvonen és Loeb között pontegyenlőség alakult ki, és Latvala illetve Ogier sincs tőlük nagyon lemaradva, valamint még Petter Solberg az, aki közéjük furakodhat. A gyártók között a Citroën a kettős győzelemmel alaposan feljött a Fordra.

A harmadik futam után is úgy tűnik, hogy nagyjából egyforma gyors a DS3 WRC és a Fiesta WRC, van azonban egy nagy különbség: míg a gyári Citroënek nem nagyon romlanak el, a Fordokkal sok a probléma, illetve a defektek is inkább őket sújtják.

Úgy tűnik, Loebnek nagyon meg kell küzdenie idén a címvédésért, és ebben legnagyobb ellenfele a saját csapattársa lehet. A Power Stage-en elért első idejében minden dühe benne volt

Folytatás elvileg három hét múlva, Jordániában, remélhetőleg az ottani politikai helyzet nem akadályozza meg a rali megrendezését.

A Portugál-rali végeredménye:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:10:53,4
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +31,8
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +3:22,1
4. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +6:16,3
5. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +7:48,5
6. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +10:17,4
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +10:54,1
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +11:38,8
9. H. Solberg/Minor
Ford Fiesta RS WRC +14:16,4
10. Kuipers/Miclotte
Ford Fiesta RS WRC +17:54,6

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
4:33:33,4
2. Ketomaki/Risberg Mitsubishi Lancer Evo X
+7:39,9
3. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX
+9:12,6

A világbajnokság állása:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 58
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 58
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 48
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 41
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 31
6. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC 12
8. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 10
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 10
10. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 6

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 100
2. Citroën Total World Rally Team 90
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 40
4. Petter Solberg WRT 22
5. Ice 1 Racing 16
6. Munchis Ford World Rally Team 12
7. Team Abu Dhabi 7
8. FERM Power Tools World Rally Team 6
9. Monster World Rally Team 6

PWRC:

1. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX 40
2. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi 25
3. Gorban/Larens Mitsubishi Lancer Evo IX 22
0 Tovább

Kiegyenlített mezőny, taktikai harc Portugáliában

A még csütörtökön megtarott szuperspeciál után péntek délelőtt száraz időben kezdődött a Portugál-rali első murvás szakasza. Hirvonen így arra számíthatott, hogy nehéz helyzetben lesz, mivel a bajnokság éllovasaként ő indult elsőnek.

Ogier volt a leggyorsabb a nap folyamán, de a cél előtt lelassított, így szombaton hárman is takarítják majd előtte az utat

A 23 km hosszú pályán ennek ellenére nem kapott ki a gyári Citroënektől, sőt, a második időt érte el a szárnyaló Petter Solberg mögött. Ezen ő maga is meglepődött, mert nem érezte úgy, hogy kiemelkedőt autózott volna. Loeb és Ogier nem panaszkodott a technikára, egyszerűen ennyire futotta erejükből, mindketten elismeréssel adóztak Hirvonen időeredménye előtt. Latvala ért még el jó időt, a többiek már eléggé lemaradtak a vezető ötöstől. Előző napi bakija után ismét pórul járt Østberg, a váltója romlott el (törött szét), talán éppen a szuperspeciálon elszenvedett baleset miatt, mindenesetre a Svéd-rali hőse már az első szakaszon kiesett. Kiválóan kezdett Araújo és az S2000-es Mini: több WRC-t is megelőzve a 9. időt érte el a helyi hős, Räikkönentől alig maradt el.

Egy szakasszal később helyreállt a rend: Loeb és Ogier holtversenyben futották az első időt, bár csak néhány másodpercet tudtak adni a Ford pilótáinak. Petter Solberg máris beszedte a már-már szokásos defektjét, emiatt egy perc hátrányba került, így az ötödik helyet Wilson, a hatodikat Henning Solberg szerezte meg, mögöttük pedig már a Mini következett Araújóval.

A szervizpark előtt még egy hosszú szakasz volt hátra, ahol a három Citroën volt a legjobb, ezúttal Ogier-Solberg-Loeb sorrendben. Latvala és Hirvonen immár nagyobb hátrányt szenvedtek, 6, illetve 8 másodperccel voltak lassabbak Ogiernél, aki a nap felénél így átvette a vezetést is. Az állás ezzel együtt nagyon szoros volt, hiszen a négy gyári pilóta hat másodpercen belül állt egymáshoz képest. Petter Solberg a korábbi defekt dacára is az ötödik helyen állt, Wilson és Henning Solberg előtt. Räikkönen visszaelőzte Araújót, az első tízbe a szintén helyi, Fiesta WRC-t hajtó Sousa fért még be.

Hirvonen tökéletes napot zárt, nem hibázott, és a Fiesta WRC is remekül tette a dolgát

Délután Ogier folytatta menetelését, az első gyorsaságit Latvalával azonos idővel nyerte. Loeb és Hirvonen három másodpercet kaptak tőlük, Petter Solberg pedig megint defekt miatt lassult le, ezúttal az egyik hátsó abroncsa szakadt ki. Ugyanígy járt Räikkönen, aki emiatt alaposan visszaesett, bár állítása szerint észre sem vette hogy lyukas az egyik gumija.

A következő pályán Ogier megpróbálta kímélni a Michelin abroncsokat, hogy maradjon tapadása az utolsó szakaszra is, ezért lassabb volt Latvalánál, aki az első időt futotta, sőt, Loeb és Solberg is megelőzték. Még mindig nagyon közel voltak egymáshoz az élmenők, az ötödik Hirvonen is csak 4,2 másodpercet kapott csapattársától.

A napi utolsó, 21,31 km hosszú gyorsasági utáni eredmény határozta meg a másnapi rajtsorrendet, kérdés volt hogy fog-e valaki taktikázni. Nem volt egyértelmű, hogy Hirvonen számára hátrány volt-e a pénteki takarító szerep, ezért érdemes volt alaposan végiggondolni a dolgot. Loeb úgy döntött, hogy inkább nem ő akar elsőként rajtolni szombaton, ezért lelassított a cél előtt, ahogy Ogier is, a két gyári Fordnak átadva az elsőséget. Petter Solberg két defektet is kapott, és mivel már csak egy pótkereke volt, úgy döntött, hogy nem kockáztatja a három keréken való közlekedést, hanem inkább kiáll, és szombaton 10 perc büntetéssel folytatja.

Az első nap után Latvala vezeti a Portugál-ralit, Hirvonen, Loeb és Ogier előtt, ők négyen nagyon közel vannak egymáshoz. Az ötödik Henning Solberg már két perc hátrányban van, csapattársa, Wilson követi, majd a remekül debütáló 1,6-os turbós Mini JWC S2000 Araújóval. Villagra, Räikkönen és Al Qassimi állnak még pontszerző helyen, ők egymással is nagy meccset vívnak.

A PWRC értékelését Paddon vezeti Gröndal és a helyi Moura előtt, a WRC Academy kategóriában pedig az ír Breen áll az élen.

Szenzációsan ment Araújo a Mini John Cooper Works S2000-rel. Hét szakasz után az abszolút hetedik helyen áll az új autó

A harmadik verseny első napja után sem kaptunk választ arra, hogy vajon a Citroën, vagy a Ford a gyorsabb idén, egyre inkább úgy tűnik, hogy nagyon egyformára sikerült a két új WRC. Szombaton újabb hat szakaszt kell teljesíteni, az első gyorsasági 11:17-kor rajtol.

 

A Portugál-rali állása az első nap után:

1. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 1:23:31,4
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +11,5
3. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +13,7
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC +16,7
5. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +2:06,5
6. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +2:11,2
7. Araújo/Ramalho Mini JCW S2000 +3:43,7
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +4:31,9
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +4:33,1
10. Al Qassimi/Orr
Ford Fiesta RS WRC +4:35,2

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
1:29:30,8
2. Grondal/Engan Subaru Impreza WRX STi +33,3
3. Moura/Ramalho Mitsubishi Lancer Evo IX
+3:21,2
0 Tovább

30 000 néző előtt rajtolt el a Portugál-rali

A szuperspeciállal megkezdődött az idei harmadik futam, a Portugál-rali. A mezőny az esemény kedvéért elautózott Lisszabonba, ahol óriási, 30 000 ezres tömeg fogadta őket. Fordított sorrendben volt a rajt, elsőként a kisebb autók indultak, a végén pedig a WRC-k.

Hirvonennél a lélektani előny, ám pénteken nehéz dolga lesz, hiszen ő indul elsőként

A legjobb időt - talán némi meglepetésre - Hirvonen érte el, méghozzá ilyen rövid távon jelentősnek mondható, 1,3 másodperces előnnyel Loeb előtt. Petter Solberg, Ogier, Latvala követték őket, így a papírforma bejött, a leggyorsabbnak tartott öt pilóta állt az élre.

Villagra végzett mögöttük, míg Araújo befért az első tízbe az itt debütáló S2000-es Minivel. Az első szakasz vesztese Østberg volt, aki belecsúszott a falba, és otthagyta a Fiesta WRC egyik kerekét. A fiatal norvég számára tehét nem indult jól a verseny, de péntek délelőtt 10 órától lesz módja javítani, akkor kezdődik a hat szakaszt tartogató első murvás versenynap.

A Portugál-rali állása a szuperspeciál után:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 2:49,6
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +1,3
3. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +2,1
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC +2,9
5. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +3,7
6. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +3,9
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +5,1
8. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +6,2
9. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +6,5
10. Araújo/Ramalho Mini JCW S2000 +8,0
0 Tovább
«
1234

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek