Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ogier a teszt leggyorsabbja, Block összetörte autóját

A megszokottnál egy nappal korábban, szerdán tartották a Portugál-rali hivatalos tesztjét. A verseny előtti utolsó gyakorlási lehetőség egy 5 kilométeres pályán zajlott, ahol a csapatok véglegesítették a beállításokat.

Már a teszten komoly nézősereg bíztatta a versenyzőket

A top-pilóták négyszer teljesítették a szakaszt, Ogier volt a leggyorsabb, egyetlen tizeddel előzte meg csapattársát, Loeböt. Nem sokkal maradt el tőlük Latvala, akit Petter Solberg, Østberg, és Hirvonen követtek. Bár a shakedown eredményeiből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, megjósolható, hogy nagyjából ez a hat pilóta harcol majd a győzelemért.

Ken Block a harmadik nekifutásra csúnyát esett a Fiesta WRC-vel, a kocsi nagyon összetörött, és a párost is kórházba kellett szállítani, kivizsgálásra. A legénységgel minden rendben, de az autó nem néz ki jól, az éjjel dől el, hogy el tudnak-e majd indulni a csütörtök délután kezdődő ralin.

A Portugál-rali hivatalos teszjének eredményei:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:08,5
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +0,1
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +0,3
4. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +0,7
5. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC +1,1
6. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2,3
7. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +3,1
8. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +6,3
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +6,6
10. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +7,1
0 Tovább

Egyformán esélyes a Citroën és a Ford Portugáliában

A rali-világbajnokság legtöbb szereplőjének az a véleménye, hogy az eddigi két futam - a Svéd-rali és a Mexikó-rali - elég speciális versenyek voltak, így Portugáliában lehet először képet alkotni a valós erőviszonyokról.

Ogier első győzelmét Portugáliában aratta, 2010-ben. Az ismétlés a világbajnoki remények életben tartását jelentené számára

A szezon első európai murvás futama jól ismert helyszín a versenyzők számára, rendszeresen tesztelnek az országban a csapatok, mivel többnyire télen-nyáron jó az idő. Sok pilótának a kedvenc ralija a portugál, még annak ellenére is, hogy a pályák néha alaposan megrostálják a mezőnyt.

A gyorsaságik nagy része megegyezik a tavalyiakkal, de azért van egy-két változás a programban. Elsősorban a csütörtöki szuperspeciál, amely Lisszabonban lesz, és a távolság miatt a megszokottnál korábban, kora délután kezdődik. Emiatt viszont a hivatalos tesztre délelőtt nem lenne idő, így azt már szerdán megrendezik.

Pénteken, szombaton és vasárnap összesen 16 szakaszt kell majd teljesíteni, az utolsó egy különleges csemege lesz, mivel a bónuszpontokért is futott Power Stage ezúttal nem egy rövid gyorsasági lesz, hanem egy 31 km hosszú, autógyilkos pálya.

2010-ben a viadal Ogier-ről szólt, aki itt aratta élete első futamgyőzelmét, ráadásul úgy, hogy végig harcban volt Loebbel. A fiatalabbik francia idén is esélyes, annál inkább, mivel a rajtpozíciója is őt segíti majd az első nap során. Ez pedig a Portugál-ralin kifejezetten számít, de csak akkor, ha száraz lesz az idő, már pedig arrafelé könnyen változhat sártengerré egyik-másik pálya - volt rá példa az utóbbi években.

Ennek az elsőként induló Hirvonen, és az őt követő Loeb örülne a legjobban, hiszen pénteken ők indulnak majd elsőként és másodikként. Rajtuk kívül Jari-Matti Latvala is nagyon gyors lehet, bár az utóbbi esztendőkben nem sok babér termett számára Portugáliában. Tavaly és 2009-ben is összetörte autóját és kiesett, idén feledtetné a rossz emlékeket a finn.

Latvala 2009-es boruálsa a mai napig emlékezetes. Az ominózus gyorsasági idén nem szerepel a programban

A futam ötödik esélyese Petter Solberg, aki mindenhol gyors, de valahogy az utóbbi időben elkerülte a szerencse. Vagy egy defekt, vagy műszaki hiba, esetleg egy apró baki, de valami évek óta meghiúsítja a norvég 2005 utáni első győzelmét. Jó szereplés várható a Stobart-csapattól is, akik Henning Solberg, Mads Østberg összeállításban indulnak. Mindketten a dobogóra törnek, az eddig látottak alapján erre inkább Østbergnek van némi esélye.

Svédország után újra a mezőnyben lesz Kimi Räikkönen, aki mára már cseppet sem bánja, hogy nem az Ausztrál Nagydíjon indul a hétvégén, hanem a Portugál-ralin. Pontszerző helyre vágyik Villagra és Wilson is, ám könnyen meggyűlhet a bajuk a szintén Fiesta WRC-vel rajthoz álló helyi Sousával. A legnagyobb kategóriát további négy pilóta képviseli, Kupiers, van Merksteijn, Al Qassimi, és Ken Block.

Különleges premier helyszíne lesz a verseny, itt mutatkozik be az újkori Mini a rali-vb-n. Egyelőre még nem a WRC (az majd Szardínián, májusban), hanem az S2000-es változat, melyet a brazil Oliveira, és az utóbbi két esztendő PWRC bajnoka, Araújo irányít majd.

Utóbbi versenyző kategóriaváltásának feltehetően örülnek a PWRC-sek, akik számára Portugáliában lesz a második futam, hiszen egy igen erős vetélytárssal kevesebbel kell megküzdeniük. Így sem lesz gyenge a mezőny, hiszen többek között ott lesz Flodin, Ketomaki, és Semerád. Az abszolút értékelésben nem lesz sok sanszuk, hiszen számos S2000-es autó is szerepel a nevezési listán, akiket nehéz lesz megelőzniük. A hétvégén debütál a JWRC-t váltó WRC Academy, amely a fiatal tehetségek számára kiírt sorozat, R2-es Fiestákkal küzdhetnek a jövő reménységei.

Nehezen indult Araújo számára a hét, az S2000-es Mini motorja elromlott az egyik teszten. Az indulás ezzel együtt nincs veszélyben

A rali csütörtök délután kezdődik a szuperspeciállal, az első murvás szakasz pedig péntek reggel rajtol.

0 Tovább

Citroën-Ford 1:1

Két napon át fej-fej mellett küzdött Ogier és Loeb a győzelemért, és mivel csupán 10 másodperc választotta el őket egymástól, a döntés a vasárnapi három szakaszra maradt.

Korai volt Loeböt temetni a Svéd-rali után, a francia végül fölényesen nyerte a futamot

A két gyári Citroën-pilóta értelemszerűen teljes gázon volt kénytelen autózni, míg a többiek - akik egymástól már tisztes távolságra voltak - az utolsó gyorsaságira, a pluszpontokért zajló Power Stage-re tartalékoltak. Solberg például a súlycsökkentés jegyében egyetlen pótkerékkel indult el a szervizparkból, és a fordosok is tartogatták az abroncsaikat a hajrára.

A Loeb-Ogier párbaj hamar eldőlt: a világbajnok az első, 29 km-es szakaszon támadást indított csapattársa ellen, aki látván a számára kedvezőtlen részidőket a kelleténél jobban kapcsolt rá, és lecsúszott az útról. A DS3 WRC egyik első futóműve kitörött, így Ogier kiesett a versenyből. Loeb azonnal visszavett a tempóból, hiszen innentől már neki sem volt miért sietnie. Ezzel együtt - ha csak egy tizeddel is - nyerte a szakaszt Latvala előtt, a versenybe harmadszor is visszaálló Block pedig felkapaszkodott a tizedik helyre, igaz majdnem háromnegyed órás hátránnyal.

Henning Solberg már elég sokat szerelt az első két nap során is, de a második szakasz rajta előtt még egy ékszíjcserét is be kellett iktatnia, hogy el tudjon indulni. A késés miatt kapott egy kis büntetést, ám ez nem osztott, nem szorzott: az élen állók már olyan messze voltak egymástól, hogy senki nem sietett - mindenki az élő televíziós közvetítés mellett zajló fináléra készült -, a gyorsaságit Latvala nyerte. Szegény Block viszont egy újabb elektromos hiba miatt ismét visszaesett, így Villagra ölébe hullott az utolsó pontszerző hely.

Príma hétvégét zárt a Ford, Hirvonen és Latvala is a dobogón végeztek, ráadásul néhány extra ponttal is gazdagodtak

A 8,28 km-es Guanajuato nevű pályát az élen állók fordított sorrendben teljesítették, fantasztikus közönség előtt. Villagra kezdett, de szinte utcai tempóban hajtott, egy törött féltengely miatt. A nagyok közül az első igazán jó időt Petter Solberg futotta. Őt Hirvonen szárnyalta túl, majd az utolsóként rajtoló Loeb furakodott be kettejük közé, így ők hárman kapták a bónuszpontokat.

Az SWRC talpon maradt párosai izgalmas vasárnapot zártak. A vezető Al-Attiyahra folyamatosan zárkózott fel Prokop, őt viszont az első nap során két percet veszítő, de azóta nagyon gyors Hänninen veszélyeztette. Végül utóbbi a második gyorsaságin felborult, s bár tudta folytatni, esélye sem volt befogni az előtte állókat. A győzelmet így a 2011-es Dakar győztese, Al-Attiyah szerezte meg. A technikai ellenőrzés azonban még hátra volt, ott pedig elvérzett a Fiesta az üzemanyag tank egyik szepele miatt. A szabályok értelmében kizárás járt a dologért, így a katari pilóta végül pont nélkül, keserű szájízzel zárta a versenyt.

Loeb 63. diadalát aratta, míg Hirvonen hibátlan versenyzéssel lett a második. Latvala is felfért a dobogóra, Petter Solberg pedig nagyon messziről küzdötte vissza magát a negyedik helyre. A svédországi meglepetésember, ám Mexikóban újonc Østberg lett az ötödik, a végig műszaki problémákkal küzdő Henning Solberg a hatodik. Utánuk az SWRC két egysége következett, a 9. hely végül Villagráé lett, míg az utolsó pont az Al-Attiyah kizárása miatt előreugró Tänakhoz került.

Összetettben továbbra is Hirvonen vezet, Loeb a győzelemmel a második helyre jött fel. Latvala és Østberg, illetve Petter Solberg még lőtávolon belül vannak, Ogier a kiesése miatt már alaposan lemaradt. A szombati, elvileg kizárást érő ám végül nem szakncionált hibája miatt talán a sors szolgáltatott igazságot a francia esetében. A gyártók között nem történt változás az élen, a Ford őrzi előnyét a Citroën előtt.

A Mexikó-rali egészen más verseny volt, mint a szezonnyitó Svédországban. A hó sokkal kevésbé bántotta a autókat mint a sziklás murva, így a hétvégén számos műszaki probléma került elő. A túlélőversenyen a Fiesta és a DS3 is el-elromlott, talán Hirvonen volt az egyetlen, aki probléma nélkül tudta le a három napot. Az viszont az kijelenthető, hogy az első két futam alapján a Ford és a Citroën nagyjából egyformán gyors.

Háromszor esett ki a raliról Ken Block, de még így is a 10. helyen állt. A negyedik hiba végül meghiúsította a pontszerzést

Március utolsó hétvégéjén folytatódik a világbajnokság, sőt, talán inkább úgy helyes, hogy a két viszonylag speciális futam után ott kezdődik majd igazán.

A Mexikó-rali végeredménye:

1. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 3:52:27,0
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:38,4
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +2:23,9
4. P. Solberg/Patterson
Citroën DS3 WRC +7:38,4
5. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC +8:43,5
6. H. Solberg/Minor
Ford Fiesta RS WRC +9:50,0
7. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 +13:35,0
8. Hänninen/Markkula Skoda Fabia S2000 +14:48,7
9. Villagra/Companc Ford Fiesta RS WRC +48:17,2
10. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 +53:42,8


SWRC:

2. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 4:06:52,5
3. Hänninen/Markkula Skoda Fabia S2000 +1:13,7
3. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 +40:07,8

A világbajnokság állása:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 46
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 37
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 31
4. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 23
6. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 15
7. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC 8
8. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 6
9. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 6
10. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 4

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 73
2. Citroën Total World Rally Team 47
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 36
4. Petter Solberg WRT 12
5. Ice 1 Racing 8
6. Team Abu Dhabi 6
7. Monster World Rally Team 6
8. Munchis Ford World Rally Team 6
9. FERM Power Tools World Rally Team 4

SWRC:

1. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 25
2. Hänninen/Markkula Skoda Fabia S2000 18
3. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 15
0 Tovább

Loeb büntetése ellenére is a győzelemért harcol

A Mexikó-rali második napját a két gyári Citroën kezdte az élen, Hirvonennel és Latvalával a sarkukban.

Ogier és Loeb nagyon egymásra talált, ismét alig pár másodperc választja el őket

A pénteki versenynap végén Loeb taktikusan nem előzte meg csapattársát, hogy szombaton Ogier takarítsa az utat. A világbajnok számítása - mint már oly sokszor - ezúttal is bejött, már az első, 30 km hosszú szakaszon átvette a vezetést. Hirvonen viszont nem tudott gyorsabban autózni a vetélytársainál, így tovább nőtt a hátránya a franciákkal szemben. A reggel igazi vesztese mégsem ő, hanem Dennis Kuipers volt: a fiatal holland felborult a Fiesta WRC-vel, és ki kellett állnia a versenyből. Henning Solberget a már a rajt eőltt elromló kormányszervó lassította, Matthew Wilson pedig - hiába szerelte egész éjjel a pénteken meghibásodott autót a csapat - újra elnémult, neki is fel kellett adni a napi küzdelmeket.

A következő, szintén hosszú és kemény szakaszon Petter Solberg győzött, és faragott újra tetemes hártányából. A még pénteken hét percet veszítő norvég ezzel már a 9. helyre jött fel, és jó esélye volt arra, hogy még néhány pozícióval előbbre kerüljön. Az élen Loeb jelentősen növelte előnyét, Ogiernél Latvala és Hirvonen is gyorsabbak voltak. Ugyanez volt a felállás a délelőtti utolsó murvás pályán, Solberg autózta az abszolút időt Loeb előtt. Novikov már nem tudta elkezdeni a gyorsaságit, mivel még az elősző szakaszon megsérült a hűtője, és egyszerűen megfőtt a Fiesta WRC motorja.

A León utcáin kialakított pályán Loeb további 9 tizeddel növelte előnyét, amely a déli szervizre 20 másodpercre nőtt Ogier előtt. A Ford pilótái nem nagyon tudtak hozzájuk közelebb kerülni, Hirvonen stabil harmadik, Latvala a negyedik helyet foglalta el, mögöttük elég messze voltak a további pilóták. Ők H. Solberg, P. Solberg, Østberg sorrendben követték a négy gyári autót, utánuk pedig már az SWRC mezőny következett.

Kuipers könnyen pontokat szerezhetett volna, ám felborult a Forddal, és végleg kiállt a futamról

Olivier Quesnel, a Citroën csapatfőnöke egyértelműen kijelentette, hogy nem ad versenyzőinek utasítást, győzzön a jobb. Bár délelőtt úgy tűnt, hogy ezúttal az idősebbik Sébastien lesz a nyerő, egy váratlan technikai hiba miatt 50 másodperces büntetéssel folytatta a versenyt Loeb.

A rajtban a kezében marad a váltókar, de gyorsan feltalálták magukat, és 5 perc alatt megjavították az autót egy a hátsó lökhárítóból származó alkatrésszel. Annyi jó azért volt a dologban, hogy ezek után már nem csak Ogier, hanem Hirvonen is Loeb előtt rajtolt, így még tisztább volt a címvédő számára az út.

Ez kamatozott is a 30 kilométeren, a már ötödik helyre feljövő Solberg és a váltócsere után végre hibátlan autóban ülő Latvala mögött ő futotta a harmadik időt, Ogier ismét kapott néhány szekundumot. Egy gyorsaságival később még nagyobb különbségek alakultak ki: újabb Solberg részsiker után (a norvég igen kedvező rajtpozícióban autózhatott egész nap) Loeb 10 másodpercre faragta hátrányát Ogier-vel szemben. Østberg közben megelőzte a napközben megjavított, de újra elromló kormányszervóval küszködő Henning Solberget.

A vasárnapi rajtsorrendről döntő utolsó murvás szakasz következett, és arra lehetett számítani, hogy Loeb ismét azt játssza majd, amit pénteken: minimális hátránnyal fordul, majd kihasználva Ogier takarító szerepét, előz. Igen ám, de a világbajnok hibázott egy kisebbet, így hátránya nem csökkent, sőt, néhány tizeddel nőtt. Ennek köszönhetően Latvala (és a Ford) megszerezte idei első murvás szakaszgyőzelmét, a helyzet az élmezőnyben azonban nem változott jelentősen.

Este még kétszer teljesítették az autók a szuperspeciált. Mivel a svédországi szoros befutó után itt is nagyon izgalmas volt az állás, minden tized számított. Loeb bizonyult mindkétszer a leggyorsabbnak, ezzel ha csak kicsit is, de hozott csapattársán.

Két nap után így Ogier előnye 10,5 másodperc Loebbel szemben, Hirvonen másfél, Latvala pedig majdnem három perccel van lemaradva. Petter Solberg ötödik helyét nem veszélyezteti senki, Østberg és Henning Solberg követik. A nyolcadik pozíció Al-Attiyahé, aki az egész nap során nagyon okosan osztotta be előnyét üldözői, Prokop és Hänninen előtt. A cseh és a finn is gyorsabbak voltak nála, de mindig csak pár másodperccel, ezért józan számítások szerint kitart az előnye a célig. Az SWRC kategória két észt fiatalja, Tänak és Kruuda kiestek.

Al-Attiyah az SWRC győzelem kapujában

Vasárnap két hosszabb és egy rövidebb, de komoly tétre menő gyorsaságival fejeződik be a Mexikó-rali. A 8,28 km-es utolsó szakasz - a Power Stage - magyar idő szerint 18:06-kor kezdődik, és a győzelem mellett a bónuszpontok sorsáról is dönt.

A Mexikó-rali állása a második nap után:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:12:52,6
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +10,5
3. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:30,4
4. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +2:43,8
5. P. Solberg/Patterson
Citroën DS3 WRC +7:11,8
6. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC +8:09,8
7. H. Solberg/Minor
Ford Fiesta RS WRC +8:41,6
8. Al-Attiyah/Bernacchini Ford Fiesta S2000 +10:53,9
9. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 +11:32,5
10. Hänninen/Markkula Skoda Fabia S2000 +12:02,6


SWRC:

1. Al-Attiyah/Bernacchini Ford Fiesta S2000 3:23:46,5
2. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 +38,6
3. Hänninen/Markkula Skoda Fabia S2000 +1:08,7
0 Tovább

Ogier és Loeb vezeti a Mexikó-ralit

A verseny csütörtöki nyitányán többen elvéreztek, de 10 perces büntetéssel mindenki nekivághatott a pénteki, immár murvás szakaszoknak.

A rali első napján csak Loeb és Ogier tudtak szakaszt nyerni

A hatalmas por miatt a szokásostól eltérő módon három percenként indították a párosokat, de ezért igazán nem kellett nagy csúszásra számítani, hiszen alig két tucatnyi autóból állt a mezőny. Az első, 26 km-es pályán egyértelműen kijött az elsőként indulók hátránya, a Fordok szenvedtek, a Citroënek szárnyaltak. Ogier, Loeb, Petter Solberg volt a sorrend az élen, Latvala és Hirvonen csak utánuk következtek. Villagra odacsapta a Fiesta WRC futóművét egy sziklához, és nem tudta folytatni - az argentin szombaton talán folytathatja.

Kivétel nélkül minden pilóta panaszkodott arra, hogy gyengék az autók. A 2000 méter feletti pályákon erre számított is mindenki, és úgy tűnik, hogy idén egyformán hátráltatja a csapatokat a jelenség, a Citroën korábban megszokott magaslati erőfölénye ezúttal nem jelentkezett.

A franciák előnye viszont változatlan volt abban a tekintetben, hogy míg Hirvonen és mártatársai csúszkáltak a porban, addig ők már sokkal jobb tapadás mellett tudták teljesíteni a szakaszokat. A másodikon is Ogier volt a legjobb, hajszállal Loeb előtt, míg Østberg egy defekt miatt - meg kellett állnia kicserélni a kereket - négy percet veszített, és ezzel alaposan visszaesett.

A harmadik gyorsaságit a változatosság kedvéért Loeb nyerte, néhány tizeddel csapattársa előtt. Ezúttal Latvala kapott defektet, de a finn sokkal gyorsabban hajtotta végre a kerékcserét, így "csak" két percet kapott az élen állóktól. A szervizelési lehetőség előtt a mezőny teljesítette a Leónban felépített utcai pályát, az aszfaltos szakaszon Loeb érte el a legjobb időt, és ezzel átvette a vezetést. Szorosan mögötte Ogier állt, Petter Solberg már kissé lemaradva, 18 másodperc hátránnyal követte őket. Hirvonen még egy percen belül volt Loebhöz képest, az ötödik Wilson, és a Fiesta WRC-vel a tőle szokatlanul megfontolt stílusban barátkozó Novikov már jócskán lemaradt. Henning Solberg, Kuipers és Latvala csak utánuk következtek.

A szervizparkban Ogier elkövetett egy hibát: a gyűjtő helyett rögtön a csapatához igyekezett, majd rájött hogy hibázott, és visszaállt oda ahová kell. Ekkor még nem lehetett tudni hogy kap-e büntetést, és ha igen milyet, de akár az is a levegőben lógott, hogy kizárják a versenyből.

Amit lehetett, kihozta a napból Hirvonen, egyelőre az összetett harmadik hely az övé

Hirvonen abban reménykedett, hogy délután már nem lesz akkora hátrányban a többiekhez képest, hiszen egyszer már végigment a mezőny a pályákon. Ám a többiek is gyorsultak, nem csak ő, a különbség nagyjából változatlan maradt. Ogier nyerte a szakaszt (és vette vissza a vezetést), Loeb a második, Latvala a harmadik időt futotta. Petter Solberg a gyorsasági nagy részén igen jól állt, de a cél előtt nem sokkal elnémult a DS3 WRC. Egyszerűen nem reagált az autó a gázadásra, és több mint hat percig tartott, mire sikerült kijavítani a hibát, sőt, még etapon is szerelni kellett, az ebből adódó késés miatt további 30 másodperc büntetést kapott a páros.

A autója viszont olyan jó lett, hogy a norvég a következő szakaszon Ogier mögött és Loeb előtt a második időt érte el - bár összetettben nagyon visszaesett. Ennek a szakasznak is megvolt a maga áldozata, Wilson személyében. A Fiesta WRC elromlott, a britnek félre kellett állnia, szombaton feltehetően ő is folytathatja.

Az utolsó murvás szakasz utáni eredmény határozta meg a másnapi rajtsorrendet. Loeb futotta a legjobb időt, de nagyon vigyázott arra, hogy nehogy megelőzze Ogiert, 1,6 másodperccel csapattársa mögött maradt, így a fiatalabbik Sébastien takarít szombaton. Hirvonen és Latvala is rendben teljesítették a pályát, Ken Block viszont ismét kiesett, újra műszaki hiba miatt.

Este még kétszer láthatták a nézők a szuperspeciálon a kocsikat. Egyszer Loeb, egyszer pedig Ogier győzött, így tovább folytatódott kettejük versenyfutása a végső győzelemért. Hirvonen hiba és probléma nélkül teljesítette a Mexikó-rali első napját, másfél perces hátránya jórészt a rajtpozíciója miatt jött össze, két napja lesz hogy fordítson. Latvala a defektje után visszakapaszkodott a negyedik helyre, a továbbra is megfontolt Novikov pedig az ötödik. Nincs messze tőle a kicsit későn bemelegedő Henning Solberg, az utánuk követező Kuipers viszont már alaposan lemaradt, a 8. pozícióban pedig már az SWRC éllovasa, Al-Attiyah áll. A szintén S2000-es autóval induló Tänak és Prokop férnek még be az első tízbe, Østberg a 11., az autójával küszködő skodás Hänninen a 12., Petter Solberg pedig a 13. helyet birtokolja.

Solberg nagy küzdő, ezt szombaton ismét bizonyíthatja, mivel egy műszaki hiba miatt több mint hét perc a hátránya

Szombaton kilenc szakasz szerepel a programban. Ogiert végül nem büntették meg, így az a kérdés, hogy maga mögött tudja-e tartani Loeböt, illetve Hirvonen hogyan teljesít majd a vetélytársai által már letakarított pályákon.

A Mexikó-rali állása az első nap után:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 1:27:22,3
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +2,3
3. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:22,2
4. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +2:53,6
5. Novikov/Prévot Ford Fiesta RS WRC +3:04,0
6. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +3:16,5
7. Kuipers/Miclotte Ford Fiesta RS WRC +5:06,8
8. Al-Attiyah/Bernacchini Ford Fiesta S2000 +5:15,2
9. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 +5:42,2
10. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 +6:07,8


SWRC:

1. Al-Attiyah/Bernacchini Ford Fiesta S2000 1:32:37,7
2. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 +27,0
3. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 +52,6
0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek