Két napon át fej-fej mellett küzdött Ogier és Loeb a győzelemért, és mivel csupán 10 másodperc választotta el őket egymástól, a döntés a vasárnapi három szakaszra maradt.
Korai volt Loeböt temetni a Svéd-rali után, a francia végül fölényesen nyerte a futamot
A két gyári Citroën-pilóta értelemszerűen teljes gázon volt kénytelen autózni, míg a többiek - akik egymástól már tisztes távolságra voltak - az utolsó gyorsaságira, a pluszpontokért zajló Power Stage-re tartalékoltak. Solberg például a súlycsökkentés jegyében egyetlen pótkerékkel indult el a szervizparkból, és a fordosok is tartogatták az abroncsaikat a hajrára.
A Loeb-Ogier párbaj hamar eldőlt: a világbajnok az első, 29 km-es szakaszon támadást indított csapattársa ellen, aki látván a számára kedvezőtlen részidőket a kelleténél jobban kapcsolt rá, és lecsúszott az útról. A DS3 WRC egyik első futóműve kitörött, így Ogier kiesett a versenyből. Loeb azonnal visszavett a tempóból, hiszen innentől már neki sem volt miért sietnie. Ezzel együtt - ha csak egy tizeddel is - nyerte a szakaszt Latvala előtt, a versenybe harmadszor is visszaálló Block pedig felkapaszkodott a tizedik helyre, igaz majdnem háromnegyed órás hátránnyal.
Henning Solberg már elég sokat szerelt az első két nap során is, de a második szakasz rajta előtt még egy ékszíjcserét is be kellett iktatnia, hogy el tudjon indulni. A késés miatt kapott egy kis büntetést, ám ez nem osztott, nem szorzott: az élen állók már olyan messze voltak egymástól, hogy senki nem sietett - mindenki az élő televíziós közvetítés mellett zajló fináléra készült -, a gyorsaságit Latvala nyerte. Szegény Block viszont egy újabb elektromos hiba miatt ismét visszaesett, így Villagra ölébe hullott az utolsó pontszerző hely.
Príma hétvégét zárt a Ford, Hirvonen és Latvala is a dobogón végeztek, ráadásul néhány extra ponttal is gazdagodtak
A 8,28 km-es Guanajuato nevű pályát az élen állók fordított sorrendben teljesítették, fantasztikus közönség előtt. Villagra kezdett, de szinte utcai tempóban hajtott, egy törött féltengely miatt. A nagyok közül az első igazán jó időt Petter Solberg futotta. Őt Hirvonen szárnyalta túl, majd az utolsóként rajtoló Loeb furakodott be kettejük közé, így ők hárman kapták a bónuszpontokat.
Az SWRC talpon maradt párosai izgalmas vasárnapot zártak. A vezető Al-Attiyahra folyamatosan zárkózott fel Prokop, őt viszont az első nap során két percet veszítő, de azóta nagyon gyors Hänninen veszélyeztette. Végül utóbbi a második gyorsaságin felborult, s bár tudta folytatni, esélye sem volt befogni az előtte állókat. A győzelmet így a 2011-es Dakar győztese, Al-Attiyah szerezte meg. A technikai ellenőrzés azonban még hátra volt, ott pedig elvérzett a Fiesta az üzemanyag tank egyik szepele miatt. A szabályok értelmében kizárás járt a dologért, így a katari pilóta végül pont nélkül, keserű szájízzel zárta a versenyt.
Loeb 63. diadalát aratta, míg Hirvonen hibátlan versenyzéssel lett a második. Latvala is felfért a dobogóra, Petter Solberg pedig nagyon messziről küzdötte vissza magát a negyedik helyre. A svédországi meglepetésember, ám Mexikóban újonc Østberg lett az ötödik, a végig műszaki problémákkal küzdő Henning Solberg a hatodik. Utánuk az SWRC két egysége következett, a 9. hely végül Villagráé lett, míg az utolsó pont az Al-Attiyah kizárása miatt előreugró Tänakhoz került.
Összetettben továbbra is Hirvonen vezet, Loeb a győzelemmel a második helyre jött fel. Latvala és Østberg, illetve Petter Solberg még lőtávolon belül vannak, Ogier a kiesése miatt már alaposan lemaradt. A szombati, elvileg kizárást érő ám végül nem szakncionált hibája miatt talán a sors szolgáltatott igazságot a francia esetében. A gyártók között nem történt változás az élen, a Ford őrzi előnyét a Citroën előtt.
A Mexikó-rali egészen más verseny volt, mint a szezonnyitó Svédországban. A hó sokkal kevésbé bántotta a autókat mint a sziklás murva, így a hétvégén számos műszaki probléma került elő. A túlélőversenyen a Fiesta és a DS3 is el-elromlott, talán Hirvonen volt az egyetlen, aki probléma nélkül tudta le a három napot. Az viszont az kijelenthető, hogy az első két futam alapján a Ford és a Citroën nagyjából egyformán gyors.
Háromszor esett ki a raliról Ken Block, de még így is a 10. helyen állt. A negyedik hiba végül meghiúsította a pontszerzést
Március utolsó hétvégéjén folytatódik a világbajnokság, sőt, talán inkább úgy helyes, hogy a két viszonylag speciális futam után ott kezdődik majd igazán.
A Mexikó-rali végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën DS3 WRC | 3:52:27,0 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Fiesta RS WRC | +1:38,4 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Fiesta RS WRC | +2:23,9 |
4. | P. Solberg/Patterson |
Citroën DS3 WRC | +7:38,4 |
5. | Østberg/Andersson | Ford Fiesta RS WRC | +8:43,5 |
6. | H. Solberg/Minor |
Ford Fiesta RS WRC | +9:50,0 |
7. | Prokop/Tománek | Ford Fiesta S2000 | +13:35,0 |
8. | Hänninen/Markkula | Skoda Fabia S2000 | +14:48,7 |
9. | Villagra/Companc | Ford Fiesta RS WRC | +48:17,2 |
10. | Tänak/Sikk | Ford Fiesta S2000 | +53:42,8 |
SWRC:
2. | Prokop/Tománek | Ford Fiesta S2000 | 4:06:52,5 |
3. | Hänninen/Markkula | Skoda Fabia S2000 | +1:13,7 |
3. | Tänak/Sikk | Ford Fiesta S2000 | +40:07,8 |
A világbajnokság állása:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Fiesta RS WRC | 46 |
2. | Loeb/Elena | Citroën DS3 WRC | 37 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Fiesta RS WRC | 31 |
4. | Østberg/Andersson | Ford Fiesta RS WRC | 28 |
5. | P. Solberg/Patterson | Citroën DS3 WRC | 23 |
6. | Ogier/Ingrassia | Citroën DS3 WRC | 15 |
7. | H. Solberg/Minor | Ford Fiesta RS WRC | 8 |
8. | Andersson/Axelsson | Ford Fiesta RS WRC | 6 |
9. | Prokop/Tománek | Ford Fiesta S2000 | 6 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën DS3 WRC | 4 |
Gyártók:
1. | Ford Abu Dhabi World Rally Team | 73 | ||
2. | Citroën Total World Rally Team | 47 | ||
3. | M-Sport Stobart Ford Rally Team | 36 | ||
4. | Petter Solberg WRT | 12 | ||
5. | Ice 1 Racing | 8 | ||
6. | Team Abu Dhabi | 6 | ||
7. | Monster World Rally Team | 6 | ||
8. | Munchis Ford World Rally Team | 6 | ||
9. | FERM Power Tools World Rally Team | 4 |
SWRC:
1. | Prokop/Tománek | Ford Fiesta S2000 | 25 |
2. | Hänninen/Markkula | Skoda Fabia S2000 | 18 |
3. | Tänak/Sikk | Ford Fiesta S2000 | 15 |
Utolsó kommentek