Két napon át fej-fej mellett küzdött Ogier és Loeb a győzelemért, és mivel csupán 10 másodperc választotta el őket egymástól, a döntés a vasárnapi három szakaszra maradt.

Korai volt Loeböt temetni a Svéd-rali után, a francia végül fölényesen nyerte a futamot

A két gyári Citroën-pilóta értelemszerűen teljes gázon volt kénytelen autózni, míg a többiek - akik egymástól már tisztes távolságra voltak - az utolsó gyorsaságira, a pluszpontokért zajló Power Stage-re tartalékoltak. Solberg például a súlycsökkentés jegyében egyetlen pótkerékkel indult el a szervizparkból, és a fordosok is tartogatták az abroncsaikat a hajrára.

A Loeb-Ogier párbaj hamar eldőlt: a világbajnok az első, 29 km-es szakaszon támadást indított csapattársa ellen, aki látván a számára kedvezőtlen részidőket a kelleténél jobban kapcsolt rá, és lecsúszott az útról. A DS3 WRC egyik első futóműve kitörött, így Ogier kiesett a versenyből. Loeb azonnal visszavett a tempóból, hiszen innentől már neki sem volt miért sietnie. Ezzel együtt - ha csak egy tizeddel is - nyerte a szakaszt Latvala előtt, a versenybe harmadszor is visszaálló Block pedig felkapaszkodott a tizedik helyre, igaz majdnem háromnegyed órás hátránnyal.

Henning Solberg már elég sokat szerelt az első két nap során is, de a második szakasz rajta előtt még egy ékszíjcserét is be kellett iktatnia, hogy el tudjon indulni. A késés miatt kapott egy kis büntetést, ám ez nem osztott, nem szorzott: az élen állók már olyan messze voltak egymástól, hogy senki nem sietett - mindenki az élő televíziós közvetítés mellett zajló fináléra készült -, a gyorsaságit Latvala nyerte. Szegény Block viszont egy újabb elektromos hiba miatt ismét visszaesett, így Villagra ölébe hullott az utolsó pontszerző hely.

Príma hétvégét zárt a Ford, Hirvonen és Latvala is a dobogón végeztek, ráadásul néhány extra ponttal is gazdagodtak

A 8,28 km-es Guanajuato nevű pályát az élen állók fordított sorrendben teljesítették, fantasztikus közönség előtt. Villagra kezdett, de szinte utcai tempóban hajtott, egy törött féltengely miatt. A nagyok közül az első igazán jó időt Petter Solberg futotta. Őt Hirvonen szárnyalta túl, majd az utolsóként rajtoló Loeb furakodott be kettejük közé, így ők hárman kapták a bónuszpontokat.

Az SWRC talpon maradt párosai izgalmas vasárnapot zártak. A vezető Al-Attiyahra folyamatosan zárkózott fel Prokop, őt viszont az első nap során két percet veszítő, de azóta nagyon gyors Hänninen veszélyeztette. Végül utóbbi a második gyorsaságin felborult, s bár tudta folytatni, esélye sem volt befogni az előtte állókat. A győzelmet így a 2011-es Dakar győztese, Al-Attiyah szerezte meg. A technikai ellenőrzés azonban még hátra volt, ott pedig elvérzett a Fiesta az üzemanyag tank egyik szepele miatt. A szabályok értelmében kizárás járt a dologért, így a katari pilóta végül pont nélkül, keserű szájízzel zárta a versenyt.

Loeb 63. diadalát aratta, míg Hirvonen hibátlan versenyzéssel lett a második. Latvala is felfért a dobogóra, Petter Solberg pedig nagyon messziről küzdötte vissza magát a negyedik helyre. A svédországi meglepetésember, ám Mexikóban újonc Østberg lett az ötödik, a végig műszaki problémákkal küzdő Henning Solberg a hatodik. Utánuk az SWRC két egysége következett, a 9. hely végül Villagráé lett, míg az utolsó pont az Al-Attiyah kizárása miatt előreugró Tänakhoz került.

Összetettben továbbra is Hirvonen vezet, Loeb a győzelemmel a második helyre jött fel. Latvala és Østberg, illetve Petter Solberg még lőtávolon belül vannak, Ogier a kiesése miatt már alaposan lemaradt. A szombati, elvileg kizárást érő ám végül nem szakncionált hibája miatt talán a sors szolgáltatott igazságot a francia esetében. A gyártók között nem történt változás az élen, a Ford őrzi előnyét a Citroën előtt.

A Mexikó-rali egészen más verseny volt, mint a szezonnyitó Svédországban. A hó sokkal kevésbé bántotta a autókat mint a sziklás murva, így a hétvégén számos műszaki probléma került elő. A túlélőversenyen a Fiesta és a DS3 is el-elromlott, talán Hirvonen volt az egyetlen, aki probléma nélkül tudta le a három napot. Az viszont az kijelenthető, hogy az első két futam alapján a Ford és a Citroën nagyjából egyformán gyors.

Háromszor esett ki a raliról Ken Block, de még így is a 10. helyen állt. A negyedik hiba végül meghiúsította a pontszerzést

Március utolsó hétvégéjén folytatódik a világbajnokság, sőt, talán inkább úgy helyes, hogy a két viszonylag speciális futam után ott kezdődik majd igazán.

A Mexikó-rali végeredménye:

1. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 3:52:27,0
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:38,4
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +2:23,9
4. P. Solberg/Patterson
Citroën DS3 WRC +7:38,4
5. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC +8:43,5
6. H. Solberg/Minor
Ford Fiesta RS WRC +9:50,0
7. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 +13:35,0
8. Hänninen/Markkula Skoda Fabia S2000 +14:48,7
9. Villagra/Companc Ford Fiesta RS WRC +48:17,2
10. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 +53:42,8


SWRC:

2. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 4:06:52,5
3. Hänninen/Markkula Skoda Fabia S2000 +1:13,7
3. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 +40:07,8

A világbajnokság állása:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 46
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 37
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 31
4. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 23
6. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 15
7. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC 8
8. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 6
9. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 6
10. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 4

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 73
2. Citroën Total World Rally Team 47
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 36
4. Petter Solberg WRT 12
5. Ice 1 Racing 8
6. Team Abu Dhabi 6
7. Monster World Rally Team 6
8. Munchis Ford World Rally Team 6
9. FERM Power Tools World Rally Team 4

SWRC:

1. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 25
2. Hänninen/Markkula Skoda Fabia S2000 18
3. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 15