Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Jól mutatkozott be a Power Stage

Svédországban debütált az idei szezon egyik újítása, a Power Stage. A dolog lényege, hogy minden vb-futam utolsó gyorsaságiján pluszpontokat lehet szerezni: a leggyorsabb 3, a második 2, a harmadik 1 bónuszpontot kap. Ezeket a szakaszokat végig bekamerázzák, és élő televíziós közvetítéssel próbálják közelebb hozni az emberekhez a ralit. Az izgalmakat fokozza az is, hogy a legjobbak fordított sorrendben indulnak.

A havas verseny utolsó szakasza óriási siker volt, kiemelkedő nézettséget hozott, ráadásul Petter Solberg és navigátora, Chris Patterson kényszerű helycseréje tovább fűszerezte az eseményt. Az egyetlen malőr csak a váratlanul hideg, -20 fok alatti hőmérséklet miatt történt, a helikopterek kamerái egyszerűen befagytak, így a tévénézők a felszíni képekkel kellett hogy beérjék.

Valószínűleg Ogier és Loeb örültek a legjobban a Power Stage-nek, mivel ők érték el a legjobb eredményt, míg Latvala csípte el az utolsó pontot.

Figyelemre méltó, hogy Ogier legyőzte a komplett skandináv különítményt, illetve a hétszeres világbajnokot is - utóbbi a két extra ponttal egyébként éppen úgy 10 egységgel távozhatott Svédországból, mint az amúgy előtte végző Solberg.

Ahogy minden idei futamon, a Mexikó-ralin is lesz Power Stage, a 10,32 km hosszú Asperos nevű szakasz.

0 Tovább

Matthew Wilson sorsa még mindig kérdéses

Bár még csak 24 esztendős, a rali-vb mezőnyének egyik legtapasztaltabb pilótája Matthew Wilson. 75 futamon indult már (mindegyiken Forddal), s eddig nemhogy győzelmet nem szerzett, még a dobogóra sem állhatott. Legjobb eredménye egy 2007-es Japánban elért 4. hely volt, illetve összesen három szakaszgyőzelem fűződik a brit nevéhez.

Svédországban a 9. helyen végzett Wilson, miután az első napon 4 percet veszített az elromlott kormányszervó miatt

Mindemellett nagyon megbízható a Ford csapat vezetőjének, Malcolm Wilsonnak a fia, hiszen a futamok 93,3%-án célba ért, ez pedig kivételesen jó érték. Ez azonban úgy tűnik, önmagában kevés: a Svéd-rali előtt már lehetett tudni, hogy egyelőre nincs meg a pénz a teljes szezonra, sőt, januárban még csak annyi volt biztos, hogy a havas futamon tud indulni Matthew.

Jelenleg némileg kedvezőbb a helyzet, további öt fordulóra megvan a keret, és a remény arra, hogy a következő hónapok alatt sikerül forrást találni a szezon második felének teljesítésére is.

Wilson és Scott az első hatba szeretnének kerülni a Mexikó-ralin

Mindenképpen Wilson mellett szól, hogy mostantól a neki leginkább fekvő murvás futamok következnek, illetve hogy nála többet talán senki nem tesztelte az új WRC-t.

0 Tovább

Így autózik Räikkönen a hóban

Második teljes szezonját kezdte a rali-vb-n Kimi Räikkönen, 2007 F1-es világbajnoka. 2010-ben rengeteg hibát vétett a finn, sokszor összetörte a C4 WRC-t, az eredmények alaposan elmaradtak a rajongók várakozásaitól.

Úgy tűnik, idén végre kamatoznak a tavalyi tapasztalatok, hiszen a pilóta a korábbiaknál sokkal jobban, és főleg kevesebb hibával autózott. A Svéd-rali második versenynapján 4. és 5. időket is futott, s végül az abszolút 8. helyen fejezte be a futamot. A videón a 13. gyorsasági látható, ahol Kimi mindössze 9 másodpercet kapott a szakaszgyőztes Loebtől.

 


0 Tovább

Andersson kapta a verseny különdíját

A korábbiakhoz hasonlóan idén is minden versenyen különdíjat kap az, aki az adott futamon valamilyen kiemelkedő produkciót nyújt. Az "Abu Dhabi Spirit of the Rally Award" nevű elismerést a Svéd-ralin Per-Gunnar Andersson, illetve szurkolótábora kapta meg.

2010-ben is Andersson érdemelte ki a különdíjat, akkor azért, mert egy S2000-es autóval az abszolút 9. pozícióban zárt

A svéd pilóta néhány hete már lemondott az indulásról, viszont rajongói gyűjtést indítottak, a Facebookon is körbejárt a hír, és végül 400 különböző helyről kapott kisebb-nagyobb adományokat a versenyző. Ennek köszönhetően sikerült rajthoz állnia egy Ford Fiesta WRC-vel, s a csütörtök esti prológ után ő állt a legjobban.

Sajnos a pénteki első gyorsaságin felborult, a harmadikon pedig egy defektet kapott, így a győzelemért nem harcolhatott, pedig több szakaszgyőzelmet is szerzett. Nem adta fel a küzdelmet, és végül Loeb mögött és Räikkönen előtt a hetedik helyen végzett.

A szurkolói támogatásból maradt egy kevés, ezért Andersson már megkezdte a tárgyalásokat az M-Sporttal, a májusi, Szardínia-ralin való indulásról.

0 Tovább

Jól vizsgáztak az új abroncsok

Három esztendő után új abroncsokkal kellett a mezőnynek megismerkednie, miután a Pirelli idéntől a Formula 1-re koncentrál. Két gyártó, a francia Michelin, és a kínai - de brit gyökerekkel rendelkező - Dmack kötött szállítói szerződést a sorozattal, így 2011-ben e két márka termékei közül választhatnak az résztvevők.

A szöges gumik idén sem a régebbről ismerős "virsli" méretűek, hanem a murvás versenyeken használt felnikre szerelhető szélesebb fajták

A gyári, illetve a WRC-vel induló csapatok mindegyike a Michelint részesítette előnyben, de a privát gárdák közül többen is bizalmat szavaztak a kevésbé ismert, ám olcsóbb Dmacknak.

Mindkét gyártó abroncsai jól vizsgáztak. Bár a gyári Citroëneknél több defekt is előfordult, a csapat beismerte, hogy ez leginkább annak köszönhető, hogy a minél jobb eredmény érdekében alacsonyabb guminyomással próbálkoztak, és nem arról van szó, hogy a Michelin rossz gumikat gyártott volna.

A Dmack is megszerezte első sikerét: a PWRC győztes cseh Semerád az ő abroncsaikon száguldott a Svéd-ralin, és az abszolút 12. helyen végző Prokop (Ford Fiesta S2000) is tőlük vásárolt.

Az új gyártó abroncsi is beváltak a hóban

Március elején Mexikóban az új murvagumik is bemutatkozhatnak.

0 Tovább
«
123

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek