Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Drámai csatában Ogier nyerte a Jordán-ralit

A csonka Jordán-rali másodiknak nevezett első napja végén történt taktikázás izgalmas szombatot ígért. Loeb ugyanis nemcsak lelassított az utolsó gyorsaságin, hanem 11-12 másodpercre meg is állt - ráadásul nem a cél előtt, hanem a szakasz közepén -, ezzel pedig teljesen összezavarta ellenfeleit. Egyedül Ogier nem kapta be a horgot, padlógázon ment végig, így majd' fél perces előnnyel térhetett nyugovóra. A második helyen álló Loeb nyakán viszont közvetlenül ott volt a miatta lassító Latvala és Petter Solberg, így az élen állók közül tulajdonképpen mind a négyen esélyesek voltak a végső győzelemre.

 

Nem remegett meg Ogier keze a döntő pillanatban, jutalma az idei második futamgyőzelem

 

Ahhoz képest hogy záró napról volt szó, viszonylag sokat kellett menni, nyolc közepesen hosszú gyorsasági szerepelt a programban. Az elsőn Loeb megmutatta, hogy időarányosan tudja a tervét hozni, mert ő érte el a legjobb időt Latvala és Solberg előtt, Ogiernek 6,7 másodpercet adott. A második pályát viszont a Ford-pilóták uralták, így a világbajnok számára nyilvánvalóvá vált, hogy nem csak előre, hanem hátra is kell nézegetnie, mivel Latvala és Solberg is nagyon feljöttek rá.

 

A harmadik pálya volt a leghosszabb, és az eredmények láttán - ismét a két Ford érte el a legjobb időt - újra át lehetett gondolni a taktikát, hiszen Ogier tartotta előnyét a hibázó Loeb előtt, a szárnyaló Latvala előzött, és feljött a második helyre a két francia közé. Solberg is nagyon közel került hozzájuk, még annak ellenére is, hogy defekttel jött le a pályáról. A szervizpark előtti utolsó szakaszt ismét Loeb nyerte Latvala előtt. A finn röviden csak annyit mondott a célban arra a kérdésre, hogy mi kellene ahhoz hogy gyorsabb legyen, hogy erősebb autó. A tizedekért folyó küzdelmet jól jellemzi, hogy ő már ekkor is csak egy pótkerékkel ment, pedig ezt a cselt csak akkor szokták bevetni a pilóták, amikor minden-mindegy alapon harcolnak a győzelemért.

 

Féltávnál tehát Ogier még vezetett, ám előnye 18,9 másodpercre csökkent Latvala, 20,7-re Loeb, és 28,8-ra Solberg előtt. Hirvonen az ötödik helyen senkitől nem zavartatva autózgatott, és már a finálára spórolt.

 

A második kör elején Latvala sokkolta a többieket: Loebnek 4, Ogiernek 8 másodpercet adott, míg Petter Solberg lecsúszott az útról, és alaposan összetörte autóját, kishíján néhány fotóst is elütött. Kár érte, mert a bajnokság szempontjából nagyon jó lett volna ha a norvég jól szerepel, remélhetőleg ez az eset sem töri meg a pilóta lelkesedesését. A következő szakaszon Latvala ismét bemutatót tartott a többieknek, és egy újabb első idővel 5 szekundumra csökkentette hátrányát Ogier-val szemben. Loeb csak a negyedik lett, a super rally szabályok szerint visszaálló Henning Solberg is megelőzte.

 

Szenzációs záró napot futott Latvala, ám a Power Stage-en elkövetett apró hiba sok pontjába került

 

A világbajnok úgy döntött, hogy ezután nincs esélye a győzelemre, inkább tartogatja az erejét - no meg az abroncsait - a Power Stage-re, ezért az utolsó előtti szakaszt ellazsálta. Nem így Latvala, aki egy újabb legjobb idővel átvette a vezetést Ogiertől. Hirvonen szintén már a pluszpontokra gondolhatott, amikor minden rizikó nélkül letudta a gyorsaságit, Räikkönen viszont egy defekt miatt elveszítette a Wilsonnal eddig sikerrel megvívott párbaját, visszaesett a hatodik helyre a brit mögé. Az F1-es világbajnok kereke nem a Michelin hibája miatt eresztett le - a franciák megerősített abroncsokkat érkeztek a ralira, melyek remekül állták a sarat -, hanem egy szikla miatt, amit az út közepére rakott valaki, Ogier illetve Loeb is majdnem eltalálták a mesterséges akadályt.

 

Mivel a Jordán-rali utolsó gyorsaságija előtt hosszabb szünet volt, alkalom nyílt átgondolni a taktikát. A televíziós közvetítés miatt megfordították az élmezőny sorrendjét, így Ogiert nem hátráltatta a takarító szerep, gyakorlatilag ki-ki meccsre készülhetett Latvalával, mivel mindössze 0,5 másodperc választotta el őket egymástól.

 

Ezek után nem is volt kérdés, hogy ők ketten mindent bevetnek a futamgyőzelem, illetve a plusz három pont reményében. Sokáig Henning Solbergé volt a legjobb eredmény, majd következett a négy gyári pilóta. Ők olyat produkáltak, amit még a vb rendszeres nézői is sokáig emlegetnek majd: mind a négyen teljesen a határon autóztak, és elképesztő módon 0,7 másodpercen belüli időt futottak egymáshoz képet. Ogier és Hirvonen holtversenyben voltak a legjobbak, és mivel Latvaláé volt a négy közül a legrosszabb eredmény, a francia 0,2 szekundummal megnyerte a Jordán-ralit. Latvala szomorú volt, nem igazán vigasztalja valószínűleg, hogy a rali-vb történetének legszorosabb befutóját veszítette el. Loeb maradt a harmadik, Hirvonen pedig a negyedik. Wilson megtartotta Räikkönen előtt az ötödik pozíciót, aki Villagra és Al Qassimi előtt végzett. Rajtik kívül Kuipers, és Sousa fértek még be az első tízbe.

 

A nagyokhoz hasonló drámai végjátékot hozott az SWRC kategória záró napja. A helyi viszonyokkal szemlátomást jó viszonyban lévő, toronymagasan vezető Al-Attiyah Fordjának motorja a reggeli első szakaszon elromlott, a katari versenyző feladta a futamot. (Mexikó után másodszor veszített el versenyt vezető helyről...) Ezek után hiába nyerte a gyorsaságikat a pénteken hibázó, majd visszaálló Brynildsen, Turánék stabilan a harmadik helyen autóztak. Sajnos a szép álom az utolsó előtti pályán szertefoszlott, miután a Fiesta kigyulladt. Ezek után Sousa kényelmesen nyert, Kruuda és Gassner előtt.

 

Csaknem a dobogóra ért első SWRC-s versenyén a magyar csapat, sajnos a technika nem bírta

 

Összetettben igen szorossá vált az élmezőny, az első Loeb és a negyedik Latvala között mindössze nyolc pont a különbség. A gyártók meccse is kiegyenlítettnek tűnik (jelenleg számszerűsítve is 130-130 az állás), ezért a következő, május eleji Szardínia-rali rendkívüli izgalmakat ígér, ráadásul élesben is bemutatkozik a Mini, illetve bejelentik a Volkswagen visszatérését is.

 

A Jordán-rali végeredménye:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 2:48:28,2
2. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +0,2
3. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +27,7
4. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2:47,7
5. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +5:44,9
6. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +6:14,9
7. Villagra/Perez-Companc Ford Fiesta RS WRC +9:18,7
8. Al Qassimi/Orr Ford Fiesta RS WRC +9:43,7
9. Kuipers/Miclotte Ford Fiesta RS WRC +14:27,5
10. Sousa/Costa Ford Fiesta S2000
+15:05,5

 

SWRC:

1. Sousa/Costa Ford Fiesta S2000 3:03:33,1
2. Kruuda/Järveoja Skoda Fabia S2000 +22,3
3. Gassner/Wüstenhagen Skoda Fabia S2000 +3:43,2

 

A világbajnokság állása:

1. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 74
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 72
3. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 69
4. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 66
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 31
6. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC 22
8. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 18
9. Villagra/Perez-Companc Ford Fiesta RS WRC 12
10. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC 10

 

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 130
2. Citroën Total World Rally Team 130
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 43
4. Ice 1 Racing 22
5. Petter Solberg WRT 26
6. Munchis Ford World Rally Team 20
7. Team Abu Dhabi 13
8. FERM Power Tools World Rally Team 10
9. Monster World Rally Team 6

 

SWRC:

1. Kruuda/Järveoja Skoda Fabia S2000 30
2. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 25
3. Sousa/Costa Ford Fiesta S2000 25
0 Tovább

A negyedik fordulóban átvenné a vezetést a Citroën

A rali-világbajnokság idei első három fordulójában három különböző győztes született. Svédországban Hirvonen kezdett a legjobban, majd Mexikóban Loeb vett revansot, míg Portugáliában Ogier volt a leggyorsabb.

Portugáliában Loeb és Ogier nagy csatát vívtak, ez Jordániában könnyen megismétlődhet

Mindössze harmadik alkalommal része a sorozatnak a Jordán-rali, először 2008-ban látogatott el az elit mezőny a Közel-Keleti országba. Az akkori verseny Loeb és Rautenbach furcsa balesetéről vált emlékezetessé, mely során etapon ütköztek frontálisan, és mindketten kiestek. Mivel a következő évben nem volt vb-futam Jordániában, a világbajnoknak 2010-ig kellett várnia hogy megszerezze első győzelmét ezen a helyszínen is. A tavalyi verseny nagyrészt a taktikázásról szólt, mivel a jordániai pályákon még az egyéb murvás versenyeknél is jobban számít a rajtpozíció. Végül Loeb győzött Latvala és Petter Solberg előtt, Hirvonen kiesett, Ogiert pedig hátrasorolta a csapat vezetősége, így csak hatodik lett.

A verseny szokatlan módon az iszlám hétvége miatt már csütörtökön megkezdődik, és szombaton véget is ér. A három nap során 20 gyorsasági, összesen 333 versenykilométer vár a mezőnyre, illetve 40 fok körüli hőség, autógyilkos utak, valamint a földkerekség legmélyebben, a tengerszint alatt 400 méterrel fekvő pályái. Alighanem a pénteki második nap lesz a vízválasztó, amikor kétszer is szerepel a programban a tavalyról már ismerős 41 km-es szakasz. Aki azt túléli, valószínűleg már eljut az utolsó, 10,5 km hosszú Power Stage-ig, amely az idén megszokott módon élő televíziós közvetítés mellett, bónuszpontokért zajlik majd.

A nevezési listán mindössze 31 páros szerepel, ez a portugáliai futamhoz képest kevés, viszont a mexikói 25-nél több. A gyári csapatok a szokásos felállásban érkeztek, a Citroënnél az egyenrangú vetélytársként kezelt Loeb és Ogier, a Fordnál pedig Hirvonen és Latvala indul.

Hirvonen és Lehtinen már a helyszínen, autójuk repülővel már szintén megérkezett, a felszerelés azonban hajón jött és késett

Utóbbiak négy napon át teszteltek Spanyolországban, melynek több oka is volt: egyrészt  az utóbbi két futamon úgy tűnt, hogy a DS3 WRC-k ha nem is feltétlen gyorsabbak, de megbízhatóbbak mint a Fiesta WRC, valamint alaposan kipróbálták a Michelin új, megerősített abroncsait, hiszen sok kritika érte a francia gumigyártót a defektek miatt. Hirvonen másfél éve nem győzött murván, nagyon ráférne már egy siker, és Latvala is szeretné folytatni idei szép sorozatát: ő az egyetlen pilóta, aki mindhárom 2011-es versenyen a dobogón állt.

Szép jubileumhoz ért Henning Solberg, épp a 100. világbajnoki futamán vesz részt a hétvégén. Csapattársa Mads Østberg lesz, aki Svédországban brillírozott, Mexikóban és Portugáliában viszont halványabb formát mutatott, és Jordániában sem számíthat sok jóra, hiszen soha nem vett még részt ezen a versenyen. Matthew Wilson abban bízhat, hogy a kitartása eredményt hoz, a fiatal brit nagyon ritkán esik ki.

Petter Solberg ahogy mindig, ezen a hétvégén is dobogóra esélyes. A verseny első napján Ogier-vel együtt nagyot nyerhet a norvég a rajtpozíciójával, hiszen csak ötödikként kell indulnia. Ott lesz a versenyen Räikkönen és Villagra is, ők szintén biztos pontszerzők, ha nem hibáznak.

Jordániában rendezik az SWRC számára a második fordulót, ahol rajthoz áll a magyar páros is. A Turán/Zsíros kettős már napok óta a helyszínen akklimatizálódik, és ismerkedik a körülményekkel illetve az ellenfelekkel. Talán a Mexikóban leggyorsabb, de egy technikai szabálytalanság miatt végül kizárt Al-Attiyah a legnagyobb esélyes, bár abból kiindulva hogy tavaly szinte az egész mezőny legalább egyszer kiesett, bármi megtörténhet. Turánék számára a legfontosabb a célbaérés, valamint az ismerkedés a Fiestával, melyet eddig csak hóban tudtak kipróbálni.

Itt még a kamionban az a Fiesta S2000, mellyel a Turán/Zsíros duó nekivág az SWRC-nek

A futam csötörtök délelőtt rajtol, az első nap során hat gyorsaságit kell teljesíteni, az időeltolódás Magyarországhoz képest három óra.

0 Tovább

Kettős Citroën győzelem a Portugál-ralin

A verseny második napja után az élmezőny tagjai között jókora különbségek alakultak ki, így az első szakaszokon nem sok izgalomra lehetett számítani. Ennek megfelően a Ford két gyári pilótája minden különösebb ellenállás nélkül volt a leggyorsabb, Hirvonen nyerte a szakaszt (a futamon az elsőt), s ezzel átvette a 4. helyet Wilsontól.

2010 után idén is Ogier győzött Portugáliában. Érdekes szezont jósol a két Sébastien vetélkedése

A második pályán szinte mindenki lazsált, illetve az itinert pontosította délutánra, hiszen ez volt az utolsó gyorsasági, a Power Stage helyszíne. Hirvonen Fiesta WRC-jében eltörött az egyik féltengely, ezért ismét visszaesett az ötödik helyre, de nagyon nem agódott, mivel a szervizben könnyen orvosolható volt a probléma. A szakaszt Petter Solberg nyerte, neki még érdemes volt sietnie, hogy a 9. helyről előrébb lépjen, míg a gyári Citroënek minden kockázat nélkül teljesítették a pályát. Loeb lemondott arról hogy támadja Ogiert, egyrészt a jelentős, fél percnél is nagyobb különbség miatt, másrészt meg azért, mert egy csapathoz tartoznak, és a franciáknak fontos hogy a gyártók között minél jobban szerepeljenek.

Délutánra eleredt az eső. Az élmezőny fordított sorrendben indult a pályákra, az utolsó szakasz televíziós közvetítése miatt. Addig még hátravolt egy gyorsasági, melyet Solberg nyert, de úgy tűnt, Räikkönent már nem fogja utolérni. Hirvonen ismét visszaelőzte Wilsont, az élen álló hármas pedig óvta abroncsait a fináléra. Henning Solberg autójában elromlott a turbó, ezért alaposan visszesett, még a pontszerzés is veszélybe került.

Zárásként következett a Power Stage, amelyet egy igen nehéz és hosszú, 31 km-es pályán rendeztek meg. A nagyok közül először Østberg állított fel egy eredményt, amely az addigiaknál lényegesen jobb volt, majd nem sokkal később jött Petter Solberg, és még honfitársára is rávert majdnem fél percet. Úgy tűnt, nehéz lesz annál az időnél jobbat jönni, sőt, Solberg abban bízott, hogy a gyári pilóták nem kockáztatnak három pontért, de nem lett igaza.

Egész hétvégén estek-keltek a Fordok, ehhez képest jó a harmadik illetve a negyedik helyezés

Már Hirvonen futásán is látszott, hogy ez bizony nem biztonsági autózás. A hibás géppel vánszorgó márkatárs, Henning Solberg igen sportszerűen félreállt az útjából, ám a pálya második felében eltörött a Fiesta WRC futóművében egy alkatrész, így hiába vezetett a pálya közepén, végül kikapott Pettertől. Jött viszont Latvala, aki egészen szenzációs időt ért el, amikor Solberg meglátta a kijelzőn hogy több mint 10 másodpercet kapott, először nem is akarta elhinni. De nem volt még vége a tűzijátéknak: Loeb még Hirvonen teljesítményére is rátett egy lapáttal, és tovább faragott (bő egy másodpercet) az időből, majd Ogier is beért a harmadik helyre, így a pluszpontokat Loeb, Latvala és Ogier kapta, Solberg csak a negyedik lett.

A Portugál-ralit Ogier kényelmes előnnyel nyerte Loeb előtt, Latvala percekkel lemaradva a harmadik, míg Hirvonen a negyedik. Ötödiknek jött be a sokadszor is nem túl gyors, de megbízható Wilson, mögé érkezett Petter Solberg, aki végül Räikkönent is megelőzte. Villagra a nyolcadik, Henning Solberg megtartotta a kilencedik pozícióját, Kuipers pedig maradt a tizedik.

A PWRC értékelésben Paddonra ráijesztett a technika, eltörött a Subaru egyik lengéscsillapítója, de volt akkora előnye, hogy az élen maradjon. Ketomaki lett a második, míg a harmadik helyre feljött az első, svédországi futamot nyerő, majd Portugáliában az abroncsaival szenvedő Semerád. A WRC Academy első viadalát az észt Kaur nyerte.

Összetettben Hirvonen és Loeb között pontegyenlőség alakult ki, és Latvala illetve Ogier sincs tőlük nagyon lemaradva, valamint még Petter Solberg az, aki közéjük furakodhat. A gyártók között a Citroën a kettős győzelemmel alaposan feljött a Fordra.

A harmadik futam után is úgy tűnik, hogy nagyjából egyforma gyors a DS3 WRC és a Fiesta WRC, van azonban egy nagy különbség: míg a gyári Citroënek nem nagyon romlanak el, a Fordokkal sok a probléma, illetve a defektek is inkább őket sújtják.

Úgy tűnik, Loebnek nagyon meg kell küzdenie idén a címvédésért, és ebben legnagyobb ellenfele a saját csapattársa lehet. A Power Stage-en elért első idejében minden dühe benne volt

Folytatás elvileg három hét múlva, Jordániában, remélhetőleg az ottani politikai helyzet nem akadályozza meg a rali megrendezését.

A Portugál-rali végeredménye:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:10:53,4
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +31,8
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +3:22,1
4. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +6:16,3
5. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +7:48,5
6. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +10:17,4
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +10:54,1
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +11:38,8
9. H. Solberg/Minor
Ford Fiesta RS WRC +14:16,4
10. Kuipers/Miclotte
Ford Fiesta RS WRC +17:54,6

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
4:33:33,4
2. Ketomaki/Risberg Mitsubishi Lancer Evo X
+7:39,9
3. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX
+9:12,6

A világbajnokság állása:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 58
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 58
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 48
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 41
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 31
6. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC 12
8. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 10
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 10
10. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 6

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 100
2. Citroën Total World Rally Team 90
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 40
4. Petter Solberg WRT 22
5. Ice 1 Racing 16
6. Munchis Ford World Rally Team 12
7. Team Abu Dhabi 7
8. FERM Power Tools World Rally Team 6
9. Monster World Rally Team 6

PWRC:

1. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX 40
2. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi 25
3. Gorban/Larens Mitsubishi Lancer Evo IX 22
0 Tovább

Hirvonen feltartotta Loeböt, Ogier a győzelem kapujában

A Portugál-rali első napja után Latvala és Hirvonen vezették a mezőnyt, mivel Loeb és Ogier lassítottak az utolsó szakasz célja előtt. A Ford pilótáin az eső segíthetett volna szombaton, és félig-meddig szerencséjük is volt, a második és a harmadik pálya területén volt némi csapadék éjjel, az első viszont száraz maradt.

Egyedül Ogier zárt problémamentes napot az élmezőnyből, nagyon közel került a futamgyőzelemhez

Ennek megfelelően Loeb és Ogier is alaposan elverték az elsőként induló Latvalát, illetve Hirvonen, még egy néhány másodpercbe kerülő hibával együtt is. A nagy négyes ezek után ismét tíz másodpercen belül állt egymáshoz képest. Az ötödik időt a pénteken négy defektet is beszedő, ezért alaposan visszaeső Petter Solberg érte el, ám egyelőre nem sok reménye volt a pontszerzésre. Hasnoló cipőben járt Østberg is, aki hiába előzte meg az említetteken kívül az öszes versenyzőt, hátránya ekkor már több mint fél perc volt a csütörtöki defekt és a pénteki váltótörés miatt.

A következő szakasz talaja valóban kapott egy kis esőt, ezért Latvala nem sok időt veszített az élen. A mögötte induló Hirvonen viszont defektet kapott, azonnal meg is állt kicserélni, a művelet rekordgyanús idő, kevesebb mint két perc alatt sikerült. Amint végeztek, indultak tovább, ám éppen az utánuk két perccel induló Loeb elé sikerült visszatérniük, aki teljes sebességgel ment - volna. A por miatt a franciának lassítania, sőt, megállnia kellett, végül fél percet kapott a szakaszt nyerő Solbergtől, és Ogiertől.

A beíróban rettentően dühös volt Loeb, neki is gurult Hirvonen autójának, ezzel is jelezve hogy nem nagyon tekinti sportszerűnek vetélytársa tettét. A finn azzal védekezett, hogy körülnézett, épp nem jött senki, és már ment is. Az igazság az, hogy nyilvánvalóan tudnia kellett hogy hol van Loeb, ha máshonnan nem, a csapatrádióból, mindenesetre Latvala és Ogier köszönték szépen, megszabadultak Loebtől, legalábbis egy időre biztosan.

A délelőtti utolsó gyorsaságin hármas Citroën-siker született, Ogier-Loeb-Solberg volt a befutó. A gyár 2-es számú pilótája ezzel átvette a vezetést Latvalától, Loeb fél, Hirvonen két perc hátrányban követte őket. A pénteken még szárnyaló Araújo lassabban tudott csak közlekedni, mivel problémák léptek fel a Mini motorjával kapcsolatban, ezért a mérnökök vissza vettek a teljesítményből. Emiatt Räikkönen nagyon megközelítette a még mindig az egymással viaskodó Wilson és Henning Solberg mögött, a hetedik helyen álló portugált.

Hirvonen először defektet kapott, majd a saját hibájából veszített még három percet

Délután a szokásos módon ismét ugyanazt a három gyorsaságit kellett teljesíteni. Az elsőn az élmezőnyben nem történt semmi különös, Ogier nyert egy kicsivel Loeb és Hirvonen előtt, Latvala már 8 másodpercet kapott. Ezúttal Araújo kapott defektet, s esett vissza a 11. helyre, majd később motorhiba miatt feladta a futamot.

Ahogy délelőtt, úgy délután is a második pálya tartogatta a drámát: Latvala Fiesta WRC-jében eltörött az egyik féltengely, ezért fél perc hártányt szenvedett a gyorsasági második felén, és számolnia kellett azzal, hogy az utolsó szakaszt is csak lassabban teljesítheti majd. Loeb mindent beleadott, és jobb időt futott Hirvonennél és Ogiernél, de az időközben újra pontszerző helyre feljövő Petter Solberg még nála is gyorsabb volt. Henning Solberget is elérte a defekt, pedig a többiek visszaesése miatt egész jó helyen állt az idősebik norvég.

Mivel Ogier előnye több mint fél perc volt Loeb és Hirvonen előtt, nem volt szándékában lassítani az utolsó szakaszon, ahogy pénteken, hanem minél nagyobb fórral szeretett volna visszatérni a szervizparkba. Ennek megfelőlen nagyon jó időt futott, Loeb mögötte, míg a Ford pilótáit még az ág is húzta: Latvala az említett műszaki hiba miatt csak vánszorgott, Hirvonen meg eltrafált egy követ, emiatt ő is lelassult, a gyorsaságit végül Petter Solberg nyerte.

Összetettben Ogier előnye 37,6 másodperc Loeb előtt, ez pedig normál körülmények között behozhatatlan a vasárnapra maradt négy szakaszon. Ezt Loeb is tudja, így alighanem arra készül, hogy a három pluszpontra menő Power Stage-en legyen majd az első. Latvala a harmadik, de hátránya már óriási a Citroënek előtt, saját csapattársát pedig Wilson is megelőzte. Henning Solberg a hatodik, mögötte Räikkönen és Villagra állnak. Petter Solberg jó napot zárt, a 9. pozícióig tudott feljönni, vasárnap még kettővel szeretne előbbre lépni. A tizedik hely sokáig Al Quassimié volt, ám ő az egyik pályán kiütötte autója alól a futóművet és kiesett, így Kuipers jutott az utolsó pontszerző helyre.

A PWRC-sek között továbbra is Paddon vezet, Gröndal felborult, illetve a kategóriából többen is kiállni kényszerültek. A második helyen így Guerra, a harmadikon Ketomaki áll.

Hozza Svédországi formáját Räikkönen, megbízhatóan autózik a hetedik helyen

A tabella élén a négy gyári autó továbbra is külön ligában játszik, kaphatnak defektet, törhet el a féltengelyük, sőt, akár egymást is akadályozhatják, az első négy helyen alighanem ők végeznek vasárnap. Az utolsó, 31,04 km hosszú tévés szakasz 14:28-kor kezdődik.

A Portugál-rali állása a második nap után:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 2:59:30,2
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +37,6
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +4:14,6
4. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +5:26,8
5. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +5:32,5
6. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +7:46,4
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +8:55,2
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +9:10,0
9. P. Solberg/Patterson
Citroën DS3 WRC +11:27,1
10. Kuipers/Miclotte
Ford Fiesta RS WRC +13:07,9

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
3:13:37,0
2. Guerra/Rozada Mitsubishi Lancer Evo X
+6:35,8
3. Ketomaki/Risberg Mitsubishi Lancer Evo X
+9:23,5
1 Tovább

Kiegyenlített mezőny, taktikai harc Portugáliában

A még csütörtökön megtarott szuperspeciál után péntek délelőtt száraz időben kezdődött a Portugál-rali első murvás szakasza. Hirvonen így arra számíthatott, hogy nehéz helyzetben lesz, mivel a bajnokság éllovasaként ő indult elsőnek.

Ogier volt a leggyorsabb a nap folyamán, de a cél előtt lelassított, így szombaton hárman is takarítják majd előtte az utat

A 23 km hosszú pályán ennek ellenére nem kapott ki a gyári Citroënektől, sőt, a második időt érte el a szárnyaló Petter Solberg mögött. Ezen ő maga is meglepődött, mert nem érezte úgy, hogy kiemelkedőt autózott volna. Loeb és Ogier nem panaszkodott a technikára, egyszerűen ennyire futotta erejükből, mindketten elismeréssel adóztak Hirvonen időeredménye előtt. Latvala ért még el jó időt, a többiek már eléggé lemaradtak a vezető ötöstől. Előző napi bakija után ismét pórul járt Østberg, a váltója romlott el (törött szét), talán éppen a szuperspeciálon elszenvedett baleset miatt, mindenesetre a Svéd-rali hőse már az első szakaszon kiesett. Kiválóan kezdett Araújo és az S2000-es Mini: több WRC-t is megelőzve a 9. időt érte el a helyi hős, Räikkönentől alig maradt el.

Egy szakasszal később helyreállt a rend: Loeb és Ogier holtversenyben futották az első időt, bár csak néhány másodpercet tudtak adni a Ford pilótáinak. Petter Solberg máris beszedte a már-már szokásos defektjét, emiatt egy perc hátrányba került, így az ötödik helyet Wilson, a hatodikat Henning Solberg szerezte meg, mögöttük pedig már a Mini következett Araújóval.

A szervizpark előtt még egy hosszú szakasz volt hátra, ahol a három Citroën volt a legjobb, ezúttal Ogier-Solberg-Loeb sorrendben. Latvala és Hirvonen immár nagyobb hátrányt szenvedtek, 6, illetve 8 másodperccel voltak lassabbak Ogiernél, aki a nap felénél így átvette a vezetést is. Az állás ezzel együtt nagyon szoros volt, hiszen a négy gyári pilóta hat másodpercen belül állt egymáshoz képest. Petter Solberg a korábbi defekt dacára is az ötödik helyen állt, Wilson és Henning Solberg előtt. Räikkönen visszaelőzte Araújót, az első tízbe a szintén helyi, Fiesta WRC-t hajtó Sousa fért még be.

Hirvonen tökéletes napot zárt, nem hibázott, és a Fiesta WRC is remekül tette a dolgát

Délután Ogier folytatta menetelését, az első gyorsaságit Latvalával azonos idővel nyerte. Loeb és Hirvonen három másodpercet kaptak tőlük, Petter Solberg pedig megint defekt miatt lassult le, ezúttal az egyik hátsó abroncsa szakadt ki. Ugyanígy járt Räikkönen, aki emiatt alaposan visszaesett, bár állítása szerint észre sem vette hogy lyukas az egyik gumija.

A következő pályán Ogier megpróbálta kímélni a Michelin abroncsokat, hogy maradjon tapadása az utolsó szakaszra is, ezért lassabb volt Latvalánál, aki az első időt futotta, sőt, Loeb és Solberg is megelőzték. Még mindig nagyon közel voltak egymáshoz az élmenők, az ötödik Hirvonen is csak 4,2 másodpercet kapott csapattársától.

A napi utolsó, 21,31 km hosszú gyorsasági utáni eredmény határozta meg a másnapi rajtsorrendet, kérdés volt hogy fog-e valaki taktikázni. Nem volt egyértelmű, hogy Hirvonen számára hátrány volt-e a pénteki takarító szerep, ezért érdemes volt alaposan végiggondolni a dolgot. Loeb úgy döntött, hogy inkább nem ő akar elsőként rajtolni szombaton, ezért lelassított a cél előtt, ahogy Ogier is, a két gyári Fordnak átadva az elsőséget. Petter Solberg két defektet is kapott, és mivel már csak egy pótkereke volt, úgy döntött, hogy nem kockáztatja a három keréken való közlekedést, hanem inkább kiáll, és szombaton 10 perc büntetéssel folytatja.

Az első nap után Latvala vezeti a Portugál-ralit, Hirvonen, Loeb és Ogier előtt, ők négyen nagyon közel vannak egymáshoz. Az ötödik Henning Solberg már két perc hátrányban van, csapattársa, Wilson követi, majd a remekül debütáló 1,6-os turbós Mini JWC S2000 Araújóval. Villagra, Räikkönen és Al Qassimi állnak még pontszerző helyen, ők egymással is nagy meccset vívnak.

A PWRC értékelését Paddon vezeti Gröndal és a helyi Moura előtt, a WRC Academy kategóriában pedig az ír Breen áll az élen.

Szenzációsan ment Araújo a Mini John Cooper Works S2000-rel. Hét szakasz után az abszolút hetedik helyen áll az új autó

A harmadik verseny első napja után sem kaptunk választ arra, hogy vajon a Citroën, vagy a Ford a gyorsabb idén, egyre inkább úgy tűnik, hogy nagyon egyformára sikerült a két új WRC. Szombaton újabb hat szakaszt kell teljesíteni, az első gyorsasági 11:17-kor rajtol.

 

A Portugál-rali állása az első nap után:

1. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 1:23:31,4
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +11,5
3. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +13,7
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC +16,7
5. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +2:06,5
6. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +2:11,2
7. Araújo/Ramalho Mini JCW S2000 +3:43,7
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +4:31,9
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +4:33,1
10. Al Qassimi/Orr
Ford Fiesta RS WRC +4:35,2

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
1:29:30,8
2. Grondal/Engan Subaru Impreza WRX STi +33,3
3. Moura/Ramalho Mitsubishi Lancer Evo IX
+3:21,2
0 Tovább
«
123

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek