A csonka Jordán-rali másodiknak nevezett első napja végén történt taktikázás izgalmas szombatot ígért. Loeb ugyanis nemcsak lelassított az utolsó gyorsaságin, hanem 11-12 másodpercre meg is állt - ráadásul nem a cél előtt, hanem a szakasz közepén -, ezzel pedig teljesen összezavarta ellenfeleit. Egyedül Ogier nem kapta be a horgot, padlógázon ment végig, így majd' fél perces előnnyel térhetett nyugovóra. A második helyen álló Loeb nyakán viszont közvetlenül ott volt a miatta lassító Latvala és Petter Solberg, így az élen állók közül tulajdonképpen mind a négyen esélyesek voltak a végső győzelemre.
Nem remegett meg Ogier keze a döntő pillanatban, jutalma az idei második futamgyőzelem
Ahhoz képest hogy záró napról volt szó, viszonylag sokat kellett menni, nyolc közepesen hosszú gyorsasági szerepelt a programban. Az elsőn Loeb megmutatta, hogy időarányosan tudja a tervét hozni, mert ő érte el a legjobb időt Latvala és Solberg előtt, Ogiernek 6,7 másodpercet adott. A második pályát viszont a Ford-pilóták uralták, így a világbajnok számára nyilvánvalóvá vált, hogy nem csak előre, hanem hátra is kell nézegetnie, mivel Latvala és Solberg is nagyon feljöttek rá.
A harmadik pálya volt a leghosszabb, és az eredmények láttán - ismét a két Ford érte el a legjobb időt - újra át lehetett gondolni a taktikát, hiszen Ogier tartotta előnyét a hibázó Loeb előtt, a szárnyaló Latvala előzött, és feljött a második helyre a két francia közé. Solberg is nagyon közel került hozzájuk, még annak ellenére is, hogy defekttel jött le a pályáról. A szervizpark előtti utolsó szakaszt ismét Loeb nyerte Latvala előtt. A finn röviden csak annyit mondott a célban arra a kérdésre, hogy mi kellene ahhoz hogy gyorsabb legyen, hogy erősebb autó. A tizedekért folyó küzdelmet jól jellemzi, hogy ő már ekkor is csak egy pótkerékkel ment, pedig ezt a cselt csak akkor szokták bevetni a pilóták, amikor minden-mindegy alapon harcolnak a győzelemért.
Féltávnál tehát Ogier még vezetett, ám előnye 18,9 másodpercre csökkent Latvala, 20,7-re Loeb, és 28,8-ra Solberg előtt. Hirvonen az ötödik helyen senkitől nem zavartatva autózgatott, és már a finálára spórolt.
A második kör elején Latvala sokkolta a többieket: Loebnek 4, Ogiernek 8 másodpercet adott, míg Petter Solberg lecsúszott az útról, és alaposan összetörte autóját, kishíján néhány fotóst is elütött. Kár érte, mert a bajnokság szempontjából nagyon jó lett volna ha a norvég jól szerepel, remélhetőleg ez az eset sem töri meg a pilóta lelkesedesését. A következő szakaszon Latvala ismét bemutatót tartott a többieknek, és egy újabb első idővel 5 szekundumra csökkentette hátrányát Ogier-val szemben. Loeb csak a negyedik lett, a super rally szabályok szerint visszaálló Henning Solberg is megelőzte.
Szenzációs záró napot futott Latvala, ám a Power Stage-en elkövetett apró hiba sok pontjába került
A világbajnok úgy döntött, hogy ezután nincs esélye a győzelemre, inkább tartogatja az erejét - no meg az abroncsait - a Power Stage-re, ezért az utolsó előtti szakaszt ellazsálta. Nem így Latvala, aki egy újabb legjobb idővel átvette a vezetést Ogiertől. Hirvonen szintén már a pluszpontokra gondolhatott, amikor minden rizikó nélkül letudta a gyorsaságit, Räikkönen viszont egy defekt miatt elveszítette a Wilsonnal eddig sikerrel megvívott párbaját, visszaesett a hatodik helyre a brit mögé. Az F1-es világbajnok kereke nem a Michelin hibája miatt eresztett le - a franciák megerősített abroncsokkat érkeztek a ralira, melyek remekül állták a sarat -, hanem egy szikla miatt, amit az út közepére rakott valaki, Ogier illetve Loeb is majdnem eltalálták a mesterséges akadályt.
Mivel a Jordán-rali utolsó gyorsaságija előtt hosszabb szünet volt, alkalom nyílt átgondolni a taktikát. A televíziós közvetítés miatt megfordították az élmezőny sorrendjét, így Ogiert nem hátráltatta a takarító szerep, gyakorlatilag ki-ki meccsre készülhetett Latvalával, mivel mindössze 0,5 másodperc választotta el őket egymástól.
Ezek után nem is volt kérdés, hogy ők ketten mindent bevetnek a futamgyőzelem, illetve a plusz három pont reményében. Sokáig Henning Solbergé volt a legjobb eredmény, majd következett a négy gyári pilóta. Ők olyat produkáltak, amit még a vb rendszeres nézői is sokáig emlegetnek majd: mind a négyen teljesen a határon autóztak, és elképesztő módon 0,7 másodpercen belüli időt futottak egymáshoz képet. Ogier és Hirvonen holtversenyben voltak a legjobbak, és mivel Latvaláé volt a négy közül a legrosszabb eredmény, a francia 0,2 szekundummal megnyerte a Jordán-ralit. Latvala szomorú volt, nem igazán vigasztalja valószínűleg, hogy a rali-vb történetének legszorosabb befutóját veszítette el. Loeb maradt a harmadik, Hirvonen pedig a negyedik. Wilson megtartotta Räikkönen előtt az ötödik pozíciót, aki Villagra és Al Qassimi előtt végzett. Rajtik kívül Kuipers, és Sousa fértek még be az első tízbe.
A nagyokhoz hasonló drámai végjátékot hozott az SWRC kategória záró napja. A helyi viszonyokkal szemlátomást jó viszonyban lévő, toronymagasan vezető Al-Attiyah Fordjának motorja a reggeli első szakaszon elromlott, a katari versenyző feladta a futamot. (Mexikó után másodszor veszített el versenyt vezető helyről...) Ezek után hiába nyerte a gyorsaságikat a pénteken hibázó, majd visszaálló Brynildsen, Turánék stabilan a harmadik helyen autóztak. Sajnos a szép álom az utolsó előtti pályán szertefoszlott, miután a Fiesta kigyulladt. Ezek után Sousa kényelmesen nyert, Kruuda és Gassner előtt.
Csaknem a dobogóra ért első SWRC-s versenyén a magyar csapat, sajnos a technika nem bírta
Összetettben igen szorossá vált az élmezőny, az első Loeb és a negyedik Latvala között mindössze nyolc pont a különbség. A gyártók meccse is kiegyenlítettnek tűnik (jelenleg számszerűsítve is 130-130 az állás), ezért a következő, május eleji Szardínia-rali rendkívüli izgalmakat ígér, ráadásul élesben is bemutatkozik a Mini, illetve bejelentik a Volkswagen visszatérését is.
A Jordán-rali végeredménye:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën DS3 WRC | 2:48:28,2 |
2. | Latvala/Anttila | Ford Fiesta RS WRC | +0,2 |
3. | Loeb/Elena | Citroën DS3 WRC | +27,7 |
4. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Fiesta RS WRC | +2:47,7 |
5. | Wilson/Martin | Ford Fiesta RS WRC | +5:44,9 |
6. | Räikkönen/Lindström | Citroën DS3 WRC | +6:14,9 |
7. | Villagra/Perez-Companc | Ford Fiesta RS WRC | +9:18,7 |
8. | Al Qassimi/Orr | Ford Fiesta RS WRC | +9:43,7 |
9. | Kuipers/Miclotte | Ford Fiesta RS WRC | +14:27,5 |
10. | Sousa/Costa | Ford Fiesta S2000 |
+15:05,5 |
SWRC:
1. | Sousa/Costa | Ford Fiesta S2000 | 3:03:33,1 |
2. | Kruuda/Järveoja | Skoda Fabia S2000 | +22,3 |
3. | Gassner/Wüstenhagen | Skoda Fabia S2000 | +3:43,2 |
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën DS3 WRC | 74 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Fiesta RS WRC | 72 |
3. | Ogier/Ingrassia | Citroën DS3 WRC | 69 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Fiesta RS WRC | 66 |
5. | P. Solberg/Patterson | Citroën DS3 WRC | 31 |
6. | Østberg/Andersson | Ford Fiesta RS WRC | 28 |
7. | Wilson/Martin | Ford Fiesta RS WRC | 22 |
8. | Räikkönen/Lindström | Citroën DS3 WRC | 18 |
9. | Villagra/Perez-Companc | Ford Fiesta RS WRC | 12 |
10. | H. Solberg/Minor | Ford Fiesta RS WRC | 10 |
Gyártók:
1. | Ford Abu Dhabi World Rally Team | 130 | ||
2. | Citroën Total World Rally Team | 130 | ||
3. | M-Sport Stobart Ford Rally Team | 43 | ||
4. | Ice 1 Racing | 22 | ||
5. | Petter Solberg WRT | 26 | ||
6. | Munchis Ford World Rally Team | 20 | ||
7. | Team Abu Dhabi | 13 |
||
8. | FERM Power Tools World Rally Team | 10 | ||
9. | Monster World Rally Team | 6 |
SWRC:
1. | Kruuda/Järveoja | Skoda Fabia S2000 | 30 |
2. | Prokop/Tománek | Ford Fiesta S2000 | 25 |
3. | Sousa/Costa | Ford Fiesta S2000 | 25 |
Utolsó kommentek