A reblog.hu-n való regisztráció időpontja, a reblog.hu megtekintése során
rögzítésre kerül az utolsó belépés időpontja, illetve egyes esetekben -
a felhasználó számítógépének beállításától függően - a böngésző és az
operációs rendszer típusa valamint az IP cím.
Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza.
Süti beállítások
Az anonim látogatóazonosító (cookie, süti) egy olyan egyedi - azonosításra,
illetve profilinformációk tárolására alkalmas - jelsorozat, melyet a szolgáltatók
a látogatók számítógépére helyeznek el...
A szolgáltatást a Mediaworks Hungary Zrt.
(székhely: 1082 Budapest, Üllői út 48., továbbiakban: „Szolgáltató”) nyújtja
az alább leírt feltételekkel. A belépéssel elfogadod felhasználási feltételeinket.
A csapatok nagy része egyébként is rendszeresen tesztel Portugáliában, de most, a hétvégi futam előtt csaknem mindenki már a helyszínen probálgatja autóit.
A Ford csapat szinte minden hónapban eltölt pár napot az országban, a Fiesta WRC-t tavaly nyár óta nyüstölik a murvás utakon.
Amint a videó is mutatja, Hirvonen és Latvala minden bedobott a jó eredmény érdekében - ők is tudják, hogy Portugáliában kezdődik igazán a világbajnokság.
A rali-világbajnokág idei újítása, hogy az utolsó szakaszon az első három helyezett bónuszpontokat (3-2-1) kap. Már Svédországban is bevált a dolog, bár a havas futam fináléja valószínűleg Solberg és Patterson helycseréje, és nem pedig Ogier elsősége miatt vált emlékezetessé.
Mexikóban többen is pályáztak a három pontra, Solberg például még az egyik pótkerekét is a szervizparkban hagyta, hogy minél könnyebb legyen az autója. A leggyorsabb végül Hirvonen volt, aki a 8,28 km-es pályán 2,1 másodpercet vert Loebre és Solbergre.
Megoszlanak a vélemények a versenyzők között arról, hogy a verseny elején, vagy a végén a fájóbb-e kiesni, de abban talán mindannyian egyetértenek, hogy a legrosszabb az első helyről feladni a futamot.
Ez történt Ogier-vel is, aki a Mexikó-rali utolsó napján csúszott le az útról, és kényszerült kiállni. A vezető helyen álló franciát csapattársa, Loeb komoly nyomás alatt tartotta, talán ennek is betudható a túlzott igyekezet, amely a balesethez vezetett.
A közelmúltban rajta kivül jónéhányan jártak hasonlóan, közöttük a legjobb pilóták is.
Tavaly Mikko Hirvonen a hazai futamán esett óriásit, ráadásul a kedvenc gyorsaságiján, és annak is a kedvenc kanyarjában. Az eset után a Ford pilótája elveszítette matematikai esélyét is a vb-címre, és a szezon hátralévő részére alaposan visszaesett a teljesítménye.
Csapattársa egy esztendővel korábban mutatta be a szakág egyik legnagyobb borulását, mely során 17-szer fordult át a tetején a Focus WRC. Portugáliában három szakasz után vezette a versenyt a fiatalabbik gyári Ford versenyző, majd jött a domboldal. Az eset érdekessége, hogy egyrészt a párosnak nem esett baja, másrészt a csapat megjavította az autót, és a szezonzárón azzal állt rajthoz Latvala.
Még a legnagyobbakkal is megesik, hogy egy pillantra nem figyelnek: Loeb 2005-ben kényelmes előnnyel vezette az Ausztrál-ralit, amikor a második napon kiegyenesített egy kanyart, és népiesen szólva emblémára vett egy fát. A Xsara WRC eleje annyira megsérült, hogy szó sem lehetett a folytatásról. A balesetnek nem voltak túl nagy következményei, hiszen a francia addigra már megnyerte a vb-t, és így legalább akkori csapattársa, Duval is bezsebelhetett végre egy győzelmet.
Nagyjából ugyanez történt 2002-ben Grönholmmal: a vb-elsőség már biztos volt, a Wales-i szezonzárót vezette a finn, amikor jött a baj. Nem sokkal később ugyanott megismételte a bukfencet Jani Paasonen is, aki akkor gyári Mitsubisihi-pilóta volt.
És végül aki talán a legtöbbet bukta azzal, hogy a vezető helyről esett ki: Colin McRae. A látványos bukásairól is híres skót 2001-ben komoly esélyekkel érkezett az utolsó futamra, bár elméletben négyen is esélyesek voltak a végső győzelemre. Az első néhány gyorsasági után nála volt az előny, ám ez a borulás véget vetett az álmoknak.
Utolsó kommentek