Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Volkswagen mesés fizetéssel csábítja Loeböt

Korábban megírtuk, és még ebben a hónapban hivatalosan is bejelentik, hogy a Volkswagen visszatér a rali-világbajnokságra.

Ilyen, és hasonló képekért fizetne a Volkswagen 15 millió eurót Loebnek

A Polo WRC fejlesztése már meg is kezdődött, 2012-ben már részt akarnak venni néhány futamon. A német konszern igazán nem sajnálja a pénzt a projectre, a hírek szerint évi 100 millió eurós költségvetéssel láttak munkához, ez pedig több mint a jelenlegi csapatok bármelyikéé, beleértve a májusban, Szardínián debütáló Minit.

Az új autóhoz viszont pilóta is kell, nem titok, hogy e téren is nagyot akar dobni a VW. Sébastien Loeböt nézték ki maguknak, akinek a képességeit, tapasztalatát, és főleg sikereit nem igazán kell bemutatni senkinek. Igen ám, de a világbajnok gyakorlatilag egész pályafutását a Citroënnél töltötte el, ezer szállal kötödik a márkához, ráadásul francia is - semmilyen ésszerű ok nem lehetne a váltásra.

Kivéve egyet: a pénzt. A németek állítólag mesés, 15 millió eurós évi fizetést ajánlottak Loebnek, amely a raliban messze a valaha volt legmagasabb bér lenne. Ez még a Formula-1-ben megállná a helyét, például Vettel eddig 5 millió fontot keresett, majd miután világbajnok lett - és a Ferrari elkezdte csábítgatni - megduplázták a pénzét, de még így sem kap annyit, amennyit Loebnek kínáltak.

15 millió euró már olyan összeg, amelyen esetleg érdemes elgondolkozni, még annak ellenére is, hogy hét (nyolc?) világbajnoki cím után vélhetően nem hiányzik a franciának az, hogy szinte a nulláról kezdje egy új csapatnál.

A Volkswagen viszont már most elérte, hogy forogjon a nevük a szakágban, és ha nem is lesz az egészből semmi, finomat sikerült a többi csapat értésére adni, hogy komoly kihívóra számíthatnak a jövő évtől.

0 Tovább

Räikkönen Portugáliában visszatér

Második teljes szezonját futja a rali-világbajnokságon Kimi Räikkönen. 2010-ben elég felemásra sikerült a szereplése, hiszen csaknem többször törte össze az autóját, mint amennyi pontot szerzett.

Kezd beérni a tavalyi munka gyümölcse, Räikkönen már nem hibázik annyit, és egyre gyorsabb

A megszerzett tapasztalat idén kamatozhat, ezt a korábbi F1-es világbajnok svédországi teljesítménye már tükrözte. Lényegesen meggyőzőbb volt mint 2010-ben, és főleg nem követett el olyan baklövéseket, mint egy évvel korábban.

A Mexikó-ralit kihagyta Räikkönen, Portugáliában viszont újra ott lesz a mezőnyben, ahogy az évad többi futamán is, egy (Ausztrália) kivételével. A murvás futamra egy komoly teszttel készült a pilóta, melyet Franciaországban tartottak.

A két nap során esőben és szárazon is sikerült mennie a DS3 WRC-vel, és megtalálni a megfelelő beállításokat a március végi versenyre. Tavaly a 10. helyen végzett Räikkönen Portugáliában, idén ő maga, és a csapat vezetése is előbbre tippeli a finnt.

Svédországban a 8. helyen végzett Kimi, igaz, 7 perc lemaradással Hirvonen mögött

0 Tovább

Teljes az SWRC mezőny

Teljessé vált az SWRC mezőnye, miután beérkeztek az áprilisi Jordán-ralira a nevezések.

Bár a Mexikó-ralin Al-Attiyah volt a leggyorsabb, ám kizárták, így Prokop vezet összetettben

A nyolc futamból álló bajnokságban mindegyik résztvevőnek hét versenyen kell elindulni, tehát mindenki választhatott egyet, amit kihagy. Korábban már hírt adtunk róla, hogy a Turán/Zsíros duó személyében magyar induló is lesz a sorozatban, többekhez hasonlóan ők is Mexikót hagyták ki, de a többi futamon ott lesznek.

Az SWRC további állomásai: Jordánia, Szardínia, Görögország, Finnország, Németország, Franciaország, Spanyolország.

Összesen tíz páros nevezett a bajnokságba, négy olyan futam lesz, ahol mindannyian ott lesznek.

MEX JOR ITA GRE FIN GER FRA ESP
21 Prokop Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
22 Tänak Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
23 Al-Attiyah Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
24 Sousa Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
25 Hänninen Skoda Fabia S2000 X X X X X X X
26 Kruuda Skoda Fabia S2000 X X X X X X X
27 Gassner Skoda Fabia S2000 X X X X X X X
28 Brynildsen Skoda Fabia S2000 X X X X X X X
29 Turán Ford Fiesta S2000 X X X X X X X
30 Llovera Abarth Punto S2000 X X X X X X X
0 Tovább

Ogier továbbra is bízik benne, hogy idén legyőzi Loeböt

2010-ben még csak néhány murvás futamon szerepelt a gyári csapatban, idén azonban már teljes szezont fut a Citroën első alakulatánál Sébastien II, azaz Ogier.

Mexikóban hibázott, és kiesett Ogier, sok ilyen malőr már nem fér bele idén, ha világbajnok akar lenni

Nem kisebb célt tűzött ki maga elé a fiatal francia, mint hogy 2011-ben legyőzze a világbajnokot. Ez tavaly több murvás futamon (Új-Zélandon, Portugáliában, Finnországban, és Japánban) is sikerült neki, de hozzá kell tenni, hogy Loebnek nem feltétlenül kellett nyernie ezeken a versenyeken, hiszen magabiztos előnnyel vezette a tabellát. Mindenesetre talán ez bátorította fel Ogier-t, ám úgy tűnik, nehéz dolga lesz, ha valóban gyorsabb szeretne lenni mesterénél.

Svédországban Loeb az első nap szenvedett, így csapattársa messze megelőzte, és bár utána az idősebbik Sébastien meggyőzőbbnek tűnt, nem érte be a másik gyári DS3 WRC-t, sőt, még a Power Stage-n is Ogier volt a gyorsabb, három tizeddel.

Mexikóban egyformán esélyesnek tűnt mindkét pilóta, ám Ogier véleménye az, hogy ha figyelembe vesszük a rajtpozíciót, az ő sebessége volt a jobb. A vetélkedés vége viszont az lett, hogy hibázott, így ő pont nélkül, míg Loeb újabb győzelemmel térhetett haza Amerikából.

Ogier jelenleg 22 ponttal van lemaradva Loebtől, de a március végi Portugál-ralin mellette szól a kedvező rajtpozíció (első nap hatodikként indul majd), illetve az, hogy tavaly ő nyerte a futamot. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a mezőnyben jelenleg kettejükön kívül még hárman esélyesek akár a végső győzelemre is, Hirvonen, aki vezeti a pontversenyt, Latvala, aki mostanában már csak a teszteken töri az autókat, illetve Petter Solberg, aki soha nem adja fel.


0 Tovább

A Prodrive megtartotta az 1 WRC rendszámot

Az Egyesült Királyságban nagy hagyománya van az egyedi rendszámoknak, se szeri, se száma az ezek adás-vételével foglalkozó cégeknek. A legkelendőbb kombinációk akár több ezer fontot is érnek, de akad néhány olyan rendszám is, amelynek ára a csillagos eget verdesné - ha eladó lenne.

Bár Petter Solberg nem nyert versenyt az utolsó Impreza WRC-vel, de az "1 WRC" rendszám az ő autóján volt

A Prodive annak idején a gyári Subaru WRC-ket építette, és megvásárolták az "1 WRC" rendszámot. Az igen beszédes tábla legutóbb Petter Solberg Imprezáján volt 2008-ban, amikor a japánok hirtelen lehúzták a rolót.

A brit cég nem vált meg a rendszámtól, és úgy tűnik, megérte megtartani, hiszen újra van mire felszerelniük: a Szardínia-ralin debütál az általuk készített Mini WRC.

Az előzetes fotókon már felkerült a tábla a Minire, és várhatóan élesben is ott lesz Sordo vagy Meeke versenyautóján.

Minden fronton támad a Mini és a Prodrive, minél előbb szeretnék, hogy valóban az egyes rajtszám díszítse az autójukat

Arra valószínűleg még várni kell, hogy igaziból is a Mini legyen a nr. 1 a WRC-k között, de a rendszám is jelzi, hogy a gyár nagyon komolyan gondolja a ralizást, és nemcsak műszakilag, hanem marketing terén is mindent bevet, hogy minél előbb utolérje a vetélytársakat.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek