Forrás: [origo]

Egyelőre 10 Fiesta RS WRC készült el az M-Sportnál, a Citroën viszont csupán 4 DS3 WRC-t tudott megépíteni

 1997-től 2010-ig, azaz 14 szezonon át a kétliteres WRC-k jelentették a ralisport királykategóriáját.

Az első WRC-s versenyen, az 1997-es Monte-Carlo-ralin a Subaru Impreza WRC és a Ford Escort WRC képviselték az akkor új generációt, míg a 2010-es Wales-ralin a Citroën C4 WRC, és a Ford Focus RS WRC voltak a letűnő éra autói.

2011-re alapvetően változtak a szabályok: ezentúl 1,6 literes erőforrások hajtják a legjobbak autóit, melyek nemcsak gyengébbek a korábbi WRC-knél, hanem néhány méregdrága technikai megoldást is nélkülözniük kell.

Mindezek ellenére nem biztos, hogy sokkal lassabbak lesznek a tavalyi autóknál: némileg könnyebbek az új kocsik, másrészt az utóbbi esztendők fejlesztési stopja után ismét szabadjára engedhették fantáziájukat a tervezők.

A Prodrive nagyon nagy reményeket fűz a Mini WRC-hez, amelyet egy BMW-től származó motor hajt majd

 Az első, svédországi futamon a jelenlegi két gyári csapat, a Citroën és a Ford indítja új autóit, a DS3 WRC-t, és a Fiesta RS WRC-t. A korábbinál alacsonyabb költségek illetve az, hogy nem a hosszú idő óta fejlesztett gépekkel kell felvenni a versenyt, hanem mindenki tiszta lappal indul, új gyártókat is vonzott a sorozat köré.

A Mini - a korábban a Subarukat építő Prodrive együttműködésével - már javában teszteli saját WRC-jét, és tavasszal a Szardínia-ralin élesben is bemutatkoznak. További cégek bekapcsolódása is várható a rali-vb-re, amely nagyon jó hír az utóbbi idők kétpólusú mezőnye után.

Az új autóknak köszönhetően a szezon előtt teljesen nyílt a világbajnokság: nem tudni, melyik gyártónak sikerült jobban a felkészülés, illetve hogy melyik pilóta barátkozik majd össze a legjobban az 1,6-os WRC-kkel.

A szezonnyitó Svéd-rali után némileg tisztul majd a kép, de ahhoz, hogy igazán kialakuljanak a 2011-es erőviszonyok, alighanem kell néhány futam.