A Jordán-rali nem túl régen szerepel a vb-naptárban, ennek ellenére már többször is igen izgalmas helyszínnek bizonyult.

Amennyiben idén is Loeb győz, átveszi a vezetést a tabellán

2008-ban az egyik gyorsaságiról már lefelé jövő Loeb, és a még odafelé tartó Rautenbach ütközött egymással frontálisan egy beláthatatlan kanyarban. Az eset pikantériája, hogy mindketten C4 WRC-vel voltak, és ki is estek, a csapatvezetés erre talán rémálmaiban sem gondolt.

Tavaly az első nap során jelentős hátrányban volt az elsőként rajtoló Loeb, illetve a mögötte induló Hirvonen. Ennek megfelelően Latvala és Ogier álltak az élre, a fiatalabbik franciának a csapatutasítás értelmében a világbajnok előtt kellett maradnia, nem taktikázhatott.

A verseny második napja nagyon nehéz volt, kétszer is teljesíteni kellett egy 41 km-es pályát. Hirvonen már az első szakaszon kiütötte a Focus WRC jobb első futóművét, és feladta a futamot. Loeb a hosszú pályán messze a legjobb időt futotta, és nap végére átvette a vezetést, mögötte Latvala, Ogier és Petter Solberg csatáztak a második helyért.

A záró nap kisebb botránnyal indult, hiszen Hirvonen és Ogier szándékosan korán érkeztek az első időellenőrző pontra, hogy az így kapott büntetés miatt megváltozzon a rajtpozíciójuk, és ezzel segítsék csapattársaikat. A finn szempontjából mindegy volt, a francia viszont a dobogóért harcolt, de akkor még nem gyári pilótaként le kellett nyelnie a békát. (Így utólag megérte a dolog, hiszen nem sokkal később megszerezte első futamgyőzelmét, idénre pedig szerződést kapott a Citroëntől.) Loeb nem hibázott és győzött, mögötte Latvala és Petter Solberg végeztek.

Az SWRC mezőnyéből már a verseny elején sokan kiestek, tulajdonképpen csak a nyertes Pons teljesítette a hétvégét Super Rally nélkül, így az idén induló Turánéknak igen óvatosnak kell lenniük, a jordánai pályák nagyon kemények.