Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Solberg fivérek a mókuskerékben

Úgy tűnik, nem csak Magyarországon, hanem Norvágiában is kedveltek a "celebeket" szerepeltető televíziós vetélkedők. Miután a Solberg fivérek hazájukban igen népszerűek, meghívást kaptak az egyik ilyenbe, ahol a feladat az volt, hogy állóképesség terén győzzék le a síelő Andre Aamodtot és Lasse Kjust. Az egyik próba során egy mókuskerékben kellett egy perc alatt minél több kört megtenniük. A síelők 32 fordulatra voltak képesek, Solbergék pedig elhatározták, hogy ezt túlszárnyalják.

Jól is indult a dolog, 23 másodperc alatt már 15 fordulatnál tartottak, de ezután Henning elvétette a lépést, és óriásit esett. Szerencsére semmi baja nem történt, az eset nem veszélyezteti svédországi indulását.

0 Tovább

Továbbra is kevés a gyári pilótaülés

Továbbra is a Hirvonen/Lehtinen és a Latvala/Anttila egységek alkotják a Ford csapatot

 Alapvetően határozza meg az élmezőny felállását az, hogy még mindig csak négy gyári pilótaülés van a rali-vb-n.

A címvédő Citroënnél Loeb helye megkérdőjelezhetetlen, a visszavonulásáról szóló hírek elcsendesedtek, a francia alighanem addig versenyez a csapatban, ameddig csak akar. Társa a másik Sébastien, Ogier lesz, aki 2010-ben murván többször is legyőzte Loeböt, néhány megmozdulásából viszont látszott, hogy még nem képes arra az állandó, hiba nélküli produkcióra, mint a hétszeres világbajnok.

A Fordnál minden változatlan: Hirvonen és Latvala kapták a gyári Fiestákat. Hirvonen jól kezdte a 2010-es esztendőt, de a finnországi balesete után nem találta önmagát, idén újra megpróbálhatja megszerezni a trónt. Latvala kezdi meghálálni főnöke, Malcolm Wilson töretlen bizalmát, hiszen tavaly a szezon második felében a hátán vitte a csapatot, és végül megszerezte az összetett második helyezést is.

A négy gyári pilóta vetélkedésébe leginkább Petter Solberg szólhat bele, aki az egész holtszezonban kilincselt, gyűjtötte a szponzorokat, és végül úgy tűnik, 2011-ben is teljes évadot tud futni. A norvég maradt a Citroënnél, és egy S2000-es Peugeot 207 volánja mögött a Monte-Carlo IRC futamon már a bemelegítést is letudta. Bátyja, Henning is tagja marad a sorozatnak, aki úgy tűnik, szintén hűséges típus, mivel marad a Fordnál.

A téli tesztek alatt még hófehér volt a DS3 WRC, amely a C4 WRC színvilágát kapja majd

Sokáig a levegőben lógott Kimi Räikkönen sorsa: még az is szóba került, hogy 2007 F1-es világbajnoka végleg a szögre akasztja a sisakot, ám végül sikerült tető alá hozni a megállapodást, mely szerint az új csapatban (ICE 1 Racing) induló finn tíz világbajnoki futamon indul majd egy DS3 WRC-vel.

Nem ilyen biztos még Matthew Wilson jövője. A még mindig fiatal (24 éves), de ennek ellenére igen nagy tapasztalattal rendelkező (74 WRC-futam) brit Svédországban indul, a továbbiak sorsát az anyagiak döntik majd el.

Szintén a mezőny tagja lesz idén Al Quassimi és Ken Block is, illetve több fiatal pilóta is WRC-vel vág neki az új szezonnak. Svédországban Ostberg, P-G Andersson, és Kuipers is a legnagyobb kategóriát erősítik majd, ám egyikük sem biztos, hogy minden versenyen ott lesz.

Később csatlakozik a mezőnyhöz a Mini WRC csapatát alkotó Sordo és Meeke, remélhetőleg minél előbb versenyképes lesz az új autó.

Papíron egyelőre mindkét gyári társulatnál nyílt a küzdelem, nincs előre meghirdetett sorrend, ezt Olivier Quesnel, a Citroën, illetve Malcolm Wilson, a Ford csapatfőnöke is kifejezésre juttatta. Persze ahogy majd telik az idő, a tabella állásának függvényében ez könnyen változhat - igaz ezt ők már nem tették hozzá.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek