A csonka Jordán-rali másodiknak nevezett első napja végén történt taktikázás izgalmas szombatot ígért. Loeb ugyanis nemcsak lelassított az utolsó gyorsaságin, hanem 11-12 másodpercre meg is állt - ráadásul nem a cél előtt, hanem a szakasz közepén -, ezzel pedig teljesen összezavarta ellenfeleit. Egyedül Ogier nem kapta be a horgot, padlógázon ment végig, így majd' fél perces előnnyel térhetett nyugovóra. A második helyen álló Loeb nyakán viszont közvetlenül ott volt a miatta lassító Latvala és Petter Solberg, így az élen állók közül tulajdonképpen mind a négyen esélyesek voltak a végső győzelemre.
Nem remegett meg Ogier keze a döntő pillanatban, jutalma az idei második futamgyőzelem
Ahhoz képest hogy záró napról volt szó, viszonylag sokat kellett menni, nyolc közepesen hosszú gyorsasági szerepelt a programban. Az elsőn Loeb megmutatta, hogy időarányosan tudja a tervét hozni, mert ő érte el a legjobb időt Latvala és Solberg előtt, Ogiernek 6,7 másodpercet adott. A második pályát viszont a Ford-pilóták uralták, így a világbajnok számára nyilvánvalóvá vált, hogy nem csak előre, hanem hátra is kell nézegetnie, mivel Latvala és Solberg is nagyon feljöttek rá.
A harmadik pálya volt a leghosszabb, és az eredmények láttán - ismét a két Ford érte el a legjobb időt - újra át lehetett gondolni a taktikát, hiszen Ogier tartotta előnyét a hibázó Loeb előtt, a szárnyaló Latvala előzött, és feljött a második helyre a két francia közé. Solberg is nagyon közel került hozzájuk, még annak ellenére is, hogy defekttel jött le a pályáról. A szervizpark előtti utolsó szakaszt ismét Loeb nyerte Latvala előtt. A finn röviden csak annyit mondott a célban arra a kérdésre, hogy mi kellene ahhoz hogy gyorsabb legyen, hogy erősebb autó. A tizedekért folyó küzdelmet jól jellemzi, hogy ő már ekkor is csak egy pótkerékkel ment, pedig ezt a cselt csak akkor szokták bevetni a pilóták, amikor minden-mindegy alapon harcolnak a győzelemért.
Féltávnál tehát Ogier még vezetett, ám előnye 18,9 másodpercre csökkent Latvala, 20,7-re Loeb, és 28,8-ra Solberg előtt. Hirvonen az ötödik helyen senkitől nem zavartatva autózgatott, és már a finálára spórolt.
A második kör elején Latvala sokkolta a többieket: Loebnek 4, Ogiernek 8 másodpercet adott, míg Petter Solberg lecsúszott az útról, és alaposan összetörte autóját, kishíján néhány fotóst is elütött. Kár érte, mert a bajnokság szempontjából nagyon jó lett volna ha a norvég jól szerepel, remélhetőleg ez az eset sem töri meg a pilóta lelkesedesését. A következő szakaszon Latvala ismét bemutatót tartott a többieknek, és egy újabb első idővel 5 szekundumra csökkentette hátrányát Ogier-val szemben. Loeb csak a negyedik lett, a super rally szabályok szerint visszaálló Henning Solberg is megelőzte.
Szenzációs záró napot futott Latvala, ám a Power Stage-en elkövetett apró hiba sok pontjába került
A világbajnok úgy döntött, hogy ezután nincs esélye a győzelemre, inkább tartogatja az erejét - no meg az abroncsait - a Power Stage-re, ezért az utolsó előtti szakaszt ellazsálta. Nem így Latvala, aki egy újabb legjobb idővel átvette a vezetést Ogiertől. Hirvonen szintén már a pluszpontokra gondolhatott, amikor minden rizikó nélkül letudta a gyorsaságit, Räikkönen viszont egy defekt miatt elveszítette a Wilsonnal eddig sikerrel megvívott párbaját, visszaesett a hatodik helyre a brit mögé. Az F1-es világbajnok kereke nem a Michelin hibája miatt eresztett le - a franciák megerősített abroncsokkat érkeztek a ralira, melyek remekül állták a sarat -, hanem egy szikla miatt, amit az út közepére rakott valaki, Ogier illetve Loeb is majdnem eltalálták a mesterséges akadályt.
Mivel a Jordán-rali utolsó gyorsaságija előtt hosszabb szünet volt, alkalom nyílt átgondolni a taktikát. A televíziós közvetítés miatt megfordították az élmezőny sorrendjét, így Ogiert nem hátráltatta a takarító szerep, gyakorlatilag ki-ki meccsre készülhetett Latvalával, mivel mindössze 0,5 másodperc választotta el őket egymástól.
Ezek után nem is volt kérdés, hogy ők ketten mindent bevetnek a futamgyőzelem, illetve a plusz három pont reményében. Sokáig Henning Solbergé volt a legjobb eredmény, majd következett a négy gyári pilóta. Ők olyat produkáltak, amit még a vb rendszeres nézői is sokáig emlegetnek majd: mind a négyen teljesen a határon autóztak, és elképesztő módon 0,7 másodpercen belüli időt futottak egymáshoz képet. Ogier és Hirvonen holtversenyben voltak a legjobbak, és mivel Latvaláé volt a négy közül a legrosszabb eredmény, a francia 0,2 szekundummal megnyerte a Jordán-ralit. Latvala szomorú volt, nem igazán vigasztalja valószínűleg, hogy a rali-vb történetének legszorosabb befutóját veszítette el. Loeb maradt a harmadik, Hirvonen pedig a negyedik. Wilson megtartotta Räikkönen előtt az ötödik pozíciót, aki Villagra és Al Qassimi előtt végzett. Rajtik kívül Kuipers, és Sousa fértek még be az első tízbe.
A nagyokhoz hasonló drámai végjátékot hozott az SWRC kategória záró napja. A helyi viszonyokkal szemlátomást jó viszonyban lévő, toronymagasan vezető Al-Attiyah Fordjának motorja a reggeli első szakaszon elromlott, a katari versenyző feladta a futamot. (Mexikó után másodszor veszített el versenyt vezető helyről...) Ezek után hiába nyerte a gyorsaságikat a pénteken hibázó, majd visszaálló Brynildsen, Turánék stabilan a harmadik helyen autóztak. Sajnos a szép álom az utolsó előtti pályán szertefoszlott, miután a Fiesta kigyulladt. Ezek után Sousa kényelmesen nyert, Kruuda és Gassner előtt.
Csaknem a dobogóra ért első SWRC-s versenyén a magyar csapat, sajnos a technika nem bírta
Összetettben igen szorossá vált az élmezőny, az első Loeb és a negyedik Latvala között mindössze nyolc pont a különbség. A gyártók meccse is kiegyenlítettnek tűnik (jelenleg számszerűsítve is 130-130 az állás), ezért a következő, május eleji Szardínia-rali rendkívüli izgalmakat ígér, ráadásul élesben is bemutatkozik a Mini, illetve bejelentik a Volkswagen visszatérését is.
A Jordán-rali végeredménye:
1. |
Ogier/Ingrassia |
Citroën DS3 WRC |
2:48:28,2 |
2. |
Latvala/Anttila |
Ford Fiesta RS WRC |
+0,2 |
3. |
Loeb/Elena |
Citroën DS3 WRC |
+27,7 |
4. |
Hirvonen/Lehtinen |
Ford Fiesta RS WRC |
+2:47,7 |
5. |
Wilson/Martin |
Ford Fiesta RS WRC |
+5:44,9 |
6. |
Räikkönen/Lindström |
Citroën DS3 WRC |
+6:14,9 |
7. |
Villagra/Perez-Companc |
Ford Fiesta RS WRC |
+9:18,7 |
8. |
Al Qassimi/Orr |
Ford Fiesta RS WRC |
+9:43,7 |
9. |
Kuipers/Miclotte |
Ford Fiesta RS WRC |
+14:27,5 |
10. |
Sousa/Costa |
Ford Fiesta S2000
|
+15:05,5 |
SWRC:
1. |
Sousa/Costa |
Ford Fiesta S2000 |
3:03:33,1 |
2. |
Kruuda/Järveoja |
Skoda Fabia S2000 |
+22,3 |
3. |
Gassner/Wüstenhagen |
Skoda Fabia S2000 |
+3:43,2 |
A világbajnokság állása:
1. |
Loeb/Elena |
Citroën DS3 WRC |
74
|
2. |
Hirvonen/Lehtinen |
Ford Fiesta RS WRC |
72
|
3. |
Ogier/Ingrassia |
Citroën DS3 WRC |
69 |
4. |
Latvala/Anttila |
Ford Fiesta RS WRC |
66 |
5. |
P. Solberg/Patterson |
Citroën DS3 WRC |
31 |
6. |
Østberg/Andersson |
Ford Fiesta RS WRC |
28 |
7. |
Wilson/Martin |
Ford Fiesta RS WRC |
22
|
8. |
Räikkönen/Lindström |
Citroën DS3 WRC |
18 |
9. |
Villagra/Perez-Companc |
Ford Fiesta RS WRC |
12 |
10. |
H. Solberg/Minor |
Ford Fiesta RS WRC |
10 |
Gyártók:
1. |
Ford Abu Dhabi World Rally Team |
130 |
2. |
Citroën Total World Rally Team |
130 |
3. |
M-Sport Stobart Ford Rally Team |
43 |
4. |
Ice 1 Racing |
22 |
5. |
Petter Solberg WRT |
26 |
6. |
Munchis Ford World Rally Team |
20 |
7. |
Team Abu Dhabi |
13
|
8. |
FERM Power Tools World Rally Team |
10 |
9. |
Monster World Rally Team |
6 |
SWRC:
1. |
Kruuda/Järveoja |
Skoda Fabia S2000 |
30 |
2. |
Prokop/Tománek |
Ford Fiesta S2000 |
25
|
3. |
Sousa/Costa |
Ford Fiesta S2000 |
25 |
Utolsó kommentek