Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

15 WRC indul Portugáliában

Március utolsó hétvégéjén Portugáliában rendezik a rali-vb idei harmadik fordulóját. A murvás versenyre összesen 75 páros nevezett, éppen a háromszorosa a mexikói 25-nek.

Ogier Portugáliában feledtetné mexikói bakiját, ehhez 14 másik WRC-t kell legyőznie

A csúcskategóriát 15 autó képviseli, idén eddig ez a legtöbb. A Citroën gyári alakulatát adó Loeb és Ogier mellett Petter Solberg, Räikkönen, illetve az új autójához végre hozzájutó van Merksteijn is francia kocsival indul. (A holland a Svéd-ralin már rajthoz állt volna, de igen előzékenyen átadta gépét Petter Solbergnek, hiszen akkor még csak négy DS3 WRC készült el.)


Fordéknál nagyüzem lesz, mind a tíz Fiesta WRC ott lesz Portugáliában

A Ford mind a tíz Fiesta WRC-t csatasorba állítja. Sikerült megjavítani a Latvala által épp egy portugáliai teszten összetörött karosszériát, így senki nem marad autó nélkül. Természetesen Hirvonen és Latvala a két gyári versenyző, a Stobart csapatot Henning Solberg és Østberg alkotják. Villagra Európában is szerencsét próbál, ahogy Kuipers és Al Qassimi is leadták a nevezésüket. Wilson és Ken Block mellett a helyi Sousa is Forddal áll rajthoz.

0 Tovább

A Fordnál nem aggódnak a műszaki hibák miatt

A Mexikó-ralin viszonylag sok műszaki meghibásodás történt a Fiesta WRC-knél. Bár a két gyári autó csaknem problémamentesen teljesítette a szezon egyik legkeményebb versenyét, a privát autók gyakran robbantak le.

Block nagyon készült a versenyre, de minden nap elromlott az autója

A legszerencsétlenebb talán Ken Block volt, aki alatt összesen négyszer állt meg az autó, többnyire egy rejtélyes elektromos hiba miatt. Henning Solberg a kormányszervóval küszködött napokig, az igen ritkán kieső Matthew Wilson pedig szintén a technika miatt volt kénytelen feladni a futamot. Novikov Fiestájában a motor főtt meg, de ez az egyik ugratón megsérült hűtő számlájára írható, míg Villagra kocsijában féltengely törött el, ráadásul épp több millió tévénéző szeme láttára, az utolsó szakasz rajtjában.

Akit nem sújtott műszaki hiba, az vagy balesetet szenvedett (Kuipers), vagy defektet kapott (Latvala és Østberg), egyedül Hirvonen úszta meg a hétvégét komolyabb gond nélkül.

Christian Loriaux, a Ford technikai igazgatója adott magyarázatot a sok problémára. Elmondta, hogy egyszerűen nem volt lehetőség 30 fokban tesztelni az autót, hiszen a gyakorlásra csak Európában van lehetőség, ott viszont 15 foknál nem volt sehol melegebb az utóbbi hónapokban. Az elektronikai malőrök egyértelműen a hőség számlájára írhatók, hiszen a különböző kompjúterek egyszerűen túlmelegedtek, ezt gyorsan orvosolja majd a csapat.

A Ford sikereinek kovácsai: Loriaux, Wilson és Quinn

Az egyéb hibákat a rossz utak, a defekteket pedig az új abroncsok számlájára írta Loriaux, aki biztos benne, hogy minden érintett fejlődik a következő versenyekre, és Portugáliában már nem fognak hasonló poblémák előfordulni.

0 Tovább

Indul a VW Polo WRC fejlesztése

Pletykaszinten már korábban is felvetődött, hogy a Volkswagen is beszáll a rali-vb küzdelmeibe. Az új szabályok megadták a lökést az óriáscég vezetőségének, a hírek szerint döntés született a Polo WRC megépítéséről, melyet hivatalosan a hó végi Portugál-ralin jelentenek majd be.

Carlos Sainz egy Scirocco volánjánál a tavalyi Német-rali egyik előfutójaként már ízlelgette, hogy mennyire fekszik a VW-nek a szakág. Az új WRC a Poloból épül

Korábban a Sciroccoban látta a gyár az alapot új versenyautóhoz, de a 2011-es előírásoknak a Polo (amely nem mellesleg 2010-ben elnyerte Az Év Autója díjat) sokkal jobban megfelel.

A konszernhez tartozó Skoda különböző raliautói jó kiindulást jelenthetnek a Polo WRC fejlesztéséhez, hiszen az S2000-es Fabia igen sikeres, és évek óta edződik a különböző sorozatokban.

A szándék komolyságát jelzi, hogy a németek már a csapatukban tudhatják François-Xavier Demaisont, aki korábban a Subaru illetve a Peugeot gyári alakulatánál volt fejlesztőmérnök, az utóbbi időben pedig Petter Solberg gárdáját erősítette.

A tervek szerint 2012-ben már néhány futamon élesben is versenyez a Volkswagen Polo WRC, első teljes szezonjuk 2013-ban lesz.

A pilótákról egyelőre nincs hír, bár különböző találgatások már napvilágot láttak. Az egyik szerint kerül amibe kerül, megpróbálják az új autóba Sébastien Loeböt beültetni, kérdés hogy a francia a pályafutása végefelé akar-e ilyen kalandot. Szóba került a gyárral frissen Dakart nyert Al-Attiyah neve is, ő viszont nem biztos hogy megüti azt a szintet a raliban, melyet a VW elvár. A legesélyesebb az egyik pilótaülésre a harmadik esztendeje gyári állásról álmodozó Petter Solberg, társa az IRC-bajnok, Juho Hänninen lehet.

Persze 2012-ig még sokminden változhat, egyelőre annyi a biztos, hogy beindult a gépezet. Jó hír ez a sorozat számára, hiszen a Mini révén a BMW után egy másik nagy cég csatlakozik a Ford és a Citroën mellé.

0 Tovább

A Mini végre visszatér a ralipályákra

44 évvel az utolsó monte-carlói győzelem után a Mini idén újra visszatér a rali-világbajnokságba, rögtön két kategóriában is.


A hatvanas években hatalmas ismertséget hozott a Mininek a három győzelem a Monte-Carlo ralin, a melyet két-háromszor erősebb Mercedesek és Fordok ellen vívott ki a 600 kilogrammos, 95 lóerős Cooper verzió. A három győzelem (1964, 1965 és 1967) mellett tulajdonképpen az 1966-os Montét is megnyerte a kis angol autó, de akkor mondvacsinált indokkal diszkvalifikálták.


szólj hozzá: Mini Countryman WRC 2011


Hosszú szünet után idén végre visszatérnek a rali-világbajnokság küzdelmeibe a Prodrive által felkészített Countryman John Cooper Works WRC-vel, így a Forddal és a Citroënnel együtt háromra növekedik majd a gyári csapatok száma.


A „nagy” WRC-autó első futama a május eleji Olasz-rali lesz. Emellett egy valamivel gyengébb és olcsóbb S2000-es autót is kifejlesztettek már. A John Cooper Works S2000 WRC-t március elején, a Genfi Autószalonon lepleztek le, első futama a március végi Portugál-rali lesz. Négy ponton különbözik a két raliautó: az S2000-esen kisebb a hátsó szárny, és kevésbé hatékony a frontrész aerodinamikailag. Az S2000-es oldalüvegei nem készülnek ultrakönnyű műanyagból, és az aszfaltos ralikon csak a drágább WRC kap vízhűtésű fékeket.


Az 1,6-os turbómotorjuk nagyrészt megegyezik, ez egyébként nagy vonalakban ugyanaz az erőforrás, mint ami Michelisz Norbert BMW 320-asát fogja hajtani az Túraautó-világbajnokság (WTCC) idei szezonjában.

1 Tovább

Hirvonen utolsó szakasza három pontot ért

A rali-világbajnokág idei újítása, hogy az utolsó szakaszon az első három helyezett bónuszpontokat (3-2-1) kap. Már Svédországban is bevált a dolog, bár a havas futam fináléja valószínűleg Solberg és Patterson helycseréje, és nem pedig Ogier elsősége miatt vált emlékezetessé.

Mexikóban többen is pályáztak a három pontra, Solberg például még az egyik pótkerekét is a szervizparkban hagyta, hogy minél könnyebb legyen az autója. A leggyorsabb végül Hirvonen volt, aki a 8,28 km-es pályán 2,1 másodpercet vert Loebre és Solbergre.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek