A Mexikó-rali első napjának lényegesebb történései videón:
A Mexikó-rali első napjának lényegesebb történései videón:
A verseny csütörtöki nyitányán többen elvéreztek, de 10 perces büntetéssel mindenki nekivághatott a pénteki, immár murvás szakaszoknak.
A rali első napján csak Loeb és Ogier tudtak szakaszt nyerni
A hatalmas por miatt a szokásostól eltérő módon három percenként indították a párosokat, de ezért igazán nem kellett nagy csúszásra számítani, hiszen alig két tucatnyi autóból állt a mezőny. Az első, 26 km-es pályán egyértelműen kijött az elsőként indulók hátránya, a Fordok szenvedtek, a Citroënek szárnyaltak. Ogier, Loeb, Petter Solberg volt a sorrend az élen, Latvala és Hirvonen csak utánuk következtek. Villagra odacsapta a Fiesta WRC futóművét egy sziklához, és nem tudta folytatni - az argentin szombaton talán folytathatja.
Kivétel nélkül minden pilóta panaszkodott arra, hogy gyengék az autók. A 2000 méter feletti pályákon erre számított is mindenki, és úgy tűnik, hogy idén egyformán hátráltatja a csapatokat a jelenség, a Citroën korábban megszokott magaslati erőfölénye ezúttal nem jelentkezett.
A franciák előnye viszont változatlan volt abban a tekintetben, hogy míg Hirvonen és mártatársai csúszkáltak a porban, addig ők már sokkal jobb tapadás mellett tudták teljesíteni a szakaszokat. A másodikon is Ogier volt a legjobb, hajszállal Loeb előtt, míg Østberg egy defekt miatt - meg kellett állnia kicserélni a kereket - négy percet veszített, és ezzel alaposan visszaesett.
A harmadik gyorsaságit a változatosság kedvéért Loeb nyerte, néhány tizeddel csapattársa előtt. Ezúttal Latvala kapott defektet, de a finn sokkal gyorsabban hajtotta végre a kerékcserét, így "csak" két percet kapott az élen állóktól. A szervizelési lehetőség előtt a mezőny teljesítette a Leónban felépített utcai pályát, az aszfaltos szakaszon Loeb érte el a legjobb időt, és ezzel átvette a vezetést. Szorosan mögötte Ogier állt, Petter Solberg már kissé lemaradva, 18 másodperc hátránnyal követte őket. Hirvonen még egy percen belül volt Loebhöz képest, az ötödik Wilson, és a Fiesta WRC-vel a tőle szokatlanul megfontolt stílusban barátkozó Novikov már jócskán lemaradt. Henning Solberg, Kuipers és Latvala csak utánuk következtek.
A szervizparkban Ogier elkövetett egy hibát: a gyűjtő helyett rögtön a csapatához igyekezett, majd rájött hogy hibázott, és visszaállt oda ahová kell. Ekkor még nem lehetett tudni hogy kap-e büntetést, és ha igen milyet, de akár az is a levegőben lógott, hogy kizárják a versenyből.
Amit lehetett, kihozta a napból Hirvonen, egyelőre az összetett harmadik hely az övé
Hirvonen abban reménykedett, hogy délután már nem lesz akkora hátrányban a többiekhez képest, hiszen egyszer már végigment a mezőny a pályákon. Ám a többiek is gyorsultak, nem csak ő, a különbség nagyjából változatlan maradt. Ogier nyerte a szakaszt (és vette vissza a vezetést), Loeb a második, Latvala a harmadik időt futotta. Petter Solberg a gyorsasági nagy részén igen jól állt, de a cél előtt nem sokkal elnémult a DS3 WRC. Egyszerűen nem reagált az autó a gázadásra, és több mint hat percig tartott, mire sikerült kijavítani a hibát, sőt, még etapon is szerelni kellett, az ebből adódó késés miatt további 30 másodperc büntetést kapott a páros.
A autója viszont olyan jó lett, hogy a norvég a következő szakaszon Ogier mögött és Loeb előtt a második időt érte el - bár összetettben nagyon visszaesett. Ennek a szakasznak is megvolt a maga áldozata, Wilson személyében. A Fiesta WRC elromlott, a britnek félre kellett állnia, szombaton feltehetően ő is folytathatja.
Az utolsó murvás szakasz utáni eredmény határozta meg a másnapi rajtsorrendet. Loeb futotta a legjobb időt, de nagyon vigyázott arra, hogy nehogy megelőzze Ogiert, 1,6 másodperccel csapattársa mögött maradt, így a fiatalabbik Sébastien takarít szombaton. Hirvonen és Latvala is rendben teljesítették a pályát, Ken Block viszont ismét kiesett, újra műszaki hiba miatt.
Este még kétszer láthatták a nézők a szuperspeciálon a kocsikat. Egyszer Loeb, egyszer pedig Ogier győzött, így tovább folytatódott kettejük versenyfutása a végső győzelemért. Hirvonen hiba és probléma nélkül teljesítette a Mexikó-rali első napját, másfél perces hátránya jórészt a rajtpozíciója miatt jött össze, két napja lesz hogy fordítson. Latvala a defektje után visszakapaszkodott a negyedik helyre, a továbbra is megfontolt Novikov pedig az ötödik. Nincs messze tőle a kicsit későn bemelegedő Henning Solberg, az utánuk követező Kuipers viszont már alaposan lemaradt, a 8. pozícióban pedig már az SWRC éllovasa, Al-Attiyah áll. A szintén S2000-es autóval induló Tänak és Prokop férnek még be az első tízbe, Østberg a 11., az autójával küszködő skodás Hänninen a 12., Petter Solberg pedig a 13. helyet birtokolja.
Solberg nagy küzdő, ezt szombaton ismét bizonyíthatja, mivel egy műszaki hiba miatt több mint hét perc a hátránya
Szombaton kilenc szakasz szerepel a programban. Ogiert végül nem büntették meg, így az a kérdés, hogy maga mögött tudja-e tartani Loeböt, illetve Hirvonen hogyan teljesít majd a vetélytársai által már letakarított pályákon.
A Mexikó-rali állása az első nap után:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën DS3 WRC | 1:27:22,3 |
2. | Loeb/Elena | Citroën DS3 WRC | +2,3 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Fiesta RS WRC | +1:22,2 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Fiesta RS WRC | +2:53,6 |
5. | Novikov/Prévot | Ford Fiesta RS WRC | +3:04,0 |
6. | H. Solberg/Minor | Ford Fiesta RS WRC | +3:16,5 |
7. | Kuipers/Miclotte | Ford Fiesta RS WRC | +5:06,8 |
8. | Al-Attiyah/Bernacchini | Ford Fiesta S2000 | +5:15,2 |
9. | Tänak/Sikk | Ford Fiesta S2000 | +5:42,2 |
10. | Prokop/Tománek | Ford Fiesta S2000 | +6:07,8 |
SWRC:
1. | Al-Attiyah/Bernacchini | Ford Fiesta S2000 | 1:32:37,7 |
2. | Tänak/Sikk | Ford Fiesta S2000 | +27,0 |
3. | Prokop/Tománek | Ford Fiesta S2000 | +52,6 |
A Mexikó-rali hivatalos tesztjén (shakedown) voltak először láthatók az új WRC-k murván, versenykörülmények között. A bemelegítésen Ogier volt a leggyorsabb, Solberg és Loeb előtt.
A videó némi ízelítőt ad abból is, hogy milyen kemény pályák várják a mezőnyt a hétvégén.
Csütörtök délelőtt megkezdődött a Mexikó-rali a hivatalos teszttel. A rövid, durva pályán Ogier futotta a legjobb időt márkatársai, Petter Solberg és Loeb előtt.
Ogier remekül megy murván, egyértelműen a győzelem a célja
A Fordok a hírek szerint nem teljesítették teljes gázzal a szakaszt egyszer sem, mivel 2010-ben ugyanezen a részen egy vízátfolyáson való átkelés során több autójuk is megsérült, idén nem szerettek volna kockáztatni. A teszt egyébként szurkolói rendbontás miatt majdnem egy órán át állt.
Este már a versenybe is beszámító, lezárt utcákon kialakított szuperspeciálion láthatta a közönség az autókat, ám a mezőny addigra 22 tagúra fogyatkozott. Ketten nem tudtak elindulni, Ken Block Fordja pedig egy elektronikai hiba miatt elromlott, így az amerikai nem jutott el a rajtig sem.
Az alig több mint egy kilométeres, aszfaltos pályán Petter Solberg szerzett néhány tizednyi előnyt, Loeb, Ogier, és a két gyári Fiesta WRC előtt. Az SWRC értékelésben Al-Attiyah áll a legjobban, a verseny érdemi része magyar idő szerint péntek délután kezdődik.
A Mexikó-rali állása az első szakasz után:
1. | P. Solberg/Patterson | Citroën DS3 WRC | 0:53,2 |
2. | Loeb/Elena | Citroën DS3 WRC | +0,2 |
3. | Ogier/Ingrassia |
Citroën DS3 WRC | +0,5 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Fiesta RS WRC | +1,2 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Fiesta RS WRC | +1,6 |
6. | Villagra/Perez-Companc | Ford Fiesta RS WRC | +2,3 |
7. | Wilson/Martin | Ford Fiesta RS WRC | +2,7 |
8. | Novikov/Prévot | Ford Fiesta RS WRC | +2,7 |
9. | Østberg/Andersson | Ford Fiesta RS WRC | +2,8 |
10. | Al-Attiyah/Bernacchini | Skoda Fabia S2000 | +3,5 |
A közel 28 millió YouTube-letöltést generáló Gymkhana 3 sikerén felbuzdulva a ralis videókirály Ken Block újabb videóval, a Gymkhana 3 második részével rukkolt elő. Az előző kiegészítéseként is értelmezhető kisfilm a 'Gymkhana THREE, Part 2 Bonus Edit: Alternate Angles' nevet viseli, és különleges látószögekből mutatja be a sportikon a franciaországi Autodrome-ban, Ford Fiestával végrehajtott lélegzetelállító mutatványait.
A Gymkhana 3 második része, amely alább tekinthető meg, az első részben bemutatott jelenetekbe nyújt bepillantást, egészen szokatlan, változatos látószögekből:
szólj hozzá: Ken Block: Gymkhana 3 -2 Bonus
A Gymkhana 3 első egyébiránt itt tekinthető meg:
szólj hozzá: Ken Block: Gymkhana 3 - 2.rész
A vezetési képességeiről és látványos videóiról elhíresült Ken Block az amerikai ralibajnokság mellett tavaly óta első amerikaiként a rali-világbajnokságon is versenyzik, bár sok sikert még nem tudott elérni a nívós mezőnyben.
“Jóllehet a Gymkhana videók elkészítése során természetesen a legnehezebb feladat maga a vezetés, a sok száz felvételből a végső, összevágott filmhez használt anyagok kiválasztása sem egyszerű feladat. Miután a Gymkhana 3 első részéhez számos zseniális felvételt nem használtunk, magától értetődő volt, hogy elkészítjük a második részt, amelyben egészen különleges látószögekből tekinthetőek meg a mutatványok" – nyilatkozta a vagány ralis.
Utolsó kommentek