Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mexikó-rali, 1. nap videó

A Mexikó-rali első napjának lényegesebb történései videón:

0 Tovább

Ogier és Loeb vezeti a Mexikó-ralit

A verseny csütörtöki nyitányán többen elvéreztek, de 10 perces büntetéssel mindenki nekivághatott a pénteki, immár murvás szakaszoknak.

A rali első napján csak Loeb és Ogier tudtak szakaszt nyerni

A hatalmas por miatt a szokásostól eltérő módon három percenként indították a párosokat, de ezért igazán nem kellett nagy csúszásra számítani, hiszen alig két tucatnyi autóból állt a mezőny. Az első, 26 km-es pályán egyértelműen kijött az elsőként indulók hátránya, a Fordok szenvedtek, a Citroënek szárnyaltak. Ogier, Loeb, Petter Solberg volt a sorrend az élen, Latvala és Hirvonen csak utánuk következtek. Villagra odacsapta a Fiesta WRC futóművét egy sziklához, és nem tudta folytatni - az argentin szombaton talán folytathatja.

Kivétel nélkül minden pilóta panaszkodott arra, hogy gyengék az autók. A 2000 méter feletti pályákon erre számított is mindenki, és úgy tűnik, hogy idén egyformán hátráltatja a csapatokat a jelenség, a Citroën korábban megszokott magaslati erőfölénye ezúttal nem jelentkezett.

A franciák előnye viszont változatlan volt abban a tekintetben, hogy míg Hirvonen és mártatársai csúszkáltak a porban, addig ők már sokkal jobb tapadás mellett tudták teljesíteni a szakaszokat. A másodikon is Ogier volt a legjobb, hajszállal Loeb előtt, míg Østberg egy defekt miatt - meg kellett állnia kicserélni a kereket - négy percet veszített, és ezzel alaposan visszaesett.

A harmadik gyorsaságit a változatosság kedvéért Loeb nyerte, néhány tizeddel csapattársa előtt. Ezúttal Latvala kapott defektet, de a finn sokkal gyorsabban hajtotta végre a kerékcserét, így "csak" két percet kapott az élen állóktól. A szervizelési lehetőség előtt a mezőny teljesítette a Leónban felépített utcai pályát, az aszfaltos szakaszon Loeb érte el a legjobb időt, és ezzel átvette a vezetést. Szorosan mögötte Ogier állt, Petter Solberg már kissé lemaradva, 18 másodperc hátránnyal követte őket. Hirvonen még egy percen belül volt Loebhöz képest, az ötödik Wilson, és a Fiesta WRC-vel a tőle szokatlanul megfontolt stílusban barátkozó Novikov már jócskán lemaradt. Henning Solberg, Kuipers és Latvala csak utánuk következtek.

A szervizparkban Ogier elkövetett egy hibát: a gyűjtő helyett rögtön a csapatához igyekezett, majd rájött hogy hibázott, és visszaállt oda ahová kell. Ekkor még nem lehetett tudni hogy kap-e büntetést, és ha igen milyet, de akár az is a levegőben lógott, hogy kizárják a versenyből.

Amit lehetett, kihozta a napból Hirvonen, egyelőre az összetett harmadik hely az övé

Hirvonen abban reménykedett, hogy délután már nem lesz akkora hátrányban a többiekhez képest, hiszen egyszer már végigment a mezőny a pályákon. Ám a többiek is gyorsultak, nem csak ő, a különbség nagyjából változatlan maradt. Ogier nyerte a szakaszt (és vette vissza a vezetést), Loeb a második, Latvala a harmadik időt futotta. Petter Solberg a gyorsasági nagy részén igen jól állt, de a cél előtt nem sokkal elnémult a DS3 WRC. Egyszerűen nem reagált az autó a gázadásra, és több mint hat percig tartott, mire sikerült kijavítani a hibát, sőt, még etapon is szerelni kellett, az ebből adódó késés miatt további 30 másodperc büntetést kapott a páros.

A autója viszont olyan jó lett, hogy a norvég a következő szakaszon Ogier mögött és Loeb előtt a második időt érte el - bár összetettben nagyon visszaesett. Ennek a szakasznak is megvolt a maga áldozata, Wilson személyében. A Fiesta WRC elromlott, a britnek félre kellett állnia, szombaton feltehetően ő is folytathatja.

Az utolsó murvás szakasz utáni eredmény határozta meg a másnapi rajtsorrendet. Loeb futotta a legjobb időt, de nagyon vigyázott arra, hogy nehogy megelőzze Ogiert, 1,6 másodperccel csapattársa mögött maradt, így a fiatalabbik Sébastien takarít szombaton. Hirvonen és Latvala is rendben teljesítették a pályát, Ken Block viszont ismét kiesett, újra műszaki hiba miatt.

Este még kétszer láthatták a nézők a szuperspeciálon a kocsikat. Egyszer Loeb, egyszer pedig Ogier győzött, így tovább folytatódott kettejük versenyfutása a végső győzelemért. Hirvonen hiba és probléma nélkül teljesítette a Mexikó-rali első napját, másfél perces hátránya jórészt a rajtpozíciója miatt jött össze, két napja lesz hogy fordítson. Latvala a defektje után visszakapaszkodott a negyedik helyre, a továbbra is megfontolt Novikov pedig az ötödik. Nincs messze tőle a kicsit későn bemelegedő Henning Solberg, az utánuk követező Kuipers viszont már alaposan lemaradt, a 8. pozícióban pedig már az SWRC éllovasa, Al-Attiyah áll. A szintén S2000-es autóval induló Tänak és Prokop férnek még be az első tízbe, Østberg a 11., az autójával küszködő skodás Hänninen a 12., Petter Solberg pedig a 13. helyet birtokolja.

Solberg nagy küzdő, ezt szombaton ismét bizonyíthatja, mivel egy műszaki hiba miatt több mint hét perc a hátránya

Szombaton kilenc szakasz szerepel a programban. Ogiert végül nem büntették meg, így az a kérdés, hogy maga mögött tudja-e tartani Loeböt, illetve Hirvonen hogyan teljesít majd a vetélytársai által már letakarított pályákon.

A Mexikó-rali állása az első nap után:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 1:27:22,3
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +2,3
3. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1:22,2
4. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +2:53,6
5. Novikov/Prévot Ford Fiesta RS WRC +3:04,0
6. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +3:16,5
7. Kuipers/Miclotte Ford Fiesta RS WRC +5:06,8
8. Al-Attiyah/Bernacchini Ford Fiesta S2000 +5:15,2
9. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 +5:42,2
10. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 +6:07,8


SWRC:

1. Al-Attiyah/Bernacchini Ford Fiesta S2000 1:32:37,7
2. Tänak/Sikk Ford Fiesta S2000 +27,0
3. Prokop/Tománek Ford Fiesta S2000 +52,6
0 Tovább

Mexikó-rali, shakedown videó

A Mexikó-rali hivatalos tesztjén (shakedown) voltak először láthatók az új WRC-k murván, versenykörülmények között. A bemelegítésen Ogier volt a leggyorsabb, Solberg és Loeb előtt.

A videó némi ízelítőt ad abból is, hogy milyen kemény pályák várják a mezőnyt a hétvégén.

0 Tovább

A Citroënek kezdtek a legjobban Mexikóban, Block már kiesett

Csütörtök délelőtt megkezdődött a Mexikó-rali a hivatalos teszttel. A rövid, durva pályán Ogier futotta a legjobb időt márkatársai, Petter Solberg és Loeb előtt.

Ogier remekül megy murván, egyértelműen a győzelem a célja

A Fordok a hírek szerint nem teljesítették teljes gázzal a szakaszt egyszer sem, mivel 2010-ben ugyanezen a részen egy vízátfolyáson való átkelés során több autójuk is megsérült, idén nem szerettek volna kockáztatni. A teszt egyébként szurkolói rendbontás miatt majdnem egy órán át állt.

Este már a versenybe is beszámító, lezárt utcákon kialakított szuperspeciálion láthatta a közönség az autókat, ám a mezőny addigra 22 tagúra fogyatkozott. Ketten nem tudtak elindulni, Ken Block Fordja pedig egy elektronikai hiba miatt elromlott, így az amerikai nem jutott el a rajtig sem.

Az alig több mint egy kilométeres, aszfaltos pályán Petter Solberg szerzett néhány tizednyi előnyt, Loeb, Ogier, és a két gyári Fiesta WRC előtt. Az SWRC értékelésben Al-Attiyah áll a legjobban, a verseny érdemi része magyar idő szerint péntek délután kezdődik.

A Mexikó-rali állása az első szakasz után:

1. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 0:53,2
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +0,2
3. Ogier/Ingrassia
Citroën DS3 WRC +0,5
4. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +1,2
5. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +1,6
6. Villagra/Perez-Companc Ford Fiesta RS WRC +2,3
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +2,7
8. Novikov/Prévot Ford Fiesta RS WRC +2,7
9. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC +2,8
10. Al-Attiyah/Bernacchini Skoda Fabia S2000 +3,5
0 Tovább

Újabb Gymkhana videó Ken Blocktól

A közel 28 millió YouTube-letöltést generáló Gymkhana 3 sikerén felbuzdulva a ralis videókirály Ken Block újabb videóval, a Gymkhana 3 második részével rukkolt elő. Az előző kiegészítéseként is értelmezhető kisfilm a 'Gymkhana THREE, Part 2 Bonus Edit: Alternate Angles' nevet viseli, és különleges látószögekből mutatja be a sportikon a franciaországi Autodrome-ban, Ford Fiestával végrehajtott lélegzetelállító mutatványait.

A Gymkhana 3 második része, amely alább tekinthető meg, az első részben bemutatott jelenetekbe nyújt bepillantást, egészen szokatlan, változatos látószögekből:


szólj hozzá: Ken Block: Gymkhana 3 -2 Bonus


A Gymkhana 3 első egyébiránt itt tekinthető meg:



szólj hozzá: Ken Block: Gymkhana 3 - 2.rész

A vezetési képességeiről és látványos videóiról elhíresült Ken Block az amerikai ralibajnokság mellett tavaly óta első amerikaiként a rali-világbajnokságon is versenyzik, bár sok sikert még nem tudott elérni a nívós mezőnyben.

“Jóllehet a Gymkhana videók elkészítése során természetesen a legnehezebb feladat maga a vezetés, a sok száz felvételből a végső, összevágott filmhez használt anyagok kiválasztása sem egyszerű feladat. Miután a Gymkhana 3 első részéhez számos zseniális felvételt nem használtunk, magától értetődő volt, hogy elkészítjük a második részt, amelyben egészen különleges látószögekből tekinthetőek meg a mutatványok" – nyilatkozta a vagány ralis.

1 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek