Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Ogier a teszt leggyorsabbja, Block összetörte autóját

A megszokottnál egy nappal korábban, szerdán tartották a Portugál-rali hivatalos tesztjét. A verseny előtti utolsó gyakorlási lehetőség egy 5 kilométeres pályán zajlott, ahol a csapatok véglegesítették a beállításokat.

Már a teszten komoly nézősereg bíztatta a versenyzőket

A top-pilóták négyszer teljesítették a szakaszt, Ogier volt a leggyorsabb, egyetlen tizeddel előzte meg csapattársát, Loeböt. Nem sokkal maradt el tőlük Latvala, akit Petter Solberg, Østberg, és Hirvonen követtek. Bár a shakedown eredményeiből nem lehet messzemenő következtetéseket levonni, megjósolható, hogy nagyjából ez a hat pilóta harcol majd a győzelemért.

Ken Block a harmadik nekifutásra csúnyát esett a Fiesta WRC-vel, a kocsi nagyon összetörött, és a párost is kórházba kellett szállítani, kivizsgálásra. A legénységgel minden rendben, de az autó nem néz ki jól, az éjjel dől el, hogy el tudnak-e majd indulni a csütörtök délután kezdődő ralin.

A Portugál-rali hivatalos teszjének eredményei:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:08,5
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +0,1
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +0,3
4. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +0,7
5. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC +1,1
6. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +2,3
7. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +3,1
8. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +6,3
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +6,6
10. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +7,1
0 Tovább

Egyformán esélyes a Citroën és a Ford Portugáliában

A rali-világbajnokság legtöbb szereplőjének az a véleménye, hogy az eddigi két futam - a Svéd-rali és a Mexikó-rali - elég speciális versenyek voltak, így Portugáliában lehet először képet alkotni a valós erőviszonyokról.

Ogier első győzelmét Portugáliában aratta, 2010-ben. Az ismétlés a világbajnoki remények életben tartását jelentené számára

A szezon első európai murvás futama jól ismert helyszín a versenyzők számára, rendszeresen tesztelnek az országban a csapatok, mivel többnyire télen-nyáron jó az idő. Sok pilótának a kedvenc ralija a portugál, még annak ellenére is, hogy a pályák néha alaposan megrostálják a mezőnyt.

A gyorsaságik nagy része megegyezik a tavalyiakkal, de azért van egy-két változás a programban. Elsősorban a csütörtöki szuperspeciál, amely Lisszabonban lesz, és a távolság miatt a megszokottnál korábban, kora délután kezdődik. Emiatt viszont a hivatalos tesztre délelőtt nem lenne idő, így azt már szerdán megrendezik.

Pénteken, szombaton és vasárnap összesen 16 szakaszt kell majd teljesíteni, az utolsó egy különleges csemege lesz, mivel a bónuszpontokért is futott Power Stage ezúttal nem egy rövid gyorsasági lesz, hanem egy 31 km hosszú, autógyilkos pálya.

2010-ben a viadal Ogier-ről szólt, aki itt aratta élete első futamgyőzelmét, ráadásul úgy, hogy végig harcban volt Loebbel. A fiatalabbik francia idén is esélyes, annál inkább, mivel a rajtpozíciója is őt segíti majd az első nap során. Ez pedig a Portugál-ralin kifejezetten számít, de csak akkor, ha száraz lesz az idő, már pedig arrafelé könnyen változhat sártengerré egyik-másik pálya - volt rá példa az utóbbi években.

Ennek az elsőként induló Hirvonen, és az őt követő Loeb örülne a legjobban, hiszen pénteken ők indulnak majd elsőként és másodikként. Rajtuk kívül Jari-Matti Latvala is nagyon gyors lehet, bár az utóbbi esztendőkben nem sok babér termett számára Portugáliában. Tavaly és 2009-ben is összetörte autóját és kiesett, idén feledtetné a rossz emlékeket a finn.

Latvala 2009-es boruálsa a mai napig emlékezetes. Az ominózus gyorsasági idén nem szerepel a programban

A futam ötödik esélyese Petter Solberg, aki mindenhol gyors, de valahogy az utóbbi időben elkerülte a szerencse. Vagy egy defekt, vagy műszaki hiba, esetleg egy apró baki, de valami évek óta meghiúsítja a norvég 2005 utáni első győzelmét. Jó szereplés várható a Stobart-csapattól is, akik Henning Solberg, Mads Østberg összeállításban indulnak. Mindketten a dobogóra törnek, az eddig látottak alapján erre inkább Østbergnek van némi esélye.

Svédország után újra a mezőnyben lesz Kimi Räikkönen, aki mára már cseppet sem bánja, hogy nem az Ausztrál Nagydíjon indul a hétvégén, hanem a Portugál-ralin. Pontszerző helyre vágyik Villagra és Wilson is, ám könnyen meggyűlhet a bajuk a szintén Fiesta WRC-vel rajthoz álló helyi Sousával. A legnagyobb kategóriát további négy pilóta képviseli, Kupiers, van Merksteijn, Al Qassimi, és Ken Block.

Különleges premier helyszíne lesz a verseny, itt mutatkozik be az újkori Mini a rali-vb-n. Egyelőre még nem a WRC (az majd Szardínián, májusban), hanem az S2000-es változat, melyet a brazil Oliveira, és az utóbbi két esztendő PWRC bajnoka, Araújo irányít majd.

Utóbbi versenyző kategóriaváltásának feltehetően örülnek a PWRC-sek, akik számára Portugáliában lesz a második futam, hiszen egy igen erős vetélytárssal kevesebbel kell megküzdeniük. Így sem lesz gyenge a mezőny, hiszen többek között ott lesz Flodin, Ketomaki, és Semerád. Az abszolút értékelésben nem lesz sok sanszuk, hiszen számos S2000-es autó is szerepel a nevezési listán, akiket nehéz lesz megelőzniük. A hétvégén debütál a JWRC-t váltó WRC Academy, amely a fiatal tehetségek számára kiírt sorozat, R2-es Fiestákkal küzdhetnek a jövő reménységei.

Nehezen indult Araújo számára a hét, az S2000-es Mini motorja elromlott az egyik teszten. Az indulás ezzel együtt nincs veszélyben

A rali csütörtök délután kezdődik a szuperspeciállal, az első murvás szakasz pedig péntek reggel rajtol.

0 Tovább

Ez történt a Portugál-ralin 2010-ben

Egy héttel a Portugál-rali előtt érdemes felidézni, hogy mi is történt ugyanitt, 2010-ben.

Latvala 2009 után 2010-ben is összetörte a Focus WRC-t Portugáliában

A verseny első napján hullottak az autók, a gyorsaságikat pedig Ogier nyerte. A nap végén - murvás verseny lévén - ment a szokásos taktikázás, erre idén is lehet számítani.

A második napon Ogier növelte előnyét, míg Loeb feljött mögé. Latvala baleset miatt búcsúzott, így immár negyedszer nem sikerült befejeznie a versenyt ezen a helyszínen.

A záró nap előtt nagy kérdés volt, hogy hagyja-e a csapata nyerni Ogiert, vagy ezúttal is át kell adnia a győzelmet Loebnek? Győzött a sportszerűség, és Ogier. Petter Solberg volt az esélyes a harmadik helyre, de az utolsó szakaszon nagyon akart, hibázott, és így csak az ötödik lett, Sordo állhatott még a dobogóra.

Portugáliában aratta első világbajnoki futamgyőzelmét tavaly Ogier, idén is esélyes

Turán Frigyesék Portugáliában debütáltak a vb-n, de nem úgy sikerült számukra a hétvége, ahogy tervezték. Defektek, és a Peugeot 307 WRC-től nem megszokott műszaki hibák nehezítették a versenyzésüket, így talán ők sem bánják, hogy a futam idén nem részese az SWRC naptárnak.

0 Tovább

A Volkswagen mesés fizetéssel csábítja Loeböt

Korábban megírtuk, és még ebben a hónapban hivatalosan is bejelentik, hogy a Volkswagen visszatér a rali-világbajnokságra.

Ilyen, és hasonló képekért fizetne a Volkswagen 15 millió eurót Loebnek

A Polo WRC fejlesztése már meg is kezdődött, 2012-ben már részt akarnak venni néhány futamon. A német konszern igazán nem sajnálja a pénzt a projectre, a hírek szerint évi 100 millió eurós költségvetéssel láttak munkához, ez pedig több mint a jelenlegi csapatok bármelyikéé, beleértve a májusban, Szardínián debütáló Minit.

Az új autóhoz viszont pilóta is kell, nem titok, hogy e téren is nagyot akar dobni a VW. Sébastien Loeböt nézték ki maguknak, akinek a képességeit, tapasztalatát, és főleg sikereit nem igazán kell bemutatni senkinek. Igen ám, de a világbajnok gyakorlatilag egész pályafutását a Citroënnél töltötte el, ezer szállal kötödik a márkához, ráadásul francia is - semmilyen ésszerű ok nem lehetne a váltásra.

Kivéve egyet: a pénzt. A németek állítólag mesés, 15 millió eurós évi fizetést ajánlottak Loebnek, amely a raliban messze a valaha volt legmagasabb bér lenne. Ez még a Formula-1-ben megállná a helyét, például Vettel eddig 5 millió fontot keresett, majd miután világbajnok lett - és a Ferrari elkezdte csábítgatni - megduplázták a pénzét, de még így sem kap annyit, amennyit Loebnek kínáltak.

15 millió euró már olyan összeg, amelyen esetleg érdemes elgondolkozni, még annak ellenére is, hogy hét (nyolc?) világbajnoki cím után vélhetően nem hiányzik a franciának az, hogy szinte a nulláról kezdje egy új csapatnál.

A Volkswagen viszont már most elérte, hogy forogjon a nevük a szakágban, és ha nem is lesz az egészből semmi, finomat sikerült a többi csapat értésére adni, hogy komoly kihívóra számíthatnak a jövő évtől.

0 Tovább

Ogier továbbra is bízik benne, hogy idén legyőzi Loeböt

2010-ben még csak néhány murvás futamon szerepelt a gyári csapatban, idén azonban már teljes szezont fut a Citroën első alakulatánál Sébastien II, azaz Ogier.

Mexikóban hibázott, és kiesett Ogier, sok ilyen malőr már nem fér bele idén, ha világbajnok akar lenni

Nem kisebb célt tűzött ki maga elé a fiatal francia, mint hogy 2011-ben legyőzze a világbajnokot. Ez tavaly több murvás futamon (Új-Zélandon, Portugáliában, Finnországban, és Japánban) is sikerült neki, de hozzá kell tenni, hogy Loebnek nem feltétlenül kellett nyernie ezeken a versenyeken, hiszen magabiztos előnnyel vezette a tabellát. Mindenesetre talán ez bátorította fel Ogier-t, ám úgy tűnik, nehéz dolga lesz, ha valóban gyorsabb szeretne lenni mesterénél.

Svédországban Loeb az első nap szenvedett, így csapattársa messze megelőzte, és bár utána az idősebbik Sébastien meggyőzőbbnek tűnt, nem érte be a másik gyári DS3 WRC-t, sőt, még a Power Stage-n is Ogier volt a gyorsabb, három tizeddel.

Mexikóban egyformán esélyesnek tűnt mindkét pilóta, ám Ogier véleménye az, hogy ha figyelembe vesszük a rajtpozíciót, az ő sebessége volt a jobb. A vetélkedés vége viszont az lett, hogy hibázott, így ő pont nélkül, míg Loeb újabb győzelemmel térhetett haza Amerikából.

Ogier jelenleg 22 ponttal van lemaradva Loebtől, de a március végi Portugál-ralin mellette szól a kedvező rajtpozíció (első nap hatodikként indul majd), illetve az, hogy tavaly ő nyerte a futamot. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a mezőnyben jelenleg kettejükön kívül még hárman esélyesek akár a végső győzelemre is, Hirvonen, aki vezeti a pontversenyt, Latvala, aki mostanában már csak a teszteken töri az autókat, illetve Petter Solberg, aki soha nem adja fel.


0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek