Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A Ford külön készül a 2700 m-es magasságra

A korábbi esztendőkben a Ford a magasan fekvő pályákon hátrányt szenvedett a Citroënekkel szemben. Ennek oka az volt, hogy a franciák motorja nem gyengült el annyira az oxigénben szegényebb futamokon, a fejlesztési stop miatt a Ford mérnökei pedig képtelenek voltak ledolgozni a hátrányt.


Már a vb nyitánya előtt elkészült 10 Fiesta WRC, melyek a remények szerint Mexikóban is versenyképesek lesznek

A jelenség leginkább Mexikóban volt tapasztalható, ahol 2700 m magasan is rendeznek gyorsaságit, és a C4 WRC egyértelműen erősebb volt, mint a Focus. Az idei új autók és motorok lehetőséget adtak az egyenlítésre, a kékek autóit építő M-Sport élt is az eséllyel.

Élesben nem lehet próbálgatni az új WRC-ket ilyen körülmények között, mivel a szabályok nem engedélyezik az Európán kívüli teszteket. Ezért egy laboratóriumba költöztették a fékpadot, ahol mesterségesen idézték elő a Mexikóban várható légkört, és ott véglegesítették a beállításokat.

Ezen tehát nem fog múlni a Ford sikere, persze a kocsikat és a versenyzőket más szempontból is fokozottan terheli az ottani klíma: kevésbé tudnak visszahűlni egyes alkatrészek, valamint a személyzetből is többet vesz ki a forrósággal párosuló ritkább levegő.

0 Tovább

Ez történt Mexikóban 2010-ben

Az alábbi videón a Loeb győzelmével, és hármas Citroën-sikerrel véget ért 2010-es Mexikó-rali összefoglalója látható.


Tavaly is tudósítottunk a versenyről, az első nap történései itt, a másodiké itt, míg a záró nap anyaga itt olvasható.

0 Tovább

Mexikóban Loebnek megy a legjobban

2004-ben került a Mexikó-rali a világbajnoki naptárba, s 2009 kivételével minden esztendőben meg is rendezték a futamot.

Solberg hat esztendeje nem nyert vb-futamot, utoljára 2005-ben, Mexikóban ünnepelhetett

A magasan fekvő autógyilkos pályáiról, és a nagy hőségről hírhedt verseny első győztese az észt Markko Märtin volt, Ford Focus WRC-vel. A következő esztendőben Petter Solberg nyert a gyári Subaruval, mindmáig ez a norvég utolsó vb-futamgyőzelme.

2006-tól egyetlen pilóta nevéhez fűződik minden diadal: Sébastien Loeb sorozatban négyszer térhetett haza Mexikóból a maximális pontszámmal.

Az utóbbi esztendőkben a Citroën rendre fölényben volt a többiekkel szemben, mivel az ő autóik 2700 méteren nem gyengültek el annyira, mint a Fordok és a Subaruk. Idén viszont  mindenkinek új autója, új motorja van, ezért még nem lehet tudni hogy e téren hogyan alakulnak majd az erőviszonyok.

2006-ban  a Xsara WRC-vel kezdődött Loeb mexikói sikersorozata, azóta nem tudta senki legyőzni ott

0 Tovább

Kicsi, de erős SWRC mezőny Mexikóban

Csupán öttagú a Mexikó-rali SWRC mezőnye, de mindannyian esélyesek akár a győzelemre is.

Finnországban, 2010-ben 9. helyezést ért el Hänninen, jópár WRC-t megelőzve

A nyolc fordulóból álló bajnokság első futama a mexikói, a nagy távolság, valamint az ezzel járó költségek miatt csak ennyien állnak rajthoz a kategóriában - igaz az egész versenyre mindössze 25 nevezés érkezett.

Az SWRC értékelés tavalyi harmadikja (nem mellesleg 2009 JWRC bajnoka), a cseh Martin Prokop kapta a legelőkelőbb rajtszámot, és igen neves ellenfelekkel kell majd megküzdenie. Rögtön ott van Nasser Al-Attiyah, aki azon kívül hogy korábbi PWRC győztes, idén megnyerte a Dakart. Talán náluk is nagyobb név az aktuális IRC bajnok, Juho Hänninen, ő még a "régi" WRC-ket is szorongatta néha az S2000-es Skodával, Mexikóban is erre készül.

Al-Attiyah idén már megtett néhány ezer kilométert murván, igaz, nem Fiesta S2000-rel, hanem egy VW Touareggel

Rajtuk kívül a szupertehetségnek kikiáltott észt Ott Tänak, és honfitársa, Karl Kruuda szerepelnek a listán, mindketten bizonyították már, hogy a vb élmezőnyében a helyük.

0 Tovább

Petter Solberg is készül Mexikóra

A gyári csapatok már a Svéd-rali után megkezdték az utolsó murvás teszteket, és lehetőségeikhez képest a privát pilóták is igyekeznek gyakorolni, amennyit tudnak.

Petter Solberg először próbálta ki murván a DS3 WRC-t, de láthatóan hamar összebarátkozott az autóval.


Solberg a Mexikó-ralin esélyes a dobogóra, az első nap során mindenképpen mellette szól, hogy az ötödik pozícióból indulhat.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek