2004-ben került a Mexikó-rali a világbajnoki naptárba, s 2009 kivételével minden esztendőben meg is rendezték a futamot.

Solberg hat esztendeje nem nyert vb-futamot, utoljára 2005-ben, Mexikóban ünnepelhetett

A magasan fekvő autógyilkos pályáiról, és a nagy hőségről hírhedt verseny első győztese az észt Markko Märtin volt, Ford Focus WRC-vel. A következő esztendőben Petter Solberg nyert a gyári Subaruval, mindmáig ez a norvég utolsó vb-futamgyőzelme.

2006-tól egyetlen pilóta nevéhez fűződik minden diadal: Sébastien Loeb sorozatban négyszer térhetett haza Mexikóból a maximális pontszámmal.

Az utóbbi esztendőkben a Citroën rendre fölényben volt a többiekkel szemben, mivel az ő autóik 2700 méteren nem gyengültek el annyira, mint a Fordok és a Subaruk. Idén viszont  mindenkinek új autója, új motorja van, ezért még nem lehet tudni hogy e téren hogyan alakulnak majd az erőviszonyok.

2006-ban  a Xsara WRC-vel kezdődött Loeb mexikói sikersorozata, azóta nem tudta senki legyőzni ott