Négy évtized után a MINI visszatér a nemzetközi ralisportba: a márka 2011-ben a MINI Countryman alapjaira épített MINI John Cooper Works WRC modellel versenyez a Rali-világbajnokságbon.

Az új autó és a csapat a MINI oxfordi gyárában mutatkozott be április 11-én, a riválisaival pedig először a május 5-e és 8-a közötti Szardínia-ralin (Rally d’Italia) találkozik. A csapat ezen felül további öt WRC futamon vesz részt.


Carlos del Barrio, Dani Sordo, Kris Meeke, Paul Nagle

A gyári csapat ebben az idényben néhány kiválasztott versenyen indul el, aminek célja a tapasztalatok gyűjtése a 2012-es, teljes szezonra. Az autót a Subaruval több WRC bajnoki címet szerzett brit Prodrive építette át a FIA Super2000 szabályoknak megfelelően. A Mini John Cooper Works WRC versenyautó magáncsapatok számára is elérhető.

A Mini John Cooper Works WRC modell meghajtását a BMW Motorsport által felkészített 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses négyhengeres, turbós motor adja. A gyári motorból továbbfejlesztett erőforrást a BMW Motorsport több FIA Super2000 szabályzatot használó kategóriában tervezi használni, így Michelisz Norbert WTCC-s BMW 320-asában is ilyen dolgozik. A nyomatékot egy Xtrac 6-sebességes, szekvenciális versenyváltó továbbítja a kerekek felé. A rally követelményeinek megfelelően a MINI Countryman karosszériáját a Prodrive által fejlesztett, könnyített bukócsővel szerelték fel, amely megfelel a FIA biztonsági elvárásainak.

A Mini WRC csapata idén két igen tapasztalt versenyzővel kezdi meg szereplését a bajnokságban. A brit Kris Meeke és navigátora, Paul Nagle a 2009-es Nemzetközi Rally Bajnokságon (IRC) megnyerésével bizonyították kivételes tehetségüket, a csapat másik pilótája pedig a spanyol Dani Sordo, aki új navigátorával, Carlos del Barrióval együtt sok év WRC-s tapasztalatával rendelkezik. Sordo 84 indulásból 29 dobogós helyezést szerzett.

Ian Robertson, a BMW igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja szerint a WRC küzdelmei remek lehetőséget kínálnak a márka sportos mentalitásának bemutatására: „A motorsportban rendkívül fontos szerep jut a tapasztalatoknak. Ezért határoztunk úgy, hogy a 2011-es szezont a felkészülésre, és az autó tökéletesítésére fordítjuk, valamint igyekszünk annyit tanulni, amennyit csak lehet e rövid idő alatt. Az új szabályok azt jelentik, hogy minden eddiginél könnyebb lehet új csatlakozóként a csúcsra kerülni, mivel minden csapatnak újra kell gondolnia az autóját” – mondta el Robertson.

A ralizás egyáltalán nem új terület a Mini számára, mivel a múlt század közepén ez a sport meghatározó szerepet játszott a márka életében. A Mini Cooper S három Monte Carlo Rally győzelmével a ’60-as évek legendás versenyautója volt.