Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Räikkönen Portugáliában visszatér

Második teljes szezonját futja a rali-világbajnokságon Kimi Räikkönen. 2010-ben elég felemásra sikerült a szereplése, hiszen csaknem többször törte össze az autóját, mint amennyi pontot szerzett.

Kezd beérni a tavalyi munka gyümölcse, Räikkönen már nem hibázik annyit, és egyre gyorsabb

A megszerzett tapasztalat idén kamatozhat, ezt a korábbi F1-es világbajnok svédországi teljesítménye már tükrözte. Lényegesen meggyőzőbb volt mint 2010-ben, és főleg nem követett el olyan baklövéseket, mint egy évvel korábban.

A Mexikó-ralit kihagyta Räikkönen, Portugáliában viszont újra ott lesz a mezőnyben, ahogy az évad többi futamán is, egy (Ausztrália) kivételével. A murvás futamra egy komoly teszttel készült a pilóta, melyet Franciaországban tartottak.

A két nap során esőben és szárazon is sikerült mennie a DS3 WRC-vel, és megtalálni a megfelelő beállításokat a március végi versenyre. Tavaly a 10. helyen végzett Räikkönen Portugáliában, idén ő maga, és a csapat vezetése is előbbre tippeli a finnt.

Svédországban a 8. helyen végzett Kimi, igaz, 7 perc lemaradással Hirvonen mögött

0 Tovább

Ogier továbbra is bízik benne, hogy idén legyőzi Loeböt

2010-ben még csak néhány murvás futamon szerepelt a gyári csapatban, idén azonban már teljes szezont fut a Citroën első alakulatánál Sébastien II, azaz Ogier.

Mexikóban hibázott, és kiesett Ogier, sok ilyen malőr már nem fér bele idén, ha világbajnok akar lenni

Nem kisebb célt tűzött ki maga elé a fiatal francia, mint hogy 2011-ben legyőzze a világbajnokot. Ez tavaly több murvás futamon (Új-Zélandon, Portugáliában, Finnországban, és Japánban) is sikerült neki, de hozzá kell tenni, hogy Loebnek nem feltétlenül kellett nyernie ezeken a versenyeken, hiszen magabiztos előnnyel vezette a tabellát. Mindenesetre talán ez bátorította fel Ogier-t, ám úgy tűnik, nehéz dolga lesz, ha valóban gyorsabb szeretne lenni mesterénél.

Svédországban Loeb az első nap szenvedett, így csapattársa messze megelőzte, és bár utána az idősebbik Sébastien meggyőzőbbnek tűnt, nem érte be a másik gyári DS3 WRC-t, sőt, még a Power Stage-n is Ogier volt a gyorsabb, három tizeddel.

Mexikóban egyformán esélyesnek tűnt mindkét pilóta, ám Ogier véleménye az, hogy ha figyelembe vesszük a rajtpozíciót, az ő sebessége volt a jobb. A vetélkedés vége viszont az lett, hogy hibázott, így ő pont nélkül, míg Loeb újabb győzelemmel térhetett haza Amerikából.

Ogier jelenleg 22 ponttal van lemaradva Loebtől, de a március végi Portugál-ralin mellette szól a kedvező rajtpozíció (első nap hatodikként indul majd), illetve az, hogy tavaly ő nyerte a futamot. Nem szabad viszont elfelejteni, hogy a mezőnyben jelenleg kettejükön kívül még hárman esélyesek akár a végső győzelemre is, Hirvonen, aki vezeti a pontversenyt, Latvala, aki mostanában már csak a teszteken töri az autókat, illetve Petter Solberg, aki soha nem adja fel.


0 Tovább

Gyűlik a mezőny az Eger-ralira

Április első hétvégéjén rendezik a hazai bajnokság első futamát, az Eger-ralit.

Ifj. Tóth és Herczig 2011-ben is S2000-es autókkal próbálják meg legyőzni a címvédő Aschenbrennert

A legtöbben - eddig 68 első osztályú, és 12 historic kategóriás páros - már leadták a nevezésüket, így látható, hogy nagyon erős mezőny lesz. A tavalyi élmenők legtöbbje ott lesz Egerben, a megszokott Mitsubishi-armada mellett jónéhány S2000-es autó is szerepel a listán, amely itt érhető el.

A futam egyben a szlovák bajnokság nyitánya is, és mivel ott még mehetnek a WRC-k, az előzetes hírek szerint négy ilyen autót is láthat majd a közönség, közöttük egy olyat is, amit eddig itthon még nem: a lengyel Grzyb egy Citroën C4 WRC-vel nevezett.

0 Tovább

15 WRC indul Portugáliában

Március utolsó hétvégéjén Portugáliában rendezik a rali-vb idei harmadik fordulóját. A murvás versenyre összesen 75 páros nevezett, éppen a háromszorosa a mexikói 25-nek.

Ogier Portugáliában feledtetné mexikói bakiját, ehhez 14 másik WRC-t kell legyőznie

A csúcskategóriát 15 autó képviseli, idén eddig ez a legtöbb. A Citroën gyári alakulatát adó Loeb és Ogier mellett Petter Solberg, Räikkönen, illetve az új autójához végre hozzájutó van Merksteijn is francia kocsival indul. (A holland a Svéd-ralin már rajthoz állt volna, de igen előzékenyen átadta gépét Petter Solbergnek, hiszen akkor még csak négy DS3 WRC készült el.)


Fordéknál nagyüzem lesz, mind a tíz Fiesta WRC ott lesz Portugáliában

A Ford mind a tíz Fiesta WRC-t csatasorba állítja. Sikerült megjavítani a Latvala által épp egy portugáliai teszten összetörött karosszériát, így senki nem marad autó nélkül. Természetesen Hirvonen és Latvala a két gyári versenyző, a Stobart csapatot Henning Solberg és Østberg alkotják. Villagra Európában is szerencsét próbál, ahogy Kuipers és Al Qassimi is leadták a nevezésüket. Wilson és Ken Block mellett a helyi Sousa is Forddal áll rajthoz.

0 Tovább

Indul a VW Polo WRC fejlesztése

Pletykaszinten már korábban is felvetődött, hogy a Volkswagen is beszáll a rali-vb küzdelmeibe. Az új szabályok megadták a lökést az óriáscég vezetőségének, a hírek szerint döntés született a Polo WRC megépítéséről, melyet hivatalosan a hó végi Portugál-ralin jelentenek majd be.

Carlos Sainz egy Scirocco volánjánál a tavalyi Német-rali egyik előfutójaként már ízlelgette, hogy mennyire fekszik a VW-nek a szakág. Az új WRC a Poloból épül

Korábban a Sciroccoban látta a gyár az alapot új versenyautóhoz, de a 2011-es előírásoknak a Polo (amely nem mellesleg 2010-ben elnyerte Az Év Autója díjat) sokkal jobban megfelel.

A konszernhez tartozó Skoda különböző raliautói jó kiindulást jelenthetnek a Polo WRC fejlesztéséhez, hiszen az S2000-es Fabia igen sikeres, és évek óta edződik a különböző sorozatokban.

A szándék komolyságát jelzi, hogy a németek már a csapatukban tudhatják François-Xavier Demaisont, aki korábban a Subaru illetve a Peugeot gyári alakulatánál volt fejlesztőmérnök, az utóbbi időben pedig Petter Solberg gárdáját erősítette.

A tervek szerint 2012-ben már néhány futamon élesben is versenyez a Volkswagen Polo WRC, első teljes szezonjuk 2013-ban lesz.

A pilótákról egyelőre nincs hír, bár különböző találgatások már napvilágot láttak. Az egyik szerint kerül amibe kerül, megpróbálják az új autóba Sébastien Loeböt beültetni, kérdés hogy a francia a pályafutása végefelé akar-e ilyen kalandot. Szóba került a gyárral frissen Dakart nyert Al-Attiyah neve is, ő viszont nem biztos hogy megüti azt a szintet a raliban, melyet a VW elvár. A legesélyesebb az egyik pilótaülésre a harmadik esztendeje gyári állásról álmodozó Petter Solberg, társa az IRC-bajnok, Juho Hänninen lehet.

Persze 2012-ig még sokminden változhat, egyelőre annyi a biztos, hogy beindult a gépezet. Jó hír ez a sorozat számára, hiszen a Mini révén a BMW után egy másik nagy cég csatlakozik a Ford és a Citroën mellé.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek