Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Murván vágna vissza a Citroën

Mexikóban kezdődik az idei szezon hét futamból álló murvás sorozata. A magaslati versenyen tavaly tarolt a Citroën, Loeb győzött Petter Solberg és Ogier előtt.

Ahogy a korábbi három alkalommal, 2010-ben is Loeb nyert Mexikóban

A murvás viadal évről-évre próbára teszi az autókat, hiszen a pályák igen kemények. A pilótáknak sem lesz könnyű dolguk, mivel 30 fokos hőség várható - a Svédországban mért -20 fok alatti hőmérséklethez képest egészen más kihívások várják a mezőnyt.

Sokak szerint Mexikóban kezdődik igazán a világbajnokság, hiszen a havas szezonnyitó egészen speciális volt, ott nem jöttek még ki az autók közötti különbségek, inkább a skandinávok rutinja döntött. 2004 óta hatodszor rendezik meg a futamot (2009-ben nem szerepelt Mexikó a naptárban), és az utóbbi négy alkalommal Sébastien Loeb győzött.

Összesen 22 szakaszt teljesít majd a foghíjas, mindössze 25 tagú mezőny. Ezek között szerepel hat aszfaltos is, amelyek nagyon rövidek, ám sok hibázási lehetőséget rejtenek. Mindegyik pálya közel van a Leonban fekvő szervizparkhoz, ezért viszonylag keveset kell etapon autózni. Az utolsó gyorsasági ezúttal is bónuszpontokért megy: a 10,32 km-es Power Stage élő televíziós közvetítés mellett zajlik majd.

Mivel a világbajnok Svédországban csak a hatodik helyen végzett, igen kedvező pozícióból indulhat a hétvégén. Ő, illetve márkatársai - elsősorban Ogier és Solberg - számítanak a legnagyobb esélyesnek, de nem lehet tudni, hogy a Ford mit főzött ki, sokat dolgoztak azon, hogy a Fiesta WRC motorja a magaslaton is erős maradjon - igaz Latvala jóvoltából közben ismét elfogyott egy karosszéria. Mindenesetre a murvás viadalokon általában hátrányt jelent elsőként rajtolni, ezt a terhet Hirvonen lesz kénytelen cipelni, ahogy 2010-ben is.

Nem szabad megfeledkezni a Ford fiataljairól sem. A hóban brillírozó Østberg ismét bizonyíthat, és Latvala is megmutathatja, hogy méltó a gyári ülésre. Visszatér a mezőnybe Villagra, aki murván rendre jól megy, és a helyi körülményeket talán mindenkinél jobban ismeri. Tavalyi borulása után nem lesz ott a rajtnál Räikkönen, viszont az orosz kamikáze, Novikov egy év kihagyás után újra nevezett, ezúttal egy Ford WRC-vel. Henning Solberg és Matthew Wilson csak a többiek hibája esetén pályázhat a dobogóra, míg a további WRC-pilóták, Kuipers és Ken Block pedig vélhetően inkább az SWRC roppant erős mezőnyével fognak csatázni.

Az S2000-es autók különversenye Mexikóban rajtol, egyelőre mindössze öt indulóval, akik közül mindannyian remek pilóták. Talán a legújabb fejlesztésű Skoda Fabiával érkező Hänninen a favorit, de Prokop és Al-Attiyah győzelme sem lenne meglepetés.

Ma már történelem: így festett a parc fermé 2010-ben

A Mexikó-rali magyar idő szerint péntek hajnalban kezdődik a szuperspeciállal, minden nap részletes tudósítással jelentkezünk majd.


0 Tovább

A Ford külön készül a 2700 m-es magasságra

A korábbi esztendőkben a Ford a magasan fekvő pályákon hátrányt szenvedett a Citroënekkel szemben. Ennek oka az volt, hogy a franciák motorja nem gyengült el annyira az oxigénben szegényebb futamokon, a fejlesztési stop miatt a Ford mérnökei pedig képtelenek voltak ledolgozni a hátrányt.


Már a vb nyitánya előtt elkészült 10 Fiesta WRC, melyek a remények szerint Mexikóban is versenyképesek lesznek

A jelenség leginkább Mexikóban volt tapasztalható, ahol 2700 m magasan is rendeznek gyorsaságit, és a C4 WRC egyértelműen erősebb volt, mint a Focus. Az idei új autók és motorok lehetőséget adtak az egyenlítésre, a kékek autóit építő M-Sport élt is az eséllyel.

Élesben nem lehet próbálgatni az új WRC-ket ilyen körülmények között, mivel a szabályok nem engedélyezik az Európán kívüli teszteket. Ezért egy laboratóriumba költöztették a fékpadot, ahol mesterségesen idézték elő a Mexikóban várható légkört, és ott véglegesítették a beállításokat.

Ezen tehát nem fog múlni a Ford sikere, persze a kocsikat és a versenyzőket más szempontból is fokozottan terheli az ottani klíma: kevésbé tudnak visszahűlni egyes alkatrészek, valamint a személyzetből is többet vesz ki a forrósággal párosuló ritkább levegő.

0 Tovább

Ez történt Mexikóban 2010-ben

Az alábbi videón a Loeb győzelmével, és hármas Citroën-sikerrel véget ért 2010-es Mexikó-rali összefoglalója látható.


Tavaly is tudósítottunk a versenyről, az első nap történései itt, a másodiké itt, míg a záró nap anyaga itt olvasható.

0 Tovább

Mexikóban Loebnek megy a legjobban

2004-ben került a Mexikó-rali a világbajnoki naptárba, s 2009 kivételével minden esztendőben meg is rendezték a futamot.

Solberg hat esztendeje nem nyert vb-futamot, utoljára 2005-ben, Mexikóban ünnepelhetett

A magasan fekvő autógyilkos pályáiról, és a nagy hőségről hírhedt verseny első győztese az észt Markko Märtin volt, Ford Focus WRC-vel. A következő esztendőben Petter Solberg nyert a gyári Subaruval, mindmáig ez a norvég utolsó vb-futamgyőzelme.

2006-tól egyetlen pilóta nevéhez fűződik minden diadal: Sébastien Loeb sorozatban négyszer térhetett haza Mexikóból a maximális pontszámmal.

Az utóbbi esztendőkben a Citroën rendre fölényben volt a többiekkel szemben, mivel az ő autóik 2700 méteren nem gyengültek el annyira, mint a Fordok és a Subaruk. Idén viszont  mindenkinek új autója, új motorja van, ezért még nem lehet tudni hogy e téren hogyan alakulnak majd az erőviszonyok.

2006-ban  a Xsara WRC-vel kezdődött Loeb mexikói sikersorozata, azóta nem tudta senki legyőzni ott

0 Tovább

Petter Solberg is készül Mexikóra

A gyári csapatok már a Svéd-rali után megkezdték az utolsó murvás teszteket, és lehetőségeikhez képest a privát pilóták is igyekeznek gyakorolni, amennyit tudnak.

Petter Solberg először próbálta ki murván a DS3 WRC-t, de láthatóan hamar összebarátkozott az autóval.


Solberg a Mexikó-ralin esélyes a dobogóra, az első nap során mindenképpen mellette szól, hogy az ötödik pozícióból indulhat.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek