Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Petter Solberg is készül Mexikóra

A gyári csapatok már a Svéd-rali után megkezdték az utolsó murvás teszteket, és lehetőségeikhez képest a privát pilóták is igyekeznek gyakorolni, amennyit tudnak.

Petter Solberg először próbálta ki murván a DS3 WRC-t, de láthatóan hamar összebarátkozott az autóval.


Solberg a Mexikó-ralin esélyes a dobogóra, az első nap során mindenképpen mellette szól, hogy az ötödik pozícióból indulhat.

0 Tovább

A bukmékereknél továbbra is Loeb a favorit

Bár a Svéd-ralin - főleg az első napi rajtpozíciója, és egy defekt miatt - csak a hatodik helyen végzett Sébastien Loeb, a fogadóirodák szerint továbbra is ő a 2011-es vb-cím első számú várományosa.

A látszat néha csal: Loeb igenis gyors volt Svédországban, a második napot például ő nyerte

Aki a címvédőre fogad, a feltett tét kétszeresét kapja vissza - amennyiben bejön a tippje. A "bukik" spekulációi szerint Hirvonen a második legnagyobb esélyes (az ő győzelme háromszoros pénzt fizetne), utánuk Ogier (4,5-ös szorzó), és Latvala következik (5).

A bátrabbak tehetnek Petter Solberg második világbajnoki címére, mellyel igen jól lehet keresni, ugyanis 14-szeresen fizetne a norvég sikere. Vele nagyjából véget is ér a reálisan számításba vehető pilóták névsora, bár a többiek is szereplnek a listán.

Østberg 31, Wilson és Block 101, Räikkönen pedig 151-szeres szorzót kapott, valamint lehet fogadni a még be sem mutatkozott, és a futamok jó részét kihagyó Mini csapat két versenyzőjére, Meeke-re és Sordóra is, 501-szeres pénzért.

0 Tovább

A Skoda is beszáll a ringbe

A Mexikó-ralin újabb gyári alakulat indul, bár nem a legnagyobb kategóriában, és félig-meddig álruhában.

Hänninen a Mexikó-rali SWRC értékelésének a legnagyobb esélyese

A Red Bull Skoda néven rajthoz álló csapat teljes gyári támogatást élvez, pilótájuk pedig az IRC 2010-es bajnoka, Juho Hänninen lesz. A csapat másik versenyzője Gassner, aki majd Jordániában indul, a további SWRC futamokon pedig mindketten ott lesznek.

Hänninennel nagyon megerősödik az SWRC mezőny, hiszen a finn murván az egyik legjobb pilóta, és a januári Monte Carlo-ralin bizonyította, hogy aszfalton is felveszi a versenyet a legjobbakkal.

A 2010-es Finn-ralin ő volt a legjobb nem WRC-vel induló pilóta, Kankkunen mögött az abszolút 9. helyen végzett, míg az idei első IRC futamon az első nap után fölényesen vezetett nagynevű társai előtt.

Bár még nincs konkrétum az ügyben, de ha a VW konszern újra WRC-t épít, Hänninen lehet az egyik versenyzőjük.

0 Tovább

A Mini szerencseszámai: 37, 52

Bár csak a májusi Szardínia-ralin mutatkozik be a rali-vb-n a Mini WRC, már most megszellőztették Meeke és Sordo rajtszámait.

Nagyot nőtt a Mini az elmúlt évtizedek során

A sportágba visszatérő gyár a legendás régi Mini győzelmei előtt kíván tisztelegni azzal, hogy a brit pilóta autójára a 37-es rajtszámot kérte (Paddy Hopkirk ezzel nyerte 1964-ben a Monte Carlo-ralit), míg spanyol csapattársa 52-essel fog indulni, amely Timo Mäkinen nevéhez, és a '65-ös Monte-elsőséghez kapcsolódik.

Az új autót hivatalosan április 11-én mutatják majd be.

0 Tovább

Jól mutatkozott be a Power Stage

Svédországban debütált az idei szezon egyik újítása, a Power Stage. A dolog lényege, hogy minden vb-futam utolsó gyorsaságiján pluszpontokat lehet szerezni: a leggyorsabb 3, a második 2, a harmadik 1 bónuszpontot kap. Ezeket a szakaszokat végig bekamerázzák, és élő televíziós közvetítéssel próbálják közelebb hozni az emberekhez a ralit. Az izgalmakat fokozza az is, hogy a legjobbak fordított sorrendben indulnak.

A havas verseny utolsó szakasza óriási siker volt, kiemelkedő nézettséget hozott, ráadásul Petter Solberg és navigátora, Chris Patterson kényszerű helycseréje tovább fűszerezte az eseményt. Az egyetlen malőr csak a váratlanul hideg, -20 fok alatti hőmérséklet miatt történt, a helikopterek kamerái egyszerűen befagytak, így a tévénézők a felszíni képekkel kellett hogy beérjék.

Valószínűleg Ogier és Loeb örültek a legjobban a Power Stage-nek, mivel ők érték el a legjobb eredményt, míg Latvala csípte el az utolsó pontot.

Figyelemre méltó, hogy Ogier legyőzte a komplett skandináv különítményt, illetve a hétszeres világbajnokot is - utóbbi a két extra ponttal egyébként éppen úgy 10 egységgel távozhatott Svédországból, mint az amúgy előtte végző Solberg.

Ahogy minden idei futamon, a Mexikó-ralin is lesz Power Stage, a 10,32 km hosszú Asperos nevű szakasz.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek