Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Latvala idén már két Fiesta WRC-t tört totálkárosra

A gyári Ford-pilóta fiatal korához képest már számos versenyautót tört totálkárosra, a legnagyobb bukása talán 2009-ben, Portugáliában történt.

Az viszont még önmagához képest is csúcsteljesítmény, hogy február közepére már két Fiesta WRC-t sikerült megsemmisítenie, mind a kettőt tesztelés közben. Az elsőt még a Svéd-rali előtt a hóban, ezért nem tudott a csapat részt venni az Arctic-ralin, amely kiváló lehetőség lett volna a gyakorlásra.

A második autó a héten, a Portugáliában folyó murvás tesztek során borult fel és tört össze teljesen, ezért fel is kellett függeszteni a munkát, míg egy új karosszéria érkezik az angliai gyárból. Bár Latvalának ezúttal sem esett baja, a Mexikó-rali előtt minden megtett kilométer fontos lenne a gárdának. A WRC-ket építő M-Sport ráadásul kezd kifogyni a Fiestákból, pedig bérlőjük lenne bőven.

Nagyon sokat tesztel a Ford az új autóval, ám Latvala időnként kényszerpihenőre küldi a csapatot

0 Tovább

Hirvonen a Ford legsikeresebb pilótája

A Svéd-ralin szerzett győzelmével Mikko Hirvonen vált a Ford legsikeresebb versenyzőjévé a szakágban.

A 2006-os Ausztrál-ralin tört meg a jég, és született meg az első Hirvonen-győzelem

A még mindig csak 30 esztendős finn kapcsolata meglehetősen döcögősen kezdődött a kék ovállal, hiszen első teljes vb-szezonjában, 2003-ban mindössze 3 pontot sikerült összegyűjtenie a Focus WRC-vel. Egy kissé sikeresebb, de még mindig nem túl jó szezon jött a Subarunál, majd 2005-ben privátként indult néhány versenyen, amikor a Catalunya-ralin elért 3. hely után 2006-ra újra szerződést kínált neki a Ford.

Ausztráliában megszületett az első futamgyőzelem, melyet 2007-ben további három követett, és mindkétszer 3. lett az év végi összesítésben. A következő esztendőben - Grönholm visszavonulása után - első számú pilótává avanzsált Hirvonen, 2008-ban és 2009-ben is Loeb mögött a második helyen végzett a tabellán, utóbbi esztendőben mindössze egy ponttal lemaradva a vb-címről.

2010 jól indult a versenyző számára, ám a svédországi futamgyőzem után elmaradtak a sikerek, és egy finnországi baleset után végleg elszállt az esély a végső sikerre. Az idei győzelem volt Hirvonen karrierje során a 13., és mivel mindet Forddal érte el, ő lett a márka legsikeresebb ralipilótája.

Svédországban újra Hirvonen győzött, legközelebb Mexikóban szaporíthatja a trófeák számát

Korábbi csapattársát, Marcus Grönholmot taszította le a képzeletbeli trónról (12 elsőség Forddal), utánuk Colin McRae következik, aki kilencszer állhatott a dobogó legmagasabb fokára a márka színeiben.

A további sorrend: Waldegard (6), Sainz, Martin, Mikkola (5), Vatanen, Timo Mäkinen, Delecour, Latvala (4), Roger Clark, Biasion, Tommi Mäkinen, Cunico, Auriol, Hamalainen (1).

0 Tovább

Másfél órás videó a rali 50 évéről

Helmut Deimel osztrák filmes a hetvenes évek óta követi a ralisportot, sőt navigátorként ő maga is belekóstolt a száguldásba. Készített egy összeállítást, amely bemutatja a szakág 50 évének legszebb pillanatait, az 50-es évek mai szemmel szinte hihetetlen hőskorától kezdve egészen a legutóbbi időkig.

A 90 perces film fantasztikus felvételeket tartalmaz, remek szórakozás lehet minden rali-rajongó számára.

0 Tovább

Így autózik Räikkönen a hóban

Második teljes szezonját kezdte a rali-vb-n Kimi Räikkönen, 2007 F1-es világbajnoka. 2010-ben rengeteg hibát vétett a finn, sokszor összetörte a C4 WRC-t, az eredmények alaposan elmaradtak a rajongók várakozásaitól.

Úgy tűnik, idén végre kamatoznak a tavalyi tapasztalatok, hiszen a pilóta a korábbiaknál sokkal jobban, és főleg kevesebb hibával autózott. A Svéd-rali második versenynapján 4. és 5. időket is futott, s végül az abszolút 8. helyen fejezte be a futamot. A videón a 13. gyorsasági látható, ahol Kimi mindössze 9 másodpercet kapott a szakaszgyőztes Loebtől.

 


0 Tovább

Andersson kapta a verseny különdíját

A korábbiakhoz hasonlóan idén is minden versenyen különdíjat kap az, aki az adott futamon valamilyen kiemelkedő produkciót nyújt. Az "Abu Dhabi Spirit of the Rally Award" nevű elismerést a Svéd-ralin Per-Gunnar Andersson, illetve szurkolótábora kapta meg.

2010-ben is Andersson érdemelte ki a különdíjat, akkor azért, mert egy S2000-es autóval az abszolút 9. pozícióban zárt

A svéd pilóta néhány hete már lemondott az indulásról, viszont rajongói gyűjtést indítottak, a Facebookon is körbejárt a hír, és végül 400 különböző helyről kapott kisebb-nagyobb adományokat a versenyző. Ennek köszönhetően sikerült rajthoz állnia egy Ford Fiesta WRC-vel, s a csütörtök esti prológ után ő állt a legjobban.

Sajnos a pénteki első gyorsaságin felborult, a harmadikon pedig egy defektet kapott, így a győzelemért nem harcolhatott, pedig több szakaszgyőzelmet is szerzett. Nem adta fel a küzdelmet, és végül Loeb mögött és Räikkönen előtt a hetedik helyen végzett.

A szurkolói támogatásból maradt egy kevés, ezért Andersson már megkezdte a tárgyalásokat az M-Sporttal, a májusi, Szardínia-ralin való indulásról.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek