Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bútor nyerte a szezonnyitó Eger-ralit

Az Eger-rali első napján többen is kiestek az élmezőnyből, a sorozatos csúszások miatt elég későn lett vége a küzdelmeknek.

Bár már többször közel állt hozzá, élete első futamgyőzelmét aratta Bútor, s ezzel a bajnokság egyik esélyesévé lépett elő

Túl sokat nem pihenhettek a csapatok, mivel a meglehetősen egyedi időterv miatt hajnalban folytatódott a verseny, az első gyorsasági 6:57-kor indult. Az előző nap az elromlott kormányszervó miatt jócskán visszaeső Aschenbrenner nem tudott hozni Bútoron, aki ha csak néhány tizeddel is, de nyerte a szakaszt üldözője, és Botka előtt. Balogh lecsúszott az útról, és kiesett. A hosszabb pályán megfordult az állás, Asi érte el a legjobb időt, 1,3 másodperccel Bútor, és 6,8-cal az időközben harmadik helyre visszaeső Kazár előtt.

Még reggel 8 óra sem volt ekkor, és mivel az ORB mezőnyének 11:31-kor folytatódott (volna, ha nem lett volna ismét csúszás) a verseny, mindenki lógathatta a lábát néhány órán át. A bőséges szervizidőben felkészültek a csapatok a végső rohamra, melynek során a három utolsó gyorsaságit kellett letudni. Bútor előnye ekkor 13,8 másodperc volt Asi előtt, melyből a tarnaszentmáriai pályán 1,6-ot tudott faragni a címvédő. Kakuszi érte el a harmadik időt, aki ekkor a magyar értékelés 6. helyén állt. A 17 kilométeres bátori szakaszon újabb 1,3 szekundummal csökkent az élen álló Bútor előnye - Asi-Bútor-Kazár sorrend született -, és úgy tűnt, hogy ha csak valamilyen malőr (defekt, stb.) nem történik, megszerzi a pilóta a győzelmet.

Nem történt, sőt, a záró szakaszt meg is nyerte Bútor, így a hétvége során hibátlan teljesítményt nyújtva megszerezte élete első futamgyőzelmét - nagyon rászolgált már. Aschenbrennernek ezúttal bele kellett törödnie a második helybe, nem fog már soha kiderülni, hogy mi lett volna a szombati műszaki hiba nélkül, mint ahogy az is kérdés, hogy ifj. Tóth hová fért volna a másik Peugeot 207-essel, vagy Turi hol végzett volna, ha el tud indulni. Az viszont biztos, hogy a maximumon használt S2000-es és N-es autók nagyon hasonló teljesítményre képesek a magyar pályákon.

A hamadik helyre ért be a Kazár/Percze páros, mögötte a talán önmagától is többet váró Herczig, az új autóval jól szereplő Hadik, és Ford Fiestát hajtó Kakuszi ért célba. A futam végén több pilóta a kasszához fáradhatott, mivel gyorshajtáson érték őket. Senki nem kapott időbüntetést vagy kizárást, ám volt aki 570 euróval lett szegényebb az eset miatt. Az első hat helyen öt különböző márka végzett, ez mindenképpen jót tesz a bajnokságnak.

A hétvége során a szlovákiai mezőny is versenyzett az Eger-környéki pályákon, ifj. Béres győzött közöttük, aki a magyaroknál is gyorsabb volt a holland bérleményből származó Skoda Fabia WRC-vel. A Rally2 szombati futamát az Órai/Jancza duó nyerte egy Honda Civic Type-R-rel, az RTE vasárnapi versengésében pedig a Lovász/Gulyás páros volt a legjobb egy Evo IX-essel.

Jól kezdte a szezont a Kazár/Percze páros, Egerben a harmadik helyen végeztek

A hat futamból álló bajnokság négy hét múlva, Miskolcon folytatódik, szintén aszfalton.

Az Eger-rali végeredménye:

1. Bútor/Bacigál Peugeot 207 S2000
1:20:16,3
2. Asi/Pikó Mitsubishi Lancer Evo IX
+12,2
3. Kazár/Percze Mitsubishi Lancer Evo IX +39,3
4. Herczig/Benics Skoda Fabia S2000
+1:02,0
5. Hadik/Juhász Subaru Impreza STi
+1:36,2
6. Kakuszi/Kakuszi
Ford Fiesta S2000 +1:51,4
0 Tovább

Kettős Citroën győzelem a Portugál-ralin

A verseny második napja után az élmezőny tagjai között jókora különbségek alakultak ki, így az első szakaszokon nem sok izgalomra lehetett számítani. Ennek megfelően a Ford két gyári pilótája minden különösebb ellenállás nélkül volt a leggyorsabb, Hirvonen nyerte a szakaszt (a futamon az elsőt), s ezzel átvette a 4. helyet Wilsontól.

2010 után idén is Ogier győzött Portugáliában. Érdekes szezont jósol a két Sébastien vetélkedése

A második pályán szinte mindenki lazsált, illetve az itinert pontosította délutánra, hiszen ez volt az utolsó gyorsasági, a Power Stage helyszíne. Hirvonen Fiesta WRC-jében eltörött az egyik féltengely, ezért ismét visszaesett az ötödik helyre, de nagyon nem agódott, mivel a szervizben könnyen orvosolható volt a probléma. A szakaszt Petter Solberg nyerte, neki még érdemes volt sietnie, hogy a 9. helyről előrébb lépjen, míg a gyári Citroënek minden kockázat nélkül teljesítették a pályát. Loeb lemondott arról hogy támadja Ogiert, egyrészt a jelentős, fél percnél is nagyobb különbség miatt, másrészt meg azért, mert egy csapathoz tartoznak, és a franciáknak fontos hogy a gyártók között minél jobban szerepeljenek.

Délutánra eleredt az eső. Az élmezőny fordított sorrendben indult a pályákra, az utolsó szakasz televíziós közvetítése miatt. Addig még hátravolt egy gyorsasági, melyet Solberg nyert, de úgy tűnt, Räikkönent már nem fogja utolérni. Hirvonen ismét visszaelőzte Wilsont, az élen álló hármas pedig óvta abroncsait a fináléra. Henning Solberg autójában elromlott a turbó, ezért alaposan visszesett, még a pontszerzés is veszélybe került.

Zárásként következett a Power Stage, amelyet egy igen nehéz és hosszú, 31 km-es pályán rendeztek meg. A nagyok közül először Østberg állított fel egy eredményt, amely az addigiaknál lényegesen jobb volt, majd nem sokkal később jött Petter Solberg, és még honfitársára is rávert majdnem fél percet. Úgy tűnt, nehéz lesz annál az időnél jobbat jönni, sőt, Solberg abban bízott, hogy a gyári pilóták nem kockáztatnak három pontért, de nem lett igaza.

Egész hétvégén estek-keltek a Fordok, ehhez képest jó a harmadik illetve a negyedik helyezés

Már Hirvonen futásán is látszott, hogy ez bizony nem biztonsági autózás. A hibás géppel vánszorgó márkatárs, Henning Solberg igen sportszerűen félreállt az útjából, ám a pálya második felében eltörött a Fiesta WRC futóművében egy alkatrész, így hiába vezetett a pálya közepén, végül kikapott Pettertől. Jött viszont Latvala, aki egészen szenzációs időt ért el, amikor Solberg meglátta a kijelzőn hogy több mint 10 másodpercet kapott, először nem is akarta elhinni. De nem volt még vége a tűzijátéknak: Loeb még Hirvonen teljesítményére is rátett egy lapáttal, és tovább faragott (bő egy másodpercet) az időből, majd Ogier is beért a harmadik helyre, így a pluszpontokat Loeb, Latvala és Ogier kapta, Solberg csak a negyedik lett.

A Portugál-ralit Ogier kényelmes előnnyel nyerte Loeb előtt, Latvala percekkel lemaradva a harmadik, míg Hirvonen a negyedik. Ötödiknek jött be a sokadszor is nem túl gyors, de megbízható Wilson, mögé érkezett Petter Solberg, aki végül Räikkönent is megelőzte. Villagra a nyolcadik, Henning Solberg megtartotta a kilencedik pozícióját, Kuipers pedig maradt a tizedik.

A PWRC értékelésben Paddonra ráijesztett a technika, eltörött a Subaru egyik lengéscsillapítója, de volt akkora előnye, hogy az élen maradjon. Ketomaki lett a második, míg a harmadik helyre feljött az első, svédországi futamot nyerő, majd Portugáliában az abroncsaival szenvedő Semerád. A WRC Academy első viadalát az észt Kaur nyerte.

Összetettben Hirvonen és Loeb között pontegyenlőség alakult ki, és Latvala illetve Ogier sincs tőlük nagyon lemaradva, valamint még Petter Solberg az, aki közéjük furakodhat. A gyártók között a Citroën a kettős győzelemmel alaposan feljött a Fordra.

A harmadik futam után is úgy tűnik, hogy nagyjából egyforma gyors a DS3 WRC és a Fiesta WRC, van azonban egy nagy különbség: míg a gyári Citroënek nem nagyon romlanak el, a Fordokkal sok a probléma, illetve a defektek is inkább őket sújtják.

Úgy tűnik, Loebnek nagyon meg kell küzdenie idén a címvédésért, és ebben legnagyobb ellenfele a saját csapattársa lehet. A Power Stage-en elért első idejében minden dühe benne volt

Folytatás elvileg három hét múlva, Jordániában, remélhetőleg az ottani politikai helyzet nem akadályozza meg a rali megrendezését.

A Portugál-rali végeredménye:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:10:53,4
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +31,8
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +3:22,1
4. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +6:16,3
5. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +7:48,5
6. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +10:17,4
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +10:54,1
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +11:38,8
9. H. Solberg/Minor
Ford Fiesta RS WRC +14:16,4
10. Kuipers/Miclotte
Ford Fiesta RS WRC +17:54,6

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
4:33:33,4
2. Ketomaki/Risberg Mitsubishi Lancer Evo X
+7:39,9
3. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX
+9:12,6

A világbajnokság állása:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 58
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 58
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 48
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 41
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 31
6. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC 12
8. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 10
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 10
10. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 6

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 100
2. Citroën Total World Rally Team 90
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 40
4. Petter Solberg WRT 22
5. Ice 1 Racing 16
6. Munchis Ford World Rally Team 12
7. Team Abu Dhabi 7
8. FERM Power Tools World Rally Team 6
9. Monster World Rally Team 6

PWRC:

1. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX 40
2. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi 25
3. Gorban/Larens Mitsubishi Lancer Evo IX 22
0 Tovább

Amikor Loeb ideges

Ritkán veszíti el önuralmát a hétszeres világbajnok, de a Portugál-rali 9. gyorsaságija után majdnem sikerült neki.

A szakaszon előtte rajtoló Hirvonen defektet kapott, megállt kicserélni a kereket, és éppen Loeb elé tért vissza a pályára. A francia a portól nem látott semmit, meg kellett állnia, rádión kérte csapatát hogy csináljanak valamit. Ők átszóltak a Fordhoz, ám onnan elutasító válasz érkezett az előzési "kérelemre".

Loeb úgy értékelte a dolgot, hogy Hirvonen így akarja védeni csapattársa, Latvala pozícióját, és olyannyira mérges volt a beíróban, hogy egy kicsit neki is ment a finn autójának.


Az esetet a következő szakasz rajtja előtt megbeszélték, és elsimították a nézeteltérést, Loeb megértette, hogy Hirvonen nem tehetett mást. Más kérdés, hogy ettől még 30 másodperc hátrányba került Ogier-vel szemben, amit már nehezen tud ledolgozni a vasárnapi négy gyorsaságin.

1 Tovább

Kiegyenlített mezőny, taktikai harc Portugáliában

A még csütörtökön megtarott szuperspeciál után péntek délelőtt száraz időben kezdődött a Portugál-rali első murvás szakasza. Hirvonen így arra számíthatott, hogy nehéz helyzetben lesz, mivel a bajnokság éllovasaként ő indult elsőnek.

Ogier volt a leggyorsabb a nap folyamán, de a cél előtt lelassított, így szombaton hárman is takarítják majd előtte az utat

A 23 km hosszú pályán ennek ellenére nem kapott ki a gyári Citroënektől, sőt, a második időt érte el a szárnyaló Petter Solberg mögött. Ezen ő maga is meglepődött, mert nem érezte úgy, hogy kiemelkedőt autózott volna. Loeb és Ogier nem panaszkodott a technikára, egyszerűen ennyire futotta erejükből, mindketten elismeréssel adóztak Hirvonen időeredménye előtt. Latvala ért még el jó időt, a többiek már eléggé lemaradtak a vezető ötöstől. Előző napi bakija után ismét pórul járt Østberg, a váltója romlott el (törött szét), talán éppen a szuperspeciálon elszenvedett baleset miatt, mindenesetre a Svéd-rali hőse már az első szakaszon kiesett. Kiválóan kezdett Araújo és az S2000-es Mini: több WRC-t is megelőzve a 9. időt érte el a helyi hős, Räikkönentől alig maradt el.

Egy szakasszal később helyreállt a rend: Loeb és Ogier holtversenyben futották az első időt, bár csak néhány másodpercet tudtak adni a Ford pilótáinak. Petter Solberg máris beszedte a már-már szokásos defektjét, emiatt egy perc hátrányba került, így az ötödik helyet Wilson, a hatodikat Henning Solberg szerezte meg, mögöttük pedig már a Mini következett Araújóval.

A szervizpark előtt még egy hosszú szakasz volt hátra, ahol a három Citroën volt a legjobb, ezúttal Ogier-Solberg-Loeb sorrendben. Latvala és Hirvonen immár nagyobb hátrányt szenvedtek, 6, illetve 8 másodperccel voltak lassabbak Ogiernél, aki a nap felénél így átvette a vezetést is. Az állás ezzel együtt nagyon szoros volt, hiszen a négy gyári pilóta hat másodpercen belül állt egymáshoz képest. Petter Solberg a korábbi defekt dacára is az ötödik helyen állt, Wilson és Henning Solberg előtt. Räikkönen visszaelőzte Araújót, az első tízbe a szintén helyi, Fiesta WRC-t hajtó Sousa fért még be.

Hirvonen tökéletes napot zárt, nem hibázott, és a Fiesta WRC is remekül tette a dolgát

Délután Ogier folytatta menetelését, az első gyorsaságit Latvalával azonos idővel nyerte. Loeb és Hirvonen három másodpercet kaptak tőlük, Petter Solberg pedig megint defekt miatt lassult le, ezúttal az egyik hátsó abroncsa szakadt ki. Ugyanígy járt Räikkönen, aki emiatt alaposan visszaesett, bár állítása szerint észre sem vette hogy lyukas az egyik gumija.

A következő pályán Ogier megpróbálta kímélni a Michelin abroncsokat, hogy maradjon tapadása az utolsó szakaszra is, ezért lassabb volt Latvalánál, aki az első időt futotta, sőt, Loeb és Solberg is megelőzték. Még mindig nagyon közel voltak egymáshoz az élmenők, az ötödik Hirvonen is csak 4,2 másodpercet kapott csapattársától.

A napi utolsó, 21,31 km hosszú gyorsasági utáni eredmény határozta meg a másnapi rajtsorrendet, kérdés volt hogy fog-e valaki taktikázni. Nem volt egyértelmű, hogy Hirvonen számára hátrány volt-e a pénteki takarító szerep, ezért érdemes volt alaposan végiggondolni a dolgot. Loeb úgy döntött, hogy inkább nem ő akar elsőként rajtolni szombaton, ezért lelassított a cél előtt, ahogy Ogier is, a két gyári Fordnak átadva az elsőséget. Petter Solberg két defektet is kapott, és mivel már csak egy pótkereke volt, úgy döntött, hogy nem kockáztatja a három keréken való közlekedést, hanem inkább kiáll, és szombaton 10 perc büntetéssel folytatja.

Az első nap után Latvala vezeti a Portugál-ralit, Hirvonen, Loeb és Ogier előtt, ők négyen nagyon közel vannak egymáshoz. Az ötödik Henning Solberg már két perc hátrányban van, csapattársa, Wilson követi, majd a remekül debütáló 1,6-os turbós Mini JWC S2000 Araújóval. Villagra, Räikkönen és Al Qassimi állnak még pontszerző helyen, ők egymással is nagy meccset vívnak.

A PWRC értékelését Paddon vezeti Gröndal és a helyi Moura előtt, a WRC Academy kategóriában pedig az ír Breen áll az élen.

Szenzációsan ment Araújo a Mini John Cooper Works S2000-rel. Hét szakasz után az abszolút hetedik helyen áll az új autó

A harmadik verseny első napja után sem kaptunk választ arra, hogy vajon a Citroën, vagy a Ford a gyorsabb idén, egyre inkább úgy tűnik, hogy nagyon egyformára sikerült a két új WRC. Szombaton újabb hat szakaszt kell teljesíteni, az első gyorsasági 11:17-kor rajtol.

 

A Portugál-rali állása az első nap után:

1. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 1:23:31,4
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +11,5
3. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +13,7
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC +16,7
5. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +2:06,5
6. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +2:11,2
7. Araújo/Ramalho Mini JCW S2000 +3:43,7
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +4:31,9
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +4:33,1
10. Al Qassimi/Orr
Ford Fiesta RS WRC +4:35,2

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
1:29:30,8
2. Grondal/Engan Subaru Impreza WRX STi +33,3
3. Moura/Ramalho Mitsubishi Lancer Evo IX
+3:21,2
0 Tovább

30 000 néző előtt rajtolt el a Portugál-rali

A szuperspeciállal megkezdődött az idei harmadik futam, a Portugál-rali. A mezőny az esemény kedvéért elautózott Lisszabonba, ahol óriási, 30 000 ezres tömeg fogadta őket. Fordított sorrendben volt a rajt, elsőként a kisebb autók indultak, a végén pedig a WRC-k.

Hirvonennél a lélektani előny, ám pénteken nehéz dolga lesz, hiszen ő indul elsőként

A legjobb időt - talán némi meglepetésre - Hirvonen érte el, méghozzá ilyen rövid távon jelentősnek mondható, 1,3 másodperces előnnyel Loeb előtt. Petter Solberg, Ogier, Latvala követték őket, így a papírforma bejött, a leggyorsabbnak tartott öt pilóta állt az élre.

Villagra végzett mögöttük, míg Araújo befért az első tízbe az itt debütáló S2000-es Minivel. Az első szakasz vesztese Østberg volt, aki belecsúszott a falba, és otthagyta a Fiesta WRC egyik kerekét. A fiatal norvég számára tehét nem indult jól a verseny, de péntek délelőtt 10 órától lesz módja javítani, akkor kezdődik a hat szakaszt tartogató első murvás versenynap.

A Portugál-rali állása a szuperspeciál után:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 2:49,6
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +1,3
3. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +2,1
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC +2,9
5. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +3,7
6. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +3,9
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +5,1
8. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +6,2
9. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +6,5
10. Araújo/Ramalho Mini JCW S2000 +8,0
0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek