Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Solberg és a defektek

Petter Solberg remekül kezdte a Portugál-ralit, a pénteki első szakaszt megnyerte a gyári pilóták előtt.

Egy nap alatt négy defekt - ez azért Solbergnek is sok

A második pályán viszont beszedett egy defektet, emiatt majdnem egy percet veszített, a helyzete már ekkor nehéz volt, hiszen ennyit képtelenség ledolgozni Loebbel vagy Ogier-vel szemben. Ám még nem volt vége a vesszőfutásnak: a délutáni első pályán megint kilyukadt egy abroncs, ezúttal az egyik hátsó. Ez további 20 másodperces hátrányt eredményezett, valamint azt a kényes szituációt, hogy a hátralévő két hosszú szakaszra mindössze egyetlen ép pótkereke maradt.

Az utolsó szakaszon aztán bekövetkezett a baj, két abroncs is szétszakadt, így két választás volt: három keréken végigvergődik a norvég a pályán, majd vissza a szervizparkba, vagy kiáll, és másnap a SuperRally szabályok szerint, 10 perc büntetéssel folytatja. A második verzió valósult meg, így a DS3 WRC-ben nem keletkezett további kár, más kérdés hogy szegény Petternek immár sokadszor kell a semmiből feljönnie majd az élmezőnyre. Az abszolút 20. helyre esett vissza 2003 világbajnoka, és ami igazán dühítő, hogy hátránya éppen annyi, amennyit a defektek miatt szedett össze, ezek nélkül a győzelemért csatázhatna.

Idén a korábbinál talán gyakrabban keserítik meg a versenyzők dolgát az abroncshibák. Bár a gyári csapatokat ellátó Michelin szerint ez csak véletlen, ezt az esetet minden bizonnyal ki fogják vizsgálni.

1 Tovább

Kiegyenlített mezőny, taktikai harc Portugáliában

A még csütörtökön megtarott szuperspeciál után péntek délelőtt száraz időben kezdődött a Portugál-rali első murvás szakasza. Hirvonen így arra számíthatott, hogy nehéz helyzetben lesz, mivel a bajnokság éllovasaként ő indult elsőnek.

Ogier volt a leggyorsabb a nap folyamán, de a cél előtt lelassított, így szombaton hárman is takarítják majd előtte az utat

A 23 km hosszú pályán ennek ellenére nem kapott ki a gyári Citroënektől, sőt, a második időt érte el a szárnyaló Petter Solberg mögött. Ezen ő maga is meglepődött, mert nem érezte úgy, hogy kiemelkedőt autózott volna. Loeb és Ogier nem panaszkodott a technikára, egyszerűen ennyire futotta erejükből, mindketten elismeréssel adóztak Hirvonen időeredménye előtt. Latvala ért még el jó időt, a többiek már eléggé lemaradtak a vezető ötöstől. Előző napi bakija után ismét pórul járt Østberg, a váltója romlott el (törött szét), talán éppen a szuperspeciálon elszenvedett baleset miatt, mindenesetre a Svéd-rali hőse már az első szakaszon kiesett. Kiválóan kezdett Araújo és az S2000-es Mini: több WRC-t is megelőzve a 9. időt érte el a helyi hős, Räikkönentől alig maradt el.

Egy szakasszal később helyreállt a rend: Loeb és Ogier holtversenyben futották az első időt, bár csak néhány másodpercet tudtak adni a Ford pilótáinak. Petter Solberg máris beszedte a már-már szokásos defektjét, emiatt egy perc hátrányba került, így az ötödik helyet Wilson, a hatodikat Henning Solberg szerezte meg, mögöttük pedig már a Mini következett Araújóval.

A szervizpark előtt még egy hosszú szakasz volt hátra, ahol a három Citroën volt a legjobb, ezúttal Ogier-Solberg-Loeb sorrendben. Latvala és Hirvonen immár nagyobb hátrányt szenvedtek, 6, illetve 8 másodperccel voltak lassabbak Ogiernél, aki a nap felénél így átvette a vezetést is. Az állás ezzel együtt nagyon szoros volt, hiszen a négy gyári pilóta hat másodpercen belül állt egymáshoz képest. Petter Solberg a korábbi defekt dacára is az ötödik helyen állt, Wilson és Henning Solberg előtt. Räikkönen visszaelőzte Araújót, az első tízbe a szintén helyi, Fiesta WRC-t hajtó Sousa fért még be.

Hirvonen tökéletes napot zárt, nem hibázott, és a Fiesta WRC is remekül tette a dolgát

Délután Ogier folytatta menetelését, az első gyorsaságit Latvalával azonos idővel nyerte. Loeb és Hirvonen három másodpercet kaptak tőlük, Petter Solberg pedig megint defekt miatt lassult le, ezúttal az egyik hátsó abroncsa szakadt ki. Ugyanígy járt Räikkönen, aki emiatt alaposan visszaesett, bár állítása szerint észre sem vette hogy lyukas az egyik gumija.

A következő pályán Ogier megpróbálta kímélni a Michelin abroncsokat, hogy maradjon tapadása az utolsó szakaszra is, ezért lassabb volt Latvalánál, aki az első időt futotta, sőt, Loeb és Solberg is megelőzték. Még mindig nagyon közel voltak egymáshoz az élmenők, az ötödik Hirvonen is csak 4,2 másodpercet kapott csapattársától.

A napi utolsó, 21,31 km hosszú gyorsasági utáni eredmény határozta meg a másnapi rajtsorrendet, kérdés volt hogy fog-e valaki taktikázni. Nem volt egyértelmű, hogy Hirvonen számára hátrány volt-e a pénteki takarító szerep, ezért érdemes volt alaposan végiggondolni a dolgot. Loeb úgy döntött, hogy inkább nem ő akar elsőként rajtolni szombaton, ezért lelassított a cél előtt, ahogy Ogier is, a két gyári Fordnak átadva az elsőséget. Petter Solberg két defektet is kapott, és mivel már csak egy pótkereke volt, úgy döntött, hogy nem kockáztatja a három keréken való közlekedést, hanem inkább kiáll, és szombaton 10 perc büntetéssel folytatja.

Az első nap után Latvala vezeti a Portugál-ralit, Hirvonen, Loeb és Ogier előtt, ők négyen nagyon közel vannak egymáshoz. Az ötödik Henning Solberg már két perc hátrányban van, csapattársa, Wilson követi, majd a remekül debütáló 1,6-os turbós Mini JWC S2000 Araújóval. Villagra, Räikkönen és Al Qassimi állnak még pontszerző helyen, ők egymással is nagy meccset vívnak.

A PWRC értékelését Paddon vezeti Gröndal és a helyi Moura előtt, a WRC Academy kategóriában pedig az ír Breen áll az élen.

Szenzációsan ment Araújo a Mini John Cooper Works S2000-rel. Hét szakasz után az abszolút hetedik helyen áll az új autó

A harmadik verseny első napja után sem kaptunk választ arra, hogy vajon a Citroën, vagy a Ford a gyorsabb idén, egyre inkább úgy tűnik, hogy nagyon egyformára sikerült a két új WRC. Szombaton újabb hat szakaszt kell teljesíteni, az első gyorsasági 11:17-kor rajtol.

 

A Portugál-rali állása az első nap után:

1. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 1:23:31,4
2. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +11,5
3. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +13,7
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC +16,7
5. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +2:06,5
6. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +2:11,2
7. Araújo/Ramalho Mini JCW S2000 +3:43,7
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +4:31,9
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +4:33,1
10. Al Qassimi/Orr
Ford Fiesta RS WRC +4:35,2

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
1:29:30,8
2. Grondal/Engan Subaru Impreza WRX STi +33,3
3. Moura/Ramalho Mitsubishi Lancer Evo IX
+3:21,2
0 Tovább

30 000 néző előtt rajtolt el a Portugál-rali

A szuperspeciállal megkezdődött az idei harmadik futam, a Portugál-rali. A mezőny az esemény kedvéért elautózott Lisszabonba, ahol óriási, 30 000 ezres tömeg fogadta őket. Fordított sorrendben volt a rajt, elsőként a kisebb autók indultak, a végén pedig a WRC-k.

Hirvonennél a lélektani előny, ám pénteken nehéz dolga lesz, hiszen ő indul elsőként

A legjobb időt - talán némi meglepetésre - Hirvonen érte el, méghozzá ilyen rövid távon jelentősnek mondható, 1,3 másodperces előnnyel Loeb előtt. Petter Solberg, Ogier, Latvala követték őket, így a papírforma bejött, a leggyorsabbnak tartott öt pilóta állt az élre.

Villagra végzett mögöttük, míg Araújo befért az első tízbe az itt debütáló S2000-es Minivel. Az első szakasz vesztese Østberg volt, aki belecsúszott a falba, és otthagyta a Fiesta WRC egyik kerekét. A fiatal norvég számára tehét nem indult jól a verseny, de péntek délelőtt 10 órától lesz módja javítani, akkor kezdődik a hat szakaszt tartogató első murvás versenynap.

A Portugál-rali állása a szuperspeciál után:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 2:49,6
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +1,3
3. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +2,1
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC +2,9
5. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +3,7
6. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +3,9
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +5,1
8. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +6,2
9. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +6,5
10. Araújo/Ramalho Mini JCW S2000 +8,0
0 Tovább

Ken Block nem indulhat a Portugál-ralin

A Portugál-rali szerdai tesztjén Ken Block alaposan összetörte autóját. Őt, és navigátorát is kórházba kellett szállítani, de szerencsére kiderült, hogy együknek sem esett baja.

Az autó viszont nem úszta meg ennyivel: a roncsot visszaszállították a szervizparkba, ahol a vizsgálat megállapította, hogy megsérült a bukócső is, így szó sem lehet az indulásról.

Az eset az alábbi videón látható:


szólj hozzá: Ken Block hatalmasat perecel

0 Tovább

Nincs csapatutasítás a Citroënnél

Korábban elég sanyarú sorsa volt Sébastien Loeb csapattársainak, mivel a hétszeres világbajnok rendre gyorsabb volt náluk. Nagyon ritkán fordult elő hogy ne így legyen, de amikor mégis ilyen történt, a vezetőség mérlegelt hogy hogyan tovább, és néha beleszólt a dolgok folyásába. Erről Sordo tudna a legtöbbet mesélni, hiszen hazai versenyét, a Katalán-ralit kétszer is megnyerhette volna a korábbi esztendőkben, ám az első számú pilóta érdekei rendre felülírták a spanyolét.

Akármi is lesz a sorrend, Portugáliában kettős győzelemre készül a Citroën

Ogier megjelenésével igazán komoly házon belüli vetélytársat kapott Loeb, elég csak arra gondolni, hogy 2010-ben több murvás futamon is kikapott a fiatalabb Sébastientől az idősebb. Már tavaly, Portugáliában felmerült, hogy vajon hagyja-e a Citroën nyerni Ogiert, akkor a válasz igen lett, és meg is született az ifjú titán első vb-diadala.

Mivel úgy tűnt, a versengés inkább előbbre viszi a csapatot mint hátráltatná, ezért Olivier Quesnel kijelentette, hogy a hétvégi versenyen nem lesz csapatutasítás, győzzön a jobb. Amíg ez a döntés nem veszélyezteti a vb-címek megvédését, várhatóan így is marad minden, ám biztosak lehetünk benne, hogy ha úgy érzik a franciák hogy a két pilótájuk rivalizálása miatt Hirvonen vagy Latvala, illetve a Ford kiénekelheti a szájukból a sajtot, azonnal lépni fognak.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek