Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Portugáliai Power Stage videó

A korábbi futamokhoz hasonlóan Portugáliában is izgalmasra sikerült a bónuszpontokért zajló utolsó gyorsasági, a Power Stage. A három jutalompont Loebé lett, Latvala kettő, Ogier egy egységgel gazdagodott. Hirvonen és Petter Solberg is nagyon készültek a finélára, azonban a finnt műszaki hiba, a norvégot (a feltehetően a rajtpozíciójából adódó) lassabb tempója akadályozta meg a jobb szereplésben.

Az idei harmadik verseny után egyértelműen kijelenthető, hogy az újítás bevált, a korábban néha már-már unalmas utolsó szakasz minden ralin izgalmas, és nem mellesleg milliók nézhetik élőben a tévében.

0 Tovább

Ifj. Tóth a nyolcadik bajnoki címért indul csatába

Ifj. Tóth János és a Peugeot kapcsolata nagyon hosszú ideje tart, a pilóta 2001-ben versenyzett először az oroszlános márkával, akkor a legendás 206 WRC-vel.

A Peugeot 207 S2000 immár 300 LE-s

A 11. közös szezonnak az utóbbi években megszokott autóval (207 S2000), és navigátorral (Tagai Róbert) vág neki Janika. A Peugeot 207 S2000 kissé háttérben van a vetélytársaihoz képest, mivel a rali-vb-n nem indulnak, az azonos cégcsoporthoz tartozó Citroën miatt. Más sorozatokban viszont igen sikeres a kocsi, melyet folyamatosan fejlesztenek. 2011-re ifj. Tóthék autója is megújult, megkapta a legújabb alkatrészeket, melynek köszönhetően immár 300 LE-s a motorja, és több egyéb módosítás is történt a kocsin.

A páros 2011-ben rajthoz áll az összes hazai futamon, és nem titkolt céljuk a pilóta nyolcadik, a navigátor első abszolút bajnoki címének megszerzése. Mivel legalább három másik S2000-es autó lesz a mezőnyben, illetve az N4-es autók is nagyon erősek, elég sok ismeretlen van a képletben. Az előzetes számolgatások szerint az első három ralin a gyors pályák miatt a turbós autók lehetnek előnyben, az utolsó hármon pedig az S2000-esek, de ez szigorúan csak találgatás.

Az Eger-ralira egy hosszabb teszttel készültek ifj. Tóthék, ahol viszonylag gyorsan sikerült a közel fél éves kihagyás után visszaszokni az autóba, és megtalálni a megfelelő beállításokat a hétvégi szezonnyitóra.

A sajtótéjékoztatón ifj. Tóth egy RCZ volánja mögött megmutatta, hogy íven is tud autózni

0 Tovább

Kettős Citroën győzelem a Portugál-ralin

A verseny második napja után az élmezőny tagjai között jókora különbségek alakultak ki, így az első szakaszokon nem sok izgalomra lehetett számítani. Ennek megfelően a Ford két gyári pilótája minden különösebb ellenállás nélkül volt a leggyorsabb, Hirvonen nyerte a szakaszt (a futamon az elsőt), s ezzel átvette a 4. helyet Wilsontól.

2010 után idén is Ogier győzött Portugáliában. Érdekes szezont jósol a két Sébastien vetélkedése

A második pályán szinte mindenki lazsált, illetve az itinert pontosította délutánra, hiszen ez volt az utolsó gyorsasági, a Power Stage helyszíne. Hirvonen Fiesta WRC-jében eltörött az egyik féltengely, ezért ismét visszaesett az ötödik helyre, de nagyon nem agódott, mivel a szervizben könnyen orvosolható volt a probléma. A szakaszt Petter Solberg nyerte, neki még érdemes volt sietnie, hogy a 9. helyről előrébb lépjen, míg a gyári Citroënek minden kockázat nélkül teljesítették a pályát. Loeb lemondott arról hogy támadja Ogiert, egyrészt a jelentős, fél percnél is nagyobb különbség miatt, másrészt meg azért, mert egy csapathoz tartoznak, és a franciáknak fontos hogy a gyártók között minél jobban szerepeljenek.

Délutánra eleredt az eső. Az élmezőny fordított sorrendben indult a pályákra, az utolsó szakasz televíziós közvetítése miatt. Addig még hátravolt egy gyorsasági, melyet Solberg nyert, de úgy tűnt, Räikkönent már nem fogja utolérni. Hirvonen ismét visszaelőzte Wilsont, az élen álló hármas pedig óvta abroncsait a fináléra. Henning Solberg autójában elromlott a turbó, ezért alaposan visszesett, még a pontszerzés is veszélybe került.

Zárásként következett a Power Stage, amelyet egy igen nehéz és hosszú, 31 km-es pályán rendeztek meg. A nagyok közül először Østberg állított fel egy eredményt, amely az addigiaknál lényegesen jobb volt, majd nem sokkal később jött Petter Solberg, és még honfitársára is rávert majdnem fél percet. Úgy tűnt, nehéz lesz annál az időnél jobbat jönni, sőt, Solberg abban bízott, hogy a gyári pilóták nem kockáztatnak három pontért, de nem lett igaza.

Egész hétvégén estek-keltek a Fordok, ehhez képest jó a harmadik illetve a negyedik helyezés

Már Hirvonen futásán is látszott, hogy ez bizony nem biztonsági autózás. A hibás géppel vánszorgó márkatárs, Henning Solberg igen sportszerűen félreállt az útjából, ám a pálya második felében eltörött a Fiesta WRC futóművében egy alkatrész, így hiába vezetett a pálya közepén, végül kikapott Pettertől. Jött viszont Latvala, aki egészen szenzációs időt ért el, amikor Solberg meglátta a kijelzőn hogy több mint 10 másodpercet kapott, először nem is akarta elhinni. De nem volt még vége a tűzijátéknak: Loeb még Hirvonen teljesítményére is rátett egy lapáttal, és tovább faragott (bő egy másodpercet) az időből, majd Ogier is beért a harmadik helyre, így a pluszpontokat Loeb, Latvala és Ogier kapta, Solberg csak a negyedik lett.

A Portugál-ralit Ogier kényelmes előnnyel nyerte Loeb előtt, Latvala percekkel lemaradva a harmadik, míg Hirvonen a negyedik. Ötödiknek jött be a sokadszor is nem túl gyors, de megbízható Wilson, mögé érkezett Petter Solberg, aki végül Räikkönent is megelőzte. Villagra a nyolcadik, Henning Solberg megtartotta a kilencedik pozícióját, Kuipers pedig maradt a tizedik.

A PWRC értékelésben Paddonra ráijesztett a technika, eltörött a Subaru egyik lengéscsillapítója, de volt akkora előnye, hogy az élen maradjon. Ketomaki lett a második, míg a harmadik helyre feljött az első, svédországi futamot nyerő, majd Portugáliában az abroncsaival szenvedő Semerád. A WRC Academy első viadalát az észt Kaur nyerte.

Összetettben Hirvonen és Loeb között pontegyenlőség alakult ki, és Latvala illetve Ogier sincs tőlük nagyon lemaradva, valamint még Petter Solberg az, aki közéjük furakodhat. A gyártók között a Citroën a kettős győzelemmel alaposan feljött a Fordra.

A harmadik futam után is úgy tűnik, hogy nagyjából egyforma gyors a DS3 WRC és a Fiesta WRC, van azonban egy nagy különbség: míg a gyári Citroënek nem nagyon romlanak el, a Fordokkal sok a probléma, illetve a defektek is inkább őket sújtják.

Úgy tűnik, Loebnek nagyon meg kell küzdenie idén a címvédésért, és ebben legnagyobb ellenfele a saját csapattársa lehet. A Power Stage-en elért első idejében minden dühe benne volt

Folytatás elvileg három hét múlva, Jordániában, remélhetőleg az ottani politikai helyzet nem akadályozza meg a rali megrendezését.

A Portugál-rali végeredménye:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 4:10:53,4
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +31,8
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +3:22,1
4. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +6:16,3
5. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +7:48,5
6. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +10:17,4
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +10:54,1
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +11:38,8
9. H. Solberg/Minor
Ford Fiesta RS WRC +14:16,4
10. Kuipers/Miclotte
Ford Fiesta RS WRC +17:54,6

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
4:33:33,4
2. Ketomaki/Risberg Mitsubishi Lancer Evo X
+7:39,9
3. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX
+9:12,6

A világbajnokság állása:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 58
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC 58
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC 48
4. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 41
5. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC 31
6. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC 28
7. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC 12
8. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 10
9. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC 10
10. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC 6

Gyártók:

1. Ford Abu Dhabi World Rally Team 100
2. Citroën Total World Rally Team 90
3. M-Sport Stobart Ford Rally Team 40
4. Petter Solberg WRT 22
5. Ice 1 Racing 16
6. Munchis Ford World Rally Team 12
7. Team Abu Dhabi 7
8. FERM Power Tools World Rally Team 6
9. Monster World Rally Team 6

PWRC:

1. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX 40
2. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi 25
3. Gorban/Larens Mitsubishi Lancer Evo IX 22
0 Tovább

Amikor Loeb ideges

Ritkán veszíti el önuralmát a hétszeres világbajnok, de a Portugál-rali 9. gyorsaságija után majdnem sikerült neki.

A szakaszon előtte rajtoló Hirvonen defektet kapott, megállt kicserélni a kereket, és éppen Loeb elé tért vissza a pályára. A francia a portól nem látott semmit, meg kellett állnia, rádión kérte csapatát hogy csináljanak valamit. Ők átszóltak a Fordhoz, ám onnan elutasító válasz érkezett az előzési "kérelemre".

Loeb úgy értékelte a dolgot, hogy Hirvonen így akarja védeni csapattársa, Latvala pozícióját, és olyannyira mérges volt a beíróban, hogy egy kicsit neki is ment a finn autójának.


Az esetet a következő szakasz rajtja előtt megbeszélték, és elsimították a nézeteltérést, Loeb megértette, hogy Hirvonen nem tehetett mást. Más kérdés, hogy ettől még 30 másodperc hátrányba került Ogier-vel szemben, amit már nehezen tud ledolgozni a vasárnapi négy gyorsaságin.

1 Tovább

Hirvonen feltartotta Loeböt, Ogier a győzelem kapujában

A Portugál-rali első napja után Latvala és Hirvonen vezették a mezőnyt, mivel Loeb és Ogier lassítottak az utolsó szakasz célja előtt. A Ford pilótáin az eső segíthetett volna szombaton, és félig-meddig szerencséjük is volt, a második és a harmadik pálya területén volt némi csapadék éjjel, az első viszont száraz maradt.

Egyedül Ogier zárt problémamentes napot az élmezőnyből, nagyon közel került a futamgyőzelemhez

Ennek megfelelően Loeb és Ogier is alaposan elverték az elsőként induló Latvalát, illetve Hirvonen, még egy néhány másodpercbe kerülő hibával együtt is. A nagy négyes ezek után ismét tíz másodpercen belül állt egymáshoz képest. Az ötödik időt a pénteken négy defektet is beszedő, ezért alaposan visszaeső Petter Solberg érte el, ám egyelőre nem sok reménye volt a pontszerzésre. Hasnoló cipőben járt Østberg is, aki hiába előzte meg az említetteken kívül az öszes versenyzőt, hátránya ekkor már több mint fél perc volt a csütörtöki defekt és a pénteki váltótörés miatt.

A következő szakasz talaja valóban kapott egy kis esőt, ezért Latvala nem sok időt veszített az élen. A mögötte induló Hirvonen viszont defektet kapott, azonnal meg is állt kicserélni, a művelet rekordgyanús idő, kevesebb mint két perc alatt sikerült. Amint végeztek, indultak tovább, ám éppen az utánuk két perccel induló Loeb elé sikerült visszatérniük, aki teljes sebességgel ment - volna. A por miatt a franciának lassítania, sőt, megállnia kellett, végül fél percet kapott a szakaszt nyerő Solbergtől, és Ogiertől.

A beíróban rettentően dühös volt Loeb, neki is gurult Hirvonen autójának, ezzel is jelezve hogy nem nagyon tekinti sportszerűnek vetélytársa tettét. A finn azzal védekezett, hogy körülnézett, épp nem jött senki, és már ment is. Az igazság az, hogy nyilvánvalóan tudnia kellett hogy hol van Loeb, ha máshonnan nem, a csapatrádióból, mindenesetre Latvala és Ogier köszönték szépen, megszabadultak Loebtől, legalábbis egy időre biztosan.

A délelőtti utolsó gyorsaságin hármas Citroën-siker született, Ogier-Loeb-Solberg volt a befutó. A gyár 2-es számú pilótája ezzel átvette a vezetést Latvalától, Loeb fél, Hirvonen két perc hátrányban követte őket. A pénteken még szárnyaló Araújo lassabban tudott csak közlekedni, mivel problémák léptek fel a Mini motorjával kapcsolatban, ezért a mérnökök vissza vettek a teljesítményből. Emiatt Räikkönen nagyon megközelítette a még mindig az egymással viaskodó Wilson és Henning Solberg mögött, a hetedik helyen álló portugált.

Hirvonen először defektet kapott, majd a saját hibájából veszített még három percet

Délután a szokásos módon ismét ugyanazt a három gyorsaságit kellett teljesíteni. Az elsőn az élmezőnyben nem történt semmi különös, Ogier nyert egy kicsivel Loeb és Hirvonen előtt, Latvala már 8 másodpercet kapott. Ezúttal Araújo kapott defektet, s esett vissza a 11. helyre, majd később motorhiba miatt feladta a futamot.

Ahogy délelőtt, úgy délután is a második pálya tartogatta a drámát: Latvala Fiesta WRC-jében eltörött az egyik féltengely, ezért fél perc hártányt szenvedett a gyorsasági második felén, és számolnia kellett azzal, hogy az utolsó szakaszt is csak lassabban teljesítheti majd. Loeb mindent beleadott, és jobb időt futott Hirvonennél és Ogiernél, de az időközben újra pontszerző helyre feljövő Petter Solberg még nála is gyorsabb volt. Henning Solberget is elérte a defekt, pedig a többiek visszaesése miatt egész jó helyen állt az idősebik norvég.

Mivel Ogier előnye több mint fél perc volt Loeb és Hirvonen előtt, nem volt szándékában lassítani az utolsó szakaszon, ahogy pénteken, hanem minél nagyobb fórral szeretett volna visszatérni a szervizparkba. Ennek megfelőlen nagyon jó időt futott, Loeb mögötte, míg a Ford pilótáit még az ág is húzta: Latvala az említett műszaki hiba miatt csak vánszorgott, Hirvonen meg eltrafált egy követ, emiatt ő is lelassult, a gyorsaságit végül Petter Solberg nyerte.

Összetettben Ogier előnye 37,6 másodperc Loeb előtt, ez pedig normál körülmények között behozhatatlan a vasárnapra maradt négy szakaszon. Ezt Loeb is tudja, így alighanem arra készül, hogy a három pluszpontra menő Power Stage-en legyen majd az első. Latvala a harmadik, de hátránya már óriási a Citroënek előtt, saját csapattársát pedig Wilson is megelőzte. Henning Solberg a hatodik, mögötte Räikkönen és Villagra állnak. Petter Solberg jó napot zárt, a 9. pozícióig tudott feljönni, vasárnap még kettővel szeretne előbbre lépni. A tizedik hely sokáig Al Quassimié volt, ám ő az egyik pályán kiütötte autója alól a futóművet és kiesett, így Kuipers jutott az utolsó pontszerző helyre.

A PWRC-sek között továbbra is Paddon vezet, Gröndal felborult, illetve a kategóriából többen is kiállni kényszerültek. A második helyen így Guerra, a harmadikon Ketomaki áll.

Hozza Svédországi formáját Räikkönen, megbízhatóan autózik a hetedik helyen

A tabella élén a négy gyári autó továbbra is külön ligában játszik, kaphatnak defektet, törhet el a féltengelyük, sőt, akár egymást is akadályozhatják, az első négy helyen alighanem ők végeznek vasárnap. Az utolsó, 31,04 km hosszú tévés szakasz 14:28-kor kezdődik.

A Portugál-rali állása a második nap után:

1. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC 2:59:30,2
2. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +37,6
3. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +4:14,6
4. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +5:26,8
5. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC +5:32,5
6. H. Solberg/Minor Ford Fiesta RS WRC +7:46,4
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +8:55,2
8. Villagra/Diaz Ford Fiesta RS WRC +9:10,0
9. P. Solberg/Patterson
Citroën DS3 WRC +11:27,1
10. Kuipers/Miclotte
Ford Fiesta RS WRC +13:07,9

PWRC:

1. Paddon/Kennard Subaru Impreza WRX STi
3:13:37,0
2. Guerra/Rozada Mitsubishi Lancer Evo X
+6:35,8
3. Ketomaki/Risberg Mitsubishi Lancer Evo X
+9:23,5
1 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek