Szolgáltató adatai Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Andersson kapta a verseny különdíját

A korábbiakhoz hasonlóan idén is minden versenyen különdíjat kap az, aki az adott futamon valamilyen kiemelkedő produkciót nyújt. Az "Abu Dhabi Spirit of the Rally Award" nevű elismerést a Svéd-ralin Per-Gunnar Andersson, illetve szurkolótábora kapta meg.

2010-ben is Andersson érdemelte ki a különdíjat, akkor azért, mert egy S2000-es autóval az abszolút 9. pozícióban zárt

A svéd pilóta néhány hete már lemondott az indulásról, viszont rajongói gyűjtést indítottak, a Facebookon is körbejárt a hír, és végül 400 különböző helyről kapott kisebb-nagyobb adományokat a versenyző. Ennek köszönhetően sikerült rajthoz állnia egy Ford Fiesta WRC-vel, s a csütörtök esti prológ után ő állt a legjobban.

Sajnos a pénteki első gyorsaságin felborult, a harmadikon pedig egy defektet kapott, így a győzelemért nem harcolhatott, pedig több szakaszgyőzelmet is szerzett. Nem adta fel a küzdelmet, és végül Loeb mögött és Räikkönen előtt a hetedik helyen végzett.

A szurkolói támogatásból maradt egy kevés, ezért Andersson már megkezdte a tárgyalásokat az M-Sporttal, a májusi, Szardínia-ralin való indulásról.

0 Tovább

Novikov újra WRC-ben

Az orosz tini, Jevgenyij Novikov sokak szívébe belopta magát a 2009-es szezonban, halált megvető bátorságával, és őrült manővereivel. A legtöbben talán az alábbi ugratásra emlékeznek, amelyet a Finn-ralin "követett el".

A száguldás vége általában kiesés (rosszabb esetben totálkárral súlyosbítva) lett, az eredmények igencsak elmaradtak, Novikov inkább az üzleti élet felé fordult, így a 2010-es szezont kihagyta a pilóta. Idén azonban visszatér: Mexikóban már indul, egy piros-fehér Ford Fiesta WRC-vel.

Navigátora a belga Stephane Prévot lesz, akinek már volt alkalma megtapasztalni Novikov vad stílusát. A Mexikó-ralin kívül további 6-7 futamon tervezik a versenyzést, persze csak ha ép marad az autó.

0 Tovább

Jól vizsgáztak az új abroncsok

Három esztendő után új abroncsokkal kellett a mezőnynek megismerkednie, miután a Pirelli idéntől a Formula 1-re koncentrál. Két gyártó, a francia Michelin, és a kínai - de brit gyökerekkel rendelkező - Dmack kötött szállítói szerződést a sorozattal, így 2011-ben e két márka termékei közül választhatnak az résztvevők.

A szöges gumik idén sem a régebbről ismerős "virsli" méretűek, hanem a murvás versenyeken használt felnikre szerelhető szélesebb fajták

A gyári, illetve a WRC-vel induló csapatok mindegyike a Michelint részesítette előnyben, de a privát gárdák közül többen is bizalmat szavaztak a kevésbé ismert, ám olcsóbb Dmacknak.

Mindkét gyártó abroncsai jól vizsgáztak. Bár a gyári Citroëneknél több defekt is előfordult, a csapat beismerte, hogy ez leginkább annak köszönhető, hogy a minél jobb eredmény érdekében alacsonyabb guminyomással próbálkoztak, és nem arról van szó, hogy a Michelin rossz gumikat gyártott volna.

A Dmack is megszerezte első sikerét: a PWRC győztes cseh Semerád az ő abroncsaikon száguldott a Svéd-ralin, és az abszolút 12. helyen végző Prokop (Ford Fiesta S2000) is tőlük vásárolt.

Az új gyártó abroncsi is beváltak a hóban

Március elején Mexikóban az új murvagumik is bemutatkozhatnak.

0 Tovább

A Svéd-rali képekben

Hó, jég, repülő autók - kattintson a képre a galériáért!

0 Tovább

A Svéd-rali sztárja: Mads Østberg

Mads Østberg fiatal kora ellenére (1987-ben született) már hatodik szezonját kezdte a rali-világbajnokságon. Az idei nyitányon hatalmas megleptésre a második helyen végzett úgy, hogy végig harcban volt a győzelemért, de ki is ő igazán?

Az új Fiesta WRC nagyon fekszik Østbergnek

A norvég fiatalember már gyerekkorában megfetrőződött a motorsporttal: négy évesen motorozott, később gokartozott, és 13 esztendős volt, amikor édesapja, Morten mellé beült egy Subaru Impreza WRC-be navigálni. Három szezonon át szokta a ralizás csúcsát a jobb oldalon, 16 évesen pedig átült a vezetőülésbe.

Igen ám, de ekkor még túl fiatal volt ahhoz, hogy hazájában indulhasson, ezért svédországi ralikra nevezett, mivel ott létezett egy 16-18 éveseknek létrehozott kategória. Hét futamból hatot megnyert, ez után Norvégiában bontogatta tovább a szárnyait.

2006-ban már vb-futamokon indult, egy Subaru Impreza WRC-vel, köszönhetően a család jó anyagi körülményeinek. Év végén az ő versenyautójával történt meg, hogy trélerrel együtt ellopták, de szerencsére pár nappal később meglett az értékes gép.

A következő szezonban a vb hat állomásán vett részt Østberg, és összejött az első szakaszgyőzelem (Svédországban), és az első pont is (Finnországban, 8. hely). 2008-ben ismét több futamon részt vett a fiatal pilóta, de a sikerek elmaradtak. Marcus Grönholm a szárnyai alá vette a norvégot, közösen teszteltek, és volt olyan jó helyzetben a család, hogy két Impreza WRC közül (egy 2007-es, és egy 2008-as) is választhattak, hogy egy-egy versenyen melyikkel induljon a fiú.

Mindezek eredménye az lett, hogy 2009-ben már rendszeres pontszerzővé vált Østberg, miközben a nemzeti bajnoki címei is gyűltek. Tavaly már közvetlenül a legjobbak után következett, annak ellenére is, hogy autója lassabb volt a C4 és a Focus WRC-knél. Már szezon közben elkezdett ismerkedni az S2000-es Fiestával, majd jött a hír: 2011-ben Østberg is Fiesta WRC-t hajt majd.

Nem is kezdődhetett volna jobb helyszínen az év a pilóta szempontjából, mint Svédországban. Az első nap, kihasználva kedvező rajtpozícióját az élre állt, és a továbbiakban is a győzelemért tudott harcolni Mikko Hirvonennel.

A svéd navigátorral, Jonas Anderssonnal induló versenyző barátnője, Veronica Engan is diktálja az itinert, korábban Brynildsen mellett ült

Murván igen erős lehet Østberg, és ha aszfalton is versenyképes lesz a "nagyokkal", 2012-re könnyen leigazolhatja valamelyik gyári csapat.

0 Tovább

[origo] rali

blogavatar

Por, sár, murva, kavics, jég... WRC, IRC, magyar rali... Az [origo] autó rovatának raliblogja Bertalan Miklós szakíró szerkesztésében.

Utolsó kommentek