A hétvégén zajlott az SWRC sorozat első, mexikói futama, amely Al-Attiyah győzelmével. majd kizárásával zárult.

Mexikóban Al-Attiyah győzött, később kizárták. Jordániában már Turán is ilyen autóban ül majd

A további versenyeken magyar párosnak is szurkolhatunk, hiszen Jordániától kezdve a Turán/Zsíros egység egy Fiesta S2000-rel vesz részt a küzdelmekben.

A pilóta tavaly már közel került a Ford raliautóit építő M-Sporthoz, az akkor megkezdett kapcsolat gyümölcse az idei lehetőség. Talán sokan még emlékeznek rá, hogy a Synergon Turán Motorsport kettőse a tavalyi Katalán-ralit a gyári Ford-csapat egyik autójával teljesítette, s bár az „Év bukása” lett a vége, a részeredmények meggyőzték a fordosokat, úgyhogy segítettek a folytatásban.

„A katalán futamnak abszolút pozitív fogadtatása volt a Ford-csapaton belül, azt mondták, jobb, hogy a hetedik helyről kiestünk, mintha a huszadik körül kullogtunk volna. Malcolm Wilson csapatfőnök már akkor felajánlotta, segít nekünk a folytatásban. Az idei World Rally Car azonban vadonatúj, két és fél év fejlesztése van benne, úgyhogy számunkra megfizethetetlen. Ezért döntöttünk az anyagilag elérhetőbb, szívómotoros S2000-es mellett, amellyel szintén óriási kihívás lesz versenyezni. Még el sem hisszük, hogy sikerült, de a hét végén leadtuk a nevezésünket a sorozatra, úgyhogy most már lassan kezd realitássá válni” – mondta Turán Frici, aki így egy Ford Fiesta S2000-essel száguld az idén, amelyet Markko Martin csapata üzemeltet. Emlékeznek még az észt versenyzőre? A rali-rajongók biztosan, hiszen Martin nemrég még állandó pontszerzője volt a világbajnoki futamoknak, s állandó gyári pilótája a mezőnynek.


Az egykori vb-menő Markko Martin segített Turánnak megismerni az új autót

Turán és navigátora, Zsiros Gábor már ki is próbálta az autót – Észtországban, Tallinban, mínusz 29 fokban, hófalak között, egy kifejezetten tesztre kialakított szinkronpályán.
„Rettenetesen izgalmas volt a teszt, hiszen minden újdonság volt számomra: S2000-es autót sem vezettem még, hóban meg aztán pláne. De már az első kilométertől kezdve nagyon szimpatikus volt számomra a Fiesta, az utolsó tíz kilométerre pedig Markko beült mellém, ami nagyon nagy élmény volt. Ráadásul az is kiderült, hogy csapattársammal, Ott Tanakkal nagyon hasonló a vezetési stílusunk, mert az ő beállításai abszolút megfeleltek nekem. Ez segít majd a közös munkában” – mondta Turán Frigyes, aki navigátorával együtt komoly fizikai felkészüléssel alapoz az új szezonra, amelyben a hétből mindössze két helyszínt ismer (a francia és a katalán futam pályáit), úgyhogy jó néhány izgalmas kaland vár rá.

Egy rövid teszten már túl vannak a Fiestával

A nyolc futamból álló SWRC sorozatban résztvevők egy versenyt ki kell hogy hagyjanak, így Turánék nem veszítettek semmit azzal, hogy nem indultak Mexikóban, alighanem amúgy is ez a magas költségvetésű forduló maradt volna ki.

Jordániában, áprilisban rendezik a következő SWRC-viadalt, majd utána Szardínia, Görögország, Finnország, Németország, Franciaország, és Spanyolország szerepel a programban.

Amennyiben lesz rá lehetőség, a magyar páros a nyári, hazai rendezésű IRC-futamon is rajthoz áll a Mecsekben.