Korábban viszonylag egyszerű volt az autók kategorizálása a raliban: léteztek A és N csoportos kocsik, ezeken belül pedig hengerűrtartalom szerint bontották őket géposztályokra.
Az utóbbi esztendőkben viszont jelentősen bonyolódott a helyzet: megjelentek az igazán sehová nem illő S2000-es autók (amelyek tulajdonképpen turbó nélküli "régi" WRC-k), R3-as, R2-es kategóriák, dízelautók, gyakorlatilag földi halandó számára követhetetlenné vált a dolog.
Az FIA ezért újraosztotta a lapokat, mostantól az alábbiak szerint sorolhatók be az autók az egyes osztályokba:
A fentiek szerint tehát a 2011-es WRC-k külön kasztot alkotnak, az 1-es csoport pedig a jelenlegi S2000-es autók 1,6 literes turbós erőforrással szerelt változata - ilyen autó még nincs, de a hírek szerint többen is fejlesztik, tesztelik már.
A 2-es csoportban lesznek a jelenlegi S2000-es gépek, együtt az R4-esekkel, utóbbi tulajdonképpen a korábbi N4-es autók némileg szabadabban fejleszthető verziója.
Az N4-es autók kerültek a 3-as csoportba, a 4-esbe pedig az egyes nemzeti bajnokságokban már előforduló, de ezek után talán nagyobb szerephez jutó GT raliautók - ki ne örülne egy Porsche 911 vagy egy Aston Martin látványának a gyorsaságik mellett?
A további csoportokba úgy próbálta az FIA összehozni az egyes kategóriákat, hogy mindenkit olyanokkal értékeljenek együtt, akikkel tényleg reális az összehasonlítás.
Hogy ez így most egyszerűbb-e, mint régen? Nem biztos, de valóban ideje volt rendet tenni a kuszaságban, várhatóan gyorsan megszokjuk az új besorolási rendszert.
Utolsó kommentek