A Svéd-rali első teljes napja után a meglepetésember, Mads Østberg vezetett, ám számolnia kellett azzal, hogy szombaton ő takarítja az utat majd, így nehéz dolga lesz. Abban bízott, hogy éjjel nem esik friss hó, így nem jár majd úgy mint Loeb, aki pénteken - főleg délelőtt - csak csúszkált, és nagyon sokat kapott a többiektől.

Bár Latvala csak a negyedik helyen kezdi majd a zárónapot, hátránya mindössze 10 másodperc, így remek esélyekkel indul

Többeket megbüntettek különböző kihágásokért: négy pilótát - köztük Petter Solberget és Kimi Räikkönent - gyorshajtáson kaptak, mindannyian megúszták pénzbírsággal. (Solberg fizette a legtöbbet, 80 km/óra helyett 112-vel hajtott, 800 eurója bánta az esetet). Rosszabbul járt két másik páros, akiket a szabályosnál könnyebb felnik miatt kizártak, egyikük a PWRC értékelés második helyén álló Flodin volt.

Az első gyorsaságin Loeb megpróbálta, hogy ha apait-anyait belead, mennyit tud hozni a többieken. Igyekezete arra elég volt, hogy megszerezze első idei szakaszgyőzelmét, de csak egy tizeddel verte Petter Solberget és alig két másodperccel a gyári Fordokat, ez pedig majd' háromperces hátrányból indulva nem elég. Az igen előkelő helyen éjszakázó Stobart csapat (Østberg volt az első, Henning Solberg az ötödik, tehát a gyártók képzeletbeli értékelését ők vezették) nem szerepelt túl jól: az elsőnek induló fiatalabbik norvég hatodik időt ért el, Henning pedig felborult, és kiesett a versenyből.

Úgy tűnt, Østberg percei meg vannak számlálva az élen, mivel Hirvonen nagyon jött fel rá, és Petter Solberg is remekül ment. A privátként induló Citroën-pilóta első időt futott a Sagen nevű szakaszon (számára is ez volt az első), amely Grönholm kedvenc pályája. A Fiesta WRC-s armada követte, míg Loeb hibázott egy kisebbet, és csak a hatodik időt érte el Ogier előtt. A következő szakaszon Solberg elvesztette azt, amit az előzőn megnyert: egy percet késett az időellenőrzőből, ezért pedig 10 másodperc büntetés járt. A pénteken balszerencsés Andersson nyerte a gyorsaságit, nyomában Solberggel és Latvalával, Loeb ismét lemaradt kicsit, ezúttal egy defekt miatt. Hirvonen közben már 0,4 másodpercre közelítette meg a férfiasan küzdő Østberget.

A déli pihenő előtt még egy 16 kilométeres gyorsasági volt hátra, ahol megtörtént a helycsere. Ismét Solberg futotta a legjobb időt, s ezzel kezdett izgalmassá válni az állás: Hirvonen mindössze három tizeddel vezetett Østberg előtt, Solberg a büntetései ellenére is a harmadik helyen állt, míg Latvala, aki szintén egyre inkább belejött az új autó kormányzásába, szorosan a norvég mögött a negyedik pozícióban következett. Ogier és Loeb csak utánuk, míg a hetedik hely már Anderssoné volt, ő az S2000-es Fabiával autózó Sandellt előzte meg. Räikkönen fordult a kilencedik helyen, mögötte a PWRC éllovasa, Grøndal érkezett.

Ogier szívósan tartja magát az ötödik helyen, egy jó hajrával felférhet a dobogóra

Reggel az első pályán Loeb volt a legjobb, délután szintén ő nyerte a nyitányt, méghozzá nem is kevéssel: 15 kilométeren több mint hat másodpercet adott Latvalának és Ogiernek, a többieknek meg még többet. Különösen Østberg maradt le nagyon, aki arra panaszkodott, hogy napközben a svéd bajnoki futam mezőnye tönkretette a pályákat, egy nyomvonalon lehetett csak menni. Igen ám, de az ott induló kocsik (köztük néhány régebbi WRC) nagyobbak, így a mostani topautók, nehezen tudtak a számukra túl széles nyomtávon közlekedni.

A világbajnok a következő szakaszon tovább faragta hátrányát, amely egy újabb részsiker ellenére is még két perc feletti volt. Annak ellenére sikerült a bravúr, hogy utolérte, és meg is előzte a megforgó Sandellt. Hirvonen közben próbálta növelni az előnyét, hiszen már gondolnia kellett arra, hogy ha az élen áll a nap végén, vasárnap ő takarítja az utat. Az igyekezet egy megpördüléshez vezetett, amely 20 másodpercbe került, így éppen hogy nem vette vissza Østberg a vezetést.

Tovább folytatódott a Citroën-show: ezúttal Ogier nyert Loeb előtt, Räikkönen pedig egy ötödik idővel bizonyította, hogy helye van a rali-vb-n. Andersson autójában elromlott a kormányszervó (ugyanez korábban megtörtént Wilson és Henning Solberg Fiesta WRC-jében is), ezért a svéd a nyolcadik helyre esett vissza.

Az utolsó erdei szakasz utáni állás határozta meg a vasárnapi rajtsorrendet, így nem volt meglepő, hogy többen is a taktikázást választották: Petter Solberg és Latvala is lassítottak a cél előtt, nehogy véletlenül megelőzzék Hirvonent és Østberget. Loebnek és Ogiernek muszáj volt sietniük, így ismét ők érték el a legjobb időt.

Estére visszatért a mezőny Karstadba, ahol újra teljesítették a csütörtök este már kipróbált szuperspeciált. Csupán tizednyi különbségek voltak az élmezőny tagjai között, mindenesetre lélektanilag fontos lehet, hogy Solberg neve mellé került a legjobb idő.

A Svéd-rali zárónapja előtt a gyorsaságit még nem nyerő Hirvonen vezet hét másodperccel Østberg, nyolccal Solberg, tízzel Latvala előtt, és Ogier lemaradása is mindössze 15 szekundum. Alighanem közülük kerül majd ki a győztes, mivel a hatodik Loeb hátránya már jelentős. A remek napot záró Räikkönen (negyedik időt is futott) a hetedik, Andersson, Sandell és Wilson férnek még az első tízbe. Ken Block csak a 14. helyen áll, az egyik szakaszon csak a nézők segítsgével tudta autóját kiszabadítani a hó fogságából, számára most tényleg előbbre való a látvány, mint az eredmény.

A PWRC kategóriát péntek este még három Subaru vezette, szombatra viszont három Mitsubishi került az élre. Az éllovas Flodin motorja feladta a szolgálatot, így a cseh Semerád vezet az ukrán Protasov és Gorban előtt - egyelőre tehát nincs skandináv a dobogón.

A Jégember felnőtt a mezőnyhöz, a délutáni gyorsokon teljesen egyenrangú ellenfele volt az élmezőnynek

Vasárnapra hat gyorsasági maradt, hogy eldőljön, ki nyeri a szezonnyitót. Izgalmakban nem lesz hiány, különösen, hogy az utolsó, Gustavfors nevű szakaszon debütál egy idei újítás: aki a 4,16 km-es pályán a leggyorsabb lesz, három bónuszpontot kap, a második kettőt, a harmadik pedig egyet.

A Svéd-rali állása a második nap után:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Fiesta RS WRC 2:34:56,1
2. Østberg/Andersson Ford Fiesta RS WRC +7,4
3. P. Solberg/Patterson Citroën DS3 WRC +8,9
4. Latvala/Anttila Ford Fiesta RS WRC +10,9
5. Ogier/Ingrassia Citroën DS3 WRC +15,8
6. Loeb/Elena Citroën DS3 WRC +1:42,1
7. Räikkönen/Lindström Citroën DS3 WRC +5:05,5
8. Andersson/Axelsson Ford Fiesta RS WRC +5:30,7
9. Sandell/Parmander Skoda Fabia S2000 +7:44,8
10. Wilson/Martin Ford Fiesta RS WRC +7:46,2


PWRC:

1. Semerád/Ernst Mitsubishi Lancer Evo IX 2:51:16,0
2. Protasov/Aftanaziv Mitsubishi Lancer Evo X +4:32,7
3. Gorban/Leonov Mitsubishi Lancer Evo IX +6:08,7